خودرو‌هاي دوگانه‌سوز بازار ايران را بشناسيد

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

خودرو‌هاي دوگانه‌سوز بازار ايران را بشناسيد

۸۱ بازديد

با اجراي طرح سهميه بندي بنزين شاهد افزايش شديد قيمت بنزين بوده‌ايم كه همين موضوع بسياري از مردم را به سمت خريد خودرو‌هاي گازسوز يا گازسوز كردن خودرو ترغيب كرده است تا بتوانند هزينه‌هاي مربوط به خريد سوخت وسيله نقليه خود را كاهش دهند. در همين رابطه قصد داريم در اين مقاله شما را با برخي از خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار خودرو كشور آشنا كنيم.

آشنايي با خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران

وانت آريسان دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

شركت ايران خودرو مدتي است كه خودرو آريسان دوگانه سوز را به بازار كشور عرضه مي‌كند و به همين مشتريان مي‌توانند اين خودرو را به صورت صفر كيلومتر يا كاركرده خريداري كنند. اين وانت از يك موتور پايه گازسوز ۱۷۰۰ سي‌سي OHVG II با استاندارد آلايندگي يورو ۴ برخوردار است.

قدرت توليد شده از اين موتور توسط گيربكس ۵ دنده دستي به چرخ‌هاي عقب انتقال پيدا مي‌كند. موتور وانت آريسان دوگانه سوز در حالت بنزين سوز قدرتي معادل ۵۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نيوتن‌متر توليد مي‌كند. همچنين در حالت گازسوز قدرتي برابر با ۷۳ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نيوتن‌متر را ارائه مي‌دهد.


پرايد ۱۳۱ دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

مشتريان خودرو پرايد ۱۳۱ دوگانه سوز مي‌توانند در حال حاضر مدل‌هاي كاركرده آن را خريداري كنند. اين محصول سايپا داراي يك موتور پايه گازسوز ۱۳۲۳ سي‌سي با آلايندگي يورو ۴ است كه قدرت توليد شده خود را به كمك گيربكس ۵ دنده دستي به چرخ‌هاي جلو انتقال مي‌دهد. اين موتور در حالت بنزين سوز داراي قدرتي برابر با ۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۸ نيوتن‌متر است. همچنين در حالت گازسوز قدرتي برابر ۶۳ اسب بخار و گشتاوري حدود ۱۰۳ نيوتن‌متر ارائه مي‌دهد.


پرايد ۱۳۲ دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

در حال حاضر متقاضيان مي‌توانند پرايد ۱۳۲ گازسوز را در مدل‌هاي كاركرده در بازار تهيه كنند. اين محصول سايپا به يك موتور پايه گازسوز ۱۳۲۳ سي‌سي با استاندارند آلايندگي يورو ۴ تجهيز شده است كه يك گيربكس ۵ دنده دستي وظيفه انتقال نيرو به چرخ‌هاي جلو را بر عهده دارد. قدرت موتور اين خودرو در حالت بنزيني ۷۱ اسب بخار و گشتاور آن ۱۳۲ نيوتن‌متر است. در حالت گازسوز قدرت آن ۶۵ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۶ نيوتن متر خواهد بود.


سمند ال ايكس EF۷ دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

مشتريان مي‌توانند خودرو سمند ال ايكس EF۷ دوگانه سوز را هم به صورت صفر كيلومتر و هم به صورت كاركرده در بازار خودرو كشور خريداري كنند. اين خودرو به يك موتور پايه گازسوز ۱۶۴۵ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۴ مجهز شده است كه گيربكس ۵ دنده دستي قدرت توليدي از موتور را به چرخ‌هاي جلو انتقال مي‌دهد. اين موتور در حالت بنزين سوز داراي قدرتي برابر با ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نيوتن‌متر است. در حالت گازسوز نيز قدرتي برابر با ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۶ نيوتن‌متر را ارائه مي‌دهد.


پژو پارس دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

اين خودرو در حال حاضر به صورت مدل‌هاي صفر كيلومتر و كاركرده در بازار يافت مي‌شود. شركت ايران خودرو براي پژو پارس دوگانه سوز يك موتور پايه گازسوز ۱۷۶۱ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۴ در نظر گرفته است. گيربكس ۵ دنده دستي نيز وظيفه انتقال نيرو به چرخ‌هاي جلو را بر عهده دارد. قدرت اين خودرو در حالت بنزيني حدود ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۵۳ نيوتن‌متر است. اين خودرو در حالت گازسوز از قدرت ۸۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نيوتن‌متر بهره مي‌برد.


تيبا دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

شركت سايپا خودرو تيبا دوگانه سوز را در مدل‌هاي صفر كيلومتر به بازار عرضه مي‌كند و براي آن يك موتور پايه گازسوز ۱۵۰۳ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۴ ارائه كرده است. قدرت توليد شده از اين موتور توسط گيربكس ۵ دنده دستي به چرخ‌هاي جلو انتقال پيدا مي‌كند. اين موتور در حالت بنزيني داراي قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نيوتن متر است و در حالت گازسوز از قدرت ۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نيوتن‌متر سود مي‌برد.


پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

شركت ايران خودرو پژو ۴۰۵ جي ال ايكس دوگانه سوز را به صورت صفر كيلومتر به فروش مي‌رساند و مشتريان نيز مي‌توانند اين خودرو را به صورت كاركرده در بازار خريداري كنند. اين خودرو از يك موتور پايه گازسوز ۱۷۶۱ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۴ برخوردار است.

نيروي توليدي از اين موتور به كمك گيربكس ۵ دنده دستي به چرخ‌هاي جلو انتقال پيدا مي‌كند. قدرت اين خودرو در حالت بنزين‌سوز ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۵۳ نيوتن‌متر است. در حالت گازسوز نيز اين موتور قدرتي برابر با ۸۳ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نيوتن‌متر ارائه مي‌كند.


وانت نيسان زامياد گازسوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

شركت سايپا خودرو وانت نيسان زامياد دوگانه‌سوز را به صورت صفر كيلومتر به بازار عرضه مي‌كند كه البته مدل‌هاي كاركرده آن نيز در بازار يافت مي‌شود. شركت سايپا براي اين وانت يك موتور پايه گازسوز ۲۴۰۰ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۴ در نظر گرفته است كه قدرت توليدي آن به كمك گيربكس ۴ دنده دستي به چرخ‌هاي عقب منتقل مي‌شود.

قدرت موتور در حالت بنزيني ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۹۰ نيوتن‌متر است. همچنين وانت نيسان زامياد در حالت گازسوز قدرتي برابر با ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نيوتن‌متر را ارائه مي‌دهد.


آميكو دو كابين آسنا دوگانه سوز

خودرو‌هاي دوگانه سوز بازار ايران را بشناسيد

شركت گروه صنعتي آميكو خودرو آميكو دو كابين آسنا دوگانه سوز را به توليد مي‌رساند و آن را به بازار عرضه مي‌كند كه البته مشتريان مي‌توانند مدل‌هاي كاركرده آن را نيز از بازار خريداري كنند. اين وانت به يك موتور پايه گازسوز ۲۳۷۸ سي‌سي با استاندارد آلايندگي يورو ۵ مجهز شده است كه قدرت توليدي آن به كمك گيربكس ۶ دنده دستي به چرخ‌هاي عقب و جلو انتقال پيدا مي‌كند. اين خودرو از قدرتي برابر با ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نيوتن‌متر بهره مي‌برد.

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/934378/خودرو‌هاي-دوگانه‌سوز-بازار-ايران-را-بشناسيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.