چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ | ۱۱:۲۶ ۸۰ بازديد
techtimes نوشت: براساس يك مطالعه توسط موسسه تحقيقات روزنامه نگاري رويترز، بيش از ۵۱ درصد از كاربران آنلاين حداقل يك بار در هفته اخبار خود را از رسانههاي اجتماعي دريافت ميكنند.
اعتقاد بر اين است كه اين موضوع عمدتا به دليل افزايش استفاده از تلفنهاي هوشمند است.
اين روند به ويژه در كشورهاي در حال توسعه مرتبط است كه دسترسي محدود به منابع خبري مستقل وجود دارد.
جاي تعجب نيست كه بيشترين گروه جمعيتي ۱۸ تا ۲۴ ساله بوده كه ۲۸ درصد آنها منبع اصلي اخبار را رسانههاي اجتماعي ميدانند (تنها ۲۴ درصد از آنها گفتهاند كه از تلويزيون اخبار را دنبال ميكنند).
فيسبوك، يوتيوب و توييتر پلتفرم جديد رسانههاي اجتماعي است. البته، اين روند براي كسب و كارهاي سنتي اخبار و خبرگزاريها، كه به طور منفي بر جريان درآمد آنها تاثير ميگذارد، مخرب است.
منبع: