سيار اتفاق افتاده كه شما عبارت "تبليغات پيامكي" را شنيده و مباحث متفاوت آن را مطالعه كرده باشيد. همانطور كه ميدانيد مزاياي استفاده از اين روش زياد زياد مي باشد. ولي به پيگيري تمايلي كه بعد از آشنايي با اين نوع تبليغات به هستي مي آيد، مساله "بازاريابي پيامكي" مطرح مي شود. واقعاً مفهوم اين عبارت چيست و چرا داراي اهميت مي باشد؟
بازاريابي پيامكي در درستي يك طريق بازاريابي و بسيار شبيه بازاريابي ايميلي است كه به كسب و كارها اجازه مي دهد لغايت از راه نظام پيامكي به مشتريان خود پيام هاي بازاريابي و يا پيام هاي عمومي به صورت انبوه ارسال كنند.
اين پيام هاي بازاريابي مي تواند به طريق هاي متفاوتي از قبيل پيامك تبليغاتي ، تاسيس محصولات ، خطوط جديد ، فروش ، پيشنهادات و موارد ديگر ارسال شود.
در دنياي تجارت مدرن، گذرگاه هاي زيادي براي بازار و تبليغ كسب و كارها وجود دارد. بازاريابي پيامكي يك مسير ساير آن محسوب مي شود. درحقيقت بازاريابي پيامكي، گذرگاه كاملا مدرني براي برقراري ارتباط با مشتريان است.
در اين دنياي مدرن امروز كه مردم مي خواهند روبه جلو گام برداشته و به سرعت بستگي استوار كنند، آنها به تعقيب عازم هستند كه براي آنها مناسب، تند و آسان بوده و با روش زندگي آنها سازگار باشد. دقيقا به همين دليل است كه بازاريابي پيامكي از راه پنل اس ام اس در حال حاضر در ميان مشتريان و كسب و كارها بسيار دوست داشتني است.
مزاياي بازاريابي پيامكي
همه ما عاشق تلفن هاي همراهيم. آنها هرگز از طرف ما كنارگذاشته نمي شوند، تازه ترين برادر ما يعني تلفن همراهمان، دقيقا همه جا با ما است. آنها نه فقط حيات روزمره ما را دربرگرفته اند، بلكه در بسياري از موارد، ما را مدد مي كنند.مي تاب گفت تلفنهاي همراه ما نقش چاقوهاي ارتشي را در حيات ايفا مي كنند، ما به وسيله آنها عكس مي گيريم، آلارم ها را تنظيم مي كنيم، حساب بانكي چك كنيم، انتقال وجه سپريدن مي دهيم، موسيقي گوش مي كنيم، كتاب مي خوانيم و اين ليست مي تواند ادامه يابد.
سرعت به كارگيري اين بازاريابي مايه مي شود براي بسياري از شرايط كه در آن دسترسي تند به پيام شما اهميت دارد، پيامك در صدر جدول برگزيدن هايتان پيمان گيرد.
اين بازاريابي بسيار منعطف مي باشد. در به كار گيري پيامك براي وابستگي با مخاطبين خود، شما توانا هستيد آن ها را دسته بندي نماييد و با قصد مشخصي به هر تقسيم پيامي را ارسال كنيد. همين فرمايش سبب مي شود كه بازخورد پيامك ها و تبليغات شما افزايش پيدا كند و پيام شما در گزين كردن افرادي قرار گيرد كه به آن احتياج دارند.
مخاطبين و مشتريان شما مي توانند در لحظه وارد فهرست پيامكي شما شوند و يا از آن خارج شوند. اين فرمايش زياد ساده است و تنها در يك مرحله اتفاق خواهد افتاد، بنابراين افرادي كه در فهرست پيامكي شما پيمان دارند و متعلق به خارج نمي شوند، با تمايل خود پيامك هاي شما را دريافت مي كنند.
در پيوستگي بعضي از مزاياي بازاريابي پيامكي را بررسي مي كنيم.
بازار گستره و هدفمند پيامك
بازار كلي اس ام اس دربرگيرنده افراد مختلف در رده هاي سني و علايق گوناگون است كه هر كدام به روش هاي مختلف با پيامك هاي موبايل خود در بستگي و هر روز آن ها را چك مي كنند. براي هدفمند شدن و كارايي گذاري بيشتر بازاريابي پيامكي، نيازي نيست به همگي افراد اين بازار بزرگ پيامك ارسال كنيد. با پروا به گونه كسب و كارتان مي توانيد تا جايي كه امكان دارد كوچك تر نماييد تا افرادي كه دقيقا نياز مند فرآورده شما هستند را قصد بگيريد و با راسال اس ام اس آن ها به سمت برند و سوداگري خود بكشانيد.
همخواني بازاريابي پيامكي با ديگر شيوه هاي بازاريابي
بازاريابي پيامكي مي تواند در كناره ديگر تبليغات نيز بهرهگيري شود و نيازي نيست تنها به انفرادي از آن كاربرد شود. تبليغات از راه اس ام اس نه تنها مشكلي براي ديگر طريق هاي تبليغاتي برپايي نمي كند، بلكه مي تواند براي موثر تر شدن ديگر روش هاي تبليغاتي نيز كاربرد شود. مثلا براي شفا ايميل ماركتينگ مي تاب اس ام اس هاي چك كردن ايميل را براي ياد آوري مشتريان ارسال كنيد يا لينك شبكه هاي اجتماعي و سايت خود را در پيامك ارسال كنيد و باعث افزايش بازديد در كمپين هاي ديجيتال ماركتينگ شويد.
انعطاف پذيري بازاريابي پيامكي
از ويژگي هاي زياد جالب استفاد از بازاريابي پيامكي انطغاف پذير بودن و قابليت برپايي تنوع در پيامك هاي ارسالي است. نيازي نيست كه حتما از متن هاي تبليغاتي كليشه ايي و خسته كننده استفاده كنيد. مي توانيد در يك متن كوتاه مايه تاثير گذاري مخاطب خويش و واكنش آن ها شويد. انواع كسب و كار ها در هر مقوله ايي كه باشند مي توانند متن هاي متناسب با سليقه مشتريان خود طراحي و ارسال كنند.
بر اين اساس است كه بازاريابي پيامكي يا اس ام اس ماركتينگ به عنوان بهترين گذرگاه براي برقراري بستگي تند و راحت شناخته مي شود. براي درك تاثيرات پيامك انبوه در بازاريابي، نوشتار اصول كاميابي در بازاريابي پيامكي را مطالعه كنيد.
چه كساني در چه زماني و چرا بايد از پيامك انبوه بهرهگيري كنند؟
بازاريابي پيامكي طريق اي مثبت براي كسب و كارها
بازاريابي پيامكي براي كسب و كارها و مشاغل نيز روش اي زياد راحت، تند و راحت است.
ارسال پيام كوتاهي تبليغاتي صاحبان مشاغل مي توانند پيام هاي متني طولاني را فقط با يك كليك
ارسال كنند.آنها مي توانند لينك هاي داخلي پيامك ها را پيگيري كرده و حتي اين پيامك ها را لغو كنند.
مقاله مزاياي پيامك انبوه در اين مقوله مي توند توضيحات كامل تري به شما ارائه كند.
توجه داشته باشيد كه طبق آمارگرفتن منتشر شده :
98 درصد از پيامك هاي ارسالي شما خوانده مي شود.
95 درصد ازپيامك تنها ظرف 3 دقيقه پس از ارسال خوانده مي شود.
اين بدان معني است كه كسب و كا ها بازاريابي پيامكي را دوست دارند، زيرا اين شوه بازاريابي
واقعا مي تواند تضمين كند كه پيام هاي آنها خوانده مي شود!!!!
بازاريابي پيامكي
كدام مشاغل از بازاريابي پيامكي كاربرد مي كنند؟
بسياري از مشاغل و كسب و كارها يا از طريق API يا از طريق وب مستر از بازاريابي پيامكي بهرهگيري مي كنند .
اين طريق بازاريابي براي موارد پايين كاربرد دارد :
معرفي محصول يا سرويس جديد
فروش يا پيشنهادات
اطلاع رساني
ياداوري تحويل كالا
يادآوري روزهاي مهم و خاص
اخبار مهم
خدمات مشتريان
پيغام هاي تاييديه
اساسا بازاريابي پيامكي براي هرزمينه و فعاليت شغلي مي تواند سودمند باشد..!
بطور چكيده مي تاب گفت:
بازاريابي پيامكي به گردآور تكاپو هايي گفته مي شود كه بدست آن شما به جذب مشتري براي اس ام اس هاي تبليغاتي خويش مي پردازيد. با چنين تعريفي شما به راحتي مي توانيد پي به اهميت آن ببريد. در ضمن با يك بازاريابي صحيح بدست پيامك تبليغاتي شما مي توانيد افرادي را بيابيد كه به اخذ تبليغات شما رغبت دارند. بنابراين راهبرد تبليغاتي شما نيز بهينه سازي خواهد شد.
هر صنعت و سازماني مي تواند روش منحصر به فردي براي اين نوع از بازاريابي داشته باشد.
نكاتي براي كاميابي در بازاريابي پيامكي
پيشنهادات محرك به مشتريان خود دهيد:
براي اينكه بتوانيد مشتريان اكثريت را به خود جذب كنيد لازم است پيشنهادات وسوسه انگيز را برايشان مطرح كنيد. به عنوان مثال تخفيف، تست رايگان، ارائه سرويس هاي خرج اي به صورت مجاني از راه خريد پيامكي و ...
فراموش نكنيد متن ارسالي شما بايد فريبنده و اختياري باشد نه اجباري.
محتواي پيامك ارسالي خويش را منحصر به فرد كنيد:
تنها دروازه ارتباطي شما با مشتريانتان چند خط و واژه خواهد بود بعد لازم است بر تك تك واژه ها متمركز شويد و وضعيت وابستگي آن چند واژه را با سوداگري و فرآورده خود به درستي و با دقت تعيين نماييد.
به علايق شخصي مشتريان خويش اهميت دهيد:
در هر زماني و در هر مكاني با هر تجارتي در عقيده گرفتن سلايق شخصي كاربران و مشتريان به هدف گراميدن و توجه به آنان از طرف فروشندگان زياد اهميت داشته است پس يادتان باشد مشتريان و سلايق شان را فراموش نكنيد احتمالاً آنها چشم براه تبريك زايش و يا شادباش- شاباش اعياد و فراخور هاي خاص از طرف شما هستند.
هر پيامكي را براي هر مشتركي نفرستيد:
مشتريان دريافت كننده پيامك در لحظه، پيامك را حذف مي كنند اگر هيچ ارتباطي به شرايط سني يا فردي و يا موقعيتي آن ها نداشته باشد. اگر بتوانيد صحيح در لحظه خريد و يا احتياج مشتري محصول خود را ارائه كنيد برنده خواهيد بود!
سعي كنيد گذرگاه انتخاب رقبا را براي مشتريانتان ببنديد:
دقيقا خود را جاي دريافت كنندگان پيامك تان بگذاريد و از خودتان بپرسيد چرا افراد بايد از شما خريد كنند و يا چه تفاوتي بين كالا يا خدمات شما با باقي رقبايتان است. يادتان باشد كيفيت شناسايي محصول و خدماتتان در دستان شماست پس به بهترين نحو آن را ارائه و معرفي كنيد.
بازاريابي پيامكي هدفمند
كوتاه و متمركز باشيد
متن پيام شما مي بايست كوتاه و متمركز باشد. در بازاريابي موبايل فرصتي براي اشتباه نداريد. مخاطبان ويژه و باره نظر خويش را بشناسيد و مستقيماً با آنها صحبت كنيد. از ذكر جزئيات غيرضروري پرهيز كنيد و به سادگي براي مخاطبانتان توضيح بدهيد.
از بازارگرمي، زبان تودگانه و اختصارنويسي دوري كنيد
اگر متن پيام شما مناسب نباشد، مصرف كننده و خواننده پيام شما بدون لحظه اي تامل آن را پاك مي كند. بسيار مهم است كه شما از چرب زباني و تبليغات بيش از كران دوري كنيد. اين سوژه شامل بازاريابي پر زرق و برق همچون پيشنهادا عجب انگيز، زبان عاميانه و متون و جملات زياد خلاصه مي باشد كه همه اينها فهم نادرستي از برندشما در مشتري ايجاد مي كند و به شما گزند مي رساند.
چيزي باارزش ِ آني و لحظه اي ارائه كنيد
هيچ كس نمي خواهد پيام هاي تبليغاتي دريافت كند مگر آنكه پيام خدمت يا محصول ارزشمندي به او ارائه كند. زيرا پيام رساني طريق اي لحظه اي است. مي بايست پيام ها را در زمان خودش ارسال شوند. مثلاً زماني كه مي خواهيد اطلاعاتي در ارتباط با فروش يا فرآورده جديد ارائه كنيد، پيام شما مي بايست سود و برتري خريد و گرفتن خدمات و محصولات را براي مشتري در آن لحظه شرح دهد.
خود را شناسايي كنيد. هويت خويش را به آن ها بگوئيد.
آيا اغلب رخ ديتا است كه پيامي اخذ كنيد كه اسم شركت يا آن برند برايتان ناشناس باشد؟
شما اغلب پيامي را مي خوانيد كه عدد فرستنده را نمي شناسيد و يا متن آن برايتان مبهم است و بيشتر آن ها را به راحتي منزه مي كنيد. اصولاً پيام هاي مجهول الهويه را تند منزه مي كنيد.
اين كه پيام شما به روشني خودتان، كسب و كارتان و خدمات و محصولات خويش را معرفي كنيد از ضروريات است . با اين پيشه شما از منزه شدن تند پيامتان بازدارندگي كرده ايد.
با پيام خود احساس ويژه و ويژه بودن را در مشتري ايجاد كنيد.
صندوق پيام هاي مخاطبانتان را با هر چيز پر نكنيد. مصرف كنندگان شما به راحتي مي توانند اخبار پيوسته با پيشنهادات، محصولات و خدمات سوداگري شما را از وب سايتتان و يا تبليغات خياباني اخذ كنند. با ارسال پيام هاي ويژه ، اين حس را در آنها ايجاد كنيد كه خاص هستند و براي تبليغات ممتاز گلچين شده اند. وگرنه ، آنها گرايش زيادي به گرفتن پيام از جانب شما نخواهند داشت.
در حال حاضر شما مي دانيد كه بازاريابي پيامكي چيست، در باره چگونگي بكارگيري كارساز اين طريق بازاريابي مطالب ذيل را بخوانيد:
بازاريابي از طريق ارسال پيامك تبليغاتي
دست يابي به مشتريان در بازاريابي از راه پنل پيامكي
پنج نكته براي بازاريابي بهتر توسط پنل اس ام اس تبليغاتي
چهارشنبه ۰۴ تیر ۹۹ | ۱۱:۰۵ ۶۳ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است