به گوشي هاي چيني اعتماد كنيم يا نه

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

به گوشي هاي چيني اعتماد كنيم يا نه

۹۴ بازديد

بازار گوشي‌هاي هوشمند آمريكايي فضايي خسته‌كننده دارد. گوشي‌هاي اپل و سامسونگ در صدر فروش در آمريكا هستند، ال‌جي رده سوم را دارد و بعد از آن موتورولاست و شايد گزينه‌هايي مانند wildcard يا گوگل و OnePlus وجود داشته باشند كه مجموعا كمتر از ١٠‌درصد بازار را در اختيار دارند.

فكر كنيد وارد فروشگاه تلفن همراه مي‌شويد و تنها چند گوشي تكراري را مي‌بينيد كه در دست همه وجود دارد. البته كه شايد بگوييم آن‌ها بهترين گوشي‌هاي بازار موبايل در دنيا هستند و مي‌توانند از تمام خدمات گوشي‌ها به بهترين شكل استفاده كنند، اما بايد اين را هم در نظر گرفت كه اگر كسي بخواهد يك گوشي كه شبيه گوشي‌هاي اپل و سامسونگ نيست و از آن‌ها ارزان‌تر است، داشته باشد، بايد چه كند؟

فروشگاه‌هاي موبايل در ايران با فروشگاه‌هاي موبايل آمريكا كاملا متفاوت است. وارد هر مغازه‌اي كه مي‌شويم، گوشي‌هايي از برند‌ها و با قيمت‌هاي مختلف وجود دارند، گزينه‌هاي انتخاب زياد است و شما تنها بايد به بودجه‌تان فكر كنيد. درست است كه نمايندگي‌هاي رسمي گوشي‌هاي اپل را نداريم، اما به‌هرحال گوشي‌هاي موجود در ايران تنوع بالايي دارند. امسال كنگره جهاني موبايل به شكل گسترده‌اي دست به اعتراض زد و همين امر باعث شد تا بسياري از كشور‌هاي اروپايي ممنوعيت ورود گوشي‌هاي چيني به كشورشان را بردارند و حالا در فروشگاه‌هاي موبايل كشور‌هايي مانند انگلستان، آلمان، فرانسه و ... تنوع گوشي‌هاي تلفن همراه بالا رفته و مردم حق انتخاب بيشتري دارند. گرچه هنوز هم برخي از اين موبايل‌ها با شبكه تلفن همراه آن كشور‌ها سازگار نيستند.

در سال گذشته يكي ديگر از اتفاقاتي كه براي يكي از برند‌هاي چيني تلفن همراه افتاد، تحريم شركت هوآوي توسط آمريكا بود كه سروصدا‌ها و جنجال‌هاي زيادي داشت و هوآوي هنوز هم موفق نشده سايه اين تحريم‌ها را از روي خود و محصولاتش بردارد، اما با وجود تمام اين اتفاقات مي‌توان گفت هوآوي توانسته بازار نسبتا موفقي در دنيا براي خود بسازد و مشتريان پروپاقرصي جذب كند و به جرأت بايد گفت گوشي‌هاي تلفن همراه هوآوي يكي از بهترين گوشي‌هاي چيني در بازار هستند. البته يكي از مشكلاتي كه گوشي‌هاي برند‌هاي چيني در بازار‌هاي بين‌المللي دارند، نبود نمايندگي‌هاي پس از فروش آنهاست. به‌عنوان مثال در بسياري از شهر‌هاي انگلستان نمايندگي‌هاي اپل و سامسونگ وجود دارند، اما نمايندگي شيائومي نه.

بازار گوشي‌هاي چيني چند دسته است؟

تلفن‌هاي همراه چيني در بازار چند دسته دارند؛ تلفن‌هايي كه برند‌هاي چيني آن‌ها را طراحي و توليد مي‌كنند، مانند هوآوي و شيائومي و تلفن‌هاي همراهي كه از روي مدل‌هاي اصلي ساخته مي‌شوند و از نظر ظاهري كاملا شبيه به موبايل‌هاي شركت‌هايي، چون اپل و سامسونگ هستند و رده‌هاي مختلفي از نظر كيفيت دارند. اما انصاف نيست اين دو دسته را با هم مقايسه كنيم، برند‌هايي مانند شيائومي و هوآوي تلاش مي‌كنند تا يك محصول جديد بسازند، از طراحي ظاهري گرفته تا محيط كاربري و دوربين‌هاي آن‌ها از ايده‌هاي خوشان پيروي مي‌كنند، مهندساني براي طراحي قاب، صفحه نمايش و ... دارند و البته كه آن‌ها از نرم‌افزار اندرويد استفاده مي‌كنند.

در سال ٢٠١٧ بيش از ٣٦‌درصد موبايل‌هايي كه به نام سامسونگ در دنيا فروخته مي‌شدند، فيك يا همان چيني بودند. البته در گزارشي كه سايت بنچمارك در اين سال منتشر كرده است، آماري از گوشي‌هاي فيك موجود در بازار از برند‌هاي شيائومي و هوآوي هم وجود دارد و اين برند‌هاي چيني قرباني گوشي‌هاي فيكي شدند كه به دست هموطنان‌شان ساخته مي‌شود. البته در آمار اين سايت كشور ايران در نظر گرفته نشده و باز هم بايد بگوييم ما يكي از مشتريان پروپاقرص گوشي‌هاي چيني در كشور هستيم، حتي از نوع فيك برند‌هاي بزرگ.

يكي از نكات جالب درباره مدل‌هاي فيك برند‌هاي بزرگ اين است كه قابل اعتماد نيستند، ممكن است ظرف مدت يك هفته كاملا بسوزند و از كار بيفتند و ممكن هم هست براي مدتي نسبتا طولاني برايتان كار كنند. اما به‌هرحال خريد آن‌ها ريسك بزرگي دارد، مخصوصا حالا با گران شدن قيمت همه چيز در كشور، قيمت اين موبايل‌ها هم خيلي بالا رفته و به نظر ديگر خريد آن‌ها نمي‌صرفد. شما با مبلغي كه مي‌خواهيد براي خريد آن‌ها هزينه كنيد، مي‌توانيد يكي از موبايل‌هاي مدل‌هاي قديمي‌تر برند‌هاي چيني را بخريد. حداقل در ايران مي‌دانيد كه گارانتي دارند و حتي اگر هم گارانتي نداشته باشند و مشكلي براي آن‌ها پيش آيد، قطعاتشان در بازار زياد است و همه‌جا قابل تعميرند.

از دسته دوم كه بگذريم، دسته اول برند‌هايي هستند كه انصافا خوب كار كرده‌اند و خوب هم پيشرفت مي‌كنند. مدل‌هاي گوشي‌هاي آن‌ها دست‌كمي از بهترين برند‌هاي موبايل‌سازي معروف در دنيا ندارد، بهترين دوربين‌ها را براي موبايل‌ها در نظر مي‌گيرند، كيفيت صفحه نمايش آن‌ها بسيار بالاست، رابط كاربري حرفه‌اي دارند و بسياري از آن‌ها ادعاي رقابت با برند‌هاي بزرگي مثل سامسونگ و اپل را دارند و البته تا ميزان زيادي موفق عمل كرده‌اند.

معرفي بهترين گوشي‌هاي هوشمند چيني

بهترين گوشي‌هاي هوشمند چيني را براي معرفي انتخاب كرديم. شايد نام برند برخي از آن‌ها را تا به حال نشنيده باشيد، اما آن‌ها جزو بهترين‌ها در رده خودشان هستند. خوب است اين نكته را هم بدانيد كه برند‌هايي مانند شيائومي و هوآوي امسال بهترين گوشي‌هاي تاشو را در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي ارايه كردند و بسياري را انگشت به دهان گذاشتند. البته كه بهتر است قبل از معرفي گوشي‌هاي چيني چند نكته كلي درباره آن‌ها بگوييم:

آن‌ها نسبت به مدل‌هاي مشابه برند‌هاي معروف قيمت بسيار پايين‌تري دارند و اگر براي شما كار با گوشي مهم است و نه برند آن مي‌توانيد به راحتي برند‌هاي بزرگ را كنار بگذاريد و با خريد يك گوشي هوشمند چيني پول بيشتري ذخيره كنيد.

برخي از آن‌ها ضعف‌هايي دارند؛ مثلا ممكن است دوربين خيلي خوبي داشته باشند و عكس‌هاي باكيفيتي به شما بدهند، اما صفحه نمايش خوبي ندارند و درواقع شما عكس‌هاي خوبي كه گرفته‌ايد را نمي‌توانيد خوب ببينيد.

خدمات پس از فروش خوبي ندارند و ممكن است اين موضوع باعث نگرانيتان شود، اما اين را هم در نظر بگيريد كه اپل هم در ايران نمايندگي ندارد و گوشي‌هاي شما را تعميركاران معمولي مغازه‌ها درست مي‌كنند كه حتي در جايي مناسب هم آموزش نديده‌اند؛ اما نكته مثبت گوشي‌هاي چيني اين است كه معمولا راحت تعمير مي‌شوند.

XIAOMI MI ٩

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

مدل‌هاي سري Mi شيائومي پرچمداران اين برند هستند. معمولا طراحي بسيار معمولي دارند و البته با قيمت به نسبت پاييني هم به بازار آمدند. Mi ٩ نمايشگر ٦,٤ اينچي OLED دارد، پردازنده آن Snapdragon ٨٥٥ است، ١٢ گيگابايت رم، اسكنر اثر انگشت در صفحه نمايش و يك سيستم دوربين سه‌گانه با سه فاصله كانوني متفاوت دارد.

ترديدي براي خريد در مورد Mi ٩ وجود ندارد، مگر اين‌كه به سرعت شارژر بي‌سيم خود اهميت دهيد. قيمت آن خيلي خوب است و تنها و با توجه به امكاناتي كه دارد به راحتي مي‌تواند با سامسونگ و اپل رقابت كند.

XIAOMI MI MIX ٣

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

Mi Mix ٣ طراحي بسيار جالبي دارد. يك گوشي كشويي كه وقتي مي‌خواهيد از دوربين سلفي آن استفاده كنيد بايد كشو را پايين بكشيد، اما استفاده از آن بسيار راحت است و كشوي بسيار رواني دارد و برايتان وقفه ايجاد نمي‌كند. اين مدل هم يكي از سري مدل‌هاي Mi است و از مدل قبلي پيشرفته‌تر است. البته اين مدل ضخيم‌تر از چيزي است كه فكر مي‌كند، اما باتري آن ٣٢٠٠ ميلي‌آمپر است و اگر مي‌خواهيد باتري بزرگتر داشته باشيد و نسخه ٥G آن را بخريد، از ارديبهشت امسال وارد بازار شده است. قيمت آن نيز نسبت به Mi ٩ تنها كمي بالاتر است و تا ١٢٨ گيگابايت حافظه هم دارد.

HUAWEI MATE ٢٠ PRO

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

شما نمي‌توانيد فشار سياسي كه آمريكا به هوآوي آورده را ناديده بگيريد، اما به هر حال اين فشار روي هوآوي فعلا وارد ايران نشده و اندرويد هنوز روي هوآوي‌ها كار مي‌كند. Mate ٢٠ Pro تقريبا بدون رقيب است. يك دوربين سه‌گانه قوي، يك صفحه نمايش خميده OLED، هم اسكن ٣D و هم حسگر اثر انگشت در صفحه نمايش و يك باتري عظيم دارد. اگر سخت‌افزار همه‌چيز بود Mate ٢٠ Pro مي‌توانست ادعا كند بهترين گوشي در كل جهان است، اما متاسفانه اين‌گونه نيست و نرم‌افزار EMUI هوآوي يكي از ضعيف‌ترين اندرويد‌هاي چيني است؛ اما باز هم مي‌تواند يكي از سرسخت‌ترين رقيبان گوشي‌هاي برند‌هاي معروف باشد و قيمتش به نسبت بسيار مناسب‌تر از آنهاست. اگر با نرم‌افزار آن مشكلي نداريد بايد بگوييم اين موبايل يك مدعي جدي است.

HONOR VIEW ٢٠

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

آخرين پرچمدار هوآوي با نام تجاري Honor هم نقص نرم‌افزاري EMUI را دارد، اما هيچ‌كس نمي‌تواند از قيمت آن شكايتي داشته باشد. View ٢٠ داراي تراشه **********n ٩٨٠ است. ال‌سي‌دي عالي دارد و يك دوربين ٤٨ مگاپيكسلي با فاصله كانوني متناوب. همچنين باتري آن ٤٠٠٠ ميلي‌آمپري است و جك هدفون هم دارد. قيمت آن بسيار پايين است و با توجه به خدماتي كه ارايه مي‌دهد، تقريبا مفت است. البته كه Mate ٢٠ Pro هم وجود دارد كه مسلما بسيار بهتر از اين مدل است، شارژر بي‌سيم، دوربين بهتر و صفحه نمايش OLED دارد. اين تنها تلفن اين ليست است كه احتمال مي‌دهيم درنهايت اجازه ورود به بازار در آمريكا را بگيرد.

Xiaomi Pocophone F١

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

بايد به جرأت گفت نه‌تن‌ها Pocophone بهترين گوشي هوشمند چيني است، بلكه بهترين گوشي هوشمندي است كه تا به حال وجود داشته است. با توجه به مواردي كه در گوشي وجود دارد، مبلغ بسيار كمي بايد براي خريد آن بپردازيد.‌

مي‌توانيد از بين مدل‌هاي آن انتخاب كنيد، ٦ گيگابايت رم دارد و دو مدل ٦٤ و ١٢٨ گيگابايت حافظه دارد، صفحه نمايش عالي دارد و يك دوربين دوتايي پشت آن وجود دارد كه لنز‌هاي قوي دارند و براي گرفتن عكس‌هاي پرتره بسيار خوب كار مي‌كنند. البته كه باز هم شايد بتوان از نرم‌افزار آن كمي ايراد گرفت، اما نه خيلي زياد.

Vivo Nex S

به گوشي‌هاي چيني اعتماد كنيم يا نه؟

Vivo Nex S با داشتن دوربين فوق‌العاده سلفي در جلوي حسگر اثر انگشت در صفحه نمايش، يكي از بي‌نظيرترين تلفن‌هاي هوشمند بازار امروز است. Nex S صفحه نمايش فوق‌العاده Super AMOLED دارد و تلفني تقريبا به اندازه گلكسي نوت ٩ است. پردازنده بسيار سريع Snapdragon ٨٤٥ يكي ديگر از نقاط قوت اين موبايل است و ٨ گيگابايت رم دارد. تنها مشكلي كه در اين موبايل وجود دارد اين است كه از Google Play نمي‌توان اَپي دريافت كرد و براي داشتن اَپ‌ها بايد نسخه APK آن‌ها را مستقيم دانلود و نصب كنيد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/895810/%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%87

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.