ناوگان ماشين برقي خودران فولكس واگن تا سال ۲۰۲۲ به قطر مي‌آيد

۸۸ بازديد

كمپاني خودروسازي فولكس واگن و دولت قطر، قراردادي را امضا كرده‌اند كه در پي آن تا سال ۲۰۲۲، بيشتر سيستم حمل و نقل عمومي قطر را با ماشين‌هاي خودران جايگزين مي‌شود. در حال حاضر، دوحه پايتخت كشور قطر، اولين شهري است كه از اين قرارداد سود خواهد برد.

قراردادي كه روز شنبه بين گروه فولكس واگن و سازمان سرمايه‌گذاري قطر انجام گرفته، پروژه‌اي بسيار گران‌قيمت خواهد بود كه ۴ برند تحت كنترل فولكس واگن را در بر مي‌گيرد. اين ۴ برند شامل خودروهاي عمومي فولكس واگن، اسكانيا، سيستم حمل و نقل اشتراكي MOIA و شركت تابع حمل و نقل هوشمند خودران آئودي (AID) مي‌شود.

هدف از اين كار توسعه كل سيستم حمل و نقل است كه تمامي تاكسي‌ها و اتوبوس‌هاي برقي، حمل و نقل‌هاي وابسته به دولت، زيرساخت‌هاي شهري و برنامه‌هاي درخواست خودرو‌هاي آنلاين و سرويس‌هاي مرتبط را شامل مي‌شود. در ادامه نيز قرار است اين ماشين‌هاي خودران به سيستم حمل و نقل شهري اضافه شوند.

فلكس واگن

 

منصور المحمود، مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري قطر در اين رابطه مي‌گويد:

براي رشد شهرمان، نياز داريم تا موج جديدي از نوآوري‌ها به شهر وارد شوند. ماشين‌هاي داراي هوش مصنوعي و عاري از هرگونه آلايندگي كه تكنولوژي‌هاي جديدي به همراه خود دارند، به حمل و نقل شهري كمك كرده و در عين حال تراكم را كاهش خواهند داد و در مصرف انرژي نيز صرفه‌جويي مي‌كنند.

اين ناوگان در ابتدا شامل ۳۵ دستگاه خودرو برقي ID. Buzz از دسته خودروهاي عمومي فولكس واگن مي‌شود كه در مسير‌هاي تقريبا ثابت حركت مي‌كنند و مي‌توانند ۴ نفر را همزمان جا به جا كنند. در ادامه نيز ۱۰ دستگاه اتوبوس اسكانيا به اين ناوگان اضافه مي‌شود. لازم به ذكر است كه اين ناوگان در محدوده حفاظت شده در دوحه فعاليت خواهد كرد.

تست‌هاي خصوصي اوليه كه شامل ماشين‌ها و اتوبوس‌ها مي‌شود، در سال ۲۰۲۰ شروع به كار مي‌كنند. اما تست‌هاي آزمايشي از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهند شد. فولكس واگن و سازمان سرمايه‌گذاري قطر مي‌گويند كه اين پروژه در سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداري مي‌رسد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/15/فلكس-واگن-و-قطر-حمل-و-نقل/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.