راه‌حل‌هايي براي بازيابي رمز ورود به ويندوز

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

راه‌حل‌هايي براي بازيابي رمز ورود به ويندوز

۳۵ بازديد

اگر تاكنون روشي براي بازيابي پسورد ويندوز خود پيدا نكرده‌ و بارها با چنين مشكلي درگير بوده‌ايد، با مطالعه مطلب زير مشكل را حل كنيد.

از ياد بردن پسورد ورود به ويندوز مشكلي است كه بسياري از كاربران رايانه تاكنون بارها با آن مواجه بوده‌اند. ما قصد داريم در مطالب زير ترفندهايي را به شما معرفي كنيم كه با كمك آن‌ها بتوانيد در مدت زماني بسيار كوتاه رمز عبور را بازيابي كنيد.

 

جالب است بدانيد روش‌هايي كه بيان خواهيم كرد حتي در مواقعي كه هيچ‌گونه حساب كاربري ديگري نيز در رايانه نداشته باشيد، كاربرد دارد.

هر چند ممكن مطالب آموزشي اين مقاله از لحاظ امنيتي مشكل داشته باشد ولي به دليل كاربردي بودن موضوع، يادگيري آن بسياري از كاربران رايانه را از مشكلي روز‌مره نجات مي‌دهد. البته لازم به ذكر است در اين روش عملا رمز عبور بازيابي نمي‌شود و فقط، كاربر مي‌تواند رمز عبوري جديدي براي رايانه خود تعيين كند. بهتر است همواره اطلاعات شخصي و مهم خود را در سيستم عامل مورد استفاده‌تان رمز‌گذاري كنيد تا در صورت بروز مشكل مذكور امكان دسترسي مستقيم به آن‌ها وجود نداشته باشد.

 

دستور‌العمل‌هايي كه در ادامه بيان مي‌كنيم مخصوص ويندوز 7 و 10 مي‌باشد. كاربران ويندوز 8 مي‌توانند از همان روش كار در ويندوز 10 استفاده كنند. بازيابي رمز عبور ويندوز در ويندوز 10 و 8 تفاوتي باهم ندارد.

 

Windows 7

جهت بازيابي پسورد ورود به ويندوز 7 نياز به System Repair Disc مي‌باشد. كاربر مي‌تواند از رايانه ديگري كه سيستم عامل آن ويندوز 7 مي‌باشد براي مراحل بازيابي پسورد استفاده كند. فقط بايد توجه شود كه سيستم‌ها باهم تطابق داشته باشند. يعني يعني اگر سيستم كاربر bit-32 مي‌باشد سيستم به كارگيري شده نيز bit-32 باشد و براي سيستم عامل bit-64 نيز همين موضوع بايد رعايت شود.

 

اگر در مورد چگونگي ساخت System Repair Disc اطلاعاتي نداريد با جستجويي ساده در هر مرورگر اينترنتي به راحتي مي‌توانيد با دستور‌العمل ساخت آن آشنا شويد.

پس از اجراي System Repair Disc با فشار داد هر كليدي روي كيبورد وارد صفحه‌اي با نام System Recovery Option مي‌شويد كه در آن بايد آدرس محل قرارگيري ويندوز نصب شده روي رايانه را انتخاب كنيد.

 

بازيابي پسورد ويندوز 7, بازيابي پسورد ويندوز

 بازيابي پسورد ويندوز

 

در صفحه بعد روي Command Prompt كليك كنيد.

 

بازيابي پسورد ويندوز 7, بازيابي پسورد ويندوز

بازيابي پسورد ويندوز 7

 

پس از باز شدن Command Prompt، متن زير را عينا تايپ كنيد. بعد از تايپ هر سطر حتمن كليد Enter را فشار دهيد. دقت شود كه در متن زير به جاي كلمه ((:x)) در سطر اول بايد نام درايوي كه سيستم عامل روي آن نصب شده است، تايپ شود.

x:

cd windowssystem32

ren utilman.exe utilhold.exe

copy cmd.exe utilman.exe

exit

 

بازيابي پسورد ويندوز 7, بازيابي پسورد ويندوز

راههاي بازيابي رمز ورود

 

در مرحله بعد سي‌دي System Repair Disc را از رايانه خارج كنيد و رايانه‌تان را دوباره را‌ه‌اندازيد كنيد.

پس از ري‌استارت شدن رايانه صفحه log-on نمايان مي‌شود. با كليك كردن روي آيكون Ease of access كه در قسمت گوشه سمت چپ تصوير قرار دارد مجددا صفحه Command Prompt به نمايش در مي‌آيد. در اين قسمت متن زير را تايپ كنيد:

 

بازيابي پسورد ويندوز 7, بازيابي پسورد ويندوز

بازيابي رمز ورود به ويندوز

 

net user username newpassword

 منبع : https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/recover-windows-password.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.