گوشي گوگل پيكسل 3 – رقيب جدي آيفون هاي 40 ميليوني

۸۶ بازديد

ظاهراً ويدئوي تبليغاتي جديدي از گوشي گوگل پيكسل Google Pixel 3 به بيرون درز پيدا كرده كه اطلاعات تازه‌اي در رابطه با ويژگي‌هاي واقعيت افزود‌ه‌ي دوربين و رابط كاربري آن در اختيار ما مي‌گذارد و از اين طريق مي‌توان نگاه دقيق‌تري به اين گوشي بياندازيم. براي اخبار فناوري با تك نيوز همراه باشيد.

تاييد شده كه گوشي گوگل پيكسل Pixel 3 در تاريخ 9 اكتبر معرفي مي‌شود اما پيش از رسيدن به آن روز، بسياري از خبرگزاري‌ها در حال فاش كردن مشخصات اين گوشي هستند. هم اكنون ما تصميم گرفته‌ايم كه تمامي اين شايعات پيرامون گوشي pixel‌ 3 را در يك مطلب جمع آوري كنيم و در اختيار شما قرار دهيم.

بنا به نظر كارشناسان مجلات اخبار فناوري دنيا، گفته مي‌شود كه گوشي Pixel 3 يك گزينه‌ي ايده آل براي طرفداران اندرويد خالص و علاقمندان به دوربين‌هاي قدرتمند است و دليل آن را مي‌توان در نسل قبلي اين گوشي يعني Pixel 2 و Pixel 2 Xl جستجو كرد.

در اين برهه از زمان، ما اطلاعات بسياري در رابطه با گوشي Pixel 3 و برادر بزرگش، Pixel 3 Xl بدست آورده‌ايم و دانسته‌هاي‌مان از نادانسته‌هاي‌مان بيشتر است.

هر نوع شايعه‌اي كه در مورد گوشي Pixel 3 منتشر مي‌شود، اشاره‌‌ي مستقيمي به يك اسماتفون قدرتمند مبتني بر يادگيري ماشيني (machine learning) دراد كه به صورت پيشفرض اندرويد Pie‌ بر روي آن نصب مي‌باشد. اما هم اكنون مناسب‌ترين زمان است تا واقعيت را از دل اين شايعات بيرون بكشيم تا بتوانيم جزئيات دقيق‌تري در رابطه با تاريخ عرضه، قيمت، ظاهر و مشخصات اين گوشي پيدا كنيم. البته نگران نباشيد ما برادر بزرگ تر Pixel 3 را از ياده نبرده‌ايم و قرار است درباره Pixel 3 Xl نيز صحبت كنيم.

خب اكنون بهتر است به سراغ اصل مطلب برويم:

  1. Google Pixel 3 چيست؟ گوشي پرچمدار جديد شركت گوگل كه از اندرويد خالص بهره مي‌برد.
  2. قيمت گوشي Google Pixel 3 چقدر خواهد بود؟ احتمالا قيمت آن از 649 دلار آغاز خواهد شد.
  3. چه زماني معرفي خواهد شد؟ 9 اكتبر 2018 ( 17 مهر)

تاريخ عرضه گوشي Google Pixel 3

ما در حال حاضر مي‌دانيم كه گوشي Google Pixel 3 قرار است در روز 9 اكتبر معرفي شود زيرا گوگل قصد دارد در آن تاريخ مراسمي را برگزار كند.

با اين حال در تيزر منتشر شده از نام اين گوشي مستقيما‌ً استفاده نشده و تنها يك عدد 3 بزرگ در آن وجود دارد و از آن زمان تا كنون گوگل عدد 3 بزرگي را بر روي وبسايت خود قرار داده است. بنابراين ما شكي نداريم كه در مراسم گوگل چشم‌مان به جمال گوشي Pixel روشن خواهد شد.

برگزاري رويداد گوگل در اوايل ماه اكتبر بدين معنا است كه تاريخ عرضه گوشي Pixel 3 نيز در ماه اكتبر خواهد بود ( سال گذشته گوشي Pixel 2 در تاريخ 19 اكتبر روانه بازار گشت) همچنين به نظر مي‌رسد كه اين گوشي تنها محصولي نيست كه گوگل قصد رونمايي از آن را دارد. گوگل قرار است گوشي‌هاي Pixel 3 و Pixel 3 Xl را به صورت رسمي در كنار Google Pixel Watch معرفي كند. اين ساعت هوشمند از سيستم عامل  Wear OS پشتيباني خواهد كرد. ( نام جديدي كه گوگل براي سيستم عامل گجت‌هاي پوشيدني در نظر گرفته)

اما اگر هنوز در رابطه با زمان معرفي گوشي پرچمدار گوگل شك داريد، بايد بدانيد كه اين گوشي گواهي‌هاي مختلفي را از سازمان‌ها دريافت كرده و اخيرا نيز NCC ( كميسيون ارتباطات ملي، National Communications Commission) در كشور تايوان، اين گوشي را تاييد نموده و اعلام كرده زمان عرضه آن قريب الوقوع است.

قيمت گوشي Google Pixel 3

صحبت كردن در رابطه با قيمت گوشي Pixel 3 مقداري پيچيده‌تر است زيرا در 12 ماهه‌ي گذشته قيمت گوشي‌هاي هوشمند روندي صعودي به خود گرفته‌اند و پيش بيني را غير ممكن مي‌سازد.

بهتر است لحظه‌اي به قيمت گوشي‌هاي  iPhone XS و Note 9 بنگريد تا متوجه شويد منظور ما چيست. گوگل به راحتي مي‌تواند قيمت محصولات خود را افزايش دهد با اين حال هيچ چيز در اين مورد كماكان قطعي نيست.

گوشي Google Pixel 2 هنگام عرضه قيمتي معادل 629 پوند (649 دلار) داشت. بنابراين انتظار مي‌رود كه گوشي Google Pixel 3 نيز با قيمت مشابهي فروخته شود، هر چند امكان افزايش اين مبلغ وجود دارد.

صفحه نمايش و ظاهر گوشي Google Pixel 3

در تيزري كه نسخه ژاپني وبسايت گوگل رسماً به نمايش گذاشت، 3 رنگ را مي‌توان مشاهده كرد كه براي گوشي‌هاي Pixel 3 و Pixel 3 XL در نظر گرفته شده است. اين رنگ بندي شامل رنگ‌هاي سفيد، مشكي و سبز نعنايي مي‌شود.

اين رنگ بندي چندان نسبت به نسل گذشته تغيير نكرده و  گوگل پيش‌تر نيز از اين رنگ‌ها استفاده نموده است. اگر به ياد داشته باشيد گوشي Pixel 2 در يك نسخه آبي رنگ نيز عرضه شد و به نظر مي‌رسد اين رنگ سبز نعنايي جايگزين همان رنگ آبي در نسل جديد گوشي‌هاي گوگل خواهد بود.

نزديك‌ترين نگاهي كه ما بر روي گوشي Google Pixel 3 داشته‌ايم مربوط به تصاويري مي‌شود كه توسط يك كاربر ناشناس Reddit به اشتراك گذاشته‌ شده‌اند. شما مي‌توانيد اين تصاوير را در ادامه مشاهده كنيد. تصاوير منتشر شده آشكار مي‌كنند كه اين گوشي داراي  دو اسپيكر در جلو، دوربين اصلي تك سنسور، دوربين دوگانه سلفي، Notch بزرگ بر روي صفحه نمايش و سنسور اثر انگشت فيزيكي است. همچنين در سمت راست گوشي دكمه‌هاي كنترل صدا و پاور قرار گرفته‌اند.

البته بايد به شما عرض كنيم كه ما رندرهايي رسمي از اين گوشي را نيز مشاهده كرده‌ايم كه در دو رنگ سفيد و مشكي منتشر شده بودند. اما با اين حال هيج نشاني از رنگ سبز نعنايي وجود نداشت و تنها دكمه‌ي پاور نسخه سفيد به رنگ سبز نعنايي در آمده بود. بنابراين اين موضوع رنگ بندي كماكان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

همچنين رندرهايي همراه با قاب محافظ از اين گوشي به بيرون درز پيدا كرده كه شباهت بسياري به قاب‌هاي Google Pixel 2 دارد. اخيرا نيز رندر‌هاي بسياري از كارخانه‌هاي CAD (مكان‌هايي كه با كامپوتر گوشي‌ها را طراحي مي‌كنند) لو رفته كه گوشي‌هاي Pixel 3 و Pixel 3 XL را از تمامي زوايا به نمايش مي‌گذارد.

شما مي توانيد آن ها را در زير مشاهده كنيد و توجه داشته باشيد كه همانند تصاوير بالا، اين دو گوشي تنها با يك دوربين اصلي به نمايش گذاشته مي‌شوند ( موضوعي كه در تصاوير مربوط به قاب‌هاي محافظ نيز مشاهده مي‌شود). با اين حال به نظر مي‌رسد هر دو گوشي از دوربين‌هاي دوگانه سلفي بهره مي‌برند و در مدل Pixel 3 XL ناچ بالاي صفحه نمايش نيز نمايان است. هر چند هيچ نشانه‌اي در رابطه با وجود ناچ در مدل معمولي Google Pixel 3 وجود ندارد. طراحي قاب پشتي اين دو گوشي مشابه مدل Pixel 2 مي‌باشد كه حسگر اثر انگشت را در خود جاي داده است.

همانند تصاوير، تمام منابع از صفحه نمايش 5.4 اينچي براي گوشي Pixel 3 خبر مي‌دهند و سايز بدنه‌ي آن معادل 145.6 x 68.2 x 7.9 ميلي متر خواهد بود. ضخامت آن نيز حدود 8.6 ميليمتر است كه باعث مي‌شود دوربين مقداري از فضاي قاب گوشي بيرون بيايد.

تمامي رندر‌هاي فاش شده با اطلاعاتي كه ما به دست آورده‌ايم، مطابقت دارند. براي مثال، طبق گزارشي كه در رابطه با گوشي Pixel 3 گردآوري شده، گزارشگر با بيان كردن عبارت “مردم با ظاهر آن آشنا هستند” سعي نموده اعلام كند كه گوشي Pixel 3 شباهت بسياري با مدل Pixel 2 خواهد داشت.

گزارشگر ادامه مي‌دهد كه گوشي Pixel 3 XL در پايين صفحه نمايش داراي يك گودي است و هر دو گوشي به دوربين‌هاي تك سنسور ارتقا يافته مجهز خواهند شد. اين سنسور توسط شركت Foxconn (شركتي كه سنسور دوربين‌ گوشي‌هاي آيفون را مي‌سازد) ساخته شده و قرار است براي اولين بار در گوشي‌هاي پيكسل استفاده شود.

شايعه‌اي كه ادعا مي‌كند گوشي Pixel 3 از ناچ بهره نخواهد برد توسط يك منبع ديگر تاييد شده است (@OnLeaks كه معمولا هميشه اخبار موثقي را منتشر مي‌كند). همچنين اين منبع عنوان كرده گوشي Pixel 3 به صفحه نمايش 5.3 اينچي مجهز خواهد شد كه مشابه اكثر گزارش‌ها پيشين است.

البته برخي از منابع بيان كرده‌اند كه اين گوشي از صفحه نمايش 5.5 اينچي با وضوح 1080x 2160 استفاده مي‌كند كه معادل 440 پيكسل در هر اينچ مي‌شود. نسبت ابعاد تصوير نيز برابر با 18:9 خواهد بود. البته به اين سايز در شايعات اخير بيشتر اشاره شده است.

خبرچين معروف ايوان بلاس، تصاويري منتشر كرده كه ديزاين گوشي‌هاي سري Pixel 3 را تاييد مي‌كند. شما مي‌توانيد اين تصاوير را در زير تماشا بفرمايد.

منبع ديگري مدعي شده كه حداقل يكي از گوشي‌هاي سري پيكسل 3 داراي ناچ خواهد بود و از پنل OLED ساخت الجي بهره خواهد بود. گوشي‌هاي سري پيكسل 2 هم اكنون از پنل‌هاي OLED استفاده مي‌كنند بنابراين اين موضوع خبر جديدي نيست.

همچنين تصاويري از محافظ صفحه نمايش اين گوشي‌ها در فضاي اينترنت پخش شده است. شما مي‌توانيد اين تصاوير را بعد از اين پاراگراف مشاهده كنيد و آن را با تصاوير فوق مقايسه نماييد.

 

منبع:

https://tech-news.ir/technical-check-google-pixle-3.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.