آرشیو اسفند ماه 1399

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

VMware vSphere چيست

۱۹ بازديد

VSphere چيست ؟Vsphere چيست ؟ vSphere شامل چندين محصول و فناوري مجزا است كه با هم كار مي كنند تا بتوانند يك زيرساخت كامل براي مجازي سازي فراهم كنند.VMware vSphere از قدرت مجازي سازي براي تبديل ديتاسنترها به ابر ساده استفاده مي كند،محاسبه زيرساخت، سازمان هاي فناوري اطلاعات را قادر مي سازد خدمات IT منعطف و قابل اعتماد را ارائه دهند.

https://avashnet.com/what-is-vmware-vsphere/
VMware vSphere منابع سخت افزاري فيزيكي اساسي را در چندين سيستم مجازي جمع كرده و منابع مجازي را به ديتاسنتر ارائه مي دهد.به عنوان يك سيستم عامل ابري ، VMware vSphere مجموعه هاي زيادي از زيرساخت ها را مانند(CPU،ذخيره سازي و شبكه سازي) مديريت مي كند البته اين صرفا تنها قابليت آن نمي باشد بلكه به صورت يكپارچه و پويا پيچيدگي هاي مورد نظر را هم مديريت مي كند.براي ادامه با ما همراه باشيد.
Vsphere چيستمنظور از vsphere چيست ؟( vsphere چيست ؟ )همانطور كه در متون بالا خدمت شما عرض كرديم محصولات و فناوري هايي كه با هم كار مي كنند شامل مواردي هستند كه آن ها را نام مي بريم:
⦁ ESXi: ESXi هسته vSphere است كه براي مديريت اجراي ماشين هاي مجازي بر روي رايانه ميزبان اجرا مي شود و منابع لازم را در اختيار ماشين هاي مجازي قرار مي دهد. ESXi به دو صورت عرضه مي شود:
1) با استفاده از نصب: نسخه قابل نصب نرم افزار مي تواند بر روي هارد ديسك روي رايانه ميزبان نصب شود ، به همان اندازه كه هر سيستم عامل ديگري قابل نصب است.
2) Embedded: نسخه Embedded به صورت سيستم عامل اجرا مي شود كه در واقع در رايانه ميزبان ساخته شده است به عبارت ديگر توسط سازنده كامپيوتر ميزبان در حافظه فقط خواندني از پيش نصب شده مي باشد.
براي اينكه از تمام خدمات ESXi استفاده كنيد بهتر است از نسخه ي رايگان آن استفاده نكنيد چرا كه داراي محدوديت هايي است كه ممكن است به مزاج شما خوش نيايد به اين دليل كه به طور مثال حداكثر از دو پردازنده فيزيكي مي توانيد بهره مند شويد و اينكه از خدمات پشتيباني نمي توانيد استفاده كنيد.
منظور از vsphere چيستفناوري ها ديگرVCenter Server: vCenter Server يك برنامه سرور است كه بر روي ويندوز سرور نصب شده و در يك ماشين مجازي اجرا مي شود. وظيفه ي اصلي vCenter شروع و متوقف كردن ماشين هاي مجازي بوده و انجام ساير وظايف مديريتي در vSphere است.
( vsphere چيست ؟ )⦁ vCenter customer: vCenter patron يك برنامه ويندوز است كه شما براي دسترسي از ويژگي هاي يك سرور vCenter از راه دور استفاده مي كنيد. VCenter patron ابزاري است كه هنگام مديريت يك محيط vSphere بيشتر با آن كار خواهيد كرد.
⦁ VMFS: VMFS ، مخفف digital system record gadget ، سيستم پرونده اي است كه توسط vSphere براي مديريت منابع ديسك در اختيار ماشين هاي مجازي قرار گرفته است.
با توجه به موارد گفته شده بالا متوجه شديم كه vsphere  يك نرم افزار نيست كه از آن استفاده كنيم بلكه يك نامي مانند Microsoft workplace است كه بر روي آن نهاده اند، همانطور كه مستحضر هستيد مايكروسافت آفيس داراي نرم افزاري مانند Excel ، phrase و غيره است كه با استفاده از آن بسته ي نصبي از خدمات آن بهره مند مي شويد.

سريعترين رايانه هاي اپل با تراشه هاي مخصوص رونمايي شدند

۱۶ بازديد

اپل از سري رايانه مك بوك جديد رونمايي كرد كه در آنها تراشه توسعه يافته در همين شركت به كار رفته است.

 به گزارش مهر به نقل از ديلي ميل، اپل به طور رسمي در رويداد « One More Thing» از نخستين رايانه‌هاي مك با تراشه M۱ رونمايي كرد. در اين رويداد از مك بوك اير، مك بوك پرو و مك ميني رونمايي شد.

 

عملكرد تراشه M۱ در مقايسه با تراشه‌هاي رايانه‌اي ديگر به ازاي هر وات ۲ برابر سريع‌تر است و به همين دليل مك بوك اير جديد را مي‌توان سريع‌ترين رايانه توليدي اپل دانست.

 

تراشه جديدي داراي ساختار حافظه يكپارچه، GPU يكپارچه و موتور عصبي است. قيمت پايه مك بوك اير جديد ۹۹۹ دلار اعلام شده است. هر شارژ باتري آن براي ۱۵ ساعت جستجو در وب با اينترنت بي سيم يا ۱۸ ساعت تماشاي ويدئو كافي است. دستگاه جديد نمايشگر ۱۳.۳ اينچي دارد و حافظه ذخيره آن نيز ۱۶ گيگابايت است. البته كاربران مي‌توانند حافظه‌اي بزرگ‌تر تا ۲ ترابايت را انتخاب كنند.

منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11064975.html

اپل براي توليد آيفون 12 قطعه كم آورد

۱۴ بازديد

شركت اپل در توليد آيفون با كمبود تراشه هايي كه مصرف برق در آيفون و و دستگاههاي ديگر را مديريت مي كنند، روبرو شده است.

به گزارش ايسنا، معلوم نيست كمبود اين تراشه ها تا چه حد عرضه گوشيهاي آيفون در سه ماهه جاري را كه پرتقاضاترين فصل اپل به شمار مي رود، محدود خواهد كرد. منابع آگاه اظهار كردند با وجود اين كمبود، تامين كنندگان احتمالا اپل و توليد مدل جديد آيفون ۱۲ را نسبت به سفارشهاي ساير مشتريانشان در اولويت قرار خواهند داد.

 

افزايش تقاضا براي سيليكون در توليد مجموعه اي از محصولات و اختلالات زنجيره تامين به دليل همه گيري كوويد ۱۹ دليل اصلي اين كمبود هستند. شركت تايواني TSMC در اكتبر اعلام كرده بود كه تلفنهاي هوشمند ۵G به ۳۰ تا ۴۰ درصد محتواي تراشه بيشتري نسبت به گوشيهاي ۴G نياز دارند. اين مورد و ابهامات نسبت به روند همه گيري باعث شده است مشتريان قطعات را از ترس كمبود پنهان كنند به خصوص پس از اين كه شركت هواوي در آستانه مهلت سپتامبر براي اجراي تحريمهاي آمريكا عليه اين شركت، به انبارسازي عظيم قطعات مورد نيازش پرداخت.

 

اين انبارسازي به مشكلات موجود در صنعت الكترونيك جهاني كه همچنان با پيامدهاي قرنطينه قبلي و مختل شدن توليد دست و پنجه نرم مي كند، اضافه كرد. انتظار مي رود اختلالات در شش ماه آينده ادامه پيدا كند.

 

مديريت مصرف برق در آيفون ۱۲ با توجه به قابليتهاي دوربين و ۵G اهميت بيشتري نسبت به مدلهاي قبلي دارد و نياز اپل براي اين قطعات را افزايش مي دهد. اپل اخيرا مدلهاي ۵G را عرضه كرده و تحليلگران تقاضاي قوي براي اين گوشيها را پيش بيني مي كنند. تيم كوك، مديرعامل اپل اخير در كنفرانس اخيري كه با تحليلگران داشت درباره محدوديت عرضه آيفون ۱۲، مك، آي پد و برخي از مدلهاي اپل واچ هشدار داد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews76934.html