عليرضا خراساني- در خبر جديدي آمده بود گوگل تاريخچه خريد و پرداخت اينترنتي كاربران را ذخيره ميكند.
اين بدان معناست كه گوگل ميداند شما چه چيزي خريده و علاقهتان در خريد آنلاين بهسوي چه اجناسي است.
خوب اين ديتا بهطور مستقيم به درد گوگل نميخورد اما فروش اين ديتا به شركتهاي تبليغاتي و شركتهايي كه در امر فروش آنلاين هستند، ميتواند منبع درآمد بزرگي براي گوگل باشد.
هميشه اين سؤال مطرح بوده كه كمپانيهاي مانند گوگل از كجا درآمد دارند؟
خيلي ساده بايد پاسخ داد از روي ديتاي كاربران و فروش ديتاي كاربران به درآمدهاي سرشار ميرسند.
محيطي به نام وب وجود دارد كه تمامي كنش و واكنش كاربران روي آن صورت ميگيرد و كافي است كمپانيهاي ارائهكننده خدمات وب مانند گوگل شما را روي پلتفرم خود مانند گوگل كروم دنبال كنند، چراكه به شما خدمات رايگان داده و در عوض دنبال چنين چيزهايي از شما هستند.
بنابراين خود كاربر با استفاده از پلتفرم گوگل، بهنوعي اجازه دسترسي را صادر ميكند و آنها نيز از ديتاي ذخيرهشده استفاده تجاري ميكنند و ماشين پولسازي خود را حجيمتر ميكنند.
منبع: