مام اطلاعاتي كه بايد درباره گوشي گوگل پيكسل ۴ بدانيد +تصاوير

۴۸ بازديد

اكنون در سال ۲۰۱۹ هستيم و نسل چهارم گوشي‌هاي پيكسل پشت در ايستاده‌اند. ممكن است تا زمان عرضه پرچمدار بعدي اين شركت چند ماه مانده باشد، اما موجي از شايعات درباره اطلاعات اين گوشي در فضاي مجازي شروع شده است. اين اطلاعات فاش شده به گونه‌اي هستند علاقه ما را به ديدن اين محصول بيشتر مي‌كنند؛ بنابراين ما تصميم گرفتيم تمام اين شايعات را در يك گزارش جمع كنيم و به شما ارائه دهيم. البته سعي كرده‌ايم كه تنها شايعاتي را در اين مطلب بگنجانيم كه به واقعيت نزديك باشند. در اين گزارش در قالب چند سوال اين شايعات را در كنار يكديگر آورده‌ايم.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,گوگل پيكسل


چند نسخه از اين گوشي را خواهيم ديد؟ آيا نسخه 5G گوشي پيكسل ۴ را مي‌بينيم يا نسخه لايت آن به دست ما مي‌رسد؟
براي مدل پيشين اين گوشي هوشمند يعني ميان‌رده پيكسل ۳ و پيكسل ۳XL تصاوير زيادي در فضاي مجازي منتشر شد. علاوه بر آن ما بار‌ها گزارش‌هايي از آن در سايت‌هاي مختلف خوانديم كه از اطلاعات نسخه‌هاي مختلف آن صحبت به ميان مي‌آورد. ممكن اين اتفاق براي گوشي هوشمند پيكسل ۴ نيز اتفاق بيفتد.

اين را نيز نبايد فراموش كنيم كه پس از عرضه گوشي آيفون XR و گلكسي S10e داستان جديدي در توليد پرچمداران با قيمت مناسب ايجاد شد كه از سوي كاربران مورد استقبال بسيار خوبي قرار گرفت. به احتمال بسيار زياد گوگل نيز از اين ماجرا عقب نمي‌ماند و در اين بازه قيمتي محصولاتي ارائه مي‌كند. اين استراتژي هم به نفع شركت و هم به نفع مصرف كننده است.

اما نسخه 5G اين گوشي چه مي‌شود. ابتدا بايد به اين مسئله اشاره كنيم كه در سال ۲۰۱۹ آمريكا به همراه چند كشور پيشرفته ديگر اولين شبكه‌هاي اينترنت 5G را در شهر‌ها بزرگ راه اندازي كردند. گوگل نيز نبايد از بقيه شركت‌ها براي ارائه اين قابليت عقب بيفتد، مخصوصا حالا كه هوآوي از سوي مقامات بعضي از كشور‌ها تحت فشار است و نمي‌تواند محصولات خود را به آن‌ها ارائه دهد. در نتيجه به نظر مي‌رسد اگر گوگل نسخه 5G گوگل پيكسل ۴ را عرضه كند واقعا كار عاقلانه‌اي كرده است. پس بايد منتظر آن باشيم.

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,گوگل پيكسل


طراحي ظاهري محصول بعدي گوگل چه مي‌شود؟ آيا مثل قبل باقي مي‌ماند؟
در آغاز بايد به اين نكته اشاره كنيم كه در دنياي طراحي گوشي‌هاي هوشمند دو دسته وجود دارد. دسته اول شركت‌هايي هستند كه پيشگامان ناميده مي‌شوند و دسته دوم شركت‌هايي هستند كه نام دنبال كنندگان را به يدك مي‌كشند. شركت گوگل در دسته دوم قرار دارد، اما مسئله منفي ماجرا اين جاست كه حتي در اين بخش نيز خودي نشان نداده است.

كسي نيست كه بتواند از امكانات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري گوشي‌هاي پيكسل ۳ و پيكسل ۳XL ايراد جدي بگيرد. براي مثال دوربين اين دستگاه‌ها با كيفيت بسيار بالاي خود واقعا فوق‌العاده هستند. اما واقعا طراحي ظاهري آن اصلا جذاب نيست و چيز تازه‌اي ندارد.

يكي از ضعف‌هاي واضح طراحي پيكسل ۳ وجود بريدگي صفحه نمايش بسيار بزرگ درون آن است. اين بريدگي واقعا جلوه ظاهري اين گوشي را در مقابل رقيبانش گرفته است. ما نمي‌گوييم كه طراحي اين گوشي بسيار بد است، اما به گوشي‌هاي جديد با چهره‌هاي دلربا شباهتي ندارد.

اما بر اساس شايعاتي كه به تازگي درباره محصول آينده گوگل منتشر شده است بايد منتظر يك طراحي جذاب باشيم. به تازگي طرحي از اين دستگاه منتشر شده كه ما از وجود شباهت ظاهري به گلكسي S10، پرچمدار جديد سامسونگ خبر مي‌دهد. مطمئنا بارزترين نماد طراحي اين گوشي را به خاطر داريد. بله بر اساس شايعات قرار است در گوشي پيكسل ۴ از حفره درون صفحه نمايش استفاده مي‌شود.

البته شايد به اين فكر كنيد كه اين طراحي هم تنها يك تقليد است، اما بايد گفت كه از طراحي‌هاي قبلي اين شركت بسيار جذاب‌تر است و همين كافيست. بر اساس طرحي كه منتشر شده است بايد حداقل يكي از اين گوشي‌ها داراي دوربين دوگانه باشد. هم براي دوربين اصلي و هم براي دوربين سلفي اين دوربين انتظار مي‌رود.

در طرحي كه از اين گوشي منتشر شده است يك مسئله ديگر هم وجود دارد. در اين طرح اسكنر اثر انگشت در پشت گوشي ديده نمي‌شود. احتمال‌هايي براي جايگزين اين حسگر در پشت گوشي وجود دارد. اولين احتمال اين است كه پيكسل ۴ داراي حسگر اثر انگشت درون صفحه نمايش است كه اگر اين طور باشد بسيار عالي است. در حالت ديگر ممكن است اين حسگر به كنار گوشي يعني كنار دكمه پاور رفته باشد؛ و در امكان آخر مي‌توان اين فرض در نظر گرفت كه حسگر اثر انگشت به كلي حذف شده و جاي خود را به سيستم تشخيص چهره داده است. اين سيستم تشخيص چهره بايد چيز شبيه فيس آي دي باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11023431.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.