اينفلوئنسر كيست ؟

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

اينفلوئنسر كيست ؟

۶۵ بازديد

اينفلوئنسر كيست؟ چگونه Influencer شويم و كسب درآمد كنيم؟

اين ايام عنوان اينفلوئنسر (Influencer) در اينترنت و فضاهاي مجازي زياد ديده مي‌شود. در اين مطلب منظور داريم توضيحات كاملي در مورد اين واژه و گونه ها آن به شما ارائه كنيم.

اگر در سايت‌هاي مختلف دقت كرده باشيد، در چند سال بازپسين واژه‌اي تحت عنوان اينفلوئنسر يا Influencer زياد در ميان كاربران اينترنتي جا افتاده كه احتمالاً معناي آن را ندانيد. در اين مطلب قصد داريم لغايت به صورت كامل اين كلمه را براي شما تعريف كنيم و توضيح دهيم كه به چه كساني اينفلوئنسر يا Influencer گفته مي‌شود. در وسط مقالات و مطالب بازاريابي و ماركتينگ بيشتر با اين عنوان روبرو مي‌شويم. يگانه از انگيزه ها پررنگ شدن اين عنوان اشاعه روزافزون شبكه‌هاي اجتماعي و نفوذ آنها به زندگي افراد است. بسياري از مردم در درازا روز وقت زياد زيادي را در دنياي مجازي، شبكه‌هاي اجتماعي و اينترنت مي‌گذرانند و بدين ترتيب مي‌توانند در باره مطالب گوناگون اطلاعات كسب كنند و هشدار خويش را افزايش دهند، علايق گوناگون خود را دنبال كنند و همچنين در باره هر موضوعي به صحبت و اظهار نظر بپردازند.

Influencer - اينفلوئنسر

در اين ميان، كاربران معمولي دنبال آن هستند تا بدانند كسان نامي و تاثيرگذار جامعه در مورد موضوعات مختلف چه نظراتي دارند. حرف و ايده‌هاي اين كسان روي نظرات كاربران معمولي تاثير زياد زيادي دارد. همين واقعيت سبب شده الي حركت‌هاي زياد زيادي در دنياي شبكه‌هاي مجازي رخداد بيفتد كه چه بسا يگانه از دلايل جنباننده آن‌ها وجود اينفلوئنسرها بوده است.

همچنين بخوانيد:

    براي كسب محبوبيت در يوتيوب چه نوع ويديويي بسازيم؟

آنچه در اين مقاله مي‌خوانيد:

    اينفلوئنسر يعني چه؟ به چه كسي Influencer مي گويند؟
    گونه ها اينفلوئنسر
        سلبريتي ها
        متخصصين
        بلاگر
        ميكرو اينفلوئنسر
    چگونه اينفلوئنسر شويم و كسب درآمد كنيم؟


اينفلوئنسر يعني چه؟ به چه كسي Influencer مي گويند؟

اينفلوئنسر شخصي است كه قدرت آن را دارد لغايت روي ديگران كارايي بگذارد و اين فرمايش به خاطر مسئوليت، ميزان دانش، موقعيت اجتماعي و يا رابطه‌اش با مخاطبين امكان‌پذير است. همچنين شخصي كه در يك حوزه تخصصي خاص بسيار نامي است و به شكل فعال در آن گستره كار و جنبش مي‌كند، مي‌تواند نوعي Influencer باشد و اين مسئله به فراخ شدن و ميزان وسعت آن گستره پيوستگي دارد.

اينفلوئنسر كيست / اينفلوئنسر يعني چي

البته، در ميان كارشناسان دامنه ماركتينگ اجماعي يكتا در مورد معنا و مفهوم Influencer هستي ندارد. بعضي از كارشناسان اين حوزه اينفلوئنسر را شخصي مي‌دانند كه روي يك سازمان و مشتريان احتمالي‌اش تاثير دارد. برخي ساير از كارشناسان نيز عقيده دارند كه اين كلمه به افرادي گفته مي‌شود كه ارتباطات زياد خوب و ذهن كاملا بازي دارند و مي‌توانند باعث ايجاد نوعي ترند در جامعه شوند؛ هرچند كه اين ويژگي‌ها باتوجه به بازارهاي هدف حوزه‌هاي مختلف شدني است كه تفاوت داشته باشد.

همچنين بخوانيد:

    با پرطرفدارترين پيج هاي اينستاگرام بيگانه آشنا شويد

بخش‌هاي كار و جنبش Influencer شدني است زياد گسترده باشد. افراد دامنه ماركتينگ از دير باز و به صورت سنتي آن دسته از اينفلوئنسرها را هدف قرار مي‌دهند كه به سادگي قابل شناسايي باشند؛ از جمله افراد فعال در مطبوعات، آناليزورهاي صنعتي و وانگهي مسئولين اجرايي رديف بالا. البته براي بسياري از شركت‌ها كه در زمينه فروش محصولات به چهره مستقيم به مشتريان و از طريق خرده‌فروشي فعاليت دارند، اينفلوئنسر كسي است كه براي خريدار محصولات و كارمندان آن كمپاني شناخته شده است. ولي از عقيده بسياري از شركت‌هايي كه با طريق بنگاه به بنگاه يا B2B كار و جنبش مي‌كنند، حوزه Influencer شدني است بسيار مفصل و متنوع بوده و دربرگيرنده افرادي همچون مشاوران، قانونگزاران دولتي، فعالان دامنه مالي و اعتباري و همين طور بخش‌هاي مرتبط شود.

Influencer - اينفلوئنسر

مايكل اسپاير، آناليزور بنياد-نهاد-سازمان پژوهشي فارستر (Forrester) در باره كسب و كارهاي كوچك و ميانه چنين نظر دارد:

    فروش بخش‌هاي تكنولوژي اطلاعات و آي تي به عوامل مختلفي همچون شركت‌هاي همكار، مشاوران، بلاگرها و فروشندگان پهنه فناوري پيوستگي دارد.

او وانگهي رهنمود مي‌كند:

    فروشندگان لازم است كه به شناسايي و طبقه‌بندي اينفلوئنسرهاي بازار خود بپردازند. اين مسئله مستلزم تهيه كردن يك برنامه معرفي Influencer بسيار جامع و برپايي نوعي سنجه براي طبقه‌بندي تاثيرات اينفلوئنسرها بر روند تصميم‌گيري افراد است.

همچون تنوع موجود در حوزه‌هاي كار و جنبش اينفلوئنسرها، اين افراد در زمان‌هاي مختلف ممكن است نقش‌هاي مختلفي بر روند تصميم‌گيري كسان داشته باشند. اين جستار در كتاب ماركتينگ اينفلوئنسر نوشته براون و هايس مطرح شده است. در زمان‌هاي مختلف و بسته به نوع و يا دامنه فعاليت، يك Influencer ممكن است تاثير متفاوتي بر روند تصميم‌گيري بگذارد.

معني اينفلوئنسر


انواع اينفلوئنسر

حال كه با معناي اينفلوئنسر آشنا شديم، در ادامه اين مقاله بايد به اين نكته اشاره كنيم كه يك Influencer به دسته‌هاي ذيل دسته مي‌شود. لازم به بيان است كه آخرين تقسيم از همه مهم‌تر قلمداد مي‌شود:

    سلبريتي ها
    متخصصين
    بلاگر
    ميكرو اينفلوئنسر

در پيوستگي با هر كدام از اين دسته‌ها به صورت مجزا مي‌پردازيم.

اينفلوئنسر ماركتينگ


سلبريتي ها

ماركتينگ اينفلوئنسر از نخست از طريق تاييد آدم‌هاي سرشناس و سلبريتي گسترش يافت. شركت‌ها و كسب و كارهاي مختلف طي ساليان متمادي به اين نتيجه رسيدند كه وقتي يك سلبريتي فرآورده آنها را تبليغ كرده و يا باره تاييد قرار مي‌دهد، فروش آنها افزايش مي‌يابد. هنوز هم تعداد زيادي از شركت‌ها، به خصوص برندهاي معتبر و رديف بالا هستند كه از سلبريتي‌ها به عنوان اينفلوئنسر استفاده مي‌كنند.
همچنين بخوانيد:

    عكس ها باستاني از سلبريتي ها را در اين اكانت اينستاگرام تعقيب كنيد

در اينجا مشكل بسياري از برندها آن است كه تنها تعداد محدودي از سلبريتي‌ها هستند كه ميل به مشاركت در چنين كمپين تبليغاتي و Influencer شدن دارند و آن‌ها هم احتمالا چندان ارزان نيستند. البته در اين ميان، استثناهايي هم هستي دارد؛ به عنوان مثال، شركتي محصولي فرآوري مي‌كند كه يك سلبريتي به آن علاقه داشته و از آن استفاده مي‌كند. در آن صورت، سلبريتي باره نظر احتمالا حاضر خواهد بود الي به مخاطبين خود بگويد تا چه كران فرآورده مورد عقيده خوب است و در باره آن چگونه فكر مي‌كند. در حال حاضر، بسياري از موسيقيدان‌ها هستند كه بابت نواختن آلات موسيقي ساخت برخي از شركت‌ها به آنها سود مي‌رسانند.

Influencer - اينفلوئنسر

يكي از دشواري ها به كارگيري سلبريتي‌ها به عنوان اينفلوئنسر، نبود اعتبار و اعتماد در وسط مخاطبين يك محصول است. جاستين بيبر احتمالا به حد كافي براي تاثيرگذاري در گويه كرم رفع آكنه و جوش پسنديده باشد، ولي براي آنهايي كه به پيگيري خريد خانه براي دوران بازنشستگي خود هستند، چندان گزينه مناسبي نيست.

سلبريتي‌ها ممكن است هواداران و فالوورهاي زياد وسيع و با تعداد بسيار بالايي داشته باشند، اما اين مسئله كه آنها لغايت چه حتماً روي افراد دنبال‌كننده خويش تاثيرگذار هستند، جاي بحث و گمان دارد.

Influencer - اينفلوئنسر ماركتينگ


متخصصين

متخصصين صنعت و رهبران حوزه انديشه و انديشه از ارج زيادي برخوردار هستند و اين مسئله به خاطر كيفيت، موقعيت و يا تجربه آنها در دامنه كار و جنبش و كارشناسي‌شان است. اين احترام، بيشتر به خاطر جايي است كه آنها برايش پيشه مي‌كنند. براي مثال، روزنامه‌نگاري كه براي يك روزنامه سرشناس پيشه مي‌كند، چه بسا در باره موضوعاتي كه درباره‌شان مطلب مي‌نويسد، اطلاعاتي كافي نداشته باشد، اما آن قدر خوب بوده كه براي چنين روزنامه معتبري كار مي‌كند و به همين علت قابل بزرگداشت است.

چنين كارشناسان و متخصصيني عبارتند از:

    روزنامه‌نگاران
    افراد دانشگاهي
    كارآزمودگان صنعت
    مشاوران حرفه‌اي

Influencer - اينفلوئنسر

اگر بتوانيد پروا يك روزنامه‌نگار را كه در يك روزنامه ملي و معتبر كار مي‌كند، به فرآورده خود جلب كنيد و كاري كنيد كه او در باره فرآورده و كمپاني شما در مقاله‌اش چيزهاي احسان بگويد و به اصطلاح از آنها تعريف كند، در آن صورت متعلق به شخص به عنوان Influencer بهره‌گيري مي‌كنيد؛ درست مانند كسي هستيد كه از يك بلاگر و يا خبره شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كند. در اين موقعيت، يك گونه دستمزد اضافه نيز هستي دارد و آن است كه روزنامه‌نگار مربوطه احتمالا به چهره رايگان براي شما مي‌نويسد.
همچنين بخوانيد:

    كيانو ريوز ؛ زندگينامه و فيلم هاي اين بازيگر ناراحت هاليوود

بلاگرها و افرادي كه توليد محتوا مي‌كنند، بيشتر با پيشروهاي صنعت و همين طور رهبران انديشه كار مي‌كنند و چندان غيرطبيعي نيست كه ببينيم آنها در پست‌هاي بلاگ خود متعلق به محصول و يا سرويس تعريف كنند و يا حتي در شبكه‌هاي اجتماعي نوعي كمپين تبليغاتي راه بيندازند. امروزه ساير كران وسط رسانه‌هاي سنتي و شبكه‌هاي اجتماعي فعلي در حال از بين رفتن است.

Influencer - اينفلوئنسر


بلاگر

وبلاگ‌نويسي چندي است كه با ماركتينگ Influencer تركيب شده است. بلاگ‌هاي زياد مشهوري در اينترنت هستي دارد. در  صورتي كه يك بلاگر به شكلي مثبت در گرد از پست‌هايش از محصول شما تعريف كند، در آن صورت شدني است اين مسئله به آنجا برسد لغايت مخاطبين آن شخص، محصول باره نظر را آزمون كنند.
همچنين بخوانيد:

    گران ترين بازيگران دانشمند در سنه 2019 : دواين جانسون، بردلي كوپر و …

بسياري از بلاگرها توانسته‌اند كاربران زيادي از حوزه‌هاي ويژه را جذب كنند. براي مثال، بلاگ‌هاي بسيار تاثيرگذاري در زمينه‌هاي گسترش شخصي، مالي و اعتباري، سلامت، نگهداري كودكان، موسيقي و موضوعات زياد زياد ديگر از جمله خودِ بلاگ نويسي هستي دارند. ويژگي مشابهي كه كل بلاگ‌هاي موفق دارند، احترامي است كه از جانب كاربران و خوانندگان خود كسب كرده‌اند.

Influencer - اينفلوئنسر

البته

اينفلوئنسر كيست ؟ انواع مزايا و 12 نكته تبديل شدن به اينفلوئنسر

كه يك بلاگ فقط گونه محتواي محبوب در اينترنت نيست. مثال ديگر و زياد محبوب موجود در فضاي اينترنت ويدئو است. در اين مورد، هر سازنده ويدئو به جاي آنكه براي خودش سايت داشته باشد، كانالي در يوتيوب مي‌سازد. برندهاي معتبر بيشتر با سازندگان ويدئوهاي محبوب در يوتيوب به اتفاق مي‌شوند.

البته كه بلاگرها و يوتيوبرها به ندرت فقط به مخاطبين فعلي خود اكتفا مي‌كنند تا به سايت آنها راز زده و محتواي آنها را ببينند. آنها معمولا پست‌ها يا ويدئوهاي جديد و بسيار زيادي را در شبكه‌هاي اجتماعي تبليغ مي‌كنند كه بدين ترتيب، اين بلاگرها و سازندگان محتواهاي اينترنتي به ميكرواينفلوئنسر نيز تبديل مي‌شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.