آرشیو مهر ماه 1398

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

اينستاگرام

۱۴۰ بازديد

حالت جديد Restrict در اينستاگرام ؛ محدود كردن كاربران خاطي

اينستاگرام حالت جديدي به نام Restrict يا محدود كننده را معرفي كرده است. اين حالت جديد براي نامرئي كردن كامنت هاي توهين آميز و زشت استفاده خواهد شد.

به گزارش سرويس اخبار فناوري و تكنولوژي تك نيوز و به نقل از Verge، اينستاگرام با انتشار پستي محدود كردن كاربران خاطي را اعلام كرده است. بدين ترتيب كامنت هاي زشت و توهين آميز تنها براي همان كاربر نمايش داده خواهد شد و براي ديگر كاربران قابل نمايش نيست. براي اين كار كافيست كامنت را به سمت چپ كشيده و با رفتن به قسمت تنظيمات شخصي ، محدوديت روي كاربر مورد نظر انجام گيرد. اين بخش شبيه به حالت ميوت در توئيتر خواهد بود. كاربر خاطي بلاك نميشود اما كامنت هاي او ديگر نمايش داده نميشوند. همچنين براي كامنت او نوتيفيكيشن ارسال نخواهد شد.

اين قابليت روي پيام ها هم تاثير خواهد داشت و آنها را به پيام هاي خصوصي تبديل خواهد كرد. و تنها در صورت تائيد نمايش داده خواهند شد.اينستاگرام اين حالت را تنها براي جلوگيري از قلدري (Bullying) در اين شبكه اجتماعي راه اندازي كرده است. زيرا با وجود امكان بلاك و مديريت كامنت همچنان مشكل قلدري مواجه است. كاربران اين شبكه اجتماعي اين مشكل را هميشگي اعلام كرده اند. اينستاگرام از كرابرانش خواسته است تا در مواقع موجهه با اين وضعيت كوتاه نيايند.

منبع : https://tech-news.ir/new-restrict-mode-on-instagram.html

راههاي پيدا كردن آدرس آي پي خود

۱۳۷ بازديد

راههاي پيدا كردن آدرس آي پي خود



آدرس آي پي, پيدا كردن آدرس آي پي

 IP در واقع يك شماره شناسايي يكتا براي برقراري يك ارتباط تحت شبكه است

 

IP (آي پي) كه آن را IP address هم مي گويند مخفف عبارت Internet Protocol address يا آدرس هاي پروتكل اينترنت است كه به صورت يك سري اعداد باقاعده به هر وسيله اي (به طور مثال سرورها، كامپيوترهاي شخصي، دستگاه هاي تلفن همراه و...) كه به شبكه (Network) متصل شود اختصاص داده مي شود، IP در واقع يك شماره شناسايي يكتا براي برقراري يك ارتباط تحت شبكه است كه با آن دستگاه هاي مختلف از هم بازشناخته مي شوند، به عبارتي هر دستگاه در هر شبكه بايد يك IP يكتا داشته باشد كه اين شبكه مي تواند خصوصي (مانند كامپيوترهاي حاضر در شبكه محلي يك شركت) يا عمومي (مانند دستگاه هاي متصل به شبكه جهاني وب) باشد.

 

آدرس آي پي, پيدا كردن آدرس آي پي

پيدا كردن آدرس آي پي

 

شيوه پيدا كردن اي پي گوشي اندرويدي

فرقي ندارد كه شما از چه نوع گوشي اندرويدي يا از چه برندي استفاده مي كنيد. مهم اين است كه سيستم عامل گوشي شما اندرويدي باشد.

براي پيدا كردن اي پي گوشي اندرويدي لازم است كه ابتدا به بخش تنظيمات برويد. تا به اين جا كه اندرويد ۸ ارائه شده همچنان، تنظيمات با Settings شناخته مي شود.

 

وقتي كه وارد تنظيمات واي فاي مي شويد، مي توانيد ليست شبكه ها را مشاهده كنيد كه با كليك بر هر كدام، مي توانيد اطلاعات لازم را در مورد هر شبكه دريافت كنيد.

 

نكته: در اندرويدهاي جديدتر بعد از ورود به بخش تنظيمات، بايد به Network & Internet“ برويد. در اين بخش، مي توانيد تنظيمات واي فاي را مشاهده كنيد كه با كليك بر آن مي توانيد شبكه هاي موجود را مشاهده كرده و بعد تنظيمات را مشاهده كنيد.

 

براي پيدا كردن آدرس اي پي گوشي با اندرويد ۸، كه جديدترين اندرويد تا به اكنون است، لازم است كه به اپليكيشن تنظيمات برويد. براي اين هدف، مي توانيد يا از كشوي اپليكيشن ها استفاده كنيد يا در صفحه اصلي از بالا به پايين سوايپ كنيد و آيكون چرخ دنده را پيدا كرده و روي آن كليك كنيد.

 

در ادامه، ابتداي بخش تنظيمات مي توانيد گزينه شبكه & اينترنت را مشاهده كنيد. اين آپشن را كليك كنيد تا به ادامه تنظيمات دسترسي داشته باشيم.

در ادامه، در بخش شبكه و اينترنت، اولين گزينه، گزينه wifi است. مطمئن باشيد كه اسلايد جلوي اين گزينه كشيده شده و روشن است. بعد روي آن كليك كنيد تا بتوانيد اداپتورهاي مختلف را مشاهده كنيد.

بعد از اين كه وارد بخش واي فاي شديد، با اطمينان از متصل بودن به واي فاي مي توانيد ليست اداپتورهاي مختلف را مشاهده كنيد. روي اداپتور خاص و موردنظر خود كليك كنيد تا بتوانيد تنظيمات بيشتري را مشاهده كنيد.

به منظور پيدا كردن، ادرس اي پي، مي توانيد بخش اطلاعاتي اداپتوري را كه روي آن كليك كرده ايد را كليك كنيد. دقت كنيد كه در اين اسكرين شات دو نمونه اي پي ارائه شده است. اي پي اول، كه كادر دور آن نيست اپي محلي گوشي است و آي پي دوم نيز مربوط به روتر شما است.

به منظور پيدا كردن، ادرس اي پي، مي توانيد بخش اطلاعاتي اداپتوري را كه روي آن كليك كرده ايد را كليك كنيد. دقت كنيد كه در اين اسكرين شات دو نمونه اي پي ارائه شده است. اي پي اول، كه كادر دور ان نيست اپي محلي گوشي است و آي پي دوم نيز مربوط به روتر شما است.

 

آدرس آي پي, پيدا كردن آدرس آي پي

آدرس آي پي كامپيوتر

 

يافتن آي پي در آيفون: 

به منظور مشاهده مشخصات آدرس IP در آيفون خود، ابتدا به تنظيمات و سپس به بخش واي-فاي برويد. اگر در حال حاضر به هيچ شبكه‌اي متصل نيستيد، شبكه واي-فاي مورد نظر خود را انتخاب و به آن وارد شويد. سپس بعد از اتصال به شبكه مورد نظرتان، بر روي اسم آن لمس كنيد تا وارد پنجره جديد تنظيمات مربوط به شبكه شويد.

 

در اين قسمت در زير تيتر آدرس IPv4 قادر به مشاهده آدرس IPv4 و مشخصات آن و همچنين به همين صورت در پايين آن در زير تيتر IPv6 قادر به مشاهده آدرس IPv6 آيفون خود هستيد.

 

يافتن آي پي در ويندوز ۱۰ :

يافتن آدرس آي پي در ويندوز ۱۰ به سادگي صورت مي پذيرد. دسترسي به مشخصات شبكه ساده‌تر و سريع‌تر از نسخه‌هاي قبلي ويندوز شده است. كافي است در قسمت نوتيفيكيشن‌هاي ويندوز (پايين و سمت راست صفحه)، روي آيكون واي‌فاي كليك كنيد و بعد روي گزينه‌ي Network Settings كليك نماييد.

 

سپس در پنجره‌اي كه باز مي‌شود، روي گزينه‌ي Advanced Options كليك كنيد. (مي‌توانيد از اين مسير هم به اين قسمت دسترسي داشته باشيد: در قسمت تنظيمات يا Settings به بخش Network & Internet و از آن به Wi-Fi برويد.) در اين قسمت به پايين اسكرول كنيد و در قسمت Properties مشخّصات شبكه را ببينيد.

 

يافتن آي پي در سيستم مك :

كاربران سيستم مك هم براي پيدا كردن آي پي خود به روش زير عمل كنند:

Utilities را در Applications پيدا كرده و Terminalرا باز كنيد.

 

ifconfig | grep “inet ” | grep -v 127.0.0.1 را تايپ كنيد. آدرس آي پي داخلي شما با inet مشخص شده است.

 

Terminal را با كليد هاي Ctrl+Alt+T باز كنيد. hostname –I را تايپ كنيد. آي پي شما با زدن اينتر مشخص خواهد شد.

 

آدرس آي پي, پيدا كردن آدرس آي پي

 بدست آوردن آدرس آي پي خودم

 

نحوه پيدا كردن آدرس آي پي در ويندوز :

براي پيدا كردن آدرس آي پي ابزار هاي آنلاين بسياري وجود دارد. از جمله:

WhatIsMyIPAddress

IP Chicken

Trace My IP

My IP Address

البته براي پيدا كردن آدرس آي پي نيازي به اين سايت ها هم نداريد. تنها كافي است عبارت My IP Address را در گوگل تايپ كنيد تا به سادگي آدرس آي پي خود را مشاهده نماييد. البته از طريق سيستم عامل ويندوز هم مي توانيد آدرس آي پي را مشاهده كنيد. كافي است روي گزينه ويندوز راست كليك و سپس گزينه Command Prompt را انتخاب نماييد. باكس مشكي رنگي نمايان مي شود. داخل آن ipconfig/all را تايپ كرده و اينتر را بزنيد. اطلاعات ساختاري و پايه آي پي را حالا مي توانيد ببينيد.

 

شيوه پيدا كردن آي‌پي در لينوكس :

در يك سيستم عامل لينوكس مدرن، مي‌توان به راحتي به اين اطلاعات از طريق قسمت نوتيفيكيشن‌ها دسترسي داشت. آيكون شبكه را پيدا كنيد، روي آن كليك كنيد و گزينه‌ي Connection Information را انتخاب كنيد. پنجره‌اي باز مي‌شود كه مي‌توانيد آدرس آي‌پي و آدرس مك را در آن ببينيد. در لينوكس hardware address همان آدرس مك است.

 

مي‌توانيد از طريق ترمينال هم به اين اطلاعات دسترسي داشته باشيد. كافي است فرمان ipconfig را در ترمينال اجرا كنيد. در تصوير زير، اطلاعاتي كه در قسمت eth0  به نمايش درآمده، همان اطّلاعاتي است كه به دنبالش هستيم.

 

فرايند كلي براي ديدن آدرس آي‌پي در دستگاه‌هاي ديگر مانند كنسول‌هاي بازي و ست‌تاپ باكس‌ها هم به همين منوال است. يعني بايد به منوي تنظيمات يا Settings برويد، بخش Status را پيدا كنيد و وارد قسمت Network يا About شويد و در آنجا دنبال مشخصات شبكه بگرديد.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/find-ipaddress2-mobile.html

ورد

۱۴۰ بازديد

گاهي اوقات، شما بايد يك صفحه را در مايكروسافت ورد حذف كنيد، اما شما نميدانيد چگونه آن را انجام دهيد. براي اطلاع از نحوه پاك كردن يك صفحه در Word به ادامه مطلب مراجعه كنيد.

 

حذف پاراگراف ها

اگر يك صفحه خالي ناخواسته در پايان يك سند Word ظاهر شود، اغلب نتيجه يك يا چند پاراگراف در انتهاي محتواي سند است. روي صفحه خالي كليك كنيد، پيمايش پايين را در صفحه كليد خود نگه داريد تا زماني كه صفحات تمام شود، سپس روي End ضربه بزنيد. كليد Backspace را فشار دهيد تا تمام فضاي خالي در پايان سند خود پاك شود، و صفحه بايد ناپديد شود.

 

حذف صفحات

اگر صفحه خالي در وسط سند شما باشد نه در انتها، احتمالا به طور تصادفي يك صفحه را ايجاد كرده ايد. اگر اين اتفاق مي افتد، روي دكمه شمارش صفحه در سمت چپ مايكروسافت ورد كليك كنيد، سپس شماره صفحه خالي را وارد كنيد و روي Next كليك كنيد. مكان نما را روي صفحه قرار دهيد، سپس كليد Backspace را فشار دهيد تا صفحه حذف شود.

 

 حذف پس زمينه از صفحه ورد, يك صفحه را در Word حذف كنيم

حذف يك صفحه ورد

 

نمايش نمادهاي قالب بندي

اگر يك صفحه در سند ورد شما وجود دارد كه مي خواهيد آن را حذف كنيد، اما نميتوانيد كاري انجام دهيد، راه حل ديگري اين است كه در صفحه كليد Ctrl + * ضربه بزنيد (يا نماد ¶ را از صفحه اصلي انتخاب كنيد). اكنون مي توانيد ببينيد كه آيا اختلاف پارامترهاي غير ضروري وجود دارد كه باعث مي شود يك صفحه خالي نمايش داده شود. اگر شما هر كدام را ببينيد، فقط مكان نما را در جايي كه آنها ظاهر مي شود، يك بار كليك كنيد، سپس Backspace را فشار دهيد تا آنها را حذف كنيد.

 

تنظيم جداول

اگر يك جدول در انتهاي سند خود قرار داده ايد، Word بصورت خودكار يك پاراگراف زير آن ايجاد  مي كند و هيچ راهي براي حذف آن وجود ندارد. اگر اين كافي است كه يك صفحه خالي را در انتهاي سند خود نشان دهيد شما مي توانيد مشكل را حل كنيد و صفحه را با كمي تقلب حذف كنيد. روي خط خالي كليك كنيد، سپس اندازه فونت را به 1 تنظيم كنيد. اين يك راه حل ظريف نيست، اما كار مي كند.

 

يك صفحه از محتواي را حذف كنيد

اگر مي خواهيد يك صفحه از محتوا را حذف كنيد، نه يك صفحه خالي را، به صفحه اي كه مي خواهيد حذف شود برويد و در هر نقطه از آن كليك كنيد. اكنون روي دكمه شمارش صفحه در پايين سمت راست كليك كنيد، صفحه «/ page» را در جعبه جستجو بنويسيد و روي Go To كليك كنيد. محتوا كل صفحه انتخاب مي شود و شما مي توانيد به سادگي بر روي كليد Delete كليك كنيد تا آن را پاك كنيد.