آرشیو آذر ماه 1398

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

ناوگان ماشين برقي خودران فولكس واگن تا سال ۲۰۲۲ به قطر مي‌آيد

۸۷ بازديد

كمپاني خودروسازي فولكس واگن و دولت قطر، قراردادي را امضا كرده‌اند كه در پي آن تا سال ۲۰۲۲، بيشتر سيستم حمل و نقل عمومي قطر را با ماشين‌هاي خودران جايگزين مي‌شود. در حال حاضر، دوحه پايتخت كشور قطر، اولين شهري است كه از اين قرارداد سود خواهد برد.

قراردادي كه روز شنبه بين گروه فولكس واگن و سازمان سرمايه‌گذاري قطر انجام گرفته، پروژه‌اي بسيار گران‌قيمت خواهد بود كه ۴ برند تحت كنترل فولكس واگن را در بر مي‌گيرد. اين ۴ برند شامل خودروهاي عمومي فولكس واگن، اسكانيا، سيستم حمل و نقل اشتراكي MOIA و شركت تابع حمل و نقل هوشمند خودران آئودي (AID) مي‌شود.

هدف از اين كار توسعه كل سيستم حمل و نقل است كه تمامي تاكسي‌ها و اتوبوس‌هاي برقي، حمل و نقل‌هاي وابسته به دولت، زيرساخت‌هاي شهري و برنامه‌هاي درخواست خودرو‌هاي آنلاين و سرويس‌هاي مرتبط را شامل مي‌شود. در ادامه نيز قرار است اين ماشين‌هاي خودران به سيستم حمل و نقل شهري اضافه شوند.

فلكس واگن

 

منصور المحمود، مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري قطر در اين رابطه مي‌گويد:

براي رشد شهرمان، نياز داريم تا موج جديدي از نوآوري‌ها به شهر وارد شوند. ماشين‌هاي داراي هوش مصنوعي و عاري از هرگونه آلايندگي كه تكنولوژي‌هاي جديدي به همراه خود دارند، به حمل و نقل شهري كمك كرده و در عين حال تراكم را كاهش خواهند داد و در مصرف انرژي نيز صرفه‌جويي مي‌كنند.

اين ناوگان در ابتدا شامل ۳۵ دستگاه خودرو برقي ID. Buzz از دسته خودروهاي عمومي فولكس واگن مي‌شود كه در مسير‌هاي تقريبا ثابت حركت مي‌كنند و مي‌توانند ۴ نفر را همزمان جا به جا كنند. در ادامه نيز ۱۰ دستگاه اتوبوس اسكانيا به اين ناوگان اضافه مي‌شود. لازم به ذكر است كه اين ناوگان در محدوده حفاظت شده در دوحه فعاليت خواهد كرد.

تست‌هاي خصوصي اوليه كه شامل ماشين‌ها و اتوبوس‌ها مي‌شود، در سال ۲۰۲۰ شروع به كار مي‌كنند. اما تست‌هاي آزمايشي از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهند شد. فولكس واگن و سازمان سرمايه‌گذاري قطر مي‌گويند كه اين پروژه در سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداري مي‌رسد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/15/فلكس-واگن-و-قطر-حمل-و-نقل/

 

طبق مطالعات، اپل واچ ضربان قلب نامنظم را تشخيص مي‌دهد

۷۶ بازديد

 

محققان استنفورد كه مطالعات قلب اپل را انجام داده‌اند، مقاله خود را در مجله پزشكي New England منتشر كرده‌اند. طبق اين مطالعات، اپل واچ مي‌تواند فيبريلاسيون دهليزي را تشخيص دهد. افرادي كه به اين بيماري مبتلا هستند، ضربان قلب نامنظمي دارند و احتمال بروز سكته‌ي مغزي، لخته شدن خون و نارسايي قلبي در اين افراد بالا خواهد بود. درواقع ساعت هوشمند اپل با دقت بالا به تشخيص فيبريلاسيون دهليزي، رايج‌ترين نوع ضربان قلب نامنظم پرداخته و چنين پيشرفتي، نتيجه‌ي همكاري گسترده‌ي شركت‌هاي فناوري با داروسازان و داروخانه‌ها طي جمع آوري مقادير زيادي از داده‌هاي سلامت افراد در زمان واقعي است.

اين مطالعه با حمايت مالي اپل از سال ۲۰۱۷ شروع شده است. اين تحقيقات با ۴۰۰۰۰۰ داوطلب با دسترسي به گوشي آيفون و ساعت‌هاي هوشمند اپل از سري ۱، ۲ و ۳  انجام شده كه اين تحقيقات بر ريتم ضربان قلب داوطلبان نظارت داشته و به‌دنبال نبض نامنظم در بين داوطلبان بوده است. در نهايت محققان با ثبت ضربان قلب نامنظم مي‌توانند در يك هفته داده‌هايي را دريافت كنند و تأييد كنند كه آيا فرد دچار فيبريلاسيون دهليزي است يا خير.

اپل واچ

در كل، فقط ۰/۵ درصد از شركت‌كنندگان در راستاي ضربان قلب نامنظم، اعلان‌هايي را دريافت كردند و محققان اين دسته افراد را در دسته‌ي «يافته‌هاي كليدي» قرار داده‌اند، زيرا نگراني‌هايي درباره اطلاع‌رساني بيش از حد به افراد سالم مطرح شده بود. محققان پس از مقايسه داده‌ها با نوار قلب (ECG)، دريافتند كه ۳۴ درصد از داوطلباني كه اعلان ضربان قلب نامنظم را دريافت كرده‌اند، واقعاً دچار فيبريلاسيون دهليزي بودند. 

علاوه بر اين، ۷۶ درصد از افرادي كه اعلان ضربان قلب نامنظم را دريافت كرده‌ بودند، با يك ارائه دهنده‌ي مراقبت‌هاي بهداشتي تماس گرفته‌اند. به گفته‌ي محققان اين نشان مي‌دهد كه چگونه هشدارهاي ديجيتال مي‌توانند تعامل با سيستم مراقبت‌هاي بهداشتي را به‌طور كلي افزايش دهند.

دكتر مينتو توراخيا، متخصص قلب و عروق و پژوهشگر استنفورد، گفت:

هدف مطالعات اين بود كه عملكرد و اطمينان اين الگوريتم را ارزيابي كنيم. در نهايت اين مطالعات و بررسي‌ها موفقيت‌آميز بوده است.

ماركو پرز ، نويسنده اصلي اين مطالعه نيز، در بيانيه اي اعلام كرده:

اين مطالعه اطلاعات مهمي را در اختيار ما قرار مي‌دهد، زيرا ما به‌دنبال درك تأثير احتمالي فناوري پوشيدني روي سيستم بهداشتي هستيم. آنچه اين مطالعه‌ي قلب اپل به ما نشان داده اين است كه تشخيص فيبريلاسيون دهليزي فقط يك آغاز بوده و موارد ديگر به افراد كمك مي‌كند تا تصميمات سلامتي آگاهانه‌تري بگيرند.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/11/15/342462/apple-watch-detects-irregular-heartbeats/

 

گوشي گوگل پيكسل 3 – رقيب جدي آيفون هاي 40 ميليوني

۸۵ بازديد

ظاهراً ويدئوي تبليغاتي جديدي از گوشي گوگل پيكسل Google Pixel 3 به بيرون درز پيدا كرده كه اطلاعات تازه‌اي در رابطه با ويژگي‌هاي واقعيت افزود‌ه‌ي دوربين و رابط كاربري آن در اختيار ما مي‌گذارد و از اين طريق مي‌توان نگاه دقيق‌تري به اين گوشي بياندازيم. براي اخبار فناوري با تك نيوز همراه باشيد.

تاييد شده كه گوشي گوگل پيكسل Pixel 3 در تاريخ 9 اكتبر معرفي مي‌شود اما پيش از رسيدن به آن روز، بسياري از خبرگزاري‌ها در حال فاش كردن مشخصات اين گوشي هستند. هم اكنون ما تصميم گرفته‌ايم كه تمامي اين شايعات پيرامون گوشي pixel‌ 3 را در يك مطلب جمع آوري كنيم و در اختيار شما قرار دهيم.

بنا به نظر كارشناسان مجلات اخبار فناوري دنيا، گفته مي‌شود كه گوشي Pixel 3 يك گزينه‌ي ايده آل براي طرفداران اندرويد خالص و علاقمندان به دوربين‌هاي قدرتمند است و دليل آن را مي‌توان در نسل قبلي اين گوشي يعني Pixel 2 و Pixel 2 Xl جستجو كرد.

در اين برهه از زمان، ما اطلاعات بسياري در رابطه با گوشي Pixel 3 و برادر بزرگش، Pixel 3 Xl بدست آورده‌ايم و دانسته‌هاي‌مان از نادانسته‌هاي‌مان بيشتر است.

هر نوع شايعه‌اي كه در مورد گوشي Pixel 3 منتشر مي‌شود، اشاره‌‌ي مستقيمي به يك اسماتفون قدرتمند مبتني بر يادگيري ماشيني (machine learning) دراد كه به صورت پيشفرض اندرويد Pie‌ بر روي آن نصب مي‌باشد. اما هم اكنون مناسب‌ترين زمان است تا واقعيت را از دل اين شايعات بيرون بكشيم تا بتوانيم جزئيات دقيق‌تري در رابطه با تاريخ عرضه، قيمت، ظاهر و مشخصات اين گوشي پيدا كنيم. البته نگران نباشيد ما برادر بزرگ تر Pixel 3 را از ياده نبرده‌ايم و قرار است درباره Pixel 3 Xl نيز صحبت كنيم.

خب اكنون بهتر است به سراغ اصل مطلب برويم:

  1. Google Pixel 3 چيست؟ گوشي پرچمدار جديد شركت گوگل كه از اندرويد خالص بهره مي‌برد.
  2. قيمت گوشي Google Pixel 3 چقدر خواهد بود؟ احتمالا قيمت آن از 649 دلار آغاز خواهد شد.
  3. چه زماني معرفي خواهد شد؟ 9 اكتبر 2018 ( 17 مهر)

تاريخ عرضه گوشي Google Pixel 3

ما در حال حاضر مي‌دانيم كه گوشي Google Pixel 3 قرار است در روز 9 اكتبر معرفي شود زيرا گوگل قصد دارد در آن تاريخ مراسمي را برگزار كند.

با اين حال در تيزر منتشر شده از نام اين گوشي مستقيما‌ً استفاده نشده و تنها يك عدد 3 بزرگ در آن وجود دارد و از آن زمان تا كنون گوگل عدد 3 بزرگي را بر روي وبسايت خود قرار داده است. بنابراين ما شكي نداريم كه در مراسم گوگل چشم‌مان به جمال گوشي Pixel روشن خواهد شد.

برگزاري رويداد گوگل در اوايل ماه اكتبر بدين معنا است كه تاريخ عرضه گوشي Pixel 3 نيز در ماه اكتبر خواهد بود ( سال گذشته گوشي Pixel 2 در تاريخ 19 اكتبر روانه بازار گشت) همچنين به نظر مي‌رسد كه اين گوشي تنها محصولي نيست كه گوگل قصد رونمايي از آن را دارد. گوگل قرار است گوشي‌هاي Pixel 3 و Pixel 3 Xl را به صورت رسمي در كنار Google Pixel Watch معرفي كند. اين ساعت هوشمند از سيستم عامل  Wear OS پشتيباني خواهد كرد. ( نام جديدي كه گوگل براي سيستم عامل گجت‌هاي پوشيدني در نظر گرفته)

اما اگر هنوز در رابطه با زمان معرفي گوشي پرچمدار گوگل شك داريد، بايد بدانيد كه اين گوشي گواهي‌هاي مختلفي را از سازمان‌ها دريافت كرده و اخيرا نيز NCC ( كميسيون ارتباطات ملي، National Communications Commission) در كشور تايوان، اين گوشي را تاييد نموده و اعلام كرده زمان عرضه آن قريب الوقوع است.

قيمت گوشي Google Pixel 3

صحبت كردن در رابطه با قيمت گوشي Pixel 3 مقداري پيچيده‌تر است زيرا در 12 ماهه‌ي گذشته قيمت گوشي‌هاي هوشمند روندي صعودي به خود گرفته‌اند و پيش بيني را غير ممكن مي‌سازد.

بهتر است لحظه‌اي به قيمت گوشي‌هاي  iPhone XS و Note 9 بنگريد تا متوجه شويد منظور ما چيست. گوگل به راحتي مي‌تواند قيمت محصولات خود را افزايش دهد با اين حال هيچ چيز در اين مورد كماكان قطعي نيست.

گوشي Google Pixel 2 هنگام عرضه قيمتي معادل 629 پوند (649 دلار) داشت. بنابراين انتظار مي‌رود كه گوشي Google Pixel 3 نيز با قيمت مشابهي فروخته شود، هر چند امكان افزايش اين مبلغ وجود دارد.

صفحه نمايش و ظاهر گوشي Google Pixel 3

در تيزري كه نسخه ژاپني وبسايت گوگل رسماً به نمايش گذاشت، 3 رنگ را مي‌توان مشاهده كرد كه براي گوشي‌هاي Pixel 3 و Pixel 3 XL در نظر گرفته شده است. اين رنگ بندي شامل رنگ‌هاي سفيد، مشكي و سبز نعنايي مي‌شود.

اين رنگ بندي چندان نسبت به نسل گذشته تغيير نكرده و  گوگل پيش‌تر نيز از اين رنگ‌ها استفاده نموده است. اگر به ياد داشته باشيد گوشي Pixel 2 در يك نسخه آبي رنگ نيز عرضه شد و به نظر مي‌رسد اين رنگ سبز نعنايي جايگزين همان رنگ آبي در نسل جديد گوشي‌هاي گوگل خواهد بود.

نزديك‌ترين نگاهي كه ما بر روي گوشي Google Pixel 3 داشته‌ايم مربوط به تصاويري مي‌شود كه توسط يك كاربر ناشناس Reddit به اشتراك گذاشته‌ شده‌اند. شما مي‌توانيد اين تصاوير را در ادامه مشاهده كنيد. تصاوير منتشر شده آشكار مي‌كنند كه اين گوشي داراي  دو اسپيكر در جلو، دوربين اصلي تك سنسور، دوربين دوگانه سلفي، Notch بزرگ بر روي صفحه نمايش و سنسور اثر انگشت فيزيكي است. همچنين در سمت راست گوشي دكمه‌هاي كنترل صدا و پاور قرار گرفته‌اند.

البته بايد به شما عرض كنيم كه ما رندرهايي رسمي از اين گوشي را نيز مشاهده كرده‌ايم كه در دو رنگ سفيد و مشكي منتشر شده بودند. اما با اين حال هيج نشاني از رنگ سبز نعنايي وجود نداشت و تنها دكمه‌ي پاور نسخه سفيد به رنگ سبز نعنايي در آمده بود. بنابراين اين موضوع رنگ بندي كماكان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

همچنين رندرهايي همراه با قاب محافظ از اين گوشي به بيرون درز پيدا كرده كه شباهت بسياري به قاب‌هاي Google Pixel 2 دارد. اخيرا نيز رندر‌هاي بسياري از كارخانه‌هاي CAD (مكان‌هايي كه با كامپوتر گوشي‌ها را طراحي مي‌كنند) لو رفته كه گوشي‌هاي Pixel 3 و Pixel 3 XL را از تمامي زوايا به نمايش مي‌گذارد.

شما مي توانيد آن ها را در زير مشاهده كنيد و توجه داشته باشيد كه همانند تصاوير بالا، اين دو گوشي تنها با يك دوربين اصلي به نمايش گذاشته مي‌شوند ( موضوعي كه در تصاوير مربوط به قاب‌هاي محافظ نيز مشاهده مي‌شود). با اين حال به نظر مي‌رسد هر دو گوشي از دوربين‌هاي دوگانه سلفي بهره مي‌برند و در مدل Pixel 3 XL ناچ بالاي صفحه نمايش نيز نمايان است. هر چند هيچ نشانه‌اي در رابطه با وجود ناچ در مدل معمولي Google Pixel 3 وجود ندارد. طراحي قاب پشتي اين دو گوشي مشابه مدل Pixel 2 مي‌باشد كه حسگر اثر انگشت را در خود جاي داده است.

همانند تصاوير، تمام منابع از صفحه نمايش 5.4 اينچي براي گوشي Pixel 3 خبر مي‌دهند و سايز بدنه‌ي آن معادل 145.6 x 68.2 x 7.9 ميلي متر خواهد بود. ضخامت آن نيز حدود 8.6 ميليمتر است كه باعث مي‌شود دوربين مقداري از فضاي قاب گوشي بيرون بيايد.

تمامي رندر‌هاي فاش شده با اطلاعاتي كه ما به دست آورده‌ايم، مطابقت دارند. براي مثال، طبق گزارشي كه در رابطه با گوشي Pixel 3 گردآوري شده، گزارشگر با بيان كردن عبارت “مردم با ظاهر آن آشنا هستند” سعي نموده اعلام كند كه گوشي Pixel 3 شباهت بسياري با مدل Pixel 2 خواهد داشت.

گزارشگر ادامه مي‌دهد كه گوشي Pixel 3 XL در پايين صفحه نمايش داراي يك گودي است و هر دو گوشي به دوربين‌هاي تك سنسور ارتقا يافته مجهز خواهند شد. اين سنسور توسط شركت Foxconn (شركتي كه سنسور دوربين‌ گوشي‌هاي آيفون را مي‌سازد) ساخته شده و قرار است براي اولين بار در گوشي‌هاي پيكسل استفاده شود.

شايعه‌اي كه ادعا مي‌كند گوشي Pixel 3 از ناچ بهره نخواهد برد توسط يك منبع ديگر تاييد شده است (@OnLeaks كه معمولا هميشه اخبار موثقي را منتشر مي‌كند). همچنين اين منبع عنوان كرده گوشي Pixel 3 به صفحه نمايش 5.3 اينچي مجهز خواهد شد كه مشابه اكثر گزارش‌ها پيشين است.

البته برخي از منابع بيان كرده‌اند كه اين گوشي از صفحه نمايش 5.5 اينچي با وضوح 1080x 2160 استفاده مي‌كند كه معادل 440 پيكسل در هر اينچ مي‌شود. نسبت ابعاد تصوير نيز برابر با 18:9 خواهد بود. البته به اين سايز در شايعات اخير بيشتر اشاره شده است.

خبرچين معروف ايوان بلاس، تصاويري منتشر كرده كه ديزاين گوشي‌هاي سري Pixel 3 را تاييد مي‌كند. شما مي‌توانيد اين تصاوير را در زير تماشا بفرمايد.

منبع ديگري مدعي شده كه حداقل يكي از گوشي‌هاي سري پيكسل 3 داراي ناچ خواهد بود و از پنل OLED ساخت الجي بهره خواهد بود. گوشي‌هاي سري پيكسل 2 هم اكنون از پنل‌هاي OLED استفاده مي‌كنند بنابراين اين موضوع خبر جديدي نيست.

همچنين تصاويري از محافظ صفحه نمايش اين گوشي‌ها در فضاي اينترنت پخش شده است. شما مي‌توانيد اين تصاوير را بعد از اين پاراگراف مشاهده كنيد و آن را با تصاوير فوق مقايسه نماييد.

 

منبع:

https://tech-news.ir/technical-check-google-pixle-3.html

آغاز فعاليت اسنپ در شوش و شوشتر

۷۹ بازديد

اسنپ فعاليت خود را در شهرهاي شوش و شوشتر آغاز كرده و آماده خدمت‌رساني به مردم اين دو شهر است. با اضافه شدن شهرهاي شوش و شوشتر، اسنپ اكنون در ۶ شهر استان خوزستان (از جمله آبادان، اهواز، خرمشهر و دزفول) در دسترس است.

همزمان با فعاليت اسنپ در اين دو شهر به رسم هميشه براي اولين تردد شهروندان شهرهاي شوش و شوشتر سفر رايگاني در نظر گرفته شده است.

براي استفاده از سفر رايگان در شهرهاي شوش و شوشتر مي‌توانيد عبارت Hi-Shush را در بخش«كد تخفيف» اپليكيشن اسنپ خود وارد كنيد و يك سفر رايگان (تا سقف ۶ هزار تومان) هديه بگيريد. اين كد تا تاريخ ۳۰ آذر ماه اعتبار دارد.

با گذشت بيش از ۴ سال از آغاز فعاليت شركت اسنپ، خدمات اين سامانه هوشمند حمل‌ونقل از مرز ۱۰۰ شهر عبور كرده و شهروندان در سراسر ۳۱ استان كشور مي‌توانند با استفاده از اين اپليكيشن در سريع‌ترين زمان و با قيمتي به صرفه درخواست خودرو دهند.

اين سامانه تلاش دارد تا با گسترش فعاليت خود در شهرهاي مختلف ايران حمل و نقل را براي مردم آسان و مقرون به صرفه كند. همچنين اشتغالزايي موضوع ديگري‌ست كه اسنپ همواره بر آن تاكيد داشته.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد شهرها و استان‌هايي كه اسنپ در آنها فعال است به اين مطلب مراجعه كنيد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/08/آغاز-فعاليت-اسنپ-در-شوش-و-شوشتر/

واتس‌اپ فقط تا ابتداي 2020 كار مي‌كند

۶۹ بازديد

واتس‌اپ به عنوان بزرگترين و پرطرفدارترين اپليكيشن پيام‌رسان در جهان، به تازگي خطاب به كاربرانش اعلام كرده است در صورتي كه هنوز از نسخه سيستم عامل iOS ۸ و قبلتر از آن بر روي گوشي و دستگاه‌هاي الكترونيكي و هوشمند خود استفاده مي‌كنند، هرچه زودتر آن را به نسخه‌هاي جديدتر اين سيستم عامل آپديت و به روزرساني كنند چراكه در غير اين صورت، تنها تا اول فوريه ۲۰۲۰ ميلادي قادر خواهند بود از پلتفرم اين پيام رسان استفاده كنند و بعد از اين تاريخ ديگر واتس‌اپ براي آن‌ها كار نخواهد كرد.

 

اين بدان معناست كه كاربران به منظور جلوگيري از قطع دسترسي به اطلاعات و تاريخچه مكالمات خود در واتس‌اپ بايد در فاصله زماني باقي مانده تا اول فوريه سال نوي ميلادي، آپديت بعدي iOS را دريافت كند چراكه با دريافت و نصب نسخه iOs ۹ و بالاتر، هيچ مشكلي براي واتس‌اپ از تاريخ مذكور پيش نخواهد آمد.

 

واتس‌اپ همچنين در جديدترين بيانيه خود خطاب به كاربران گوشي‌هاي اندرويدي نيز اعلام كرده است آن دسته از كاربراني كه هنوز از نسخه‌هاي اندرويد ۲.۳.۷ و قبلتر از آن بر روي گوشي‌هاي هوشمند خود استفاده مي‌كنند، نيز ديگر قادر به ايجاد اكانت در واتس‌اپ و بسياري ديگر از كار‌هاي معمولي در اين پيام‌رسان نخواهند بود.

 

اين شركت تاكيد كرده است كه آن‌ها نيز تنها تا تاريخ اول فوريه ۲۰۲۰ ميلادي فرصت خواهند داشت با نسخه‌هاي قبلي سيستم عامل خود از خدمات اين پيام‌رسان استفاده كنند بنابراين لازم است تا هرچه زودتر نسخه جديدتر اندرويد را بر روي گوشي‌هاي هوشمند خود دريافت و نصب كنند.

 

اپليكيشن پيام‌رسان واتس‌اپ كه يكي از محبوب‌ترين و پرطرفدارترين پيام‌رسان‌هاي جهان است نيز از قابليت Encryption End- to End يا رمزنگاري پيشرفته پشتيباني مي‌كند و از پروتكل‌هاي پيشرفته‌اي براي حفظ حريم شخصي كاربرانش برخوردار است.

 

اين اپليكيشن كه براي تمامي سيستم‌هاي عامل اندرويد، iOS و ويندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ ميلادي لقب پركاربردترين پيام‌رسان جهان را گرفت.

 

واتس‌اپ از آن جهت ضريب امنيت سايبري بالايي دارد كه مكالمات و اطلاعات مبادله شده ميان كاربران و مخاطبان به صورت كامل محافظت شده بوده و مكالمات و اطلاعات شخصي و خصوصي آن‌ها از سوي نهاد‌هاي ديگر قابل رصد و ردگيري نخواهد بود.

 

شركت فيس‌بوك با در اختيار گرفتن و تصاحب شركت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ ميليارد دلار كسب كرد و از آن زمان تاكنون نيز با معرفي و افزودن قابليت‌هاي جديد به دنبال جذب و حفظ طرفداران اين پيام‌رسان محبوب بوده است.

 

طبق آخرين آمار‌هاي منتشر شده، پيام‌رسان واتس‌اپ هم‌اكنون ميزبان بالغ بر يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون كاربر فعال در ماه است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037463.html

خودرو‌هاي دوگانه‌سوز بازار ايران را بشناسيد

۸۰ بازديد

با اجراي طرح سهميه بندي بنزين شاهد افزايش شديد قيمت بنزين بوده‌ايم كه همين موضوع بسياري از مردم را به سمت خريد خودرو‌هاي گازسوز يا گازسوز كردن خودرو ترغيب كرده است تا بتوانند هزينه‌هاي مربوط به خريد سوخت وسيله نقليه خود را كاهش دهند. در همين رابطه قصد داريم در اين مقاله شما را با برخي از خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار خودرو كشور آشنا كنيم.

آشنايي با خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران

وانت آريسان دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

شركت ايران خودرو مدتي است كه خودرو آريسان دوگانه سوز را به بازار كشور عرضه مي‌كند و به همين مشتريان مي‌توانند اين خودرو را به صورت صفر كيلومتر يا كاركرده خريداري كنند. اين وانت از يك موتور پايه گازسوز ۱۷۰۰ سي‌سي OHVG II با استاندارد آلايندگي يورو ۴ برخوردار است.

قدرت توليد شده از اين موتور توسط گيربكس ۵ دنده دستي به چرخ‌هاي عقب انتقال پيدا مي‌كند. موتور وانت آريسان دوگانه سوز در حالت بنزين سوز قدرتي معادل ۵۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نيوتن‌متر توليد مي‌كند. همچنين در حالت گازسوز قدرتي برابر با ۷۳ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نيوتن‌متر را ارائه مي‌دهد.


پرايد ۱۳۱ دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

مشتريان خودرو پرايد ۱۳۱ دوگانه سوز مي‌توانند در حال حاضر مدل‌هاي كاركرده آن را خريداري كنند. اين محصول سايپا داراي يك موتور پايه گازسوز ۱۳۲۳ سي‌سي با آلايندگي يورو ۴ است كه قدرت توليد شده خود را به كمك گيربكس ۵ دنده دستي به چرخ‌هاي جلو انتقال مي‌دهد. اين موتور در حالت بنزين سوز داراي قدرتي برابر با ۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۸ نيوتن‌متر است. همچنين در حالت گازسوز قدرتي برابر ۶۳ اسب بخار و گشتاوري حدود ۱۰۳ نيوتن‌متر ارائه مي‌دهد.


پرايد ۱۳۲ دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

در حال حاضر متقاضيان مي‌توانند پرايد ۱۳۲ گازسوز را در مدل‌هاي كاركرده در بازار تهيه كنند. اين محصول سايپا به يك موتور پايه گازسوز ۱۳۲۳ سي‌سي با استاندارند آلايندگي يورو ۴ تجهيز شده است كه يك گيربكس ۵ دنده دستي وظيفه انتقال نيرو به چرخ‌هاي جلو را بر عهده دارد. قدرت موتور اين خودرو در حالت بنزيني ۷۱ اسب بخار و گشتاور آن ۱۳۲ نيوتن‌متر است. در حالت گازسوز قدرت آن ۶۵ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۶ نيوتن متر خواهد بود.


سمند ال ايكس EF۷ دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

مشتريان مي‌توانند خودرو سمند ال ايكس EF۷ دوگانه سوز را هم به صورت صفر كيلومتر و هم به صورت كاركرده در بازار خودرو كشور خريداري كنند. اين خودرو به يك موتور پايه گازسوز ۱۶۴۵ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۴ مجهز شده است كه گيربكس ۵ دنده دستي قدرت توليدي از موتور را به چرخ‌هاي جلو انتقال مي‌دهد. اين موتور در حالت بنزين سوز داراي قدرتي برابر با ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نيوتن‌متر است. در حالت گازسوز نيز قدرتي برابر با ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۶ نيوتن‌متر را ارائه مي‌دهد.


پژو پارس دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

اين خودرو در حال حاضر به صورت مدل‌هاي صفر كيلومتر و كاركرده در بازار يافت مي‌شود. شركت ايران خودرو براي پژو پارس دوگانه سوز يك موتور پايه گازسوز ۱۷۶۱ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۴ در نظر گرفته است. گيربكس ۵ دنده دستي نيز وظيفه انتقال نيرو به چرخ‌هاي جلو را بر عهده دارد. قدرت اين خودرو در حالت بنزيني حدود ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۵۳ نيوتن‌متر است. اين خودرو در حالت گازسوز از قدرت ۸۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نيوتن‌متر بهره مي‌برد.


تيبا دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

شركت سايپا خودرو تيبا دوگانه سوز را در مدل‌هاي صفر كيلومتر به بازار عرضه مي‌كند و براي آن يك موتور پايه گازسوز ۱۵۰۳ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۴ ارائه كرده است. قدرت توليد شده از اين موتور توسط گيربكس ۵ دنده دستي به چرخ‌هاي جلو انتقال پيدا مي‌كند. اين موتور در حالت بنزيني داراي قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نيوتن متر است و در حالت گازسوز از قدرت ۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نيوتن‌متر سود مي‌برد.


پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

شركت ايران خودرو پژو ۴۰۵ جي ال ايكس دوگانه سوز را به صورت صفر كيلومتر به فروش مي‌رساند و مشتريان نيز مي‌توانند اين خودرو را به صورت كاركرده در بازار خريداري كنند. اين خودرو از يك موتور پايه گازسوز ۱۷۶۱ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۴ برخوردار است.

نيروي توليدي از اين موتور به كمك گيربكس ۵ دنده دستي به چرخ‌هاي جلو انتقال پيدا مي‌كند. قدرت اين خودرو در حالت بنزين‌سوز ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۵۳ نيوتن‌متر است. در حالت گازسوز نيز اين موتور قدرتي برابر با ۸۳ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نيوتن‌متر ارائه مي‌كند.


وانت نيسان زامياد گازسوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

شركت سايپا خودرو وانت نيسان زامياد دوگانه‌سوز را به صورت صفر كيلومتر به بازار عرضه مي‌كند كه البته مدل‌هاي كاركرده آن نيز در بازار يافت مي‌شود. شركت سايپا براي اين وانت يك موتور پايه گازسوز ۲۴۰۰ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۴ در نظر گرفته است كه قدرت توليدي آن به كمك گيربكس ۴ دنده دستي به چرخ‌هاي عقب منتقل مي‌شود.

قدرت موتور در حالت بنزيني ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۹۰ نيوتن‌متر است. همچنين وانت نيسان زامياد در حالت گازسوز قدرتي برابر با ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نيوتن‌متر را ارائه مي‌دهد.


آميكو دو كابين آسنا دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

شركت گروه صنعتي آميكو خودرو آميكو دو كابين آسنا دوگانه سوز را به توليد مي‌رساند و آن را به بازار عرضه مي‌كند كه البته مشتريان مي‌توانند مدل‌هاي كاركرده آن را نيز از بازار خريداري كنند. اين وانت به يك موتور پايه گازسوز ۲۳۷۸ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۵ مجهز شده است كه قدرت توليدي آن به كمك گيربكس ۶ دنده دستي به چرخ‌هاي عقب و جلو انتقال پيدا مي‌كند. اين خودرو از قدرتي برابر با ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نيوتن‌متر بهره مي‌برد.

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/934378/خودرو‌هاي-دوگانه‌سوز-بازار-ايران-را-بشناسيد

بازاريابي و فروش

۹۵ بازديد

داستاني در مورد فروش و بازاريابي:يك پسر تگزاسي براي پيدا كردن كار از منزل به راه افتاد و به احد از فروشگاه هاي كبير در ايالت كاليفرنيا كه كل چيز مي فروشند، رفت.مدير فروشگاه به او گفت: «يك روز فرصت داري لغايت بطور آزمايشي شغل كرده و در واپسين،انجام روز با توجه به نتيجه ي شغل در باره استخدام داخل تصميم مي گيريم.»
در سرانجام نخستين روز كاري، مدير به سراغ پسر رفت و از او پرسيد كه چند الي فروش داشته است.
پسر پاسخ داد: « يك فروش »
مدير با شگفتي گفت: «تنها يك فروش؟! بي تجربه ترين متقاضيان در اينجا دست كم ده الي بيست فروش در روز دارند. حالا مبلغ فروشت چقدر بوده است؟»
پسر گفت: «۱۳۴,۹۹۹ دلار.»
مدير تقريباً فرياد كشيد: «۱۳۴,۹۹۹ دلار؟ مگر چه فروخته اي؟»
پسر گفت: «اول يك قلاب ماهيگيري كوچك فروختم، پس يك قلاب ماهيگيري بزرگ، پس يك چوب ماهيگيري گرافيت به همراه يك چرخ ماهيگيري ۴ بلبرينگه. بعد پرسيدم كجا مي رويد، گفت ماهيگيري در خليج پشتي. براي بازاريابي و فروش خود به سايت آوش تك مراجعه كنيد من هم گفتم پس به قايق هم دربايستن داريد و يك قايق توربوي دو موتوره به او فروختم. پس پرسيدم اتومبيل تان چيست و آيا مي تواند اين قايق را بكشد كه گفت هوندا سيويك. پس من هم يك بليزر به او توصيه دادم كه او هم خريد.»
مدير با شگفتي پرسيد: «او آمده بود كه يك قلاب ماهيگيري بخرد و درون به او قايق و بليزر فروختي؟»
پسر به آرامي گفت: «نه، او با همسرش دعوا كرده و اعصابش به هم ريخته بود و آمده بود يك بسته قرص اعصاب بخرد كه من گفتم پس سرانجام هفته ي شما خراب شده است، بيا يك برنامه ي ماهيگيري برايت ترتيب بدهم!»
دليل اين كاميابي بي همانند چه بود؟
احترام به مشتري، حس كمك كردن به مشتري و هم درد بودن با مشتري، اينها همگي مي توانند جواب صحيح باشند.
 
چرا بازاريابي ؟!دنياي امروز دنياي دگرگوني ها تند و مفصل در تمام ابعاد است. حال وهواي امروز بازرگاني اثر از جهاني شدن آن دارد فرايندي كه منجربه حضور و چشم وهمچشمي تنگاتنگ گنجايش هاي مختلف تجاري شده است.
آنچه به باور مي طاقت گفت اين است كه در صورتي كه كشوري به هر انگيزه نتواند به اين موج شتابان فراگير بپيوندد بعدها اي نچندان دور، در صحنه ي رقابت هاي بين المللي به حاسيه رانده مي شود و بسياري از فرصت هاي سوداگري را به هوده سايرين از دست مي دهد.
تكنيك هاي فروش در بازاريابي
 
در اين شرايط همپاي تجارت عرصه ي فروشندگي نيزبه عنوان ذيل گردآور ي تجارت –چه به چهره كلي در نظر گرفته شود يا جزئي- دستخوش تغيير است. هر فروشنده اي بايد تصميم بگيرد كه در وابستگي با اين تغيير كجا قرار بگيرد.
آموزش بازاريابي
بازار پر رقابت امروزين شركت ها را بر آن داشته است كه با سوژه فروش بطور جدي برخورد كنند و فقط از فروشندگان حرفه اي و كارشناس براي فروش كالاهاي خود كاربرد نمايند.

اسپيكرهاي Harman مجهز به كورتانا مجوز Wi-Fi را دريافت كرد

۸۳ بازديد

 

 

اگرچه امروزه Google Home و Amazon Echo محبوب‎ترين اسپيكرها با پشتيباني از فرمان‎هاي صوتي هستند ولي ساير شركت‎ها نيز مي‎توانند در اين بازار نسبتا تازه به رقابت با آن‎ها بپردازند. در همين راستا نيز شركت مايكروسافت شركت مهم ديگري است كه احتمالا وارد پيكار شود، چون اين شركت ردموندي قصد دارد دستيار ديجيتالي شخصي خود كورتانا را در اختيار شركت هارمن قرار دهد.

اين اطلاعات در آذرماه مورد تاييد شركت هارمون قرار گرفت، زماني كه اين شركت يك تيزر ويدئويي در رابطه با اسپيكر پشتيباني كننده از فرمان‎هاي صوتي بعدي خود منتشر كرد. اين محصول جديد Harman Kardon نام دارد و از كورتاناي مايكروسافت بهره خواهد برد.

از آن‌جايي‎كه اين دستگاه در اوايل دي‎ماه در نمايشگاه CES 2017 معرفي نشد، ايناحتمال وجود دارد كه سامسونگ، مالك جديد شركت هارمن، هفته‎ي آينده در كنگره جهاني موبايل از اين اسپيكر رونمايي كند.

با اين‎حال، اسپيكر Harman Kardon مجوز واي‎‎فاي را از اتحاديه‎ واي‎‌فاي دريافت كرده است تا با معرفي رسمي آن فاصله‎ي زيادي نداشته باشيم. در توضيح اين محصول به كورتانا و استفاده از سيستم‎عامل لينوكس نسخه‎ي 3.8.13 اشاره شده است.

  منبع:

https://tech-news.ir/harman-kardon-speaker-powered-by-microsofts-cortana-gets-certified.html

مهم ترين اپليكيشن هاي يك دهه اخير كه زندگي بشر امروز را دگرگون كردند [قسمت اول]

۸۶ بازديد

در دهه‌اي كه پشت سر گذاشتيم، اپليكيشن‌ها (و به تبع آن‌ها، موبايل‌هاي هوشمند) به بخشي مهم از زندگي روزانه ما تبديل شدند. از زماني كه اپ استور اپل و گوگل پلي در سال ۲۰۰۸ ميلادي شروع به كار كردند تا به امروز، ميزبان ميليون‌ها اپليكيشن بوده‌اند كه به ما كمك مي‌كنند با يكديگر در ارتباط باقي بمانيم، با افراد جديد ملاقات كنيم، به موزيك گوش بسپاريم و يك‌سري خوك را به كمك پرندگان بكشيم. البته كه هنوز هم برقراري تماس تلفني يكي از مهم‌ترين كاربردهاي موبايل‌هاي هوشمندمان است، اما اپليكيشن‌ها حالا آنقدر محبوب شده‌اند كه اپليكيشن‌هايي خاص به ما مي‌گويند چقدر وقت صرف اپليكيشن‌هايمان مي‌كنيم! با درنظرگيري اينكه كمتر از يك ماه تا پايان دهه اخير ميلادي باقي مانده، تصميم گرفتيم مروري داشته باشيم بر برخي از تاثيرگذارترين و مهم ترين اپليكيشن‌هاي ده سال اخير. نتيجه نهايي نيز ليستي از اپليكيشن‌ها بدون هيچ ترتيب خاص است.

بايد در نظر داشت كه براي بهينگي هرچه بيشتر مطلب، اپليكيشن‌هايي كه كاركردي يكسان داشته‌اند را به صورت جداگانه معرفي نكرده‌ايم و همه را در يك دسته‌بندي قرار داده‌ايم. ضمناً هيچ ترديدي نيست كه تعداد اپليكيشن‌هاي تاثيرگذار بر زندگي روزانه مردم، بيشتر از ۲۱ اپليكيشني است كه در اين مقاله دو قسمتي معرفي مي‌كنيم. اگر اپليكيشني محبوبي داريد كه به نظرتان از اين ليست جا مانده، حتما آن را در بخش كامنت‌ها با ما و بقيه كاربران ديجياتو به اشتراك بگذاريد.

اينستاگرام

مهم ترين اپليكيشن ها

 

چي هست؟ اينستاگرام به شما اجازه اشتراك‌گذاري تصوير و ويديو را مي‌دهد
كي عرضه شد؟ سال ۲۰۱۰ ميلادي
چرا در اين ليست قرار گرفته: اينستاگرام به طرق زيادي ذهنيت ما از تصاوير و همينطور عادات غذا خوردنمان را تغيير داده است. براي مدتي بسيار طولاني، بسياري از ما پيش از اينكه بهترين عكس ممكن را از غذايمان نمي‌گرفتيم، قادر به لذت بردن از آن نبوديم.

اينستاگرام همينطور به ابزاري بسيار كارآمد براي تبليغات تبديل شده و روز به روز رشد مي‌كند. اين اپليكيشن هم‌اكنون بالغ بر ۱ ميليارد كاربر در سراسر جهان دارد. مي‌توان حدس زد كه اصلي‌ترين دليل محبوب روزافزون اينستاگرام، تغييرات معناداري است كه هر از چندگاهي در آن ايجاد مي‌شود. افزودن چيزهايي مانند استوري‌ها و بومرنگ طي سال‌هاي اخير باعث شده اپليكيشن حس شادابي خودش را حفظ كند و قادر به جلب توجه كاربران جديد باشد.

اگرچه اينفلوئنسرهاي سلبريتي هنوز تمام تلاش خود را به كار مي‌بندند تا ما فكر كنيم زندگي‌هايي رويايي دارند و بسياري از افراد هم به خاطر گرفتن يك عكس خوب اينستاگرامي رفتارهايي غيرمسئولانه از خود به نمايش مي‌گذارند، اپليكيشن مورد اشاره كماكان يكي از ساده‌ترين و سرگرم‌كننده پلتفرم‌هاي اجتماعي و البته مهم ترين اپليكيشن هاي جهان است.

توييتر

مهم ترين اپليكيشن ها

 

چي هست؟ شبكه‌اي اجتماعي كه به شما اجازه اشتراك‌گذاري متن، تصوير و ويديو مي‌دهد
كي عرضه شد؟ سال ۲۰۱۰ ميلادي
چرا در اين ليست قرار گرفته: با گذشت سال‌هاي طولاني از زماني كه توييتر آغاز به كار كرد، هيچكس نمي‌تواند تحولي كه توييتر در ارتباطات جهاني ايجاد كرد را زير سوال ببرد. از بهار عربي كه در جريان آن توييتر نه‌تنها امكان هماهنگ‌ شدن معترضين، بلكه رساندن صداي آن‌ها به جهان را مهيا كرد گرفته تا فراهم آوردن بستري براي تعامل ميان مردم و رهبران جهان، مشخص است كه توييتر ارتباطات را براي هميشه تغيير داد. اين پلتفرم شبكه اجتماعي اگرچه در ساكت كردن افراد تنفر پراكن چندان موفق نبوده، اما كماكان يكي از بهترين و قابل اتكاترين شبكه‌هاي اجتماعي به حساب مي‌آيد و ميتوان آن را در زمره مهم ترين اپليكيشن هاي دنيا قرار داد.

فيسبوك

مهم ترين اپليكيشن ها

 

چي هست؟ يك شبكه اجتماعي و پلتفرمي براي شبكه‌سازي
كي عرضه شد؟ سال ۲۰۱۰ ميلادي
چرا در اين ليست قرار گرفته: درست مثل توييتر، فيسبوك در ابتداي دهه اخير عرضه شد و طي اين مدت توانست به جايگاه تثبيت شده در جهان شبكه‌هاي اجتماعي دست يافته و توجه بيش از ۲.۵ ميليارد كاربر را به خود جلب كند. فيسبوك به شما اجازه مي‌دهد كه با دوستان قديمي و اعضاي خانواده در اقصي نقاط جهان در ارتباط باشيد و در اين بين از مزاياي ديگري مانند ميم‌ها،‌ ويديوهاي گربه‌ها، امكان تجربه بازي‌هايي مانند ‌Farmvile و دسترسي به آخرين اخبار بهره‌مند خواهيد بود.

بعد از محبوبيت كوتاه‌مدت MySpace، فيسبوك توانست شبكه‌هاي اجتماعي را ميان مردم فراگير كند. البته نبايد فراموش كرد كه بعد از رسوايي كمبريج آناليتيكا و هجوم اخبار كذب در جريان انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ آمريكا، اين پلتفرم ديگر اعتبار سابق خود را ندارد و زير ذره‌بين كاربران است.

گوگل مپس/ اپل مپس

مهم ترين اپليكيشن ها

 

چي هستند؟ دو اپليكيشن نقشه و مسيريابي بسيار محبوب در جهان
كي عرضه شدند؟ گوگل مپس در سال ۲۰۰۷ و اپل مپس در سال ۲۰۱۲ ميلادي
چرا در اين ليست قرار گرفته‌اند: بيراهه نيست اگر بگوييم كه اكثريت ما بدون يكي از اپليكيشن‌ها به سفر نمي‌رويم. خيلي از ماها آنقدرها در جهت‌يابي خوب نيستيم يا خيلي ساده خيابان‌ها را به اسم نمي‌شناسيم. اما خوشبختانه اين اپليكيشن‌ها از راه رسيدند و حالا بدون اينكه اصلاً بدانيد مقصد كجاست، قادر به سفر به هر نقطه از جهان هستي.

فقط كافيست مثل بازي GTA مسيري كه مقابل چشمتان قرار گرفته را دنبال كنيد و حتي مي‌توانيد پيش از اينكه راه بيفتيد، با شمايل كلي مقصد آشنا شويد. ناگفته نماند كه اكثريت كاربران گوگل مپس را ترجيح مي‌دهند، اما اپل مپس هم طي چند سال اخير با بهبودهاي چشمگير همراه بوده و هر دويشان در زمره مهم ترين اپليكيشن هاي حال حاضر هستند.

اسپاتيفاي

مهم ترين اپليكيشن ها

 

چي هست؟ سرويسي براي استريم موسيقي
كي عرضه شد؟ سال ۲۰۱۱ ميلادي
چرا در اين ليست قرار گرفته: هنوز زماني كه اسپاتيفاي در سال ۲۰۱۱ عرضه شد را به ياد داريم. به نظر مي‌رسيد اين اپليكيشن به ناگهان سر از ناكجا آباد درآورده و در حال ايجاد تغييري اساسي در صنعت موسيقي است. در ابتدا احساسي شبيه به نسخه قانوني اپليكيشن Napster داشت، و مهم‌تر اينكه رايگان بود.همين رايگان بودن گاهي آنقدر دردسرساز شد كه هنرمنداني مانند تيلور سوييفت تصميم به حذف آثار خود از اسپاتيفاي گرفتند (البته او در نهايت به اين غول استريمينگ بازگشت).

درست از همان ابتدا اسپاتيفاي آرشيوي شامل بيش از ۵۰ ميليون موسيقي داشت كه به آن اجازه مي‌داد به راحتي از رقبا پيشي بگيرد. اسپاتيفاي در نهايت آنقدر موفق ظاهر شد كه اپل هم تصميم به راه‌اندازي سرويس استريم موسيقي خود در سال ۲۰۱۵ گرفت. اپل موزيك هم اكنون به بيش از ۵۰ ميليون موسيقي دسترسي دارد.

Slack

مهم ترين اپليكيشن ها

 

‌‌چي هست؟ پلتفرمي براي پيام‌رساني آني
كي عرضه شد؟ سال ۲۰۱۳ ميلادي
چرا در اين ليست قرار گرفته: چه چيزي باعث مي‌شود Slack از ميليون‌ها كلاينت پيام‌رساني كه طي ۲۵ سال اخير عرضه شده‌اند متفاوت باشد؟ قابليت ادغامش با ديگر اپليكيشن‌ها كه به مرور زمان شكلي معجزه‌آسا به هركاري كه در محيط كار انجام مي‌دهيد مي‌بخشد. بسياري از افراد نخستين كاري كه در ابتدا روز انجام مي‌دهند، باز كردن Slack يا ايميل است.

اما كاربردهاي اين اپليكيشن فقط براي محيط كار نيست. با پرمشغله‌تر شدن زندگي،‌ خانواده‌ها نياز شروع به استفاده از اسلك براي برقراري ارتباط كرده‌اند. با ارائه مجموعه‌اي از قابليت‌ها و ابزارهاي قابل توجه، اسلك صرفاً روز به روز بهتر و بهتر مي‌شود.

اوبر/ ليفت

مهم ترين اپليكيشن ها

 

چي هستند؟ اپليكيشن‌هايي براي درخواست تاكسي با موبايل‌ هوشمند به مقصدي خاص و پرداخت هزينه از طريق كارت اعتباري
كي عرضه شدند؟ اوبر در سال ۲۰۱۱ و ليفت در سال ۲۰۱۲ ميلادي
چرا در اين ليست قرار گرفته‌اند: تا همين چند سال پيش، ايده درخواست تاكسي به صورت آنلاين و سوار ماشين غريبه‌ها شدن بسيار ترسناك به نظر مي‌رسيد، اما امروز خيلي از ما نمي‌توانيم زندگي را بدون سرويس‌هاي هم‌سفري آنلاين تصور كنيم. البته كه آسان‌تر شدن زندگي‌مان بدون بها نيز نبوده است.

هم اوبر و هم ليفت كه الگوي شكل گيري نمونه هاي وطني از جمله اسنپ و تپسي بوده اند تا به امروز با پرونده‌هاي قضايي متعددي به خاطر تجاوز جنسي رانندگان مواجه شده‌اند و اين اتفاق در شهرهاي مختلفي از جهان به وقوع پيوسته. در موارد ديگر، يا رگولاتوري‌ها پاپيچ اين اپليكيشن‌ها شده‌اند يا رانندگان براي دريافت حقوقي بهتر با آن‌ها جنگيده‌اند. و درحالي كه اتومبيل‌هاي متعلق به اين سرويس‌ها به ترافيك در شهرهاي شلوغ دامن زده‎اند،‌ اما نمي‌توانيم منكر تاثير آن‌ها بر زندگي روزانه خود شويم.

انگري بردز

مهم ترين اپليكيشن ها

 

چي هست؟ يك بازي موبايل كه در آن با پرتاب كردن پرندگان به سمت بناهاي چوبي و شيشه‌اي،‌ بايد خوك‌ها را بكشيد!
كي عرضه شد؟ سال ۲۰۰۹ ميلادي
چرا در اين ليست قرار گرفته: در نخستين روزهايش، انگري بردز آنقدر محبوب بود كه خودمان را متقاعد مي‌كرديم كه ما هم بايد عاشقش باشيم. شايد بسياري از آن مردم از تجربه آن لذت خاصي نمي‌بردند، اما اين اپليكيشن، انتظارات از يك بازي موبايل عامه‌پسند را شديدا بالا برد. بعد از عرضه بي‌شمار نسخه مختلف و دو فيلم، انگري بردز هنوز هم فرنچايزي محبوب است و به تكامل در گذر زمان ادامه مي‌دهد. آخرين نمونه هم Angry Birds AR بود كه پرندگان بي‌اعصاب را به محيط واقعيت افزوده مي‌آورد.

پوكمون گو

مهم ترين اپليكيشن ها

 

چي هست؟ اولين بازي واقعيت افزوده در دنياي پوكمون‌ها
كي عرضه شد؟‌ سال ۲۰۱۶ ميلادي
چرا در اين ليست قرار گرفته: پوكمون گو وقتي در سال ۲۰۱۶ ميلادي روانه اپ‌استورها شد، به معناي واقعي كلمه يك پديده بود. اين بازي مردم را به پياده‌روي‌هاي طولاني در محله‌هاي شهر ترغيب مي‌كرد و گاهي فيلم‌هايي مي‌ديديم از جمعيت‌هاي عظيمي كه به صورت اتفاقي دور هم جمع مي‌شدند تا فلان پوكمون را شكار كنند.

پوكمون گو در حال حاضر اكثر بازيكنان خود را از دست داده، اما كماكان شديدا محبوب است و اتفاقا اوايل سال جاري ميلادي به ميزان دانلود ۱ ميليارد بار دست پيدا كرد. فرمول پوكمون گو براي موفقيت ساده بود: يك فرنچايز از پيش موفق را با يك تكنولوژي جديد ادغام كن. نتيجه هم داد.

‌Vine

مهم ترين اپليكيشن ها

 

چي هست؟ پلتفرمي ويديويي كه به شما امكان ساخت ويديوهايي تا سقف ۶ ثانيه و اشتراك‌گذاري‌شان را مي‌دهد
كي عرضه شد؟ سال ۲۰۱۳ ميلادي
چرا در اين ليست قرار گرفته: بعد از شروعي هيجان‌انگيز در سال ۲۰۱۲ ميلادي، با از راه رسيدن سال ۲۰۱۶ و بالا گرفتن رقابت از سوي اينستاگرام، توييتر كه صاحب پلتفرم Vine بود تصميم به متوقف كردن كار آن گرفت. اما در عمر ۳ ساله‌اش، Vine با سرعتي حيرت‌انگيز به محبوبيت رسيد.

اين اپليكيشن به شما اجازه مي‌داد ويديوهايي ۶ ثانيه‌اي ساخته و فورا با دوستان و آشنايان خود به اشتراك بگذاريد. مثل اكثر اپليكيشن‌ها،‌ بعد از چند ماه استفاده از Vine ديگر تمايل چنداني به كار با آن نداشتيد، اما Vine به موفقيت نسبي ادامه داد و ضمنا راه را براي ظهور اپليكيشن TikTok نيز هموار كرد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/05/مهم-ترين-اپليكيشن-هاي-يك-دهه-اخير/

به گوشي هاي چيني اعتماد كنيم يا نه

۹۳ بازديد

بازار گوشي‌هاي هوشمند آمريكايي فضايي خسته‌كننده دارد. گوشي‌هاي اپل و سامسونگ در صدر فروش در آمريكا هستند، ال‌جي رده سوم را دارد و بعد از آن موتورولاست و شايد گزينه‌هايي مانند wildcard يا گوگل و OnePlus وجود داشته باشند كه مجموعا كمتر از ١٠‌درصد بازار را در اختيار دارند.

فكر كنيد وارد فروشگاه تلفن همراه مي‌شويد و تنها چند گوشي تكراري را مي‌بينيد كه در دست همه وجود دارد. البته كه شايد بگوييم آن‌ها بهترين گوشي‌هاي بازار موبايل در دنيا هستند و مي‌توانند از تمام خدمات گوشي‌ها به بهترين شكل استفاده كنند، اما بايد اين را هم در نظر گرفت كه اگر كسي بخواهد يك گوشي كه شبيه گوشي‌هاي اپل و سامسونگ نيست و از آن‌ها ارزان‌تر است، داشته باشد، بايد چه كند؟

فروشگاه‌هاي موبايل در ايران با فروشگاه‌هاي موبايل آمريكا كاملا متفاوت است. وارد هر مغازه‌اي كه مي‌شويم، گوشي‌هايي از برند‌ها و با قيمت‌هاي مختلف وجود دارند، گزينه‌هاي انتخاب زياد است و شما تنها بايد به بودجه‌تان فكر كنيد. درست است كه نمايندگي‌هاي رسمي گوشي‌هاي اپل را نداريم، اما به‌هرحال گوشي‌هاي موجود در ايران تنوع بالايي دارند. امسال كنگره جهاني موبايل به شكل گسترده‌اي دست به اعتراض زد و همين امر باعث شد تا بسياري از كشور‌هاي اروپايي ممنوعيت ورود گوشي‌هاي چيني به كشورشان را بردارند و حالا در فروشگاه‌هاي موبايل كشور‌هايي مانند انگلستان، آلمان، فرانسه و ... تنوع گوشي‌هاي تلفن همراه بالا رفته و مردم حق انتخاب بيشتري دارند. گرچه هنوز هم برخي از اين موبايل‌ها با شبكه تلفن همراه آن كشور‌ها سازگار نيستند.

در سال گذشته يكي ديگر از اتفاقاتي كه براي يكي از برند‌هاي چيني تلفن همراه افتاد، تحريم شركت هوآوي توسط آمريكا بود كه سروصدا‌ها و جنجال‌هاي زيادي داشت و هوآوي هنوز هم موفق نشده سايه اين تحريم‌ها را از روي خود و محصولاتش بردارد، اما با وجود تمام اين اتفاقات مي‌توان گفت هوآوي توانسته بازار نسبتا موفقي در دنيا براي خود بسازد و مشتريان پروپاقرصي جذب كند و به جرأت بايد گفت گوشي‌هاي تلفن همراه هوآوي يكي از بهترين گوشي‌هاي چيني در بازار هستند. البته يكي از مشكلاتي كه گوشي‌هاي برند‌هاي چيني در بازار‌هاي بين‌المللي دارند، نبود نمايندگي‌هاي پس از فروش آنهاست. به‌عنوان مثال در بسياري از شهر‌هاي انگلستان نمايندگي‌هاي اپل و سامسونگ وجود دارند، اما نمايندگي شيائومي نه.

بازار گوشي‌هاي چيني چند دسته است؟

تلفن‌هاي همراه چيني در بازار چند دسته دارند؛ تلفن‌هايي كه برند‌هاي چيني آن‌ها را طراحي و توليد مي‌كنند، مانند هوآوي و شيائومي و تلفن‌هاي همراهي كه از روي مدل‌هاي اصلي ساخته مي‌شوند و از نظر ظاهري كاملا شبيه به موبايل‌هاي شركت‌هايي، چون اپل و سامسونگ هستند و رده‌هاي مختلفي از نظر كيفيت دارند. اما انصاف نيست اين دو دسته را با هم مقايسه كنيم، برند‌هايي مانند شيائومي و هوآوي تلاش مي‌كنند تا يك محصول جديد بسازند، از طراحي ظاهري گرفته تا محيط كاربري و دوربين‌هاي آن‌ها از ايده‌هاي خوشان پيروي مي‌كنند، مهندساني براي طراحي قاب، صفحه نمايش و ... دارند و البته كه آن‌ها از نرم‌افزار اندرويد استفاده مي‌كنند.

در سال ٢٠١٧ بيش از ٣٦‌درصد موبايل‌هايي كه به نام سامسونگ در دنيا فروخته مي‌شدند، فيك يا همان چيني بودند. البته در گزارشي كه سايت بنچمارك در اين سال منتشر كرده است، آماري از گوشي‌هاي فيك موجود در بازار از برند‌هاي شيائومي و هوآوي هم وجود دارد و اين برند‌هاي چيني قرباني گوشي‌هاي فيكي شدند كه به دست هموطنان‌شان ساخته مي‌شود. البته در آمار اين سايت كشور ايران در نظر گرفته نشده و باز هم بايد بگوييم ما يكي از مشتريان پروپاقرص گوشي‌هاي چيني در كشور هستيم، حتي از نوع فيك برند‌هاي بزرگ.

يكي از نكات جالب درباره مدل‌هاي فيك برند‌هاي بزرگ اين است كه قابل اعتماد نيستند، ممكن است ظرف مدت يك هفته كاملا بسوزند و از كار بيفتند و ممكن هم هست براي مدتي نسبتا طولاني برايتان كار كنند. اما به‌هرحال خريد آن‌ها ريسك بزرگي دارد، مخصوصا حالا با گران شدن قيمت همه چيز در كشور، قيمت اين موبايل‌ها هم خيلي بالا رفته و به نظر ديگر خريد آن‌ها نمي‌صرفد. شما با مبلغي كه مي‌خواهيد براي خريد آن‌ها هزينه كنيد، مي‌توانيد يكي از موبايل‌هاي مدل‌هاي قديمي‌تر برند‌هاي چيني را بخريد. حداقل در ايران مي‌دانيد كه گارانتي دارند و حتي اگر هم گارانتي نداشته باشند و مشكلي براي آن‌ها پيش آيد، قطعاتشان در بازار زياد است و همه‌جا قابل تعميرند.

از دسته دوم كه بگذريم، دسته اول برند‌هايي هستند كه انصافا خوب كار كرده‌اند و خوب هم پيشرفت مي‌كنند. مدل‌هاي گوشي‌هاي آن‌ها دست‌كمي از بهترين برند‌هاي موبايل‌سازي معروف در دنيا ندارد، بهترين دوربين‌ها را براي موبايل‌ها در نظر مي‌گيرند، كيفيت صفحه نمايش آن‌ها بسيار بالاست، رابط كاربري حرفه‌اي دارند و بسياري از آن‌ها ادعاي رقابت با برند‌هاي بزرگي مثل سامسونگ و اپل را دارند و البته تا ميزان زيادي موفق عمل كرده‌اند.

معرفي بهترين گوشي‌هاي هوشمند چيني

بهترين گوشي‌هاي هوشمند چيني را براي معرفي انتخاب كرديم. شايد نام برند برخي از آن‌ها را تا به حال نشنيده باشيد، اما آن‌ها جزو بهترين‌ها در رده خودشان هستند. خوب است اين نكته را هم بدانيد كه برند‌هايي مانند شيائومي و هوآوي امسال بهترين گوشي‌هاي تاشو را در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي ارايه كردند و بسياري را انگشت به دهان گذاشتند. البته كه بهتر است قبل از معرفي گوشي‌هاي چيني چند نكته كلي درباره آن‌ها بگوييم:

آن‌ها نسبت به مدل‌هاي مشابه برند‌هاي معروف قيمت بسيار پايين‌تري دارند و اگر براي شما كار با گوشي مهم است و نه برند آن مي‌توانيد به راحتي برند‌هاي بزرگ را كنار بگذاريد و با خريد يك گوشي هوشمند چيني پول بيشتري ذخيره كنيد.

برخي از آن‌ها ضعف‌هايي دارند؛ مثلا ممكن است دوربين خيلي خوبي داشته باشند و عكس‌هاي باكيفيتي به شما بدهند، اما صفحه نمايش خوبي ندارند و درواقع شما عكس‌هاي خوبي كه گرفته‌ايد را نمي‌توانيد خوب ببينيد.

خدمات پس از فروش خوبي ندارند و ممكن است اين موضوع باعث نگرانيتان شود، اما اين را هم در نظر بگيريد كه اپل هم در ايران نمايندگي ندارد و گوشي‌هاي شما را تعميركاران معمولي مغازه‌ها درست مي‌كنند كه حتي در جايي مناسب هم آموزش نديده‌اند؛ اما نكته مثبت گوشي‌هاي چيني اين است كه معمولا راحت تعمير مي‌شوند.

XIAOMI MI ٩

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

مدل‌هاي سري Mi شيائومي پرچمداران اين برند هستند. معمولا طراحي بسيار معمولي دارند و البته با قيمت به نسبت پاييني هم به بازار آمدند. Mi ٩ نمايشگر ٦,٤ اينچي OLED دارد، پردازنده آن Snapdragon ٨٥٥ است، ١٢ گيگابايت رم، اسكنر اثر انگشت در صفحه نمايش و يك سيستم دوربين سه‌گانه با سه فاصله كانوني متفاوت دارد.

ترديدي براي خريد در مورد Mi ٩ وجود ندارد، مگر اين‌كه به سرعت شارژر بي‌سيم خود اهميت دهيد. قيمت آن خيلي خوب است و تنها و با توجه به امكاناتي كه دارد به راحتي مي‌تواند با سامسونگ و اپل رقابت كند.

XIAOMI MI MIX ٣

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

Mi Mix ٣ طراحي بسيار جالبي دارد. يك گوشي كشويي كه وقتي مي‌خواهيد از دوربين سلفي آن استفاده كنيد بايد كشو را پايين بكشيد، اما استفاده از آن بسيار راحت است و كشوي بسيار رواني دارد و برايتان وقفه ايجاد نمي‌كند. اين مدل هم يكي از سري مدل‌هاي Mi است و از مدل قبلي پيشرفته‌تر است. البته اين مدل ضخيم‌تر از چيزي است كه فكر مي‌كند، اما باتري آن ٣٢٠٠ ميلي‌آمپر است و اگر مي‌خواهيد باتري بزرگتر داشته باشيد و نسخه ٥G آن را بخريد، از ارديبهشت امسال وارد بازار شده است. قيمت آن نيز نسبت به Mi ٩ تنها كمي بالاتر است و تا ١٢٨ گيگابايت حافظه هم دارد.

HUAWEI MATE ٢٠ PRO

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

شما نمي‌توانيد فشار سياسي كه آمريكا به هوآوي آورده را ناديده بگيريد، اما به هر حال اين فشار روي هوآوي فعلا وارد ايران نشده و اندرويد هنوز روي هوآوي‌ها كار مي‌كند. Mate ٢٠ Pro تقريبا بدون رقيب است. يك دوربين سه‌گانه قوي، يك صفحه نمايش خميده OLED، هم اسكن ٣D و هم حسگر اثر انگشت در صفحه نمايش و يك باتري عظيم دارد. اگر سخت‌افزار همه‌چيز بود Mate ٢٠ Pro مي‌توانست ادعا كند بهترين گوشي در كل جهان است، اما متاسفانه اين‌گونه نيست و نرم‌افزار EMUI هوآوي يكي از ضعيف‌ترين اندرويد‌هاي چيني است؛ اما باز هم مي‌تواند يكي از سرسخت‌ترين رقيبان گوشي‌هاي برند‌هاي معروف باشد و قيمتش به نسبت بسيار مناسب‌تر از آنهاست. اگر با نرم‌افزار آن مشكلي نداريد بايد بگوييم اين موبايل يك مدعي جدي است.

HONOR VIEW ٢٠

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

آخرين پرچمدار هوآوي با نام تجاري Honor هم نقص نرم‌افزاري EMUI را دارد، اما هيچ‌كس نمي‌تواند از قيمت آن شكايتي داشته باشد. View ٢٠ داراي تراشه **********n ٩٨٠ است. ال‌سي‌دي عالي دارد و يك دوربين ٤٨ مگاپيكسلي با فاصله كانوني متناوب. همچنين باتري آن ٤٠٠٠ ميلي‌آمپري است و جك هدفون هم دارد. قيمت آن بسيار پايين است و با توجه به خدماتي كه ارايه مي‌دهد، تقريبا مفت است. البته كه Mate ٢٠ Pro هم وجود دارد كه مسلما بسيار بهتر از اين مدل است، شارژر بي‌سيم، دوربين بهتر و صفحه نمايش OLED دارد. اين تنها تلفن اين ليست است كه احتمال مي‌دهيم درنهايت اجازه ورود به بازار در آمريكا را بگيرد.

Xiaomi Pocophone F١

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

بايد به جرأت گفت نه‌تن‌ها Pocophone بهترين گوشي هوشمند چيني است، بلكه بهترين گوشي هوشمندي است كه تا به حال وجود داشته است. با توجه به مواردي كه در گوشي وجود دارد، مبلغ بسيار كمي بايد براي خريد آن بپردازيد.‌

مي‌توانيد از بين مدل‌هاي آن انتخاب كنيد، ٦ گيگابايت رم دارد و دو مدل ٦٤ و ١٢٨ گيگابايت حافظه دارد، صفحه نمايش عالي دارد و يك دوربين دوتايي پشت آن وجود دارد كه لنز‌هاي قوي دارند و براي گرفتن عكس‌هاي پرتره بسيار خوب كار مي‌كنند. البته كه باز هم شايد بتوان از نرم‌افزار آن كمي ايراد گرفت، اما نه خيلي زياد.

Vivo Nex S

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

Vivo Nex S با داشتن دوربين فوق‌العاده سلفي در جلوي حسگر اثر انگشت در صفحه نمايش، يكي از بي‌نظيرترين تلفن‌هاي هوشمند بازار امروز است. Nex S صفحه نمايش فوق‌العاده Super AMOLED دارد و تلفني تقريبا به اندازه گلكسي نوت ٩ است. پردازنده بسيار سريع Snapdragon ٨٤٥ يكي ديگر از نقاط قوت اين موبايل است و ٨ گيگابايت رم دارد. تنها مشكلي كه در اين موبايل وجود دارد اين است كه از Google Play نمي‌توان اَپي دريافت كرد و براي داشتن اَپ‌ها بايد نسخه APK آن‌ها را مستقيم دانلود و نصب كنيد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/895810/%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%87