تاريخچه اينستاگرام

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

تاريخچه اينستاگرام

۲۹ بازديد

به دليل تخصصم در گويه برندينگ اغلب برندهاي بزرگ گيتي را بررسي ميكنم كه دقيقا از كجا به كجا دريافتي اند و دليل رشد آنها چه بوده.
در اينجا مختصري از شبكه اجتماعي اينستاگرام مينويسم شبكه اي كه از وكيل و وزير و دكتر الي كارگر ساده يك مغازه امروزه يك اكانت در آن دارند و متعلق به استفاده ميكنند، بد نيست بدانيم دقيقا تاريخچه اين شبكه اجتماعي چيست و از كجا آمده؟
چند سال قبل كتابي را ميخواندم تحت عنوان گوگل چگونه كار ميكند؟ اين كتاب را مديرعامل گوگل اريك اشميت نوشته بود و در يكي از فصول كتاب توضيح عدل كه ما بايد به كارمندان خود و ايده هايشان ارج بگذاريم و از آنها پيشباز كنيم.
و در پيوسته روشنگري داد كه كارمندي از گوگل در دفتر ما آماده شد با يك ايده ويژه كه ما او را دست كم گرفتيم و به او گفتيم برو به كارت برس و بعد از مدتي اين كارمند از گوگل متمايز شد و شبكه اجتماعي خودش را بنيانگذاري كرد و امروز يكي از كارآفرينان بزرگ است، كوين هر جايي هستي برايت آرزوي موفقيت ميكنم.
بله او كسي فقدان جز كوين سيستروم بنيادگذار اصلي اينستاگرام، كوين سيستروم به همراه مايك كريگر در سال 2010 اينستاگرام را بينانگذاري كردند و اسم اين اپلينكيشن را از دو واژه instant camera & telegram گرفتند به معناي پيام رساني سريع از طريق عكس...

اين شبكه اجتماعي در آن سال موفقيت زيادي را كسب كرد و توانست جز بهترين اپليكيشن هاي موبايلي شناخته شود و اين باعث معروفيت دو بنيانگذار جوان آن شد و وسوسه خريد اين شبكه اجتماعي را به دل بنيادگذار فيسبوك انداخت.
در سال 2012 فيسبوك با مبلغ يك ميليارد دلار و به شرط اينكه كارمندان و مديرعامل و تيم اينستاگرام را دست نزند سهام اين شبكه اجتماعي را خريد و از آن تاريخ به ازآنش فيسبوك درآمد.
اين نكته را اينجا ذكر كنم كه هم اكنون كوين سيستروم مديرعامل اينستاگرام نيست و سيستروم و كريگر هر دو از تيم اينستاگرام بيرون آمدند كه برخي ميگويند بخاطر بحث هايي است كه با مارك زاكر برگ بنيادگزار فيسبوك و مالك جديد اينستاگرام داشتند و خودشان هم گفتند كه ميخواهند خلاقيت خود را آزاد كنند الي چيز جديدي را بوجود آورند.خريدن اينستاگرام بدست فيسبوك مايه شد كه يك كمپاني نيرومند كه ديتاي زيادي هم دراد و تجربه بالايي در مديريت شبكه اجتماعي داشت رشد اينستاگرام را سرعت بخشيد و بخشي از رشد اينستاگرام مرهون فيسبوك و زاكربرگ است.

در اين تصوير تغيير لوگوي اينستاگرام را در سالهاي متفاوت مشاهده ميكنيد كه ما امروزه عكس پايان را ميشنايسم بعنوان لوگوي اصلي اينستاگرام.
امروزه اين شبكه اجتماعي بالاي يك ميليارد عضو دارد و بدليل محبوبيت روز افزون و اضافه شدن سلبريتي ها و چهره هاي جهاني به آن برخي متخصصان ميگويند گمان كردن دارد كه اينستاگرام از فيسبوك جلو بزند.

اينستاگرام در برخي كشورها فيلتر است و البته در كشور ما بعضي از خاصيت ها را ما دسترسي نداريم مگر اينكه فيلتر شكن صريح باشد مثل ويژگي گيف در استوري و همچنين تبليغات خود اينستاگرام در مملكت ما سپريدن نميشود.
كره شمالي كشوري است كه از اينستاگرام استفاده نميكند البته تعجبي ندارد زيرا اين مملكت از هيچ اپليكيشني بهره‌گيري نميكند و فقط شبكه هاي داخلي خود را دارد.چين و روسيه دو مملكت ديگر هستند كه اينستاگرام را فيلتر كرده اند به انگيزه ها خاص خودشان كه بيشتر هم بخاطر جريان مفتوح آزاد اطلاعات و از اين دست موارد است و يا بخاطر پشتيباني از اپليكيشن هاي داخلي...


امروزه اينستاگرام در كشور ما ايران حجم بسيار فوقاني از كاربران را دارد بطوريتكه برخي از رفقا تحقيقات دانشگاهي و تحقيقات ويژه خودشان را در اينستاگرام سرچ ميكنند كه آيا ويديويي در اين رابطه هستي دارد يا نه؟
من در نوشتار هاي متفاوت در مورد مزايا و معايب اين شبكه اجتماعي گفتگو كرده ام و دائم تاكيد من بر اين بوده كه در اين شبكه اجتماعي بايد حضور داشته باشيم.
و در پسين اگر از مسنجرهايي مثل واتساپ فاكتور بگيريم ميتوان گفت پس از فيسبوك و يوتيوب، اينستاگرام پرطرفدارترين شبكه اجتماعي دنياست.

منبع:

  https://virgool.io/@naefraspana70/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-eojf69s4kooh

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.