ولي ساختن محتواي خوب تنها بخشي از ماجراست است. برندها اگر بخواهند مورد توجه قرار بگيرند، فالو شوند و در پايان شاهد افزايش عايديشان از حضور در اينستاگرام باشند، بايد راهبرد بازاريابي محتوايي داشته باشند كه مشخصا مناسب اينستاگرام باشد.
در پيوستگي با 10 باره كه بايد در راهبرد بازاريابي درونمايه در اينستاگرام بكار گيريد را براي شما آورده ام.
۱. استعمال و ارزش فرآورده يا خدمتتان را نشان دهيداز آنجايي كه اينستاگرام اساسا يك پلتفرم بصري است، يك محل عالي براي ارائه عكس ها و ويديوهاي پرتو دهنده ارزش واقعي محصول/ خدمتتان به احصاييه ميآيد. يكي از برندهايي كه اين پيشه را به خوبي سپريدن ميدهد اپليكيشن سفارش غذاي ريحون است. اين استارتاپ به چهره هايلايت در اينستاگرام بسياري از كاربريهاي اپليكيشن خود را در اختيار مخاطبين قرار ميدهد. اين فرمايش يك راهبرد كليدي بازاريابي درونمايه در اينستاگرام است و ميتواند در صنعت و كسب و كاري بهرهگيري شود.
اپليكيشن ريحون
۲. افزايش محتواي برپايي شده بدست كاربرتاييد اجتماعي اين روزها يك توافق بزرگ است. مصرف كنندگان به ديگر مصرف كنندگان بيشتر از برندهايي كه تجربه اي نسبت به آنها نداشتهاند اعتماد دارند. بنابراين اگر ميتوانيد تصاوير و/ يا ويديوهايي از مشتريان خوشنود در حال استفاده از محصول يا خدمتتان به دست آوريد، بسيار محتمل است كه اعتماد مخاطبين هدفتان را به دست آوريد. اين استراتژي بازاريابي محتوا از جانب برندهاي تمام صنايع به شغل گرفته ميشود، خواه مبتني بر فرآورده باشند، همانند صنعت مد، مبتني بر محيط باشند، همانند كافي شاپ يا بر پايه خدمات مشابه خطوط هوايي.
پيج اينستاگرامي DMWAY.ir كه از آن دورهمي هاي درمسير بازاريابي اينستاگرام مي باشد، به خوبي از اين استراتژي استفاده مي كند. با هستي اينكه فقط 4 دورهمي از زمان شروع اين دورهمي ها مي گذرد. اگر هشتگ #dmway را در اينستاگرام جست و جو نماييد متوجه خواهيد شد كه، چه ميزان محتوا توسط افراد گوناگون براي اين دورهمي ها فرآوري شده است.
دورهمي در گذرگاه بازاريابي ديجيتال
۳. از حكايت سرايي استفاده كنيدتصاوير ميتوانند داستانهايي تعريف كنند؛ ويديوها نيز ميتوانند اين شغل را اتمام دهند. شما ميتوانيد با مشخص كردن ويژگيهاي تيمتان به شخصيت پردازي برندتان بپردازيد، سرگذشت نخست به كار شركتتان، فرآيند فرآوري محصولتان يا پايبند شدن به اتمام فعاليتهاي اجتماعي خوب به عنوان بخشي از راهبرد بازاريابي محتوا به كمك شما ميآيند.
خودم سعي مي كنم در پست هايي كه مي نويسم از سرگذشت سرايي استفاده كنم و معمولا اين پست ها، انگيجمنت به مراتب اكثريت را نيز جذب مي كنند.
همچنين در پلتفرم كسب و كار بينام كوشش كرده ايم، برخي مفاهيم بازاريابي را به شيوه حكايت سرايي براي مخاطب ساده سازي نماييم و بازخوردهاي آن نيز زياد خوب بوده است.
۴. پستها را برنامهريزي كنيديكي از مواردي كه هم براي اينستاگرام و هم براي مخاطب خوشايند و جذاب است، نظم در پست گذاري است. توصيه ما اين است كه بر اساس قابليت insights اينستاگرام يا هر دست موزه ديگري، بهترين موعد براي پست گذاري را گزينش كنيد و خويش را متعهد نماييد كه در سررسيد مقرر پست مورد نظر را منتشر نماييد.
براي آنكه بتوانيد از موعد بهترين بهرهگيري را نماييد و دقيقا در موعد مشخص شده پشت خود را ارسال نماييد، از ابزارهاي مخصوص به اين شغل استفاده نماييد.
در حال آماده يگانه از سرويس هاي خوب ايراني براي اين منظور، وبسايت امروزين هاب مي باشد.
۵. محصولاتتان را تگ كنيد تا پستهاي قابل خريد داشته باشيديك راهبرد هوشمندانه بازاريابي درونمايه در اينستاگرام اضافه كردن قابليت فروشگاه به آن است. به اين معني كه فالوورهايتان ناچار نيستند براي خريد به وب سايتتان از راه لينك Bio مراجعه كنند بلكه ميتوانند از طريق همان پست و تنها انتخاب تگ فرآورده باره عقيده خريد كنند و اين يك راهبرد بازاريابي محتواي خوب در اينستاگرام به حساب ميآيد.
اينكه هر كاري انجام دهيد كه خريد را براي مشتريانتان سادهتر كنيد استراتژي زياد خوبي است. در پيوستگي يك مثال از اين اقدام توسط اكانت اينستاگرام برند ديجي استايل نگريستن مي نماييد.
۶. از تبليغات در اينستاگرام بهرهگيري كنيدشما براي استفاده از اين راهبرد بازاريابي محتوا در اينستاگرام چند گزينه پيش رو داريد.
1.از قابليت تبليغات يا promote اينستاگرام كاربرد نماييد كه در حال آماده تعدادي شركت در ايران اين خدمات را ارائه مي نمايند. در اين شيوه يك پست خود را مي توانيد با منظور گيري ريزبين مخاطب در صفحه فيد كاربران اينستاگرام به چهره تبليغ نمايش دهيد.
تبليغات اينستاگرام
2.تبليغات در صفحات ديگران: بسياري از صفخات پر بازديد اينستاگرام، تعرفه هايي براي تبليغات شما دارند. بس است به آنها پيام دهيد، در باره خرج ها به توافق برسيد و پس از طراحي يك آگهي جذاب، آن را در پسنديدن صفحه باره عقيده قرار دهيد الي به چهره پست يا استوري در صفحه خود قرار دهد.
3.روش ديگر تبليغات در اينستاگرام، به صورت كمپين و همكاري با آژانس هاي ديجيتال ماركتينگ مي باشد. در اين شيوه بر پاي بست، بودجه و بيننده شما، يك كمپين براي تبليغات شما در اينستاگرام طراحي مي شود و در موعد مشخص آگهي شما در دهها يا صدها صفحه به نمايش در مي آيد.
براي تبليغات به هريك از شيوه هاي فوق، مي توانيد با ما در وابستگي باشيد.
درخواست خويش را به آيدي تلگرام @behnam_keshani ارسال نماييد.
۷. مشاركت با اينفلوئنسرهاچه چيزي از يك شخص اينفلوئنسر ميسازد؟ هر شخصي كه فالوورهاي زيادي داشته باشد و بتواند روي رفتار آنها كارايي بگذارد، اينفلوئنسر نام دارد. ممكن است اينفلوئنسرها شخص يا شركتهاي ساير باشند، اما همكاري با آنها يك راهبرد بازاريابي محتواي زياد هوشمندانه به حساب ميآيد. در اين تقدير دو گزينه قبل روي داريد:
شما ميتوانيد براي گسترش در حساب كاربري آن اينفلوئنسر خرج پرداخت كنيد.شما ميتوانيد وارد يك توافق دوجانبه شويد و توافق كنيد محصولات/ خدمات يكديگر را ترويج كنيد.براي آشنايي كامل با اينفلوئنسر ماركتينگ در شبكه هاي اجتماعي مطلب ذيل را مطالعه نماييد.
مقاله پيوسته را از دست ندهيد:اينفلوئنسر ماركتينگ در شبكه هاي اجتماعي صفر لغايت صد
۸. معيارها يا سنجه هاي خويش را رصد كنيداگر بازديدها، اشتراك گذاريها و رشد باره نظرتان را رصد نكنيد و زير عقيده نگيريد متوجه نخواهيد شد كه چه نوع پست يا استراتژي بازاريابي محتوايي براي شما مفيد خواهد بود! اينستاگرام حائز ابزار آناليتيكز رايگان است كه مي توانيد از آن استفاده نماييد. برخي دادههاي كليدي كه بايد جمع آوري و تجزيه و تحليل شوند عبارتند از:
تجزيه و تحليل پروفايلتان – تعداد فالوورها، تعداد اكانتهايي كه پست يا وبسايتتان را ديدهاند يا با شما تماس گرفتهاند و نرخ كليك هر پست و غيره.مخاطبينتان – طبق جنسيت، سن، مكان، ايام و زمان.Impression و دسترسي به تصاوير، ويديوها و استوريهايتان.براي يادگيري تمام متريك ها در اينستاگرام، اين مطلب را مطالعه نماييد:
مقاله پيوسته را از دست ندهيد:تحليل و آناليز اينستاگرام: راهنماي جامع متريكها، Insights، نكات و ابزارها
۹. مطئن شويد صفحه Bio جذابي داريددر اينجا است كه بايد كاملا خلاق و سرگرم كننده ظاهر شويد. اگر در به كارگيري واژه ها خبره هستيد، عالي است. اگر اينگونه نيستيد و اين توانايي را نداريد به بيوي برندهاي رقيبتان نگاه كنيد و ببينيد كداميك از آنها اغلب شما را به خود درگير ميكند، سپس كوشش كنيد آن سخيف و سياق را تقليد كنيد!
براي آشنايي با تكنيك ها و روش هاي نگارش يك بيو جذاب، مطلب ذيل را بخوانيد:
مقاله مرتبط را از دست ندهيد:چگونه بيو پروفايل اينستاگرام حرفهاي بنويسيم؟۱۰. تگ موقعيت مكاني را اضافه كنيدژئوتگ را ميتوان به سادگي با گنجاندن موقعيت فيزيكي مكان كسب و كارتان نخست كنيد تا بتوانيد مشتريان محلي را به خودتاان جذب كنيد. ابتدا، موقعيت مكانيتان را از راه تنظيمات “موقعيت ساز” فيسبوك برپايي كنيد. سپس، ميتوانيد آن موقعيت را در هر يك از پستهايتان اضافه كنيد يا به صورت استيكر در استوريهايتان قرار دهيد. راههاي زيادي براي استفاده از ژئوتگ اينستاگرام هستي دارد، فلذا كمي جستجو كنيد و به كارگيري اين گزينه را به عنوان بخشي از استراتژي بازاريابي محتوا در اينستاگرام به پيشه بگيريد!
شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ | ۱۲:۲۸ ۵۹ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است