هشتگ هاي ترند روز

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

هشتگ هاي ترند روز

۵۴ بازديد

انواع هشتگ در اينستاگرام – پر بازديد ترين هشتگ هاي فارسي اينستاگرامPhoto of مينا عيني فر مينا عيني فرمي 30, 20200203 خواستن اين مطلب 12 دقيقه زمان ميبردانواع هشتگ در اينستاگرامهشتگ‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي بسيار پركاربرد شده‌اند و هر روز اهميت اكثريت پيدا مي‌كنند. به طوري كه حال كه جستار مهمي در بازاريابي به حساب مي‌آيند و بايد چيرگي استفاده از آنها را ياد گرفت. هيچ آدم در باره اهميت جستجو در گوگل ترديد ندارد. اولين منبع همه ما كه هر روز از اينترنت بهره‌گيري مي‎‌كنيم هنگام پرسيدن سوال، گوگل است. جايي كه پذيرش اغلب سوالات در آن پيدا مي‌شود. اكنون اگر درباره اهميت هشتگ‌ها شك داريم، بايد بدانيم آنها عين نوار جستجوي گوگل در شبكه‌هاي اجتماعي هستند. يعني دست موزه اصلي جستجو در شبكه‌هاي اجتماعي از دسته اينستاگرام و توييتر همين هشتگ‌ها هستند. وقتي به پيگيري خريد يك محصول يا به كارگيري خدماتي هستيم، مي‌توانيم همان طور كه در گوگل جستجو مي‌كنيم، با هشتگ‌ها اينستاگرام را زير و رو كنيم. از اين جهت زياد مهم است كه اگر صاحب كسب و كار يا صفحه بيزنسي در اينستاگرام هستيم، حتما هشتگ‌ را در اينستاگرام را درست به شغل ببريم لغايت جستجوگران براي رفع نياز و خريد محصول يا خدمات به صفحه ما برسند! حالا كه به اهميت وجود هشتگ‌ها پي برديم، بايد بدانيم استفاده از آنها به سادگي نوشتن چند كلمه نيست! بلكه بيچارگي به مهارت دارد. هشتگ در اينستاگرام انواع مختلفي دارند و پيش از هر چيز بايد آنها را بشناسيم الي بتوانيم در جاي درست از آنها استفاده كنيم. بعد در ادامه با اين مطلب به اتفاق شويد.در مورد انواع ربات اينستاگرام هم ميتوانيد بخوانيد.
اگر بخواهيم هشتگ‌هاي ترند روز را دسته‌بندي كنيم، مي‌توانيم به اين دسته‌هاي كلي برسيم: هشتگ‌هاي عمومي بسيار پرطرفدار، هشتگ‌هاي عمومي كم‌طرفدارتر، هشتگ‌هاي تركيبي يا اختصاصي، هشتگ‌هاي برندد شده يا شخصي‌سازي شده. روشنگري هر كدام از آنها ساده است. فقط لازم است كاربرد آنها را جداگانه ياد بگيريم و به درستي به پيشه ببريم:
هشتگ‌هاي عمومي بسيار پرطرفدار آنهايي هستند كه بسياري از كاربران از آنها بهره‌گيري مي‌كنند و رايج هستند. مثلا #عشق يا #لبخند از آنگونه هشتگ‌هاي زياد پركاربرد و پرطرفدار فارسي هستند كه به ترتيب حدود 23 و 1 ميليون بار كاربرد شده‌اند. بسياري از كاربران انگار مي‌كنند هر چقدر از اين هشتگ‌ها بيشتر كاربرد كنند بهتر است و پست‌هايشان محبوب‌تر مي‌شود. در حالي كه در پيوستگي روشنگري مي‌دهيم كه لزوما اين طور نيست و  بايد تركيبي از گونه ها هشتگ‌ها را به شغل برد.
ساخت كمپين اينفلوئنسر ماركتينگهشتگ‌هاي عمومي كم‌طرفدارتر آنهايي هستند كه باز هم كلماتي عمومي و ساده هستند اما كمتر به عنوان هشتگ مورد استفاده بوده‌اند. مثل #صندلي كه بيش از 300هزار بار به صورت هشتگ استفاده شده است و اگر آن را جستجو كنيد مي‌بينيد كه با پست‌هاي اقليت نسبت به هشتگ‌هاي پيشين روبرو مي‌شويد. علت اين موضوع، خاص‌تر بودن اين هشتگ‌هاست و اينكه كاربران عام ممكن است هيچ وقت از آنها كاربرد نكنند. ولي بسياري از آنها هستند كه با برند شما مرتبط‌اند و بايد آنها را با جستجو پيدا كنيد.
هشتگ‌هاي تركيبي يا اختصاصي كمي خاص‌تر هستند. مثلا #صندلي_چوبي يا #سلامت_كودكان كه شمار به كارگيري آنها به 50هزار هم نمي‌رسد و در روز كاربران چندي از اين هشتگ‌ها بهره‌گيري مي‌كنند. برخي از آنها ممكن است حتي زير 10هزار بار كاربرد شده باشند اما براي برند شما ارزشمند باشند. اين هشتگ‌ها هم مشابه هشتگ‌هاي عمومي كم‌طرفدارتر، آمارگرفتن پايين‌تر دارند و به خصوص در زبان فارسي، به اندازه هشتگ‌هاي يك قسمتي بسيار كاربرد نشده‌اند. در زبان انگليسي هم چنين هشتگ‌هايي هستي دارند اما بعضي از آنها بسيار پركاربردتر از هشتگ‌هاي تركيبي در پارسي هستند. پس ايجاد فقط در ارتباط با هشتگ‌هاي پارسي گفتگو مي‌كنيم!
دسته بعدي هشتگ‌هاي اختصاصي يا برندد شده هستند كه اسم شما يا برندتان را در خود دارند يا براي نخستين بار خودتان از آنها استفاده كرده‌ايد و تبديل به هشتگ شده‌اند الي بخشي از پست‌هايتان را از بقيه متمايز كنيد و بتوانيد در يك صفحه هشتگ اختصاصي آنها را جمع كنيد.
بيشتر بدانيد: بهترين سايت كسب درآمد از اينستاگرام
از كدام هشتگ‌ها استفاده كنيم؟حالا از كدام هشتگ‌ها بايد بهره‌گيري كرد؟ براي پذيرش به اين سوال، لازم است با مكانيزم جستجوي هشتگ اينستاگرام آشنا شويم. زماني كه يك هشتگ را جستجو مي‌كنيم به صفحه آن مي‌رويم و دو تب مي‌بينيم. تب ديفالت كه اول از همه مفتوح مي‌شود Top يا قسمت مربوط به موفق‌ترين پست‌ها در آن هشتگ است، و تب دوم كه اگر روي آن بزنيم مي‌توانيم محتوايش را ببينيم تب recent يا پست‌هاي تازه با اين هشتگ است. زماني كه از يك هشتگ اينستاگرام پرطرفدار استفاده مي‌كنيم چشم وهمچشمي ما با صفحه‌هاي ارشد و پرمشاركت‌تر دشوار است. مثلا وقتي از #عشق استفاده مي‌كنيم همهنگام با ما هزاران تن ديگر هم اين هشتگ را كاربرد كرده‌اند و ممكن است پست آنها بالاتر از پست ما در قسمت Top ديده شود و پست ما در اين تب كاملا گم شود. با اين حال از آنجايي كه گمان كردن دارد در تب recent پست ما در دقايق نخست انتشار ديده شود، به كارگيري اين هشتگ‌هاي پرطرفدار به طور كلي منتفي نمي‌شود.
اما براي اينكه در قسمت Top تاب رقابت با پست‌هاي ديگران را داشته باشيم مي‌توانيم به سراغ هشتگ‌هاي كم‌طرفدارتر و هشتگ‌هاي تركيبي برويم. مثلا وقتي از هشتگ #زندگي_سالم بهره‌گيري مي‌كنيم، شمار كمتري از كاربران همزمان با ما اين هشتگ را به شغل برده‌اند. پس بخت اكثريت داريم كه اگر پست‌مان موفق بود، در تب Top ديده شود. از طرف ديگر در تب recent هم كه به جديدترين پست‌ها گزين كردن دارد، پست ما با سرعت كمتري زير مي‌رود و از حيث كاربراني كه جستجو مي‌كنند مخفي مي‌شود.
پس به كارگيري هر دو گونه هشتگ‌هاي كم‌طرفدار و پرطرفدار لازم است و هر كدام مي‌تواند به شكلي به ديده شدن پست‌هاي ما كمك كند. ولي لغايت زماني كه صفحه حقير است و همكاري كمي دارد، هشتگ‌هاي كم‌طرفدار مي‌توانند زياد كارساز باشند. يكتا به علت امكان رقابت بالا، و ديگري به علت امكان ديده شدن در تقسيم پست‌هاي اخير منتشر شده.
بيشتر بدانيد: چگونه اكانت اينستاگرام را برگردانيم
دانستن اين نكته هم لازم است كه اينستاگرام همه صفحه‌ها را به شكل مساوي با هم مقايسه نمي‌كند. در اين صورت هرگز پستي را با 300 لايك در سرنوشت Top يا در بخش اكسپلور نمي‌ديديم! ولي هستي چنين پست‌هايي در اين بخش‌ها پرتو مي‌دهد كه پيمان نيست همش با صفحه‌هاي بزرگ و ميليوني براي ديده شدن چشم وهمچشمي كنيم، بلكه عملكرد خوب يك پست ما در ميان پست‌هاي صفحه خودمان مي‌تواند آن را به صفحه اكسپلور و Top در هشتگ برساند. بسياري از كارشناسان از اين جستار غافل مي‌شوند كه در سرنوشت Top پست‌هايي ديده مي‌شود كه اينگيجمنت بسيار پاييني دارند ولي در صفحه خودشان عملكرد بهتري نسبت به بقيه پست‌ها داشته‌اند. اين يعني فرصت ديده شدن در اين دسته براي صفحه‌هاي كوچك هم وجوددارد. فلذا از استفاده از هشتگ‌هاي پرطرفدار هم غافل نشويد!
و ولي هشتگ‌هاي اختصاصي و برندد شده! اصولا منظور از استفاده از اين هشتگ‌ها ديده شدن در جستجو نيست! بلكه دسته‌بندي مطالب است. مثلا زماني كه شما يك بيزنس در گستره زيورآلات داريد مي‌توانيد از تركيب اسم برند و نوع محصول بهره‌گيري كنيد لغايت مخاطبانتان به راحتي دنبال محصول باره عقيده بگردند. مثلا #تيتي_گردنبند به شما كمك مي‌كند تمام گردنبندهاي برند تيتي را يكجا ببينيد. اين تركيب‌ها كاملا بسته به خلاقيت شما ايجاد مي‌شوند و هيچ قاعده خاصي ندارند. حتما نياز نيست نام برند در آن وجود داشته باشد و نوع محصول مشخص شده باشد. بلكه كاملا ارتباط به گونه دسته‌بندي شما و سليقه خودتان و مخاطبانتان دارد. بسياري از برندها از اين نوع هشتگ به طور كامل غافل‌اند و از اين امكان استفاده نمي‌كنند. در حالي كه مي‌تواند به مشتريان شما كمك كند بسيار ساده‌تر به فرآورده مورد نظرشان برسند و از شما خريد كنند. ساده كردن خريد در اينستاگرام يك قدم مهم به سمت افزايش فروش محصول است.
نحوه استفاده از هشتگ در اينستاگرامحالا كه متوجه شديم هشتگ‌ها انواع مختلفي دارند و از كل آنها بايد استفاده كرد، چه طور مي‌توانيم هشتگ‌هاي پسنديده برند يا صفحه خودمان را پيدا كنيم؟ يكتا از موضوعات زياد مهم در رشد صفحه‌هاي اينستاگرامي به كارگيري هشتگ‌هاي پيوسته است. به راستي به كارگيري هشتگ ترند ولي نامرتبط نه فقط كمكي به شما نمي‌كند، بلكه مي‌تواند به شما گزند هم بزند. به همين علت بهره‌گيري شانسي و رندوم از هشتگ‌ها را بايد كاملا از روند كار حذف كنيد و فكر شده هشتگ برگزيدن كنيد.
استفاده از هشتگ ترند به هواي رسيدن به مخاطبان اغلب يك اشتباه رايج است.افزايش فالوور با به كارگيري هشتگ هاي درست و مناسب رخداد مي افتد. بسياري انگاشت مي‌كنند اگر از هشتگ‌هاي دوست داشتني روز كه ترند شده‌اند بهره‌گيري كنند بهتر ديده مي‌شوند. ولي اين طرز انديشه يك ايراد كبير دارد؛ تمام واكنش‌هاي مخاطبان نسبت به محتواي شما به اينستاگرام پيغام مي‎فرستد. اگر كاربران يك هشتگ ترند را جستجو كنند، به پست بي‌ربط شما برسند و آن را مفتوح نكنند، يا باز كنند و واكنشي اثر ندهند، اين پيغام را به اينستاگرام مي‌فرستند كه جاي پست شما در اين هشتگ نيست و جستجوگران اين هشتگ به دنبال چنين محتوايي نيستند. بنابراين الگوريتم اينستاگرام متوجه مي‌شود كه پست شما بايد به شمار اقليت اثر ديتا شود و به Topهاي هشتگ مسير پيدا نكند. اين جستار مي‌تواند مشاركت پست را تحت كارايي قرار بدهد و به صفحه شما گزند بزند. پس از هشتگ نامرتبط و رندوم كاربرد نكنيد مگر اينكه پستتان را به طرزي خلاقانه و جذاب به آن ترند وابستگي ديتا باشيد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.