بازاريابي تلفني و اصول آن

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

بازاريابي تلفني و اصول آن

۶۴ بازديد

رازهاي موفقيت در بازاريابي تلفني 
در بيان گيري ترفند ها اخير بايد دقت داشته باشيم در بازاريابي تلفني فقط به گفتن سلام اكتفا نكنيد
بازاريابي تلفني گرد از برترين مسير ها براي كسب درآمد و كشش مشتري هست. به همين بهانه قصد داريم در اين مقاله شما را با 8 نكته براي كاميابي در بازاريابي تلفني آشنا مي‌كنيم.رمز موفقيت در بازاريابي تلفني چيست؟
 
خيلي از فروشنده ها تلفن را مشابه لنگري سنگين ميبينند كه هنگام تماس با يك مشتري نهفته بايد سخت آن را بالا بكشند. تلفن بعضي از انها آن قدر بي‌بهرهگيري مانده كه تار عنكبوت بسته هست و برخي ساير هم انديشه مي كنند اگر به تلفن به اتفاق دست بزنند، دچار برق‌گرفتگي ميشوند.
 
همۀ‌ي آن ها از اين مي‌ترسند كه مشتري تلفن را به رويشان قطع كند.به عقيده مي رسد كسان خيلي كمي آن قدر شجاع باشند كه خود را در اين شرايط پيمان دهند. اين افراد به خاطر كسب چنين تجربيات دردناك ولي زودگذري توانسته اند منافع پايداري را كسب نمايند.
 
 
با داشتن ديدگاه مثبت و دقت كافي به اتفاقات، هر تلفني كه به روي شما قطع ميشود با آزمودن‌اي آموزنده همراه خواهد بود. مي‌آموزيد كه چه بگوييد و كِي زنگ بزنيد. شما با هر پذيرش منفي بايد تحليلي تند از اوضاع داشته باشيد تا از اين آزمودن هوده ببريد. به جاي اين كه بگذاريد نگرشتان گزند ببيند، بايد با خود بگوييد «خب، اين روش پاسخ نداد، طريق بهتر براي برقراري تماس چيست؟»
 
شما همگام با ايجاد تغييرات رفتاري درست خيلي زود تماس هاي تلفني نكويي پايدار خواهيد كرد و كمتر تلفن را به روي‌تان قطع مي كنند. براي اين كه سررسيد كمتري صرف يادگيري كنيد، در اين جا به ۸ نكته كه بايد هنگام برقراري تماس كاري در نظر داشته باشيد، اشاره ميكنيم.
 
مثل يك حرفه اي درود و احوال پرسي كنيدبا يك درود خشك و خالي، يك نفس بدون اين كه به طرف روبرو اجازه‌ي گفتگو بدهيد، وارد بحث ارائه‌ي تلفني خود نشويد. نحوه‌ي درود كردن شما بر رسميت بخشيدن به كارتان تاثير ميگذارد. به جاي اين كه مانند بقيه فقط به گفتن درود اكتفا كنيد، در ابتداي مكالمه، با اشاره به نام فرد مقابل، خود را متمايز و حرفه‌اي پرتو بدهيد. براي نمونه بگوييد «صبح بخير، آقاي اسميت» يا «عصر بخير، خانوم جونز».
 
خود و شركت تان را شناسايي كنيد«من سالي اسميت از كمپاني اِي‌بي‌سي هستم. ما يك كمپاني محلي هستيم كه تخصص‌مان اين هست به كسب‌وكارهايي مشابه شما كمك كنيم پول كمتري خرج كنيد.» خيلي به جزئيات نپردازيد و به فرآورده خود اشاره نكنيد. چون با اينكار به طرف روبرو فرمان ميدهيد كه بگويد «ما از چيزي كه داريم راضي هستيم، به هر حال ممنون.» و تلفن را قطع كند. شما با ارائه‌ي يك معرفي كلي و اشاره به يكتا از منافع بهرهگيري از محصول‌تان، حس كنجكاوي مشتري را تحريك ميكنيد و وي را اكثر روي خط نگه مي‌داريد.
 
قدرداني خود را اثر دهيدهمۀ وقت از مشتري بالقوه‌ي خود به خاطر زماني كه از يك روز كاري پرمشغله به شما اختصاص ديتا هست تشكر كنيد، به شكلي به او بفهمانيد كه با اين گفتگوي تلفني وقتش تلف نخواهد شد. بگوييد «مي خواهم از اين كه پاسخگوي تماس من بوديد سپاسگزاري كنم. اين تماس زياد كوتاه خواهد بود و بعد مي توانيد به برنامه‌هاي خويش برسيد.» نگوييد كه تنها يك لحظه از وقت‌شان را خواهيد گرفت چون اين دريافتن به شنونده تلقين ميشود كه شما دقيقا وقت‌شان را خواهيد گرفت و دلشان مي‌خواد شما را از سر باز كنند.
 
هدف تماس خود را ذكر كنيدبرترين كار اين هست كه هدف‌تان را با طرح يك پرسش بيان كنيد: «اگر ما بتوانيم روشي براي بهبود كيفيت فرآورده شما با هزينه‌اي پايين‌تر نشانه دهيم، آيا مايل هستيد درباره آن اكثر بدانيد؟» به گمان كردن فراوان پذيرش پرسش شما بله هست. در اين جا، اين فرصت به شما دست خواهد عدل تا با مشتري پيمان ملاقات بگذاريد يا از او اجازه بگيريد كه اطلاعات اكثريت را پشت تلفن در اختيارش پيمان دهيد. در اين مرحله شما هنوز در فرايند بازاريابي محصول خود پيمان نگرفته‌ايد بلكه در حال عرضه‌ي چيزي هستيد كه فرآورده شما سپريدن مي دهد.
آمادگي قبل از تماس يكي از ترفند هاي بازاريابي تلفني است. 25. ميز كار خويش را تميز نگه‌داريد. در اثناء مكالمه روزنامه و مطالبي خواندني اضافي را از ميزتان برداريد لغايت در هنگام صحبت، تمامي حواس شما به گفته‌هاي مشتري باشد.
26. فهرستي از رقيبان تهيه كنيد. محصولات و خدمات آن‌ها را به دقت بررسي كنيد، برتري‌هاي كمپاني خودتان را نسبت به آن‌ها مشخص كنيد و آن‌ها را مكتوب سازيد. هنگامي كه مشتري مي‌خواهد شما را با رقيبان سنجش كند، نقاط قوت خودتان را ذكر كنيد.
27. جديدترين تازه ها مربوط به زمينه‌ كاري خود را جمع‌آوري كرده و در حين مكالمه از آن‌ها استفاده كنيد. مشتري دريافتن احسان خواهد داشت وقتي بداند شما در جريان واپسين وقايع هستيد.
28. با رقيبان تماس گرفته و به عنوان مشتري با آن‌ها صحبت كنيد. به دقت بررسي كنيد كه آن‌ها چگونه با مشتري برخورد مي‌كنند و به اعتراضات چگونه استجابت مي‌دهند، شايد از آن‌ها مطالبي بياموزيد. نكات سستي آنان را نيز رسيدگي كنيد تا به مشتريان خويش خدمات بهتري بدهيد.
29. از اين مزيت كه مشتري شما را نمي‌ببيند، به نكويي استفاده كنيد. اطلاعات و احصاء و ارقام لازم را در دسترس قرار دهيد لغايت در صورت لزوم از آن‌ها استفاده كنيد.
30. هر روز زماني مشخص حتي 15 دقيقه را به يادگيري مهارت‌هاي فروش اختصاص دهيد. كتاب‌ها و مجلات گوناگون در اين گويه را مطالعه كنيد.
31. مشتريان چرا از شما خريد مي‌كنند؟ پذيرش واقعي اين سوال را بيابيد. براي اين كار به گمان و دودلي متوسل نشويد؛ بلكه از بهترين مشتريان خويش اين موضوع را بپرسيد، وقتي انگيزه را يافتيد اين جستار را به مشتريان جديد بگوييد.
 
ايجاد ذهنيت اوليه خوب در بازاريابي تلفني32. هدف از گفتن جمله ابتدايي دو سوژه است؛ ترغيب آن‌ها به طرح سوال و برپايي نظري مثبت و پذيرنده در آن‌ها.
33. بعد از تماس بي درنگ خود را به‌طور كامل شناسايي كنيد و قصد خود را از تماس تلفني بگوييد وگرنه سوالاتي در ذهن شخص روبرو پيش خواهد آمد و بايد به چند سوال استجابت دهيد.
34. شما 3 ثانيه زمان داريد! در همان جمله اوليه براي شنونده مشخص كنيد كه اين تماس چه سودي براي او دارد و چرا به نفعش است كه مكالمه را پيوستگي دهد.
35. روي جملات ابتدايي در هر مكالمه به اندازه كافي فكر كنيد. آن‌ها را يادداشت كنيد و هرگاه ايده بهتري به ذهن‌تان قبض آن‌ها را ويرايش كرده و از جملات جديد كاربرد كنيد.
36. به اندازه كافي تمرين كنيد تا جملات ابتدايي مكالمه را با خونسردي، آرامش و قطعيت بگوييد. دستپاچگي و عدم اطمينان تاثير نامناسبي بر مشتري مي‌گذارد.
37. جمله ابتدايي شما مانند زيربناي يك ساختمان است كه در صورت ناتوان بودن، كل ساختمان را ناپايدار خواهد ساخت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.