سئو ( seo ) چيست؟

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

سئو ( seo ) چيست؟

۵۷ بازديد
ئو اقتباس از عبارت Search Engine Optimization است كه كلمات معادلي چون SEO يا بهينه سازي موتور جستجو دارد كه همگي آنها به يك معني مي باشند و مي نا آن را بصورت زير تعريف نمود:
سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو)  به معناي فريب و يا دستكاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست.  

سئو ( seo ) چيست؟ چرا بايد به سئو اهميت دهيم؟

آن‌ها براي كمك كردن به بهبود رويت و بستگي وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با قصد رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.
سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيك وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل پيوسته صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.
سئو فرآيند ساده‌اي نيست كه به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.
سئو سايت يا بهينه سازي سايت يگانه از كار و جنبش هايي است كه بدست سئوكار سپريدن مي شود.
الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يك سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي كامياب سئو بدانند.
سئو چيست
اوايل شروع سئو
در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو شغل خود را نخست كردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن سررسيد ملت موتورهاي جستجو را به ديد يك ليست فهرست شده نگاه مي‌كردند كه همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر پاي بست، حروف الفبا سپريدن مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست هستي داشتند.
با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري نما مي‌شدند كه از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌كردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراكم كلمه كليدي ( تعداد دفعاتي كه يك واژه كليدي يا يك عبارت در يك صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد كل واژه ها صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي درك محتويات وب سايت‌ها بهره‌گيري مي‌كردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خويش را آغاز كرد. با گسترش رتبه‌بندي صفحات بدست موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به تعقيب پيدا كردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.
يك نوشتار كه توسط نيويورك تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد درباره توسعه‌دهندگان وب گفتگو كرد كه براي پيمان اخذ در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو كاربرد مي‌كردند. اين مقاله توضيح مي‌دهد كه چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يك سايت را به به اتفاق واژه ها كليدي ويژه كه معمولا در پشت گرافيك سايت مخفي شده است، بارگذاري مي‌كنند كه در نتيجه موتورهاي جستجو اين كلمات كليدي را شمارش كرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.
همان طور كه گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي واژه ها كليدي ويژه در اوايل شغل خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بكار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار اخذ در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است كه مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستكاري كنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز هستي دارد و پيوسته پيدا خواهد كرد.
اهداف سئو چيست ؟
هدف سئو كمك به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش وابستگي بين صفحات و كلمات كليدي وارد شده بدست كاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات پيوسته با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي كاربر و هم براي موتور جستجو است كه در آن كاربر بيشترين نتايج پيوسته جستجو شده را پيدا مي‌كند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا كه الگوريتم آن بيشترين صفحات پيوسته را پرتو مي‌دهد.
بعد از اينكه سئوبراي درمان رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي شغل خود را آغاز كرد، اين فرآيند نيازمند نزاكت و سررسيد براي پياده‌سازي روش‌هاي خويش شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يك صفحه است.
بسته به اينكه چگونه واژه ها كليدي رقابتي در بهينه سازي باره كاربرد قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌كشد الي به نتيجه برسد. اگر چه ممكن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو مايه افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدكنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است كه در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه الي نتيجه طبيعي نخست كه 58.4 درصد كليك‌ها را شامل مي‌شود، پيمان گيرند.
اين جاي شگفتي نيست كه وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي كه بفروش مي‌رسانند بر راز رسيدن به رتبه يك نتايج جستجو رقابت كنند. به عنوان نمونه واژه كليدي رقابتي "بيمه خودكار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود گزين كردن مي‌دهد، اين بدين معني است كه 3 جايگاه نخست 58.4 درصد بازديدكنندگان و خويش جايگاه نخست 36.4 درصد بازديدكنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است كه در بالاي نتايج جستجو پيمان گيرند به خصوص آنهايي كه با افزايش ترافيك سايت به شمار مشتريانشان اضافه مي‌شود.
يك مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو كنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو كليك كنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌كند 72.3 درصد كاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو كليك مي‌كنند و تنها 27.3 درصد كاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده كليك مي‌كنند. اين يكي ديگر از دلايلي است كه شركت‌ها تاثير سئو را دانسته و آماده هستند براي آن زمان و هزينه صرف كنند.
بطور كلي اهداف سئو را مي طاقت بصورت زير چكيده نمود:
    در بازديد وب سايت تاثير بسزايي دارد.
    باعث ايجاد برند مي شود.
    مايه افزايش ترافيك سايت خواهد شد.
    باعث شده وب سايت در صفحه نتايج موتور جستجو از رتبه بهتري برخوردار شد.
    باعث افزايش فروش محصولات خواهد شد.
    بهترين آلت براي تبليغات است.
بهينه سازي موتور جستجو چيست
سئو درون صفحه چيست ؟ (On Page SEO)
سئو داخل صفحه به مهار مستقيم كدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... پيوسته مي‌شود؛ به طور كلي هر چيزي كه در سايت خويش بارگذاري مي‌كنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است كه شما بيشترين مهار را روي آن داريد. هر گونه تغييري را كه شما در محتويات سايت خويش ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است كه شيوه SEO On Page بدرستي پيش از روش SEO Off Page انجام شود.
سئو خارج صفحه چيست ؟ (Off Page SEO)
بر خلاف طريق SEO On Page كه توسعه وب سايت با كنترل مستقيم بالايي سپريدن مي‌شد، روش بهينه سازي بيرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است كه در بيرون از وب سايت شما اتمام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است كه مي‌تواند در توسط آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما كمك كند. SEO Off Page در درجه نخست در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي كه از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌كنند) متمركز مي‌شود سپس با به كارگيري روش‌هايي كه در خارج از وب سايت اتمام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.
SEO Off Page يك فرآيند نامحدود است كه بدست مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.
سئو كلاه - سفيد چيست ؟ (White Hat)
در واژگان فني اين حوزه، سئو كلاه – سفيد به گردآور تكنيك‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي كه از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌كنند، اشاره دارد. كه اين به معني فريب يا دستكاري موتور‌هاي جستجو و يا كاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است كه يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت توسط آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو بهره‌گيري مي‌كند.
سئو كلاه - سياه چيست ؟ (Black Hat)
به عبارتي ديگر اصطلاح سئو كلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد كه به قصد فريب، بازي و دستكاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بكار مي‌رود. اين مهم است كه بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بكارگيري اين روش‌ها خطر بيرون شدن از فهرست پايگاه ديتا را براي هميشه در بر دارد.
انجام تاكتيك‌هاي سئو كلاه – سياه ممكن است كه باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف كامل از ليست پايگاه ديتا موتور جستجو شود.
مقالات در گويه بهينه سازي موتور جستجو
در ذيل به برخي از مقالات در گويه بهينه سازي موتور جستجو اشاره شده است:
پژوهشي در راهبرد هاي بهينه سازي موتور جستجو براي گسترش وب سايت هاي بزرگ
در اين تحقيق پژوهشگر معتقد است كه هنگامي كه پياده سازي وب سايت به واپسين،انجام مي رسد مشكلي كه خيلي از كمپاني ها با آن مواجه هستند اين مسئله است كه نمي دانند كه چگونه وب سايت خويش را در اينترنت شناسايي نمايد كه بهترين شيوه براي شناسايي تارنما بهنيه سازي موتور جستجو است. در اين پژوهش بر اساس 77 معياري كه از منابع مختلف و موتورهاي جستجو رسيدگي نموده است استراتژهاي بهينه سازي براي گسترش وب سايت را بصورت پايين شناسايي مي نمايد:
    شفا ساختار سايت
    استراتژي كلمات كليدي
    استراتژي URL
    بهينه سازي كد
    پردازش كردن متن
    بهينه سازي لينك هاي ورودي
    راهبرد نام حوزه و هاست
آناليز تكنيك هاي بهينه سازي موتور جستجو
اين تحقيق استراتژي بهينه سازي شركت هاي گوگل و مايكروسافت را رسيدگي و توضيح داده است و موردي كه جهت مطالعه و آناليز پيمان داده است، راهبرد هاي مربوط به كمپاني مايكروسافت است. مهمترين معيارها براي بهينه سازي موتور جستجو از عقيده پژوهنده عبارتند از:
    اضافه كردن Allow يا DisAllow به نقشه سايت
    افزودن URL به نقشه سايت
    افزودن نقشه سايت به robots.txt
    استفاده از ابزارهاي آناليز جهت crawl
بهينه سازي موتور جستجو جهت افزايش بهبود رويت وب سايت
در اين پژوهش محققين عواملي كه در افزايش رتبه سايت تاثير دارند را به 3 سه بخش بخش بندي مي كنند:
    شركت هاي دارنده موتور جستجو: جستجوكنندگان در صفحات موتورهاي جستجو يك پرس و جو را اجرا مي كنند سپس نتيجه آن در صفحه نتايج موتور جستجو نمايش داده مي شود.
    وب مسترها و كمپاني هاي بهينه سازي موتور جستجو: شركت هايي كه با استفاده از يكسري آلت و مهارت ها سعي مي كنند رتبه وب سايت ها را در صفحه نتايج موتور جستجو افزايش دهند
    جستجو كنندگان در موتورهاي جستجو: افرادي هستند كه در موتورهاي جستجو بدنبال يافتن اطلاعات باره نظرشان هستند.
محققين معتقد هستند افرادي كه فعاليت بهينه سازي را سپريدن مي دهند مي بايست از آخرين تغييرات الگوريتم ها ي موتورهاي جستجو مطلع باشند و عواملي كه مايه مي شود ترافيك سايت افزايش پيدا نمايد را بخوبي بشناسند و وانگهي از كلماتي كه كاربران پاياني بدنبال آن مي گردند نيز آگاهانيدن داشته باشند و بعبارتي ساير مي بايست اطلاعات خود را در سه تقسيم بندي بالا هميشه بروز نگه دارند.
بهينه سازي موتور جستجو: مفاهيم آناليز فني
در اين تحقيق بر اساس يكسري مقالات، پژوهش ها و راهنمايي ها برخي از مفاهيم بهينه سازي موتور جستجو آورده شده است. محقيق معتقد هستند بهينه سازي موتور جستجو فرآيندي است كه هيچ وقت تمام نمي شود و تكنيك هاي زيادي براي بهتر كردن رتبه سايت وجود دارد ولي پياده سازي همه آنها مشكل است. :
تكنيك هايي كه در اين پژوهش براي بهينه سازي عنوان شده است عبارتند از:
    افزايش لينك هاي خارجي
    تغيير نام فايل ها
    لينك يك طرفه
    كلمات كليدي
    به كارگيري Meta Tag
    كاربرد درست از عنوان
    استفاده از robots.txt
    بهينه سازي محتوا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.