آرشیو آبان ماه 1398

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

تلگرام نسخه آزمايشي كيف پول رمز ارز گرم را منتشر كرد

۹۴ بازديد

تلگرام انتشار كيف پول رمز ارز گرم را اعلام كرد. با وجود مخالفت هاي سازمان بورس و اوراق بهادار آمريكا با گرم ، تلگرام كيف پول توكن ويژه خود را ارائه كرده است.

به گزارش سرويس اخبار فناوري تك نيوز و به نقل از coindesk ، با وجود مخالفت هاي فراوان تلگرام اكنون با جديت وارد حوزه رمز ارزها شده و قصد دارد تا رمزارز گرم را به عنوان ارز ديجيتال براي مبادلات مالي كاربران معرفي كند. هفته گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار آمريكا هرگونه استفاده از اين رمز ارز را ممنوع كرده بود. بسترهاي شبكه و تست هاي اوليه از دوماه قبل انجام شد و تسترهاي اين پلتفرم سرعت تراكنش را بسيار بالا ارزيابي كردند.

به گفته كاربران اكنون نسخه هاي ويندوز، لينوكس و Maغير مجاز مي باشد اين كيف پول از طريق پلتفرم آزمايشي (testnet) تلگرام قابل دانلود است. پس از نصب و بازيابي كليدهاي خصوصي ، كاربر ميتواند به كيف پول خود  كه seed نام دارد دسترسي داشته باشد. كليه تنظيمات و انتخاب رمز عبور تنها توسط خود كاربر انجام خواهد گرفت و نسخه پشتيبان از آن در تلگرام ذخيره نخواهد شد. پيش از اين تلگرام اعلام كرده بود كه در صورت مفقود شدن اطلاعات كاربر ، امكان بازيابي اطلاعات وجود نخواهد داشت. البته تاريخچه تراكنش ها و اطلاعاتي نظير زمان، مقدار، آدرس كيف و آخرين تراكنش ثبت شده  قابل مشاهده است.

اكنون براي تست ميتوانيد در بات ويژه TestTonBot مقدار 5 تا 20 واحد رمز ارز را ثبت كنيد و خواهيد ديد كه تنها پس از يك دقيقه رمز ارزها به كيف پولتان واريز خواهند شد.

منبع:

https://tech-news.ir/the-telegram-has-released-a-trial-version-of-the-gram-currency-password-wallet.html

ماموريت فضاپيماي هايابوسا 2 پايان يافت؛ بازگشت به زمين با محموله ارزشمند

۸۹ بازديد

فضاپيماي هايابوسا 2 (Hayabusa2)، پس از يك سال و نيم انجام ماموريت اكتشافي در اطراف سيارك ريوگو (Ryugu)، اين سيارك را به مقصد زمين ترك كرد.

به گزارش AFP، فضاپيماي هايابوسا 2 از امروز 13 نوامبر ساعت 10:05 صبح به وقت ژاپن، دستورات لازم را براي ترك سيستم ريوگو دريافت مي كند. اين فضاپيما در تاريخ 18 نوامبر (27 آبان ماه) خود را از نيروي جاذبه اين سيارك رها كرده و پس از روشن كردن پيشرانه هاي اصلي خود، سفرش را به سمت زمين آغاز خواهد كرد.

فضاپيماي مذكور محموله اي ارزشمند از نمونه سيارك ريوگو را نيز با خود حمل خواهد كرد. كاوشگر اين فضاپيما موفق شد دوبار بر سطح سيارك ريوگو فرود آمده و نمونه هاي سطح آن را اوايل اسفند ماه سال 97 جمع آوري كرده و با دومين فرود در اوايل مرداد ماه 98، مواد عميق تر را برداشت كند.

سيارك ريوگو

سيارك ريوگو

فضاپيماي هايابوسا 2 تعدادي عكس از سيارك مورد بحث نيز گرفت و چند كاوشگر رباتيك به سطح آن فرستاد. اين ماموريت، موفقيتي بسيار بزرگ براي ژاپن محسوب مي شود؛ البته ژاپني ها نفس راحت را زماني خواهند كشيد كه دريچه هاي قسمت محموله كاوشگر را باز كرده و وجود نمونه هاي سيارك را تاييد كنند.

خوشبختانه سفر تقريباً يك ساله هايابوسا 2 به مقصد زمين، بسيار كمتر از سفر 3.5 ساله اين فضاپيما به مقصد ريوگو طول مي كشد. مقدمات سفر اين فضاپيما به سمت زمين تابستان امسال و از لحظه قرار گرفتن نمونه خاك سيارك ريوگو درون كپسول آغاز شد.

هايابوسا 2 برخلاف فضاپيماهاي قبلي در جو زمين آتش نخواهد گرفت و محموله اش را در منطقه اي در جنوب صحراي استراليا به ژاپني ها تحويل خواهد داد. اين فضاپيما در فضا خواهد ماند تا در ماموريت هاي آينده به كار گرفته شود.

محققان سازمان فضايي ژاپن پيش بيني مي كنند نمونه هاي سيارك ريوگو حاوي قطعات كربن و تركيبات ارگانيك باشد. آنها اميدوارند با مطالعه نمونه ها به يافته هاي جديدي در مورد مواد تشكيل دهنده سيارك ها و چگونگي تشكيل شدن آنها در 4 ميليارد سال قبل دست يابند.

پيش بيني مي شود فضاپيماي هايابوسا 2 اواخر سال 2020 به زمين برسد

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/13/پايان-ماموريت-هايابوسا-2-برگشت-به-زمين/

جاسوسي در اينستاگرام ممنوع؛ اپليكيشن Like Patrol از اپ استور حذف شد

۱۴۲ بازديد

چندي پيش بود كه اينستاگرام تصميم گرفت بخش فالووينگ را از برنامه خود حذف كند، زيرا عقيده داشت كه اين بخش اطلاعات زيادي از فعاليت‌هاي دوستان و خانواده افراد را در اختيار كاربران مي‌گذاشت. همچنين بسياري از افراد هم نمي‌دانستند كه فعاليت‌هاي آن‌ها به اين شكل در اين بخش نمايش داده مي‌شود. به همين دليل برنامه‌هاي ديگري سعي داشتند تا اين بخش را دوباره زنده كنند كه يكي از آن‌ها Like Patrol بود و اخيرا اپل آن را از اپ استور حذف كرده است.

اواخر ماه گذشته، اينستاگرام به اپ Like Patrol اخطار داد تا فعاليت‌هاي خود را متوقف كند و به همين دليل هم اپل به دليل نقض قوانين استور خود، آن را از اپ استور خود حذف كرده است. اپليكيشن Like Patrol، خود را نسخه تقويت شده بخش فالويينگ مي‌داند و امكانات اضافه‌تري را در اختيار كاربران قرار داده كه چندان به مذاق فيسبوك (كمپاني مادر اينستاگرام) خوش نيامده است.

Like Patrol

 

اين اپ، علاوه بر نمايش اطلاعات معمول بخش فالووينگ، مي‌توانست كاربر را از تعامل شخص دنبال شده توسط آن‌ها با يك مرد يا زن، گزارش دهد. همچنين اين اپ با الگوريتم‌هاي پيشرفته خود مي‌توانست ميزان جذابيت آن شخص را هم به كاربر اعلام كند. ادعايي كه مشخص نيست چقدر دقت دارد. به هر حال اين اپ با تمام ويژگي‌هاي عجيبش، از اپ استور پاك شده و كاربران ديگر نمي‌توانند آن را دريافت كنند.

به گزارش CNET، اپ Like Patrol با استفاده از داده‌هاي پروفايل‌هاي عمومي كاربران، اقدام به جمع‌آوري داده كرده كه با شرايط اينستاگرام و كمپاني مادر آن، فيسبوك، تطابق نداشت. به همين دليل دستور توقيف آن به توسعه‌دهندگان اين برنامه ابلاغ شده بود و در نهايت شاهد حذف آن بوديم. اما توسعه‌دهندگان اين برنامه نظر ديگري دارند، آن ها عقيده دارند كه هيچ كدام از شرايط و قوانين اپ استور را نقض نكرده و سعي مي‌كند تا اين اپليكيشن را دوباره به اپ استور برگرداند.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/12/اپليكيشن-like-patrol-از-اپ-استور-حذف-شد/

 

ابداع گجتي كه سرويس بهداشتي را هوشمند مي‌كند!

۸۶ بازديد

 يكي از امكاناتي كه در حال حاضر در دنياي خانه‌هاي هوشمند به چشم مي‌خورد، وجود گجت‌ها و ابزاري است كه مي‌توانند سيستم‌هاي معمولي را به سيستم‌هاي قابل اتصال به اينترنت تبديل كنند و نياز به تعويض آنها را از بين ببرند.

 

يك استارتاپ آمريكايي موسوم به "شاين بث‌روم"(Shine Bathroom) كه در حوزه توليد گجت‌هاي هوشمند خانگي فعاليت دارد، موفق شده ۷۵۰ هزار دلار بودجه براي ساخت و توزيع نخستين محصول خود به دست آورد. اين محصول، نوعي گجت است كه مي‌تواند توالت معمولي خانه را به يك توالت هوشمند تبديل كند.

 

هدف شاين بث‌روم اين است كه روش‌هاي قديمي تميز كردن سرويس بهداشتي كه با محيط زيست ناسازگار هستند را كنار بگذارد و ابزاري ارائه دهد كه آلودگي را شناسايي و آن را برطرف كند.

 

با كمك اين گجت مي‌توان علم و فناوري را به كار گرفت تا كاري روزمره مانند تميز كردن سرويس بهداشتي، بدون آسيب رساندن به منابع طبيعي صورت بگيرد. اين گجت، نخستين نمونه در نوع خود است كه قرار است در بازار مورد بررسي قرار بگيرد.

 

"كريس هربرت"(Chris Herbert)، بنيانگذار و مديرعامل شاين بث‌روم گفت: سرويس بهداشتي مكاني است كه پايه‌اي‌ترين اصول بهداشتي در آن تمرين مي‌شوند؛ در نتيجه سلامت و تميز بودن آن بسيار مهم است. ابداع و ارائه اين گجت مي‌تواند فرصت خوبي را براي افزايش تميزي آن فراهم كند.

 

سرويس‌هاي بهداشتي، مكان مهمي در خانه به شمار مي‌روند؛ با وجود اين تلاش بسيار كمي براي نوآوري و تغيير در آنها صورت گرفته است.

 

هربرت ادامه داد: ما با خود فكر كرديم كه چگونه مي‌توان بهبودي در سرويس بهداشتي ايجاد كرد و سپس تصميم گرفتيم كه اين كار را با كمك يك نرم‌افزار انجام دهيم.

 

اين گجت كه به اندازه اسپيكر هوشمند آمازون است، با باتري كار مي‌كند و از سه بخش تشكيل شده است؛ يك ظرف آب، يك حسگر و يك نازل با قابليت اسپري كردن كه درون كاسه دستشويي قرار مي‌گيرد و يك حسگر مجهز به شتاب‌سنج كه مخزن دستشويي را پر مي‌كند.

 

آب از يك فيلتر مخصوص عبور مي‌كند  كه جريان الكتريسيته را درون آب مي‌فرستد و سپس آب را براي پاكسازي، اسپري مي‌كند. سازندگان باور دارند كه اين روش اسپري كردن آب، پنج برابر قوي‌تر از روش‌هاي قديمي اسپري كردن است و عملكرد آن به سفيدكننده شباهت دارد اما كار خود را بدون مواد شيميايي مضر و يا صابون انجام مي‌دهد.

 

اين گجت علاوه بر تجهيزات پاكسازي، يك دستيار موسوم به "سم"(Sam) دارد كه نوعي سيستم هوش مصنوعي است و روي تلفن همراه نصب مي‌شود. سم با اتصال به حسگرها و سخت‌افزارهاي گجت مي تواند مشكلات معمولي سرويس بهداشتي را شناسايي كند و آنها را به كاربر اطلاع دهد. كاربران مي‌توانند سم را به دستيار خانگي "الكسا"(Alexa) نيز متصل كنند تا اطلاعاتي مانند پاكسازي و كنترل سطح آب را به دست آورند.

 

گجت هوشمند شاين بث‌روم، در فوريه سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039165.html

موبايل تاشو با دستيار صوتي گوگل به بازار عرضه شد

۸۸ بازديد

ر زمانيكه توليد كنندگان موبايل مشغول توليد نمايشگرهاي تاشو هستند، شركت آلكاتل  موبايل Go Flip ۳ با طراحي تاشو را به بازار عرضه كرده است.

 

اين شركت ادعا مي كند اين دستگاه ، نخستين موبايل  تاشو در بازار آمريكا است كه با دسترسي به Kai Store و دستيار گوگل عرضه مي شود.

 

در حقيقت نام اين دستگاه با توجه به كرير مخابراتي ارائه كننده آن تغيير كرده است. كريرهاي مخابراتي تي موبايل و مترو اين دستگاه را با نام Alcatel Go Flip۳ و شركت AT&T و Cricket Wireless آن را Smartflip نام گذاري كرده اند.

 

اين دستگاه نمايشگر ۲.۸ اينچي دارد و تراشه اسنپ دراگون ۲۱۰ كوالكام در آن به كار رفته است. اين دستگاه داراي ۸ گيگابايت حافظه دارد كه مي توان با كارت حافظه ميكرو اس دي  آن را به ۳۲ گيگابايت ارتقا داد.

 

يك بار شارژ باتري اين دستگاه براي ۶.۸ ساعت مكالمه صوتي كافي است. جالب آنكه سيستم عامل دستگاه Kai OS است و همراه «كاي استور» عرضه مي شود. كاي استور نيز فروشگاهي براي اپليكيشن هاي مختلف است.  در كنار اين موارد موبايل هوشمند مذكور مجهز به دستيار هوشمند گوگل است.

 

به همين دليل كاربر مي تواند با دستورات صوتي اپليكيشن ها را باز كند، به دوستانش پيام ارسال و اطلاعاتي در فضاي وب را جستجو كند.

 

شركت آمريكايي KaiOS Technologiesسيستم عامل Kai OS را براي موبايل توسعه داده است. سال گذشته گوگل  ۲۲ ميليون دلار در اين شركت سرمايه گذاري كرد.

 

به هرحال موبايل تاشو آلكاتل هم اكنون در آمريكا عرضه شده اما جزئيات قيمت گذاري آن هنوز فاش نشده است. اما با توجه به ويژگي هاي موبايل و نرم افزار سبك آن، احتمالا چندان گرانقيمت نخواهد بود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews47323.html

تختي كه مي لرزد تا شما راحت بخوابيد

۷۸ بازديد

 يك شركت بلژيكي به نام آديوا براي تسهيل ارتعاش آرام و ملايم تختخواب هاي دونفره چهار پايه خاص را جايگزين پايه هاي عادي تختخواب ها كرده كه همگي با سيم به يك واحد مركزي كنترل در مركز تخت وصل مي شوند. همچنين اين سيم ها به دو حسگر حركتي متصل مي شوند كه در دو طرف تخت قرار دارند.

 

وقتي فرد به تختخواب مي رود، مي تواند از يك اپليكيشن خاص تلفن همراه يا دستيار صوتي الكساي آمازون براي فعال كردن ارتعاش تختخواب اديوا وان استفاده كند. با اين كار چهار پايه تخت مذكور به سمت بالا و پايين حركت مي كنند و تختخواب مانند موج آب به آرامي به حركت درمي آيد.

 

 اخبار علمي ,خبرهاي علمي,گهواره

بر اساس برنامه ريزي كاربر اين ارتعاش مي تواند براي تمام طول شب يا براي مدت زماني مشخص ادامه يابد. حسگرهاي حركتي بعد از پي بردن به خوابيدن فرد جلوي تداوم ارتعاش را مي گيرند. اما اگر فرد در طول شب بيدار شود و بيش از حد تكان بخورد ارتعاش دوباره آغاز مي شود.

 

زمان دقيق عرضه اين تختخواب در بازار مشخص نيست، اما قيمت آن برابر با ۳۰۷۷ دلار اعلام شده است.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11038168.html

تختي كه مي لرزد تا شما راحت بخوابيد

۹۷ بازديد

 يك شركت بلژيكي به نام آديوا براي تسهيل ارتعاش آرام و ملايم تختخواب هاي دونفره چهار پايه خاص را جايگزين پايه هاي عادي تختخواب ها كرده كه همگي با سيم به يك واحد مركزي كنترل در مركز تخت وصل مي شوند. همچنين اين سيم ها به دو حسگر حركتي متصل مي شوند كه در دو طرف تخت قرار دارند.

 

وقتي فرد به تختخواب مي رود، مي تواند از يك اپليكيشن خاص تلفن همراه يا دستيار صوتي الكساي آمازون براي فعال كردن ارتعاش تختخواب اديوا وان استفاده كند. با اين كار چهار پايه تخت مذكور به سمت بالا و پايين حركت مي كنند و تختخواب مانند موج آب به آرامي به حركت درمي آيد.

 

 اخبار علمي ,خبرهاي علمي,گهواره

بر اساس برنامه ريزي كاربر اين ارتعاش مي تواند براي تمام طول شب يا براي مدت زماني مشخص ادامه يابد. حسگرهاي حركتي بعد از پي بردن به خوابيدن فرد جلوي تداوم ارتعاش را مي گيرند. اما اگر فرد در طول شب بيدار شود و بيش از حد تكان بخورد ارتعاش دوباره آغاز مي شود.

 

زمان دقيق عرضه اين تختخواب در بازار مشخص نيست، اما قيمت آن برابر با ۳۰۷۷ دلار اعلام شده است.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11038168.html

تختي كه مي لرزد تا شما راحت بخوابيد

۱۱۹ بازديد

 يك شركت بلژيكي به نام آديوا براي تسهيل ارتعاش آرام و ملايم تختخواب هاي دونفره چهار پايه خاص را جايگزين پايه هاي عادي تختخواب ها كرده كه همگي با سيم به يك واحد مركزي كنترل در مركز تخت وصل مي شوند. همچنين اين سيم ها به دو حسگر حركتي متصل مي شوند كه در دو طرف تخت قرار دارند.

 

وقتي فرد به تختخواب مي رود، مي تواند از يك اپليكيشن خاص تلفن همراه يا دستيار صوتي الكساي آمازون براي فعال كردن ارتعاش تختخواب اديوا وان استفاده كند. با اين كار چهار پايه تخت مذكور به سمت بالا و پايين حركت مي كنند و تختخواب مانند موج آب به آرامي به حركت درمي آيد.

 

 اخبار علمي ,خبرهاي علمي,گهواره

بر اساس برنامه ريزي كاربر اين ارتعاش مي تواند براي تمام طول شب يا براي مدت زماني مشخص ادامه يابد. حسگرهاي حركتي بعد از پي بردن به خوابيدن فرد جلوي تداوم ارتعاش را مي گيرند. اما اگر فرد در طول شب بيدار شود و بيش از حد تكان بخورد ارتعاش دوباره آغاز مي شود.

 

زمان دقيق عرضه اين تختخواب در بازار مشخص نيست، اما قيمت آن برابر با ۳۰۷۷ دلار اعلام شده است.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11038168.html

محتواي غيرقانوني فيس بوك بايد در سراسر جهان حذف شود

۱۲۴ بازديد

 دادگاه عالي اروپا راي داده است فيس بوك و اپليكيشن ها و وب سايت هاي مشابه بايد پست هاي غيرقانوني را در سراسر جهان حذف كنند.

 

پلتفرم هاي اجتماعي بايد به جاي منتظر ماندن براي گزارش محتواي غيرقانوني، خود اقدام به جستجو درباره اين نوع محتوا و حذف آن كنند.

 

به گفته يكي از كارشناسان امنيتي اين راي گامي مهم  به شمار مي آيد. اين راي مربوط به پرونده اي درباره اظهار نظر اهانت آميزي درباره سياستمدار اتريشي (اوا گلاويشنيگ-پيزسك) در فيس بوك است. طبق راي دادگاه اين كشور اظهار نظر مذكور به شهرت اين سياستمدار لطمه زده است.

 

طبق قانون اتحاديه اروپا، فيس بوك و پلتفرم هاي ديگر تا زماني كه متوجه انتشار آن نشده اند، مسئول محتواي غيرقانوني كه افراد پست مي كنند، نيستند اما پس از اطلاع از محتوا بايد به سرعت  آن را حذف كنند.

 

هنوز مشخص نيست آيا قانون اتحاديه اروپا (مبني بر آنكه نمي توان پلتفرم هاي اجتماعي را مجبور كرد تمام پست ها را نظارت كنند يا فعاليت هاي غيرقانوني را نظارت كرد) مي تواند اين راي را لغو كند يا خير. دادگاه عالي اتريش  از دادگاه عالي اروپا خواسته تا در اين باره شفاف سازي كند.

 

طبق راي دادگاه عالي اروپا، اگر در يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا پستي غيرقانوني شناخته شود، مي توان به وب سايت يا اپليكيشن دستور به حذف آن و پست هاي مشابه را داد.

 

در صورتيكه دادگاه تشخيص دهد ماهيت پيام يك پست تغييري نكرده، مي تواند به پلتفرم هاي اجتماعي دستور دهد نسخه معادل يا مشابه پست غير قانوني را حذف كنند.

 

همچنين در صورت وجود يك قانون يا توافقنامه بين المللي مي توان به پلتفرم هاي اجتماعي دستور داد پست هاي غيرقانوني را در سراسر جهان حذف كنند.

 

اين در حالي است كه فيس بوك نمي تواند نسبت به راي دادگاه اعتراض كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews48760.html

محتواي غيرقانوني فيس بوك بايد در سراسر جهان حذف شود

۱۲۹ بازديد

 دادگاه عالي اروپا راي داده است فيس بوك و اپليكيشن ها و وب سايت هاي مشابه بايد پست هاي غيرقانوني را در سراسر جهان حذف كنند.

 

پلتفرم هاي اجتماعي بايد به جاي منتظر ماندن براي گزارش محتواي غيرقانوني، خود اقدام به جستجو درباره اين نوع محتوا و حذف آن كنند.

 

به گفته يكي از كارشناسان امنيتي اين راي گامي مهم  به شمار مي آيد. اين راي مربوط به پرونده اي درباره اظهار نظر اهانت آميزي درباره سياستمدار اتريشي (اوا گلاويشنيگ-پيزسك) در فيس بوك است. طبق راي دادگاه اين كشور اظهار نظر مذكور به شهرت اين سياستمدار لطمه زده است.

 

طبق قانون اتحاديه اروپا، فيس بوك و پلتفرم هاي ديگر تا زماني كه متوجه انتشار آن نشده اند، مسئول محتواي غيرقانوني كه افراد پست مي كنند، نيستند اما پس از اطلاع از محتوا بايد به سرعت  آن را حذف كنند.

 

هنوز مشخص نيست آيا قانون اتحاديه اروپا (مبني بر آنكه نمي توان پلتفرم هاي اجتماعي را مجبور كرد تمام پست ها را نظارت كنند يا فعاليت هاي غيرقانوني را نظارت كرد) مي تواند اين راي را لغو كند يا خير. دادگاه عالي اتريش  از دادگاه عالي اروپا خواسته تا در اين باره شفاف سازي كند.

 

طبق راي دادگاه عالي اروپا، اگر در يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا پستي غيرقانوني شناخته شود، مي توان به وب سايت يا اپليكيشن دستور به حذف آن و پست هاي مشابه را داد.

 

در صورتيكه دادگاه تشخيص دهد ماهيت پيام يك پست تغييري نكرده، مي تواند به پلتفرم هاي اجتماعي دستور دهد نسخه معادل يا مشابه پست غير قانوني را حذف كنند.

 

همچنين در صورت وجود يك قانون يا توافقنامه بين المللي مي توان به پلتفرم هاي اجتماعي دستور داد پست هاي غيرقانوني را در سراسر جهان حذف كنند.

 

اين در حالي است كه فيس بوك نمي تواند نسبت به راي دادگاه اعتراض كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews48760.html