پنج مورد از مهمترين شرايط و ضوابط خدمات پشتيباني VOIPمدت زمان قرارداد پشتيباني سيستم ويپمدت قرارداد پشتيباني ويپ معمولا به صورت سه ماهه، شش ماهه و ساليانه تعيين ميشود. در اين مدت شركت خدمات ويپ كه وظيفه خدمات پشتيباني ويپ را برعهده دارد، طبق مفاد قرارداد موظف است تمامي موارد را تا پايان تاريخ قرارداد اجرا و خدمترساني كند.
نحوه پشتيباني سيستم VOIPچگونگي ارائه پشتيباني VOIP، طبق مفاد قرارداد خواهد بود. به طور مثال اگر تعداد داخلي زياد و سيستم تلفن حساسي داريد، ميتوانيد كارشناس پشتيبان را به صورت مستقر در محل شركت خود داشته باشيد. اگر نيازي به يك كارشناس مستقر نداريد، ميتوانيد قرارداد را طوري تنظيم كنيد كه كارشناس و شركت پشتيباني ويپ به صورت دورهاي و حضوري سيستم را بررسي و در طول همين دوره به صورت آنلاين و On call سرويس دهي كنند. به صورت كلي نحوه ارائه خدمات پشتيباني ويپ بر اساس توافق، نوع و مقياس پروژه شما تعيين ميشود.
نحوه تسويه حساب و پرداخت مبلغ قرارداد ويپاز ديگر مواردي كه در قرارداد پشتيباني ويپ ذكر ميشود، نحوه تسويه حساب كارفرما است. اين مورد نيز حالات متغير مختلفي دارد كه يا به صورت توافقي بين شركت پشتيباني VOIP با كارفرما يا طبق قوانين و سياستهاي شركت پشتيبان ويپ تعيين ميشود. نحوه پرداخت ميتواند ابتداي يا انتهاي هر دوره پرداخت گردد.
تعهدات كارفرما و شركت خدمات ويپيكي ديگر از موارد مهمي كه بايد در قرارداد پشتيباني ذكر شود، تعهداتي است كه بايد كارفرما و شركت پشتيبان در طول مدت قرارداد به آنها متعهد باشند. به طور مثال ميتوانيد در قرارداد اينطور ذكر كنيد كه كارفرما نبايد اطلاعات دسترسي به سرور را به شخصي غير از كارشناس مورد تاييد شركت خدمات ويپ بدهد. شركت پشتيبان نيز به طور مثال موظف است در تمام ساعات اداري در لحظه پاسخگوي مشكلات كارفرما باشد.
شرح دقيق از موارد قابل پشتيباني پروژهبهتر است در قرارداد به صورت دقيق و صريح تمام مواردي كه شامل خدمات پشتيباني ميشوند را ذكر كنيد. به طور مثال ممكن است تجهيزات VOIP شما، مثل تلفن تحت شبكه، گيتوي، هدست و هر سخت افزار ديگري كه در شركت خود داريد شامل قرارداد پشتيباني شما نباشد و شركت ارائهكننده خدمات ويپ فقط مركز تلفن ويپ را پشتيباني كند. بنابراين بهتر است قرارداد خود را دقيق مورد بررسي و ارزيابي قرار دهيد.
سه شنبه ۱۵ تیر ۰۰ | ۱۴:۰۹ ۱۰ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است