آرشیو خرداد ماه 1399

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

نخستين نمايشگر هولوگرافيك ۸K جهان ساخته شد

۵۶ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,هولوگرافيك ۸K
يك شركت ادعا مي كند نخستين نمايشگر هولوگرافيك ۸K جهان را ساخته است.

 به گزارش مهر به نقل از تك رادار، در حاليكه هنوز ۴Kدر بسياري از نقاط جهان استانداردي نوين به حساب مي آيد، يك شركت ادعا مي كند نسل جديد نمايشگرهاي هولوگرافيك۸K را ساخته است.

 

اين شركت Looking Glass نام دارد و نخستين نمايشگر هولوگرافيك ۸K جهان را ساخته كه با استفاده از فناوري نوين ميدان نور تصاوير ۳ بعدي مي سازد.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,هولوگرافيك ۸K

Looking Glass چنين نمايشگري را براي مقاصد علمي توليد كرده است. اين نمايشگر به خصوص براي گروه هاي تحقيقاتي كارآمد است كه نيازمند رندرهاي باكيفيت از ماهيچه هاي اسكلت، مفاهيم مهندسي يا ويژگي هاي توپوگرافيكي هستند.

 

اين شركت قيمت نمايشگر را در وب سايت خود منتشر نكرده است. اما به طور حتم چنين دستگاهي ارزان قيمت نخواهد بود.

 

 

منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews1105627.html

آپديت جديد تلگرام منتشر شد/ اضافه شدن قابليت استفاده از استيكرهاي متحرك بر روي عكس و ويديو

۷ بازديد

به گزارش خبرفوري، در نسخه جديد تلگرام، مي توانيد روي عكس‌ها و ويديوهاتون از استيكرهاي متحرك استفاده كنيد و آنها را جذابتر كنيد. عكس‌هايي كه به آنها استيكرهاي متحرك اضافه مي‌شود به طور اتوماتيك تبديل به gif مي شوند.

 

‏ تلگرام در بخش جستجوي gifها تغييراتي داده و حالا پنل آن داراي اموجي هايي هست كه با انتخاب آنها مي توانند gifهاي مرتبط رو سريعتر پيدا كنيد و ديگر نياز نيست با جستجوي كلمات انگليسي مختلف دنبال gif مدنظرتون باشيد.

 

‏در پنل gif همچنين بخش Trending اضافه شده كه gifهاي محبوب اين روزها رو به شما نشان مي دهد.

 

‏سرعت لود شدن gifها در اين بخش حالا افزايش پيدا كرده و علاوه بر اين با نگه داشتن انگشتان رو هر gif مي توانيد آن را به مجموعه gifهاتون اضافه كنيد.

 

‏قابليت كاربردي ديگر امكان اضافه كردن يا حذف كردن افراد مختلف از فولدرها هست كه استفاده از اين قابليت را راحت مي‌كند.

 

‏ويديوهاي زير 30 ثانيه از حالا همانند gifها به طور مداوم تكرار مي شوند.

 

اين اپديت جديد رو مي توانيد براي اندرويد و iOS دانلود كنيد.

 

‏در آپديت جديد تلگرام وقتي به عكسي استيكر متحرك اضافه شود، عكس به صورت اتوماتيك به GIF تبديل خواهد شد.

 

 

منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/banews72839.html

اينفلوئنسر كيست ؟

۶۴ بازديد

اينفلوئنسر كيست؟ چگونه Influencer شويم و كسب درآمد كنيم؟

اين ايام عنوان اينفلوئنسر (Influencer) در اينترنت و فضاهاي مجازي زياد ديده مي‌شود. در اين مطلب منظور داريم توضيحات كاملي در مورد اين واژه و گونه ها آن به شما ارائه كنيم.

اگر در سايت‌هاي مختلف دقت كرده باشيد، در چند سال بازپسين واژه‌اي تحت عنوان اينفلوئنسر يا Influencer زياد در ميان كاربران اينترنتي جا افتاده كه احتمالاً معناي آن را ندانيد. در اين مطلب قصد داريم لغايت به صورت كامل اين كلمه را براي شما تعريف كنيم و توضيح دهيم كه به چه كساني اينفلوئنسر يا Influencer گفته مي‌شود. در وسط مقالات و مطالب بازاريابي و ماركتينگ بيشتر با اين عنوان روبرو مي‌شويم. يگانه از انگيزه ها پررنگ شدن اين عنوان اشاعه روزافزون شبكه‌هاي اجتماعي و نفوذ آنها به زندگي افراد است. بسياري از مردم در درازا روز وقت زياد زيادي را در دنياي مجازي، شبكه‌هاي اجتماعي و اينترنت مي‌گذرانند و بدين ترتيب مي‌توانند در باره مطالب گوناگون اطلاعات كسب كنند و هشدار خويش را افزايش دهند، علايق گوناگون خود را دنبال كنند و همچنين در باره هر موضوعي به صحبت و اظهار نظر بپردازند.

Influencer - اينفلوئنسر

در اين ميان، كاربران معمولي دنبال آن هستند تا بدانند كسان نامي و تاثيرگذار جامعه در مورد موضوعات مختلف چه نظراتي دارند. حرف و ايده‌هاي اين كسان روي نظرات كاربران معمولي تاثير زياد زيادي دارد. همين واقعيت سبب شده الي حركت‌هاي زياد زيادي در دنياي شبكه‌هاي مجازي رخداد بيفتد كه چه بسا يگانه از دلايل جنباننده آن‌ها وجود اينفلوئنسرها بوده است.

همچنين بخوانيد:

    براي كسب محبوبيت در يوتيوب چه نوع ويديويي بسازيم؟

آنچه در اين مقاله مي‌خوانيد:

    اينفلوئنسر يعني چه؟ به چه كسي Influencer مي گويند؟
    گونه ها اينفلوئنسر
        سلبريتي ها
        متخصصين
        بلاگر
        ميكرو اينفلوئنسر
    چگونه اينفلوئنسر شويم و كسب درآمد كنيم؟


اينفلوئنسر يعني چه؟ به چه كسي Influencer مي گويند؟

اينفلوئنسر شخصي است كه قدرت آن را دارد لغايت روي ديگران كارايي بگذارد و اين فرمايش به خاطر مسئوليت، ميزان دانش، موقعيت اجتماعي و يا رابطه‌اش با مخاطبين امكان‌پذير است. همچنين شخصي كه در يك حوزه تخصصي خاص بسيار نامي است و به شكل فعال در آن گستره كار و جنبش مي‌كند، مي‌تواند نوعي Influencer باشد و اين مسئله به فراخ شدن و ميزان وسعت آن گستره پيوستگي دارد.

اينفلوئنسر كيست / اينفلوئنسر يعني چي

البته، در ميان كارشناسان دامنه ماركتينگ اجماعي يكتا در مورد معنا و مفهوم Influencer هستي ندارد. بعضي از كارشناسان اين حوزه اينفلوئنسر را شخصي مي‌دانند كه روي يك سازمان و مشتريان احتمالي‌اش تاثير دارد. برخي ساير از كارشناسان نيز عقيده دارند كه اين كلمه به افرادي گفته مي‌شود كه ارتباطات زياد خوب و ذهن كاملا بازي دارند و مي‌توانند باعث ايجاد نوعي ترند در جامعه شوند؛ هرچند كه اين ويژگي‌ها باتوجه به بازارهاي هدف حوزه‌هاي مختلف شدني است كه تفاوت داشته باشد.

همچنين بخوانيد:

    با پرطرفدارترين پيج هاي اينستاگرام بيگانه آشنا شويد

بخش‌هاي كار و جنبش Influencer شدني است زياد گسترده باشد. افراد دامنه ماركتينگ از دير باز و به صورت سنتي آن دسته از اينفلوئنسرها را هدف قرار مي‌دهند كه به سادگي قابل شناسايي باشند؛ از جمله افراد فعال در مطبوعات، آناليزورهاي صنعتي و وانگهي مسئولين اجرايي رديف بالا. البته براي بسياري از شركت‌ها كه در زمينه فروش محصولات به چهره مستقيم به مشتريان و از طريق خرده‌فروشي فعاليت دارند، اينفلوئنسر كسي است كه براي خريدار محصولات و كارمندان آن كمپاني شناخته شده است. ولي از عقيده بسياري از شركت‌هايي كه با طريق بنگاه به بنگاه يا B2B كار و جنبش مي‌كنند، حوزه Influencer شدني است بسيار مفصل و متنوع بوده و دربرگيرنده افرادي همچون مشاوران، قانونگزاران دولتي، فعالان دامنه مالي و اعتباري و همين طور بخش‌هاي مرتبط شود.

Influencer - اينفلوئنسر

مايكل اسپاير، آناليزور بنياد-نهاد-سازمان پژوهشي فارستر (Forrester) در باره كسب و كارهاي كوچك و ميانه چنين نظر دارد:

    فروش بخش‌هاي تكنولوژي اطلاعات و آي تي به عوامل مختلفي همچون شركت‌هاي همكار، مشاوران، بلاگرها و فروشندگان پهنه فناوري پيوستگي دارد.

او وانگهي رهنمود مي‌كند:

    فروشندگان لازم است كه به شناسايي و طبقه‌بندي اينفلوئنسرهاي بازار خود بپردازند. اين مسئله مستلزم تهيه كردن يك برنامه معرفي Influencer بسيار جامع و برپايي نوعي سنجه براي طبقه‌بندي تاثيرات اينفلوئنسرها بر روند تصميم‌گيري افراد است.

همچون تنوع موجود در حوزه‌هاي كار و جنبش اينفلوئنسرها، اين افراد در زمان‌هاي مختلف ممكن است نقش‌هاي مختلفي بر روند تصميم‌گيري كسان داشته باشند. اين جستار در كتاب ماركتينگ اينفلوئنسر نوشته براون و هايس مطرح شده است. در زمان‌هاي مختلف و بسته به نوع و يا دامنه فعاليت، يك Influencer ممكن است تاثير متفاوتي بر روند تصميم‌گيري بگذارد.

معني اينفلوئنسر


انواع اينفلوئنسر

حال كه با معناي اينفلوئنسر آشنا شديم، در ادامه اين مقاله بايد به اين نكته اشاره كنيم كه يك Influencer به دسته‌هاي ذيل دسته مي‌شود. لازم به بيان است كه آخرين تقسيم از همه مهم‌تر قلمداد مي‌شود:

    سلبريتي ها
    متخصصين
    بلاگر
    ميكرو اينفلوئنسر

در پيوستگي با هر كدام از اين دسته‌ها به صورت مجزا مي‌پردازيم.

اينفلوئنسر ماركتينگ


سلبريتي ها

ماركتينگ اينفلوئنسر از نخست از طريق تاييد آدم‌هاي سرشناس و سلبريتي گسترش يافت. شركت‌ها و كسب و كارهاي مختلف طي ساليان متمادي به اين نتيجه رسيدند كه وقتي يك سلبريتي فرآورده آنها را تبليغ كرده و يا باره تاييد قرار مي‌دهد، فروش آنها افزايش مي‌يابد. هنوز هم تعداد زيادي از شركت‌ها، به خصوص برندهاي معتبر و رديف بالا هستند كه از سلبريتي‌ها به عنوان اينفلوئنسر استفاده مي‌كنند.
همچنين بخوانيد:

    عكس ها باستاني از سلبريتي ها را در اين اكانت اينستاگرام تعقيب كنيد

در اينجا مشكل بسياري از برندها آن است كه تنها تعداد محدودي از سلبريتي‌ها هستند كه ميل به مشاركت در چنين كمپين تبليغاتي و Influencer شدن دارند و آن‌ها هم احتمالا چندان ارزان نيستند. البته در اين ميان، استثناهايي هم هستي دارد؛ به عنوان مثال، شركتي محصولي فرآوري مي‌كند كه يك سلبريتي به آن علاقه داشته و از آن استفاده مي‌كند. در آن صورت، سلبريتي باره نظر احتمالا حاضر خواهد بود الي به مخاطبين خود بگويد تا چه كران فرآورده مورد عقيده خوب است و در باره آن چگونه فكر مي‌كند. در حال حاضر، بسياري از موسيقيدان‌ها هستند كه بابت نواختن آلات موسيقي ساخت برخي از شركت‌ها به آنها سود مي‌رسانند.

Influencer - اينفلوئنسر

يكي از دشواري ها به كارگيري سلبريتي‌ها به عنوان اينفلوئنسر، نبود اعتبار و اعتماد در وسط مخاطبين يك محصول است. جاستين بيبر احتمالا به حد كافي براي تاثيرگذاري در گويه كرم رفع آكنه و جوش پسنديده باشد، ولي براي آنهايي كه به پيگيري خريد خانه براي دوران بازنشستگي خود هستند، چندان گزينه مناسبي نيست.

سلبريتي‌ها ممكن است هواداران و فالوورهاي زياد وسيع و با تعداد بسيار بالايي داشته باشند، اما اين مسئله كه آنها لغايت چه حتماً روي افراد دنبال‌كننده خويش تاثيرگذار هستند، جاي بحث و گمان دارد.

Influencer - اينفلوئنسر ماركتينگ


متخصصين

متخصصين صنعت و رهبران حوزه انديشه و انديشه از ارج زيادي برخوردار هستند و اين مسئله به خاطر كيفيت، موقعيت و يا تجربه آنها در دامنه كار و جنبش و كارشناسي‌شان است. اين احترام، بيشتر به خاطر جايي است كه آنها برايش پيشه مي‌كنند. براي مثال، روزنامه‌نگاري كه براي يك روزنامه سرشناس پيشه مي‌كند، چه بسا در باره موضوعاتي كه درباره‌شان مطلب مي‌نويسد، اطلاعاتي كافي نداشته باشد، اما آن قدر خوب بوده كه براي چنين روزنامه معتبري كار مي‌كند و به همين علت قابل بزرگداشت است.

چنين كارشناسان و متخصصيني عبارتند از:

    روزنامه‌نگاران
    افراد دانشگاهي
    كارآزمودگان صنعت
    مشاوران حرفه‌اي

Influencer - اينفلوئنسر

اگر بتوانيد پروا يك روزنامه‌نگار را كه در يك روزنامه ملي و معتبر كار مي‌كند، به فرآورده خود جلب كنيد و كاري كنيد كه او در باره فرآورده و كمپاني شما در مقاله‌اش چيزهاي احسان بگويد و به اصطلاح از آنها تعريف كند، در آن صورت متعلق به شخص به عنوان Influencer بهره‌گيري مي‌كنيد؛ درست مانند كسي هستيد كه از يك بلاگر و يا خبره شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كند. در اين موقعيت، يك گونه دستمزد اضافه نيز هستي دارد و آن است كه روزنامه‌نگار مربوطه احتمالا به چهره رايگان براي شما مي‌نويسد.
همچنين بخوانيد:

    كيانو ريوز ؛ زندگينامه و فيلم هاي اين بازيگر ناراحت هاليوود

بلاگرها و افرادي كه توليد محتوا مي‌كنند، بيشتر با پيشروهاي صنعت و همين طور رهبران انديشه كار مي‌كنند و چندان غيرطبيعي نيست كه ببينيم آنها در پست‌هاي بلاگ خود متعلق به محصول و يا سرويس تعريف كنند و يا حتي در شبكه‌هاي اجتماعي نوعي كمپين تبليغاتي راه بيندازند. امروزه ساير كران وسط رسانه‌هاي سنتي و شبكه‌هاي اجتماعي فعلي در حال از بين رفتن است.

Influencer - اينفلوئنسر


بلاگر

وبلاگ‌نويسي چندي است كه با ماركتينگ Influencer تركيب شده است. بلاگ‌هاي زياد مشهوري در اينترنت هستي دارد. در  صورتي كه يك بلاگر به شكلي مثبت در گرد از پست‌هايش از محصول شما تعريف كند، در آن صورت شدني است اين مسئله به آنجا برسد لغايت مخاطبين آن شخص، محصول باره نظر را آزمون كنند.
همچنين بخوانيد:

    گران ترين بازيگران دانشمند در سنه 2019 : دواين جانسون، بردلي كوپر و …

بسياري از بلاگرها توانسته‌اند كاربران زيادي از حوزه‌هاي ويژه را جذب كنند. براي مثال، بلاگ‌هاي بسيار تاثيرگذاري در زمينه‌هاي گسترش شخصي، مالي و اعتباري، سلامت، نگهداري كودكان، موسيقي و موضوعات زياد زياد ديگر از جمله خودِ بلاگ نويسي هستي دارند. ويژگي مشابهي كه كل بلاگ‌هاي موفق دارند، احترامي است كه از جانب كاربران و خوانندگان خود كسب كرده‌اند.

Influencer - اينفلوئنسر

البته

اينفلوئنسر كيست ؟ انواع مزايا و 12 نكته تبديل شدن به اينفلوئنسر

كه يك بلاگ فقط گونه محتواي محبوب در اينترنت نيست. مثال ديگر و زياد محبوب موجود در فضاي اينترنت ويدئو است. در اين مورد، هر سازنده ويدئو به جاي آنكه براي خودش سايت داشته باشد، كانالي در يوتيوب مي‌سازد. برندهاي معتبر بيشتر با سازندگان ويدئوهاي محبوب در يوتيوب به اتفاق مي‌شوند.

البته كه بلاگرها و يوتيوبرها به ندرت فقط به مخاطبين فعلي خود اكتفا مي‌كنند تا به سايت آنها راز زده و محتواي آنها را ببينند. آنها معمولا پست‌ها يا ويدئوهاي جديد و بسيار زيادي را در شبكه‌هاي اجتماعي تبليغ مي‌كنند كه بدين ترتيب، اين بلاگرها و سازندگان محتواهاي اينترنتي به ميكرواينفلوئنسر نيز تبديل مي‌شوند.

بازاريابي تلفني و اصول آن

۶۳ بازديد

رازهاي موفقيت در بازاريابي تلفني 
در بيان گيري ترفند ها اخير بايد دقت داشته باشيم در بازاريابي تلفني فقط به گفتن سلام اكتفا نكنيد
بازاريابي تلفني گرد از برترين مسير ها براي كسب درآمد و كشش مشتري هست. به همين بهانه قصد داريم در اين مقاله شما را با 8 نكته براي كاميابي در بازاريابي تلفني آشنا مي‌كنيم.رمز موفقيت در بازاريابي تلفني چيست؟
 
خيلي از فروشنده ها تلفن را مشابه لنگري سنگين ميبينند كه هنگام تماس با يك مشتري نهفته بايد سخت آن را بالا بكشند. تلفن بعضي از انها آن قدر بي‌بهرهگيري مانده كه تار عنكبوت بسته هست و برخي ساير هم انديشه مي كنند اگر به تلفن به اتفاق دست بزنند، دچار برق‌گرفتگي ميشوند.
 
همۀ‌ي آن ها از اين مي‌ترسند كه مشتري تلفن را به رويشان قطع كند.به عقيده مي رسد كسان خيلي كمي آن قدر شجاع باشند كه خود را در اين شرايط پيمان دهند. اين افراد به خاطر كسب چنين تجربيات دردناك ولي زودگذري توانسته اند منافع پايداري را كسب نمايند.
 
 
با داشتن ديدگاه مثبت و دقت كافي به اتفاقات، هر تلفني كه به روي شما قطع ميشود با آزمودن‌اي آموزنده همراه خواهد بود. مي‌آموزيد كه چه بگوييد و كِي زنگ بزنيد. شما با هر پذيرش منفي بايد تحليلي تند از اوضاع داشته باشيد تا از اين آزمودن هوده ببريد. به جاي اين كه بگذاريد نگرشتان گزند ببيند، بايد با خود بگوييد «خب، اين روش پاسخ نداد، طريق بهتر براي برقراري تماس چيست؟»
 
شما همگام با ايجاد تغييرات رفتاري درست خيلي زود تماس هاي تلفني نكويي پايدار خواهيد كرد و كمتر تلفن را به روي‌تان قطع مي كنند. براي اين كه سررسيد كمتري صرف يادگيري كنيد، در اين جا به ۸ نكته كه بايد هنگام برقراري تماس كاري در نظر داشته باشيد، اشاره ميكنيم.
 
مثل يك حرفه اي درود و احوال پرسي كنيدبا يك درود خشك و خالي، يك نفس بدون اين كه به طرف روبرو اجازه‌ي گفتگو بدهيد، وارد بحث ارائه‌ي تلفني خود نشويد. نحوه‌ي درود كردن شما بر رسميت بخشيدن به كارتان تاثير ميگذارد. به جاي اين كه مانند بقيه فقط به گفتن درود اكتفا كنيد، در ابتداي مكالمه، با اشاره به نام فرد مقابل، خود را متمايز و حرفه‌اي پرتو بدهيد. براي نمونه بگوييد «صبح بخير، آقاي اسميت» يا «عصر بخير، خانوم جونز».
 
خود و شركت تان را شناسايي كنيد«من سالي اسميت از كمپاني اِي‌بي‌سي هستم. ما يك كمپاني محلي هستيم كه تخصص‌مان اين هست به كسب‌وكارهايي مشابه شما كمك كنيم پول كمتري خرج كنيد.» خيلي به جزئيات نپردازيد و به فرآورده خود اشاره نكنيد. چون با اينكار به طرف روبرو فرمان ميدهيد كه بگويد «ما از چيزي كه داريم راضي هستيم، به هر حال ممنون.» و تلفن را قطع كند. شما با ارائه‌ي يك معرفي كلي و اشاره به يكتا از منافع بهرهگيري از محصول‌تان، حس كنجكاوي مشتري را تحريك ميكنيد و وي را اكثر روي خط نگه مي‌داريد.
 
قدرداني خود را اثر دهيدهمۀ وقت از مشتري بالقوه‌ي خود به خاطر زماني كه از يك روز كاري پرمشغله به شما اختصاص ديتا هست تشكر كنيد، به شكلي به او بفهمانيد كه با اين گفتگوي تلفني وقتش تلف نخواهد شد. بگوييد «مي خواهم از اين كه پاسخگوي تماس من بوديد سپاسگزاري كنم. اين تماس زياد كوتاه خواهد بود و بعد مي توانيد به برنامه‌هاي خويش برسيد.» نگوييد كه تنها يك لحظه از وقت‌شان را خواهيد گرفت چون اين دريافتن به شنونده تلقين ميشود كه شما دقيقا وقت‌شان را خواهيد گرفت و دلشان مي‌خواد شما را از سر باز كنند.
 
هدف تماس خود را ذكر كنيدبرترين كار اين هست كه هدف‌تان را با طرح يك پرسش بيان كنيد: «اگر ما بتوانيم روشي براي بهبود كيفيت فرآورده شما با هزينه‌اي پايين‌تر نشانه دهيم، آيا مايل هستيد درباره آن اكثر بدانيد؟» به گمان كردن فراوان پذيرش پرسش شما بله هست. در اين جا، اين فرصت به شما دست خواهد عدل تا با مشتري پيمان ملاقات بگذاريد يا از او اجازه بگيريد كه اطلاعات اكثريت را پشت تلفن در اختيارش پيمان دهيد. در اين مرحله شما هنوز در فرايند بازاريابي محصول خود پيمان نگرفته‌ايد بلكه در حال عرضه‌ي چيزي هستيد كه فرآورده شما سپريدن مي دهد.
آمادگي قبل از تماس يكي از ترفند هاي بازاريابي تلفني است. 25. ميز كار خويش را تميز نگه‌داريد. در اثناء مكالمه روزنامه و مطالبي خواندني اضافي را از ميزتان برداريد لغايت در هنگام صحبت، تمامي حواس شما به گفته‌هاي مشتري باشد.
26. فهرستي از رقيبان تهيه كنيد. محصولات و خدمات آن‌ها را به دقت بررسي كنيد، برتري‌هاي كمپاني خودتان را نسبت به آن‌ها مشخص كنيد و آن‌ها را مكتوب سازيد. هنگامي كه مشتري مي‌خواهد شما را با رقيبان سنجش كند، نقاط قوت خودتان را ذكر كنيد.
27. جديدترين تازه ها مربوط به زمينه‌ كاري خود را جمع‌آوري كرده و در حين مكالمه از آن‌ها استفاده كنيد. مشتري دريافتن احسان خواهد داشت وقتي بداند شما در جريان واپسين وقايع هستيد.
28. با رقيبان تماس گرفته و به عنوان مشتري با آن‌ها صحبت كنيد. به دقت بررسي كنيد كه آن‌ها چگونه با مشتري برخورد مي‌كنند و به اعتراضات چگونه استجابت مي‌دهند، شايد از آن‌ها مطالبي بياموزيد. نكات سستي آنان را نيز رسيدگي كنيد تا به مشتريان خويش خدمات بهتري بدهيد.
29. از اين مزيت كه مشتري شما را نمي‌ببيند، به نكويي استفاده كنيد. اطلاعات و احصاء و ارقام لازم را در دسترس قرار دهيد لغايت در صورت لزوم از آن‌ها استفاده كنيد.
30. هر روز زماني مشخص حتي 15 دقيقه را به يادگيري مهارت‌هاي فروش اختصاص دهيد. كتاب‌ها و مجلات گوناگون در اين گويه را مطالعه كنيد.
31. مشتريان چرا از شما خريد مي‌كنند؟ پذيرش واقعي اين سوال را بيابيد. براي اين كار به گمان و دودلي متوسل نشويد؛ بلكه از بهترين مشتريان خويش اين موضوع را بپرسيد، وقتي انگيزه را يافتيد اين جستار را به مشتريان جديد بگوييد.
 
ايجاد ذهنيت اوليه خوب در بازاريابي تلفني32. هدف از گفتن جمله ابتدايي دو سوژه است؛ ترغيب آن‌ها به طرح سوال و برپايي نظري مثبت و پذيرنده در آن‌ها.
33. بعد از تماس بي درنگ خود را به‌طور كامل شناسايي كنيد و قصد خود را از تماس تلفني بگوييد وگرنه سوالاتي در ذهن شخص روبرو پيش خواهد آمد و بايد به چند سوال استجابت دهيد.
34. شما 3 ثانيه زمان داريد! در همان جمله اوليه براي شنونده مشخص كنيد كه اين تماس چه سودي براي او دارد و چرا به نفعش است كه مكالمه را پيوستگي دهد.
35. روي جملات ابتدايي در هر مكالمه به اندازه كافي فكر كنيد. آن‌ها را يادداشت كنيد و هرگاه ايده بهتري به ذهن‌تان قبض آن‌ها را ويرايش كرده و از جملات جديد كاربرد كنيد.
36. به اندازه كافي تمرين كنيد تا جملات ابتدايي مكالمه را با خونسردي، آرامش و قطعيت بگوييد. دستپاچگي و عدم اطمينان تاثير نامناسبي بر مشتري مي‌گذارد.
37. جمله ابتدايي شما مانند زيربناي يك ساختمان است كه در صورت ناتوان بودن، كل ساختمان را ناپايدار خواهد ساخت.

ميز تاشو و چوبي

۵۸ بازديد

ميز نماز تاشو چوبي
ميز صلوة تاشو چوبي از ميز ها و توليدات جديد و جذاب كمپاني تهران اينتكس مي باشد كه طراحي و ارگونومي ساخت قابل قبولي دارد و پسنديده براي كاربرد نمازگذاران و افراد سالمندي است كه نمي توانند نماز را بر روي زمين بخوانند و يا مشكلاتي همچون كمر درد و پا درد دارند. در پيوستگي اين پست منظور داريم اين فرآورده را به چهره موشكافانه بررسي كرده و جزئيات كاملي از ان را براي شما بازگو كنيم پس الي انتها با ما به اتفاق باشيد.......
طراحي و ارگونومي ساخت
يكي از نكات مهم در وابستگي با ميز نماز تاشو گونه طراحي و ارگونومي ساخت ان است. در پيش درآمد بايد عنوان كرد كه اين ميز دو عدد پايه اصلي دارد كه هر يك به چهره دو تايي بوده و ارتباط بين ان ها را هم يك عدد ميله باريك برقرار كرده است. رنگ اين پايه ها نيز به چهره يكدست مشكي مي باشد كه به راحتي كثيف نخواهد شد.در پايين ترين تقسيم اين پايه ها و در زير هر يك از ان ها يك شماره لاستيك مشكي رنگ نيز قرار گرفته است كه باعث شده لغايت در وهله نخست اين ميز به صورت آسان و راز پا بر روي زمين پيمان گرفته و سپس تراز بودن ان را مهار كند. هم چنين اين اركان تا تقدير تحتاني اين ميز تعبيه شده اند كه بر روي ان ها تقدير بدنه اصلي اين ميز پيمان گرفته است. در همين پيوستگي بايد عنوان ارائه كرد كه بدنه اصلي اين ميز هم به چهره مستطيلي شكل و در ابعاد استاندارد و معقول طراحي شده است. دور تا بعيد اين سرنوشت لايه اي كرم رنگ قرار گرفته و رويه اصلي نيز از رنگ قهوه اي ساخته شده است كه زياد زيبا و شكيل مي باشد.


جنس بدنه
يكي از مهم ترين نكات در انتخاب اين محصول كه مايه شده تا مشتريان به راحتي به ان اتكا كنند جنس بدنه ان است. در همين بستگي بايد عنوان كرد كه اين ميز رويه و بدنه اي اصلي از جنس MDF دارد كه فوق العاده ثابت بوده و به سادگي اسيب نخواهد ديد. هم چنين تابش سر راست نور خورشيد و شرايط و دماي مختلف اب و هوايي هم باعث نمي شود تا اين محصول مبتلا افت كيفيت و تغيير شكل شود. هم چنين پايه هاي اين فرآورده نيز به صورت فلزي ساخته شده اند كه مقاومت فوقاني داشته و در عين حال انعطاف پذيري قابل قبولي هم دارند.
ابعاد و وزن
در پيش درآمد بايد به اين نكته اشاره كرد كه اين ميز فقط 5 كيلو گرم وزن دارد كه باعث شده تا بتوانيد به سادگي ان را ترابري كنيد. هم چنين درازا اين محصول نيز 45 سانتي متر بوده و پهنا ان هم 35 سانتي متر مي باشد. علاوه بر اين ها اين محصول در ارتفاع 84 سانتي متري طراحي و فرآوري شده است.
راه اندازي و مراقبت و نگهداري
در ابتداي خريد اين ميز شما خواهيد ديدن كه اين فرآورده لغايت شده است و بايد ان را به سادگي تاسيس كنيد. در همين ارتباط بايد عنوان كرد كه در مكاني كه قصد داريد از اين ميز استفاده كنيد ان را پيمان داده و سپس به ارامي و با پروا به محل قرار گيري پايه هاي اين محصول اقدام به بسط دادن ان كنيد. اين كار احتياج به هيچ ابزار يا وسيله اي ندارد و در پهنا كمتر از پنج ثانيه مي توانيد ان را تاسيس كنيد. هم چنين براي مراقبت از اين كالا بهتر است در مواقعي كه دربايستن به اين محصول نداريد ان را الي كرده و جمع كنيد. هم چنين در هنگام نصب و همين طور استفاده از ان با ملايمت با ان تصادف كنيد تا ستون ها و بدنه اصلي اين فرآورده نيز مبتلا اسيب نشود. هم چنين بهتر است وسايل وزين را هم بر روي ان قرار ندهيد. با رعايت همين اصول ساده نگراني ها را از بابت اسيب رويت اين فرآورده برطرف خواهيد كرد.
جمع بندي
ميز نماز تاشو چوبي يك محصول با كيفيت و مقاوم مي باشد كه رويه اي از جنس MDF داشته و به علت داشتن وزن مختصر به راحتي قابل حمل و جا به جايي مي باشد. شما مي توانيد به سادگي از اين محصول در منزل ، مسجد و حتي در مسافرت هاي خويش بهره‌گيري كرده و فريضه الهي را به نحو كلان اجرا كنيد. هم اكنون مي توانيد اين كالاي فوق العاده را از سايت نمايندگي محصولات اينتكس در ايران با بها استثنايي خريداري كنيد.

تكنيك هاي حرفه اي فروش

۵۵ بازديد

راهكار فروش بيشتر واقعاً ساده است: بس است بفهميد كه درخواست (و انتظار) مشتري از كسب و كارتان چيست. درست است! به همين راحتي مي‌توانيد نرخ تبديل كاربران به مشتري را افزايش داده و فروش را بيشتر كنيد. ولي يك مشكل حقير بر سر راهتان هستي دارد: كسب و كار شما مشتريان زياد زيادي دارد – يا حداقل آنقدري مشتري دارد كه نتوانيد آنها را تك تك بررسي كنيد. با اين حساب بايد چه كار بكنيد؟ آيا بايد قيد فروش بيشتر را بزنيد و صبر كنيد تا مشتريان شما به تدريج بيشتر شوند؟
جواب اين سوال هم ساده است: براي شناخت مشتريان خود، كافي است به تحقيقات علمي در مورد رفتار مصرف كننده رجوع كنيد و به كمك اين تحقيقات، راهكارها و تكنيك‌هاي اثبات شده براي جذب مشتري را بشناسيد.
درست است كه هر يك از ما با سايرين فرق دارد، ولي در بسياري از موقعيت‌ها، ذهن همه‌مان به شكل يكساني شغل مي‌كند. اين يعني شما مي‌توانيد با شناخت ظرافت‌هاي ذهن انسان و به كارگيري روش‌هاي خلاقانه، به تعداد كساني بيفزاييد كه به محصولات و خدمات شما پاسخ مثبت مي‌دهند، و بدين‌ترتيب فروش خويش را افزايش دهيد.
البته لازم نيست براي پيدا كردن مطالب معتبر و علمي تمام اينترنت را كن فيكون كنيد. همين اكنون جاي درستي هستيد. ما در اين نوشتار مي‌خواهيم به 10 تحقيق علمي گوناگون نگاه نماييم كه مي‌توانند فهم بهتري از ذهن مشتري به شما بدهند و كمك كنند تا راهبرد هاي خود را براي فروش بيشتر بهينه كنيد. اما پيش از آن، فرمان دهيد لغايت اگر هنوز كسب‌وكار اينترنتي خويش را راه‌اندازي نكرده‌ايد، نقطۀ آغاز آن را به شما معرفي كنيم.
شما با مطالعۀ كتاب راه‌اندازي مطمئن كسب‌وكار اينترنتي كه بدست تيم مدرن تاليف شده، مي‌توانيد اولين قدم‌هاي ورود به دنياي تحارت آنلاين را با اطمينان خاطر برداريد. اين كتاب برآيند تجربه‌هاي جمعي است و مي‌تواند اين راه را برايتان شفاف و روشن كند.
خب، ساير بگذاريد بدون هيچ حرف ديگري به سراغ اين تحقيق‌ها برويم.
فصل اولبه مشتري كمك كنيد "ترس تصميم‌گيري" را پشت راز بگذارد!همۀ ما به احسان مي‌دانيم كه واژه ها مي‌توانند تاثير بسيار زيادي روي انسان داشته باشند. ولي اين تاثير، لغايت چه حد است؟ يك پژوهش علمي، به اين سوال ما استجابت شوكه‌كننده‌اي داده است. اين پژوهش جالب بدست يك پروفسور رشتۀ روانشناسي از دانشگاه ايالتي آريزونا، دكتر رابرت چالديني، سپريدن شده است. او براي آنكه بفهمد كلمات و بيان ما تا چه حتماً در جذب بيننده تاثير دارد، به رسيدگي پروسۀ جمع‌آوري كمك‌هاي مردميِ يك سازمان خيريه (براي كمك به بيماران سرطاني آمريكا) پرداخت و توانست ثابت كند كه تغييري حقير در كلمات، مي‌تواند در نتيجۀ كار، تاثيري بزرگ داشته باشد.
البته اين پژوهش يك آموزه ديگر هم براي ما دارد: بررسي دلايلِ پاسخ منفي مشتري هم مهم است و ما نبايد فقط به تعقيب فهميدنِ انگيزه‌هاي او براي استجابت مثبت باشيم.
تحقيقدو گروه داوطلب، منزل به خانه مي‌رفتند و  از مردم تقاضا كمك‌هاي مالي مي‌كردند. تمام رفتارهاي اين دو گروه مانند بود، جز يك چيز: آنها تقاضا خويش را به دو شكل گوناگون به پسين مي‌رساندند. و به اين ترتيب بود كه پژوهنده ما توانست تاثير انتخاب واژه ها متفاوت را بسنجد. ولي تفاوت حرف پاياني داوطلبان دقيقاً چه بود؟ يك تفاوت واقعاً جزئي:
1"آيا مايل هستيد با كمك مالي خود، ما را همراهي كنيد؟"2"آيا مايل هستيد با كمك مالي خود، ما را همراهي كنيد؟ هر چقدر هم كه كم باشد."محتواي اين دو حرف يكي است و از عقيده انتخاب كلمات هم فرق چنداني با هم ندارند. درست است؟
اما... هر چقدر هم كه اين تفاوت مختصر باشد، ميزان كارايي آن در نتيجۀ شغل واقعاً قابل توجه است.
نتيجه
شانس اينكه مخاطبان گروه دوم به اين سازمان كمك كنند، تقريباً دو برابر اغلب از گروه نخست بود. باورتان مي‌شود؟ch1-1
و به اين ترتيب بود كه پژوهشگر سرگذشت ما فهميد كه:
وقتي كه يك درخواستِ حداقلي داشته باشيد، شايستن دريافت پاسخ مثبت از مخاطب بيشتر است.
وقتي كه اين تقاضا كمك مالي با افراد مطرح مي‌شود، شايد اولين فكرشان اين است كه چقدر مي‌توانند كمك كند... و از همينجاست كه شك‌هايشان آغاز مي‌شود: اين پول خيلي كم نيست؟ و نتيجۀ اين سوال، مطرح شدن يك سوال ساير خواهد بود: اصلاً اين پول دردي را دوا خواهد كرد يا نه؟ و در نهايت، با يك سوال ديگر، زنجيرۀ جواب‌هاي منفي خويش را كامل مي‌كنند: وقتي چنين كمك كوچكي بكنم، اين داوطلب چه فكري درباره من خواهد كرد؟ و به اين ترتيب است كه شك، جاي خويش را به خوف مي‌دهد.
قصد من از اين حرف‌ها داوري آدم‌ها نيست. بلكه مي‌خواهم پروا شما را به يك نكته انساني جلب كنم. ما همه نسبت به داوري سايرين حساس هستيم. پس پاسخ منفي كسان لزوماً به اين معني نيست كه نمي‌خواهند كاري را انجام دهند، بلكه شدني است ذهن آنها جواب منفي را به يك پاسخ كوچك ترجيح بدهد. حتي هيچ بعيد نيست كه اين استجابت حقير در ذهن آنها، از نظر ما آنقدرها هم حقير نباشد.
پس وقتي براي آنها مشخص شود كه حتي يك صد توماني هم مي‌تواند كارساز باشد، آنها با خيال آسان مي‌توانند به استجابت ما پاسخ مثبت بدهند و ساير نگران اين نباشند كه كمك 5 هزار توماني آنها حقير و بي‌تاثير است. (هر چه نباشد، 5 هزار تومان يعني 50 لغايت صد توماني)
و بالاخره مي‌رسيم به بهترين نكتۀ برآمده از اين تحقيق:درست است كه وقتي تقاضا به چهره دوم مطرح مي‌شد، شانس كمك كردن مخاطب دو مساوي بود. اما ميزان كمك گروه دوم، با سوژه‌هاي گروه اول تفاوتي نداشت. جالب است، نه؟ اين يعني ترس آنها در باره مختصر بودن كمكشان، كاملاً بي‌پايه و بنياد بوده است.
تناقض انتخاب: گزينه‌هاي كمتر يعني تصميم‌گيري راحت‌ترحتما بخوانيد: تناقض انتخاب: گزينه‌هاي كمتر يعني تصميم‌گيري راحت‌ترمنبع اصلي: Full-Cycle Social Psychology
نتيجه‌گيري
وقتي به مشتري اطمينان بدهيد كه حتي يك قدم كوچك هم مي‌تواند تاثيرگذار باشد، انگيزۀ لازم را براي شروع كار به او داده‌ايد. بعد اگر از مشتريان خويش درخواست كاري را داريد، يك كمينه را براي آنها مشخص كنيد. با اينكار، آنها مي‌توانند ترس خود از تصميم‌گيري را پشت راز بگذارند و با خودباوري اكثريت دست به كار شوند.
بخش دومقدرت برچسب زدن را در آغوش بكشيد!شايد اكنون قبل خودتان انديشه كنيد كه منظور من، چسباندن برچسب‌هاي مثبت به برند خودتان است. (اين برند بي‌نظير و با شكوه ما!) ولي نه... كاملاً برعكس... من دارم به شما رهنمود مي‌دهم كه به مشتريان خود برچسب بزنيد!
مي‌دانم... به نظرتان اين پيشنهادِ خيلي نكوداشتن نيست، پسين چطور برچسب زدن به مشتري مي‌تواند تاثير مثبتي داشته باشد؟ خب، اگر اينطور انديشه مي‌كنيد، تازه جالبي برايتان دارم: برچسب زدن به مشتري مي‌تواند مايه فروش بيشتر شما بشود.
بياييد با هم به يك تحقيق علمي جالب نگاه كنيم. اين پژوهش پرتو مي‌دهد آدم‌ها برچسب خوردن را برادر دارند و وقتي پرماسيدن مي‌كنند به يك گروه ويژه تعلق دارند، بخت اينكه در فعاليت‌هاي آن گروه همكاري داشته باشند اغلب خواهد شد.
تحقيق تحقيقي كه قرار است معرفي كنيم، به رسيدگي الگوهاي راي دادن در بين 133 فرد بالغ مي‌پردازد تا ببيند برچسب زدن الي چه بي گمان مي‌تواند بر روي تصميم آنها تاثير بگذارد.
براي شروع، از سوژه‌هاي اين تحقيق، سوال‌هايي عادي در باره كمپاني كردن آنها در راي‌گيري‌هاي ماضي شد. پس به نيمي از آنها گفتند كه بردباري شركت كردن آنها در راي‌گيري‌هاي آينده بيشتر است. چرا؟ چون تيم پژوهشي تشخيص داده كه آنها آدم‌هاي فعال‌تري در عرصۀ سياست هستند.
(بله! صحيح فهميديد، محققان به نيمي از آنها، يك برچسب كاملاً بي‌دليل و غير واقعي زده بودند.)
ch2-1اما به دستۀ دوم چيزي نگفتند و تنها از آنها خواستند كه در باره كمپاني كردن خويش در راي‌گيري‌هاي ماضي گفتگو كنند.
نتيجه
با وجود اينكه تمام اين كسان به چهره تصادفي برگزيدن شده بودند، آن دسته جمعي كه با برچسب فعال در عرصۀ سياست شناخته شده بودند، در انتخابات بعدي 15% حضور اكثريت نسبت به گروه نخست داشتند!ch2-2
ما در ذهنمان، تصويري از خودمان داريم و همواره رفتارمان با اين تصوير همخواني دارد. چرا كه اخ نداريم آدم‌هاي دورويي باشيم و مي‌خواهيم حس نماييم كه هويتي يكپارچه داريم (حتي اگر اين حس مصنوعي باشد) و دقيقاً به همين انگيزه است كه تكنيك فروش "پا ته نشست در" جواب مي‌دهد (در اين تكنيك شما پيش درآمد از مشتري يك شغل حقير مي‌خواهيد و پس از آنكه پاسخ مثبت دريافت كرديد، يك درخواست بزرگتر را مطرح مي‌كنيد).
ما انقدر اين حس يك‌پارچگي را اخ داريم كه حتي دروغي در مورد اينكه عضو يك گروه هستيم برايمان بس است تا به پيام اين گروه اغلب پروا كنيم. البته فقط لغايت هنگاميكه با اين پيام موافق باشيم (مثلا اين پيامِ مثبت كه بايد يك راي‌دهندۀ مسئوليت‌پذير باشيم). به همين دليل است كه ارتقاي مشتريان خوب به جايگاه مشتري اخص يا زرين مي‌تواند باعث افزايش ميزان وفاداري آنها به برند شود.
بگذاريد ساده بگوييم: افرادي كه بر روي آنها برچسب مشتري "ويژه" مي‌خورد بيشتر از آن كساني كه مشتري "معمولي" هستند، براي محصولات و خدمات برند ما پول هزينه مي‌كنند.
منبع اصلي: Motivating Voter Turnout by Invoking the Self
نتيجه‌گيري
از برچسب زدن به مشتريان خويش ترسي نداشته باشيد. مردم همنشين دارند عضو دسته جمعي باشند كه نشان‌دهنده جايگاه متفاوت آنها باشد. گروهي كه ويژگي‌هاي آن به نظرشان جذاب باشد. حتي اگر برچسبي كه به مشتري مي‌زنيد، هيچ ربطي به واقعيت نداشته باشد، مفتوح هم ميل آنها به تعامل را افزايش مي‌دهد.  چرا؟ چون مي‌خواهند احساس تعلق داشتن به اين گروه خاص (كه شما ايجاد كرديد) را تجربه كنند.
بخش سومسه گونه گوناگون از خريداران را درك كنيد!بله، خريداران هم براي خودشان چند نوع دارند. تحقيقات در باره رفتار مصرف كنندگان پرتو ديتا كه آنها با پروا به "ميزان فشاري" كه اثناء خريد تجربه مي‌كنند، به سه دستۀ مختلف دسته مي‌شوند. مهم هم نيست كه سوداگري شما در چه زمينه‌اي پركار باشد، در هر چهره بايد با اين سه نوع خريدار دست و پنجه نرم كنيد.
تكنيك فروش: به مشتريان خويش حق انتخاب بدهيدحتما بخوانيد: تكنيك فروش: به مشتريان خويش حق گزينش بدهيداما پيش از بحث در اين مورد، بگذاريد يك موضوع جالب را به شما بگويم. عصب‌شناسان، الگوي خريد انسان‌ را به عنوان يك پروسه با دستوركار "آنقدر هزينه كن الي رنجانيدن بشي" مي‌شناسند! پس شناخت نقاط ستوهي شدنِ مختلفي كه در سه بخش مختلف مشتريان وجود دارد، امري حياتي براي افزايش شمار مشتريان خفته به حساب مي‌آيد. مي‌پرسيد كدام سه تقسيم مشتري؟ به احضار پيوستگي دهيد.
تحقيق
3 گونه خريدارch3-1
حتماً مي‌توانيد گمان بزنيد كه قانع كردن كدام يك از اين سه گونه مشتري سخت‌تر است:نتيجه
محافظه‌كارانch3-2
از آنجايي كه اين افراد تقريباً يك چهارم مشتريان بالقوۀ شما را برپايي مي‌دهند، بد نيست كه با بعضي تكنيك‌ هاي كارساز براي به كمينه رساندن درد خريد براي اين تقسيم از مشتريان آشنا شويد:
1- ارزش محصول يا سرويس خويش را در يك قالب پسنديده بيان كنيداگر در فكر خريد اشتراكي باشيد كه هزينۀ ساليانه آن 1 ميليون تومان است، بي گمان با كمي احتياط به سراغ آن مي‌رويد، اينطور نيست؟
دليل پايش شما هم كاملاً مشخص است. 1 ميليون در سنه پول كمي نيست. اين رقم براي كسي كه با دقت پول خرج مي‌كند، حتي مي‌تواند تبديل به يك بختك هراسناك شود. (و وقتي هم كه همينقدر پول توسط آورد، يك روياي شيرين) ولي وقتي اين اشتراك تنها 84 هزار تومان در ماه هزينه داشت چطور؟ اين ساير خيلي رقم وحشتناكي نيست. نه؟
و ولي تقدير جالب: 84 هزار تومان در ماه يعني 1 ميليون تومان در سال!
درست است كه تكنيك قالب بندي مي‌تواند بر روي تمام خريداران تاثيرگذار باشد، اما بيشترين تاثير را روي كساني مي‌گذارد كه با محافظه‌كاري اكثريت پول خرج مي‌كنند. پس اگر شما فرآورده يا خدمتي را ارائه مي‌دهيد كه به چهره اشتراكي است يا در چند نوبت هزينۀ آن را دريافت مي‌كنيد، بهتر است هنگام بها گذاري به اين تكنيك پروا داشته باشيد.
2- با ارائه يك پكيج، نقاط درد را احد كنيديك كارآزموده اقتصاد عصبي به نام جرج لونستاين، در زمينۀ تاثير بسته‌هاي محصولات و خدمات به تحقيقات گسترده‌اي دست زده و نتايج جالبي هم بدست آورده است. او فهميده است كه تمام مشتريان (و به خصوص مشتريان محافظه‌كار) ترجيح مي‌دهند فرآيند خريد خويش را در يك قدم بزرگ، ولي ساده تكميل كنند و اين خريدها را به چهره جداگانه اتمام ندهند.
به عنوان مثال، ترجيح يك مصرف‌كننده اين است كه تمام قابليت‌هاي خودروي خويش را به صورت همزمان ارتقا دهد الي در چند مرحله. يعني يك پكيج كامل از قابليت‌هاي مختلف را خريداري كند. اما چرا؟ براي پيدا كردن جواب، بس است به اين فكر كنيد كه چقدر براي ذهن سخت است كه هر ارتقاي خودرو را به چهره جداگانه توجيه كند. ("باشه... سيستم مسيريابي كران به كارم مياد... حاضرم بالاش پول بدم... ولي صندلي‌ها چطور؟... خب چه بسا اين هم انديشه بدي نباشه... اما واقعاً لازمه كه... ")
خريدهاي جداگانه مايه ايجاد نقاط درد جداگانه براي مشتري مي‌شود. اما خريد يك پكيج فقط يك نقطۀ درد را ايجاد مي‌كند و در اين حالت، حتي اگر قيمت آن خيلي بيشتر هم باشد، چندان مهم نيست.
پس سرانجام معلوم شد كه چرا بسياري از مشتريان مايلند بابت يك پكيج كامل حتي بيشتر هم پول بدهند، اما تك تك به سراغ محصولات و خدمات نروند. آنها با اينكار نه تنها زحمت اقليت را متحمل مي‌شوند، كه تنها يك نقطۀ درد از بابت خريد خود تجربه مي‌كنند.
تماشا كنيد: آيا ما واقعاً بر تصميم‌هاي خويش چيرگي داريم؟حتما بخوانيد: تماشا كنيد: آيا ما واقعاً بر تصميم‌هاي خود چيرگي داريم؟
3- به جزئيات بها بدهيدمعمولاً به ما رهنمود مي‌دهند كه خيلي درگير جزئيات نشويم و از خير كمال‌گرايي خود بگذريم. ولي اين موضوع اثناء نوشتن پيام‌هاي تبليغاتي كار چندان خوبي نيست و نبايد اهميّت جزئيات را حداقل گرفت... ولي واقعاً جزئيات يك متن تبليغاتي لغايت چه بي گمان اهميت دارد؟
خب،يكي از احمقانه‌ترين واقعيت‌ها درباره فروش حرفه اي، توسط محققان دانشگاه كارنجي ملون آشكار شد. در طي تحقيقات آنها مشخص شد كه حتي يك واژه هم مي‌تواند در افزايش نرخ تبديل كاربران به مشتري تاثير واقعاً وحشتناكي داشته باشد.
در اين آزمايش، آنها توضيح قيمت يك دي‌وي‌دي را از "5 دلار" به "يك هزينۀ كوچك 5 دلاري" تغيير دادند الي ببيند فروش الي چه بي گمان تحت كارايي قرار مي‌گيرد. نتيجه چه بود؟ با اينكار آنها توانستند تعداد مشتريان را 20 درصد افزايش دهند! باور مي‌كنيد؟
بگذاريد اين دو توضيح مختلف را در كناره هم ببينيم تا دقيقاً بفهميد كه مساله چقدر مسخره است:ch3-3آيا گمان مي‌كرديد كه كلمۀ حقير بتواند كارايي چنين بزرگواري در جذب مشتري داشته باشد؟ با اين حساب، ديگر هيچ شكي هستي ندارد كه وقتي قصد ما متقاعد كردن يك مشتري باشد كه در خريدهاي خويش محافظه‌كار است، همه‌چيز به جزئيات برمي‌گردد.
منبع اصلي: Spend ‘Til It Hurts
نتيجه‌گيري
مهم نيست كه شما در چه تجارتي پركار هستيد. در هر صورت لازم است براي فروش بيشتر، فهم درستي از سه نوعِ گوناگون خريدار و به خصوص خريداران محافظه‌كار خود داشته باشيد. اين خريداران درصد زيادي از مشتريان شما را ساختن مي‌دهند و بنابراين بايد كوشش كنيد با روش‌ها و تكنيك‌هاي صحيح آنها را مجاب به خريد كنيد.
فصل چهارماقرار به كمبودها مايه پر رنگ شدن نقاط قوت شما مي‌شود!به نظرتان معاش مي‌رسد كه اقرار به اشتباهات به سود شما باشد؟ فرجام مردم كه واقعاً به پيگيري واقعيّت نيستند... يا شايد... هستند؟
بگذاريد يك پژوهش در اين باره را بررسي كنيم. اين تحقيق توسط يك روانشناس اجتماعي به نام فيونا لي اتمام شده و نشانه مي‌دهد كه اقرار به كمبودها يك شيوه فوق‌العاده براي پافشاري بر روي نقاط قوت است. مي‌دانم! دوست داريد هر چه سريع‌تر به سراغ تست سپريدن شده برويم الي دقيقاً از كم و كيف قضيه سر در بياوريد.
تحقيقهدف تحقيق مذكور اين بود كه تاثير اعتراف به اشتباه را در مخاطب بسنجد و ببيند چگونه اينكار مي‌تواند در قيمت‌هاي بورس كارايي داشته باشد. كسان باره تست اين تحقيق، دو گزارش مختلف از يك كمپاني را مي‌خواندند كه هر دو به دلايل عملكرد لاغر شركت در سنه ماضي مي‌پرداختند.
در گزارش اول، تاكيد بر روي تصميم‌هاي راهبردي بود. در حالي كه گزارش دوم تاكيد را بر روي عوامل خارجي گذاشته بود. (براي مثال اقتصاد، چشم وهمچشمي و ...)ch4-1
نتيجه
ch4-3
و همانطور كه حدس زديد، در نهايت كمپاني اول در نزد خوانندگان بسيار ارزشمندتر از شركت دوم شناخته شد. انگيزه اين جستار چه بود؟ اعتراف به كمبودهاي شركت از منظرهاي مختلف همچون تفكر استراتژيك پرتو مي‌داد كه كمپاني هنوز مهار امور را در دست دارد. هر چند در سال ماضي تصميم‌هاي غلطي گرفته است.
البته پژوهنده ما به همين قانع نشد و صدها گزارش ديگر را نيز براي اطمينان مطالعه كرد. نتيجه دائم مقاوم بود: ارزش سهام شركت‌هايي كه اشتباهات استراتژيك خود را قبول كرده‌اند، در سنه بعد اغلب بوده است.
اين يعني وقتي عوامل و قواي خارجي را نكوهش مي‌كنيد (حتي اگر واقعاً حق با شما باشد)، مخاطبان شكّاك شما دليلي دارند مبني بر اينكه شما توانايي حل سخت را نداريد. به علاوه اين فرض هم برايشان هستي دارد كه شما فقط بهانه‌تراشي مي‌كنيد.
منبع اصلي: Predicting Stock Prices From Organizational Attributions
نتيجه‌گيري
اعتراف به اشتباهات مي‌تواند در قضاوت مشتريان كارايي داشته باشد و كاري كند كه آنها بفهمند شما هنوز كنترل امور را در دست داريد و پيمان نيست بابت مشكلات خود بهانه بياوريد.

گوشي تازه گوگل شبيه به آيفون ۱۱ است

۵۸ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,گوشي تازه گوگل
در شرايطي كه اطلاعات چنداني در مورد ويژگي‌ها و سبك طراحي گوشي تازه گوگل موسوم به پيكسل ۴ در دسترس نيست، معدود عكس‌هاي منتشر شده از شباهت اين گوشي با آيفون ۱۱ خبر مي‌دهد.

به گزارش مهر به نقل از جي اس ام آرنا، اين عكس‌ها نشان مي‌دهد احتمالاً دو دوربين در پشت گوشي پيكسل ۴ و در قسمت بالا و سمت چپ آن نصب شده و دو دوربين هم براي تهيه عكس‌هاي سلفي در جلوي گوشي و در قسمت بالا و سمت راست آن قرار مي‌گيرد.

 

قاب بندي كلي و شكل ظاهري پيكسل ۴ نيز شباهت زيادي به آيفون ۱۱ دارد، هر چند هنوز مشخص نيست آيا اين سبك طراحي تا پايان حفظ خواهد شد يا خير. همچنين فضاي زيادي كه به دوربين‌ها به خصوص در پشت پيكسل ۴ اختصاص يافته، اين تصور را به ذهن متبادر مي‌سازد كه ممكن است اين گوشي در عقب داراي سه دوربين به جاي دو دوربين باشد.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,گوشي تازه گوگل

با توجه به عدم جاگذاري اسكنر اثرانگشت در پشت اين گوشي مي‌توان حدس زد كه يك حسگر اثرانگشت در زير نمايشگر قرار خواهد گرفت. البته ممكن است از فناوري شناسايي چهره براي بازكردن قفل در پيكسل ۴ استفاده شود.

 

ظاهراً در اين گوشي از جك هدفون هم خبري نيست، ولي در عوض دو بلندگو در بخش پاييني جلوي گوشي نصب مي‌شود. در مجموع به نظر مي‌رسد اين گوشي از نظر ابعاد تفاوت زيادي با گوشي پيكسل ۳ ايكس ال نداشته باشد. منابع مطلع مي‌گويند در اين گوشي از تراشه Snapdragon ۸۵۵ و شش گيگابايت رم استفاده خواهد شد.

 منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11029548.html

به روزرساني ويندوز 10 چاپگرها را از كار انداخت

۴۱ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,ويندوز 10
تازه ترين به روزرساني عرضه شده براي سيستم عامل ويندوز 10 اگر چه امنيت آن را بيشتر مي كند، اما موجب مي شود بسياري از چاپگرها از كار بيفتند. 

به گزارش فارس به نقل از انگجت، مايكروسافت در تاريخ 9 ژوئن دو وصله امنيتي به نام هاي KB4560960  و KB4557957 را عرضه كرد. بسياري از كاربراني كه اين وصله ها را نصب كرده اند مي گويند ديگر نتوانسته اند از چاپگرهاي خود استفاده كنند.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,ويندوز 10

اين مشكل مربوط به برند خاصي نيست و كاربران چاپگرهاي توليدي اچ پي، كنون، پاناسونيك، برادر، ريكو و غيره همگي با حضور در شبكه هاي اجتماعي و سايت هاي وابسته به مايكروسافت نسبت به اين موضوع اعتراض كرده اند. مشكل يادشده به خصوص در زمان تلاش براي چاپ كردن فايل هاي پي دي اف به وجود مي آيد.

 

مايكروسافت پذيرفته كه ايجاد اين مشكل ناشي از نصب وصله به روزرسان KB4557957 است و وعده داده كه به زودي براي حل ان اقدام كرده و وصله اي به روزرسان را در دسترس قرار مي دهد. اين شركت از ارائه هرگونه اطلاعات فني در اين زمينه خودداري كرده است.

منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11054530.html

تفاوت بازاريابي و فروش

۶۰ بازديد

تفاوت بازاريابي و فروشبازاريابي يا فروش كدام مهم تر است؟ در اصطلاح عامه، خيلي اوقات واژه بازاريابي و فروش معادل يك ديگر استفاده مي‌شود اما درستي اين است كه اين دو با يكديگر متفاوت هستند.
در ادبيات كسب‌وكار، فروش به تبادل محصولات و خدمات در ازاي پول گفته مي‌شود، درحالي‌ كه بازاريابي اصطلاح گسترده‌تري است كه شامل زنجيره‌اي از فعاليت‌هايي همچون تحقيقات بازار، پيشنهادات ويژه‌ي فروش و فروش مي‌شود. بازاريابي بر نيازهاي مشتري‌ها تمركز مي‌كند در‌ حالي‌ كه فروش بر نيازهاي شركت تأكيد بيشتري دارد.
اگر يك كسب‌وكار حقير يا متوسط داشته باشيد، چه بسا فرق چنداني بين تقسيم بازاريابي و فروش قائل نيستيد، چون نيروي كافي براي تمركز جداگانه بر روي اين دو تقسيم نداريد. به علاوه، فكر نمي‌كنيد كه اين دو تفاوت چنداني با هم داشته باشند. اگر اين حرف درست است، بايد به شما خبري بدهم: بازاريابي و فروش با يكديگر فرق بسياري مي‌كنند و در نتيجه، نياز به تخصص‌هاي متفاوتي دارند. اگر قرار باشد بخش ماركتينگ تنها با منظور افزايش فروش كنوني اداره شود، كاركرد آن به پشتيباني از فروش با يك تمركز داخل شركتي محدود خواهد شد. اما اگر ماركتينگ جايگاه خود را در تيم مديريت پيدا كند، مي‌تواند تبديل به يك المان رشد خوب با تمركز برون شركتي شود كه فروش شما را هم افزايش مي‌دهد.
پس بهتر است به جاي اينكه بازاريابي و فروش را يكپارچه كردن  كنيد، دو بخش جداگانه براي آن‌ها در عقيده بگيريد و كاري كنيد كه اين دو دسته به احسان يكديگر را حمايت كنند. به اين ترتيب تضمين رشد بازرگاني شما اغلب خواهد بود.
هدف اصلي در بازاريابي، پاسخگويي به نيازهاي مشتري و راضي نگه داشتن او از طريق فراهم كردن محصولات موردنياز اوست. به ذكر ساير در بازاريابي به تعقيب برآورده كردن نيازهاي مشتري‌ به شكلي سود‌آور هستيم. از سوي ديگر در فروش، در اين صدديم تا مشتري‌ها را مكلف نماييم كه محصولات يا خدماتي را كه از طرف شركت به آن‌ها پيشنهاد مي‌شود، خريداري كنند.
فروش بخشي از بازاريابي است و به‌شدت با آن در هم درهم است، به‌طوري كه براي بسياري از افراد تشخيصِ تفاوت‌هاي آن‌ها كار كاستي است. با وجود اين فاصله‌ي زيادي ميان بازاريابي و فروش وجود دارد.
فروش = محصولي كه موجود است را بفروشيدكار دسته فروش ساده است: اين تقسيم بايد آنچه موجود است را تبديل به پول نقد كند. كه يعني سرنخ‌هاي فروش را تبديل به مشترياني مي‌كند كه به شركت شما پول مي‌دهند و اينكار، با تعامل سر راست با مشتريان خفته براي متقاعدسازي آن‌ها به خريد سپريدن مي‌شود.
از عقيده كاتلر بازاريابي، فروش نيست بلكه فروش جزء كوچكي از مجموعه عظيم بازاريابي است هرچند فروش بخشي از بازاريابي است. فروش از تو به خارج مي‌نگرد. اين مفهوم از كارخانه آغاز مي‌شود، به محصولات و كالاهاي موجود كمپاني پروا دارد و به تعقيب كسب فروش سودآور است كه تبليغات قابل ملاحظه را مي‌طلبد.
تعريف فروشفروش عبارت است از فعاليتي كه در طي آن ازآنش فرآورده از توليد‌كننده به توزيع‌كننده، از توزيع‌كننده به عمده‌فروش، از عمده‌فروش به خرده‌فروش و از خرده‌فروش به مصرف‌كننده‌ي نهايي منتقل مي‌شود و در ازاي آن پول يا هر چيز باارزش ديگري پرداخت مي‌شود و هدفِ آن افزايش درآمد است. اين فرايند نخست پيمان نامه مياني خرده‌فروش و مشتري است.
هر تجارتي داراي محصولات و خدمات مشخصي است كه بايد به فروش برسند. به اين منظور، فروشندگان بايد يك رابطه  نزديك  با مشتري (و برخي مواقع همكاران) داشته باشند، مسير فروش را هموار كنند، مخالفت‌هاي مشتري را از بين ببرند و در مورد بها و شرايط فروش چانه بزنند. معمولاً هم بعد از فروش بايد مطمئن شوند كه ساير نيروهاي كمپاني اين دربايستن مشتريان را برآورده مي‌كنند.
تفاوت بازاريابي و فروش
چرخه‌ي فروشدر هر تلاشي در جهت فروش، چرخه‌اي هستي دارد. اين چرخه زماني شروع مي‌شود كه مشتري احتمالي از وجود پيشنهادي مستحضر مي‌شود و به طور ايده‌آل با خريد به پسين مي‌رسد. اين چرخه‌ي فروش مي‌تواند زياد تند باشد مشابه خريد محصولات غذايي، يا فرايندي طولاني باشد مثل خريد ساز و برگ سنگين يا ساختمان‌ها. مشتريان احتمالي علاقه‌مند، در مراحل مختلفي از اين چرخه در عقيده گرفته مي‌شوند كه كانال ارتباطي ناميده مي‌شود. كارشناسان بر راز اين موضوع توافق دارند كه مراحل اين كانال ارتباطي عبارتند از:
سرنخ: اين اصطلاح به فرصت‌هاي جديد بر پايه تعلق احتمالي مشتري به گروهي (مانند كساني كه محصول مشابهي را در ماضي خريداري كرده‌اند) اشاره دارد.
مشتري احتمالي: با خريدار خفته از راه تماس سرد (تماس تلفني) ارتباط برقرار مي‌كنيد و شدني است او به توصيه شما علاقه‌مند شود.
مشتري احتمالي واجد شرايط يا «گرم»: نيازهاي مشتري احتمالي از طريق پيشنهادتان برآورده مي‌شود و او براي خريد متقاعد مي‌شود.
مشتري احتمالي «داغ»: فروشنده در شرف بستن قرارداد است. مخالفت‌هايي از جانب خريدار هستي دارد كه قبل از فروش بايد رفع شوند.
مشتري: خريدار تصميم به خريد مي‌گيرد.
پس از آنكه فروش به اتمام رسيد، مديران بايد مطمئن شوند كه اين مشتري، به مشتري هميشگي تبديل خواهد شد. براي اين كار، فروشنده مي‌تواند وابستگي خود را با مشتري حفظ كند يا محرك‌هايي براي تكرار خريد رهنمود دهد. عملكرد شركت پس از فروش، به اندازه‌ي خود تجربه‌ي فروش اهميت دارد. ممكن است كسب‌وكارها ميليون‌ها تومان خرجِ دريافتن به سطوح خوشنودي مشتريان خويش و وفاداري آن‌ها به شركت كنند. با اين حال، اين مسئله به طور عمده مورد قبول است كه سعي براي حفظ مشتريان فعلي نيازمند تلاش كمتري در مقايسه با جذب مشتريان جديد است. به همين دليل، مدير بايد به تمرين مديريت روابط مشتري (CRM) بپردازد.
بازاريابي = هم الان و در آينده، با مشتريان خويش هم سو شويدبازاريابي نگاهي از بيرون به تو دارد. بازاريابي پيش از اينكه محصولي فرآوري شود شروع مي‌شود. در بازاريابي ابتدا به سراغ مشتري مي‌رويم. با تحقيقات بازاريابي مايحتاج و خواسته هاي وي را كشف مي‌كنيم و سپس محصولي را ارائه مي‌دهيم كه بهتر از محصولات موجود نيازها و خواسته هاي وي را برآورده مي‌سازد. اين مفهوم با يك بازار كاملاً تعريف شده ابتدا مي‌شود و روي نيازهاي مشتريان پافشاري دارد و با تأمين رضايت مشتريان هوده مي‌آفريند.
فعاليت بازاريابي پيش‌تر از آنكه سازمان كالايي فرآوري كرده باشد، نخست مي‌شود. فروش پس از فرآوري و عرضه كالا پا به ميدان مي‌گذارد. لويت در تفاوت بين بازاريابي و فروش مي‌گويد: فروش عبارت است از پيدا كردن مشتري براي محصولاتي كه در كمر بستن داريد و بازاريابي يعني حصول اطمينان از اينكه شما نمونه ها مورد دربايستن مشتري را در گزين كردن داريد
در نتيجه بازاريابي پروا به احتياج مشتري پيش از فرآوري و عرضه است و فروش نقش مهمي در افزايش فايده و رضايتمندي مشتريان دارد. خريداران با هستي كالاهاي متنوع ترجيح مي‌دهند كالايي را خريداري نمايند كه خواسته آنان را كاملاً برآورده سازد، منظور بازاريابي نيز افزايش فايده مي‌باشد ولي مسير رسيدن به فروش بيشتر تمركز روي خواسته هاي مصرف‌كنندگان مي‌باشد و توليدكنندگان و عرضه‌كنندگان كالا بايد كالايي را توليد و عرضه نمايند كه مزيت رقابتي نسبت به رقبا دارد و خواسته هاي مشتريان را پوشش مي‌دهد بعد تمركز روي بازاريابي منجر به فروش بيشتر و در نتيجه افزايش فايده خواهد شد.
تعريف بازاريابياصطلاح بازاريابي از واژه‌ي «بازار» ساخته شده است كه به معناي تحليل و رسيدگي نيازهاي مشتري است الي شركت با توجه به نيازهاي مشتريان محصولات خويش را فرآوري كند. شركت‌هاي به‌دنبال معيارهاي تازه‌اي هستند تا علايق و موارد دلخواه و ناپسند را از نظر مشتري‌ها مشخص كنند. بازاريابي دربرگيرنده فعاليت‌هايي مي‌شود كه ارزش محصول را براي مشتري‌ها افزايش مي‌دهد. براي مثال با بهبود تصوير برند باعث افزايش ميزان فروش مي‌شوند.
هدف معمول بازاريابي اين است كه مشتريان خفته را به محصول يا خدمات شما علاقه‌مند كند و سرنخ فروش به وجود آورد. پس فعاليت‌هاي آن دربرگيرنده موارد زير مي‌شود:
تحقيق دربارۀ مصرف‌كننده‌ها براي شناخت نيازهاي بازارتوسعه محصولات خلاقانه كه بتوانند نيازهاي كنوني و آينده مشتريان را برآورده كنندتبليغات محصولات و خدمات براي بالا بردن اخطار و برپايي برندقيمت‌گذاري محصولات و خدمات براي بدست آوردن بيشترين سود در طولاني‌مدت
ويديو تفاوت بازاريابي و فروش بازاريابي يا فروش كدام مهم تر است؟ در اصطلاح عامه، خيلي اوقات واژه بازاريابي و فروش برابر يك ساير بهره‌گيري مي‌شود اما راستي اين است كه اين دو با يكديگر متفاوت هستند. در اين ويديو سعي شده به تفاوت بازاريابي و فروش پرداخته و نقش آن‌ها را در افزايش سود شركت ها مورد برسي قرار دهيم.
[aparat id=”rYGjO”]
 
بازاريابيبازاريابي به طور كلي ترتيبي است كه منجر به فروش مي‌شود. بدون اعلام عمومي آنچه ارائه مي‌دهيد، كسب‌وكارتان در رشد يا حتي ادامه‌ي پيشه با سخت روبرو خواهد شد. به گفته‌ي رابرت بارتلز (Robert Bartels)، پژوهنده بازاريابي، در كتابش با عنوان The History of Marketing Thought (تاريخ تفكر بازاريابي) اصطلاح «بازاريابي» در اوايل سده ۲۰ مطرح شد. او روشنگري مي‌دهد كه نظريه‌ي بازاريابي نوين زماني به وجود آمد كه مشخص شد تقاضا، صرفاً در نتيجه‌ي داشتن توان خريد نيست. از آن سررسيد تاكنون، كسب‌وكارها در تلاش بوده‌اند الي از طريق برپايي تقاضا براي عموم جذاب باشند. درخواست از طريق انتقال ارزشي كه پيشنهادي در كمر بستن مي‌گذارد به خريدار احتمالي، به وجود مي‌آيد.
ايجاد تقاضا در نتيجه‌ي متوسل شدن به علائق، مهم‌تر از آن ارزش‌ها و باورهاي شخصيِ مشتريان احتمالي شركت است. هر كسب‌وكاري با قصد پيمان دادن محرك‌هاي شخصي و جذب مشتريان مي‌تواند به عنوان منبعي براي اجابت نيازهاي مشتريان شناخته شود. رهنمود شركت مي‌تواند مشكلي را حل كند، لذت فراهم كند، در اتمام كاري كمك كند، يا مزيت ديگري براي خريدار داشته باشد. اين جذابيت‌ها مي‌توانند در موارد زير رخ دهند:
اقتصاد: خريدار چه ارزشي در روبرو پرداخت خود گرفتن مي‌كند؟ آيا اين خريد، مقرون ‌به‌ صرفه به عقيده مي‌رسد؟ آيا مردم به لحاظ مالي توانايي پرداخت آن را دارند؟
غرور: آيا خريد، نما فيزيكي را بهبود مي‌دهد؟ آيا شأن خريدار بعد از خريد افزايش مي‌يابد؟ آيا خريدار با قبول پيشنهاد، باهوش‌تر يا آگاه‌تر به نظر مي‌رسد؟
امنيت: خريد چگونه از خريدار يا عزيزان او در مقابل آفت فيزيكي، زيان اقتصادي، يا جايگاه اجتماعي محافظت مي‌كند؟ آيا با خريد كردن مي‌تواند از موقعيت بدي دوري كند؟ اگر خريدار، خريد نكند چه اتفاقي خواهد افتاد؟
فرصت: آيا خريد فرصتي براي افزايش ثروت، بستگي اجتماعي، يا افزايش تأثير بر ديگران به هستي مي‌آورد؟ آيا خريد به خريدار كمك خواهد كرد تا كارآمدتر و ثمربخش‌تر شود يا احساس انرژي بيشتر كند؟
مديران بازاريابي مي‌دانند كه فرايند تصميم‌گيري‌اي وجود دارد كه مشتريان احتمالي قبل از خريد آن را طي مي‌كنند. اگر چه هر خريدار احتمالي تصميماتي با سرعت‌هاي مختلف اتخاذ مي‌كند، اما به طور كلي جذب پايگاه مشتري، زمان‌بر است. فرايند بازاريابي كه كارآزمودگان براي تاثيرگذاري بر رفتار خريدار به شغل مي‌برند شامل مفهوم AIDAS مي‌شود. اين نظريه در ريشه-بن-بيخ در باره چهار عامل لازم براي كمپين‌هاي بازاريابي موثر بحث مي‌كند: برپايي پروا (آگاهي)، ايجاد علاقه، برپايي اشتياق، و تحريك اقدام به عمل مشتريان احتمالي خود. اطمينان از خوشنودي نيز به اين عوامل اضافه شد تا مكانيسمي براي حفظ مشتريان هميشگي فراهم كند. توصيف اين مراحل به شرح زير است:
توجه: برپايي اخطار اوليه نسبت به اينكه اين توصيه در دسترس است.
علاقه: به درنگ اجبار مشتري از طريق برجسته كردن ويژگي‌ها، سودها و مزايا.
اشتياق: افزايش علاقه از راه مجاب ساختن خريداران نهفته به اينكه توصيه شما را مي‌خواهند و به آن دربايستن دارند.
عمل: تحريك مشتريان خفته به اقدام (يعني خريد كردن)
رضايت‌مندي: متقاعد برپايي خريداران به اينكه آن‌ها با اين خريد خوشنود خواهند شد.
اساسا دو تكنيك هنگام ايجاد رويكرد بازاريابي وجود دارد. يكي از روش‌ها متقاعد ساختن مشتري احتمالي به خريد آني است. اين رويكرد كه «بازاريابي مستقيم» ناميده مي‌شود، دربرگيرنده پيشنهادي است كه معمولاً طي دوره‌ي مشخصي از زمان بايد به آن استجابت ديتا شود. روش ديگر، ايجاد شناخت برند است كه باعث مي‌شود مشتري توصيه شما را به خاطر بسپارد. لوگويي ماهرانه يا صدايي منحصربه‌فرد به تنهايي مي‌توانند آلت مفيدي براي كسب هويت برند باشند، اما متخصصان بازاريابي آگاهي مي‌دهند كه ايجاد هويت به تنهايي تضميني براي كاميابي نيست؛ توصيه بايد وعده‌هاي مزيتي ارائه شده در پيام بازاريابي را برآورده كند.
پيشنهاد مي كنم نوشتار طريق هاي فروش و بازاريابي در ايران را بخوانيد.
 
اصول بازاريابي و فروشمديريت هر كسب‌وكاري دربايستن به دانش و آگاهانيدن در زمينه‌هاي مختلفي دارد. در اين وسط احد از مهم‌ترين ابزارهايي كه هر مديري براي به سرانجام رساندن كسب‌وكارش به آن بيچارگي دارد، اخطار از اصول بازاريابي و فروش است.
فروش به گفته‌ي كسان مجرب در اين زمينه، هنر و علمي است كه مستلزم چيرگي در هر دو زنجيره است. مديران فروش به فروشندگان خويش در زمينه‌ي پرس‌وجو، گوش دادن و بستن قرارداد تعليم مي‌دهند. فروش زماني رسما به انجام مي‌رسد كه يا پيمان نامه پرداخت براي كالاها و خدمات به امضا برسد و يا در عوض گونه ها و خدمات، پول پرداخت شود. اين كار را مي‌توان از طريق جلسات رو در رو، تلفن يا اينترنت و توسط شخص ثالثي مشابه دلال معاملات املاكي اتمام داد.
رويكرد فروشدو گونه رويكرد فروش هستي دارد: مدل بنگاه به بنگاه (B2B) و مدل بنگاه به مصرف‌كننده (B2C). هر كدام از اين رويكردها مستلزم استراتژي‌ها و تكنيك‌هاي متفاوتي هستند. فروش‌هاي B2B معمولاً مستلزم حضور نماينده‌ي خريدي است كه تصميماتي كه به نفع شركت است را اتخاذ كند. معمولاً منظور اين معاملات، كارآمدتر و سودآورتر برپايي كسب‌وكار است در حالي كه فروش‌هاي B2C معمولاً به هدف تأمين لذت، خوشنودي يا تاثير چهره مي‌گيرند. فروش‌ها يا به طور مستقيم از طريق تعامل بين فروشنده و خريدار انجام مي‌شوند و يا به طور غيرمستقيم از طريق دهان به دهان يا ساير روش‌هاي بازاريابي. پلت‌فرم اينترنت، فروش‌هاي سر راست مثل وب‌سايت تجارت الكترونيك را با فروش‌هاي غيرمستقيم از راه ابزارهاي بازاريابي مبتني بر وب تركيب مي‌كند.
مديران فروش مسئوليت آموزش گروه‌هاي فروش درباره‌ي چگونگي كشف مشتريان احتمالي، مديريت قلمروها، رسيدن به اهداف فروش و برپايي پايگاه مشتري را بر عهده دارند. آن‌ها مسئول پيش‌بيني‌هاي فروش و تحليل فروش هم هستند كه شامل داده‌كاوي، سيستم بازبيني سابقه‌ي فروش و قصد قرار دادن الگوهاي خريد است. مدير از راه گروه‌ها و گزارش‌هاي كمپاني به اطلاعات دست مي‌يابد. سپس يافته‌هاي خويش را به مدير بالادستي كه از اين اطلاعات براي هدايت كمپاني كاربرد مي‌كند گزارش مي‌دهد.
ويديو تفاوت بازاريابي و فروش-مدرس محمد غفاري[aparat id=”dbGRH”]تفاوت‌هاي اصلي ميان بازاريابي و فروش -فروش عبارت است از تغيير ازآنش يك فرآورده از فردي به فرد ساير در ازاي قيمتي مشخص، د‌رحالي‌ كه بازاريابي فعاليت‌هاي مربوط به تحليل بازار و فهم نيازهاي مشتري‌ است، به‌طوري‌ كه هر سررسيد كه فرآورده جديد معرفي شد مشتري‌ها با اشتياق آن را خريداري كنند.
-فروش در رابطه‌ي نفر به تن شكل مي‌گيرد، ولي بازاريابي دربرگيرنده رابطه‌ي يك نفر با افراد بسياري است.
-فروش دربرگيرنده رويكردي مجزاست كه بر فروش همه‌ي چيزهايي كه توليد شده‌اند تمركز دارد. در مقابل بازاريابي رويكردي يكپارچه است كه تمركزش بر نيازهاي مشتري و برآورده كردن آنهاست.
-فروش فرايندي كوتاه‌مدت است درحالي‌ كه بازاريابي فرايندي طولاني‌مدت است.
-فرايند فروش دربرگيرنده تبادل كالا در ازاي پول است. ولي بازاريابي شامل تشخيص نيازهاي مشتري و برآورده كردن آنهاست.
-فروش فعاليتي است كه بدست افراد تحريك مي‌شود و حول محور آن‌ها شكل مي‌گيرد اما بازاريابي فعاليتي رسانه ‌محور است.
-در فروش اين اصل كه مشتري بايد مراقب باشد حاكم است، ولي ريشه-بن-بيخ حاكم بر بازاريابي اين است كه فروشنده بايد مراقب باشد.
-در بازاريابي تأكيد بر نيازهاي بازار است، اما در فروش بر نيازهاي شركت تمركز مي‌شود.
-در فروش مشتري واپسين حلقه‌ است براي نمونه ابتدا فرآورده فرآوري مي‌شود و سپس به مشتري فروخته مي‌شود. ولي در بازاريابي نخستينگي با مشتري است، چرا كه نخست نيازهاي او تشخيص داده مي‌شوند و فرآورده بر پاي بست، آن‌ها فرآوري و به مشتري فروخته مي‌شود.
-فروش مشتري محور است ولي بازاريابي فرآورده محور.
-فروش بر كسان تمركز دارد، براي نمونه از راه رابطه‌ي مستقيم با مشتري او را متقاعد مي‌كند كه فرآورده را بخرد. اما بازاريابي بر عموم مردم متمركز است، براي مثال ارزشي در محصول ايجاد مي‌كند لغايت فروش افزايش پيدا كند.
-فروش از استراتژيِ فشار استفاده مي‌كند (محصول به مشتري تحميل مي‌شود) درحالي‌ كه بازاريابي از استراتژيِ كشش بهره‌گيري مي‌كند (مشتري خودش به سمت محصول مي‌آيد).
تكنيك‌هاي بازاريابي و فروشتكنيك دعوتساده‌ترين شيوه و تكنيك فروش دعوت از مشتري براي خريد مي‌باشد.
با اين جمله: اگر از اين خوشت اومده، چرا امتحانش نمي كني؟
مشتري با توجه به تجربيات پيشين خويش ممكن است بگويد نه ممنونم. نمي‌خواهم و يا از شما خريد كند
اما فروشنده حرفه‌اي و خوب هيچ‌كدام از مشتريان را بدون دعوت نمي‌گذارد.
تكنيك جايگزينيبا اين جمله: از كدوم فرآورده اغلب خوشت اومده؟” ذهن مشتري را از حالت تشويش خلاص كنيد.
در چهره ترديد مشتري بين دو و يا چند گزينه از او بپرسيد كدام را همنشين دارد؟ مشتريان از اينكه چند گزينش داشته باشند شاد مي‌شوند ولي در چهره هستي يك محصول مي‌توانيد با ارائه تخفيف او را به خريد ترغيب نماييد.
تكنيك مراقبتمشتري بايد اين دانستن را داشته باشد كه حتي اگر در انتخابش مبتلا اشتباه است، فروشنده مثل يك مشاور با وي برخورد مي‌كند و مشاوره صحيح مي‌دهد.
به مشتري اطمينان دهيد شما در كنارشان هستيد و در چهره برگزيدن اشتباه شما او را آگاه مي‌نماييد به اين روش حس خوب و خوشايندي به مشتري القا مي‌گردد. مشتريان لغايت لحظات پسين خريد نيز دودلي دارند پس در صورتي كه شما به آن‌ها اطمينان دهيد مراقب همه چيز هستيد خيلشان آسوده مي‌شود.
تكنيك ثانويهيكي از تكنيك‌هاي كارساز فروش در بازاريابي، تكنيك ثانويه است. اگر مشتري شما خريدار است گفتگو را به سوژه فرعي بكشيد به عنوان مثال با صحبت در مورد رنگ ماشين تمركز را از جستار اصلي (خريد ماشين) برداشته و به سوژه فرعي ببريد. با اين روش شما گام مهمي در نهايي شدن فروش برداشته‌ايد.
تكنيك زاويه تندبر اساس مخالفت هاي مشتري حركت كنيد.در صورتي كه به انگيزه بها بالا از خريد انصراف داد به او بگوييد اگر آن را براي شما قسطي كنم چطور؟
يا در صورتي كه گفت لغايت صبح بيچارگي دارم شما به او بگوييد تا عصر برايتان حاضر مي‌كنيم.هر گاه مشتري مخالفت كرد شما از همان گوشه راه را ببنديد.
تكنيك اجازهمعمولاً ما كس ها برادر داريم كه از ما پروانه گرفته شود. مشتري را مجبور نكنيد. براي او چند گزينه مهيا كنيد و به او فرمان دهيد برگزيدن كند. براي نمونه بگوييد “اجازه مي‌دهيد اين كار اتمام بشود؟” يا “اجازه مي‌دهيد من در انتخاب كمكتون كنم؟”. او هم تصميم‌گيري مي‌كند لغايت با آري يا خير گفتن، به سوال شما جواب دهد.

۷ ترفند گوگل پلاس كه شايد ندانيد !

۴۶ بازديد

 

۷ترفند گوگل پلاس كه احتمالاً نمي دانيد !

 

مهاجرت به يك سرويس دهنده جديد شبكه هاي اجتماعي مانند گوگل پلاس، مي تواند دردسرهاي خاص خود را داشته باشد. پيدا كردن و افزودن مجدد دوستان، ايجاد دايره ها (Circles)، انجام تنظيمات حفظ حريم شخصي و ... اما دانستن برخي ترفندها مي تواند كار را براي شما ساده تر كند.

خوشبختانه در ادامه ليستي شامل ۷ ترفند گوگل پلاس آماده شده است كه كارها را براي شما بسيار آسان خواهد كرد.

 


۱- تنظيمات فونت

اگر از كاربران ماي اسپيس بوده ايد حتماً دلتان براي آن فرمت هاي مختلف فونتها تنگ شده است. جاي نگراني نيست زيرا در گوگل پلاس مي توانيد با استفاده از دستورات *bold* و _italics_ يا -strikethough- متن يك نوشته را به ترتيب ضخيم، مايل و يا حتي خط دار كنيد.

 

۲- برچسب زدن دوستان در نوشته ها

اگر مطلبي را منتشر كرده ايد و مي خواهيد دوستان شما نيز متوجه آن شوند مي توانيد نام آنها را برچسب (Tag) بزنيد. تنها كافيست قبل از اسم آنها از نشانه هاي + يا @ استفاده كنيد.

 

 

۳- استفاده از لينك هاي ثابت

لينك هاي كوتاه و ثابت هنگامي كه مي خواهيد لينكي را با ديگران به اشتراك بگذاريد بسيار سودمند هستند. براي يافتن يك لينك ثابت و كوتاه از مطلبي كه به توسط شما يا ديگران اشتراك گذاشته شده است كافي است لينك مربوط "تاريخ" كنار آن مطلب را كپي نماييد.

 


4- مطالب گوگل پلاس را در فيسبوك و توييتر به اشتراك بگذاريد

اگر هنوز قصد يك مهاجرات كلي به گوگل پلاس را نداريد و دوستان ديگري در سايت هاي فيسبوك و توييتر داريد مطالب خود را مستقيماً براي آنها به اشتراك بگذاريد. با استفاده از افزونه تهيه شده براي مرورگر گوگل كروم انجام اينكار بسيار آسان است. پس از نصب گزينه جديدي به گوگل پلاس شما اضافه خواهد شد.

 

۵- ويرايش تصاوير

يكي از امكانات جالب گوگل پلاس قسمت ويرايش تصاوير آن است. جهت انجام اينكار ابتدا عكس مورد نظر را باز كرده و گزينه "Actions" را انتخاب كنيد. پس از آن گزينه هاي زيادي براي ويرايش يك عكس در اختيار شما قرار داده خواهد شد.

 

۶- ارسال پيام خصوصي

اگر مي خواهيد به صورت خصوصي براي يكي از دوستانتان پيامي را ارسال كنيد كافي است نام آنها را در ابتداي مطلب مورد نظر برچسب گذاري كنيد.

 

۷- ارسال ايميل به شما

با استفاده از قابليت ارسال ايميل، دوستان شما مي توانند مستقيماً از طريق پروفايل گوگل پلاس برايتان ايميل ارسال نمايند. براي انجام اين تنظيمات به قسمت پروفايل خود رفته و گزينه "Edit profile" را انتخاب كنيد. در زير قسمتي كه عكس شما وجود دارد گزينه "Send an email" ديده مي شود آنرا انتخاب و "Allow people to email me from a link on my profile" را تائيد كنيد.

منبع:https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/eteleat-reigned-google-probably.html