آشنايي با بنيانگذار تلگرام؛ پاول دوروف

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

آشنايي با بنيانگذار تلگرام؛ پاول دوروف

۳۰ بازديد

پاول دوروف مديرعامل ۳۲ ساله تلگرام، برنامه پيام رساني رمزنگاري شده است كه پس از گريز از روسيه با ثروت ۲۶۰ ميليون دلاري خويش آن را ساخت.
به دليل موفقيتش به او لقب” مارك زوكربرگ روسيه” دادند، ولي به انگيزه ثروت خويش ناچار به ترك كمپاني VKontakte شد. در حال حاضر برنامه جديد او داراي ۱۰۰ ميليون كاربر است.دورف بخاطر روش حيات منحصربفرد خويش شناخته شده است: فقط پوشاك سياه مي پوشد، به طور هميشگي به اطراف عالم سفر مي كند، دنبال او بدست گروه هاي مسلح Kremlin، و موشك هاي كاغذي ساخته شده از پول كه از پنجره دفتر خود به خارج پرت كرد.
در پايين سرگذشت حيات باورنكردني و عجيب و غريب او را مي آوريم:دوروف در ۱۰ اكتبر ۱۹۸۴ در روسيه به جهان آمد.
او برنامه نويسي را در مدرسه ياد گرفت، و از آن براي تغيير صفحه نمايش خوش آمديد در شبكه مدرسه، براي توهين به معلمي كه اخ نداشت، استفاده كرد. او با دوست بزرگتر خود نيكولاي دوروف كه او هم برنامه نويسي مي دانست، صميمي بود.
پس از ترك دانشگاه در سنه ۲۰۰۶، برادران دوروف، VKontakte را راه اندازي كردند، يك شبكه اجتماعي به زبان روسي كه همانند فيسبوك كار مي كند. اين برنامه بي اندازه دوست داشتني بود و تا ۳۵۰ ميليون كاربر رشد پيدا كرد.دوروف مقدار زيادي از پول خويش را اين سايت به دست آورد. گزارش مي شد كه سهام او حائز ارزش خالص ۲۶۰ ميليون دلار است.
دوروف بخاطر پوشاك هاي منحصربفرد خود شناخته شده است. او همانند شخصيت نئو در ماتريكس تنها جامه سياه مي پوشد.
VKontakte حائز پنج يا شش طبقه، مسقر در مركز سنت پترزبورگ بود.
در سال ۲۰۱۲ دوروف و بعضي از كاركنان او موشك هاي كاغذي از پول به ارزش بيش از ۱۰۰۰ پوند را ساختند و از پنجره دفتر خويش به تو جمعيت انداختند. اين هواپيماهاي كاغذي از اسكناس هاي ۵۰ پوندي ساخته شده بود.
رVKontakte به عنوان يك مركز بدست معترضان ضد دولتي كه اتفاقات را براي حمايت فعالان سياسي Alexei Navalny سازماندهي مي كردند، مورد بهره‌گيري پيمان گرفت.
در سال ۲۰۱۱ دوروف با به اشتراك گذاري يك عكس به تقاضا هاي دولت براي كنترل اغلب بر سايت پاسخ داد. پيام او به Kremlin مشخص بود: دوروف آنچه كه مي خواهند را انجام نمي دهد.
دوروف ادعا مي كند كه مردان مسلح با پوشاك هاي نظامي آن شب به آپارتمان او وارد شده اند.
در سال ۲۰۱۳ دوروف متهم به رد شدن بر روي پاي يك افسر شهرباني با يك ماشين مرسدس بنز سفيد در مسكو شد. ولي او اين بدنامي را رد كرد و ادعا كرد كه او حتي نمي تواند رانندگي كند.
دوروف كنترل خود بر VKontakte را از دست داد و از درخواست ها براي نرفتن به دفتر پليس براي تفتيش چشم پوشي كرد. پليس در نهايت به دفتر VKontakte حمله كرد ولي دوروف در آنجا نبود. او چند روز پيش با پرواز از فرودگاه Pulkovo مملكت را ترك كرده بود.
برادران دوروف يك برنامه حامي داشتند. آنها پنهاني يك كمپاني در Buffalo نيويورك تاسيس كردند و برخي از كاركنان وفادار VKontakte هم به آمريكا رفتند.
اين پروژه مخفي در نيويورك تلگرام بود، يك برنامه پيام رساني رمزگذاري شده كه جاسوسي كاربران را براي دولت بي اندازه سخت مي سازد. به طريقي يك پذيرش به نفوذ Kremlin به VKontakte بود.
بنا به گزارش ها دوروف يك ميليون دلار از پول خويش را صرف اجراي تلگرام در هر ماه مي كند و تلگرام در حال آماده هيچ نوع درآمدي براي او ندارد.
دوروف با چهار تن از كاركنان خود به سراسر دانشمند سفر مي كند و از Airbnb براي ماندن در شهرهاي مختلف استفاده مي كند.
او در ماه فوريه به فراخور رسيدن به ۱۰۰ ميليون كاربر فعال ماهانه تلگرام يك جشن كبير در بارسلونا گذرگاه انداخت.
دوروف در حال حاضر داراي ماشين و راننده شخصي خويش است و بدين ترتيب اتهامات در باره عبور كردن از روي پاي افسر پليس را خويش بعيد مي كند. دوروف به طور هميشگي در سراسر عالم حركت مي كند و هر چند ماه يكبار محيط‌ خود را تغيير مي دهد. به بردباري بسيار بازگشت او به روسيه خطرناك خواهد بود اما او به يك قهرمان براي فعالان حريم خصوصي در مملكت روسيه تبديل شده است.

منبع: 

https://radiokasbokar.com/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%9B-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%88/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.