تاريخچه و معني كامل ايموجي ها
در اينبخش تاريخچه و معني كامل ايموجي ها را بررسي مي كنيم. ايموجي ها همان شكلك هايي هستند كـه امروزه اكثرا در شبكه هاي اجتماعي مورد استفاده قرار ميگيرند. ايموجي ها احساسات رابه متن اضافه مي كنند، شـما ميتوانيد با درج يك ايموجي بـه انتهاي جمله اي كـه در فضاي مجازي مينويسيد، منظور خودرا بهتر و كامل تر بيان كنيد. در ادامه بيشتر صحبت مي كنيم. با مجله پارس ناز همراه باشيد.
تاريخچه ايموجي ها
ايموجيها نمادهايي براي انتقال لحن و تُن صدا، حالت چهره و زبان بدن هستند و ميتوانند بـه شكلي مختصر روايتگر داستان هايي باشند كـه بـه تمامي زبانها قابل فهم هستند. ايموجي در واقع بـه معناي خط تصويري اسـت. كلمه ايموجي در زبان ژاپني بـه معناي تصويرنگاشت اسـت. اين شكلكها متعلق بـه فرهنگ ژاپني هستند.
مثلا خم شدن «براي عذرخواهي» يا گروهي از شكلكها كـه نمايانكننده غذا هاي مشهور هستند؛ مانند نودل كاري ژاپني، دنگو و سوشي. نخستين ايموجي درسال ۱۹۹۸ يا ۱۹۹۹ را شخصي بنام «شيگهتاكا كوريتا» ساخت تا ارتباطات الكترونيكي را ساده كند اما درسال ۱۹۹۷ نيكولاس لوفراني تجربه كار با «چهرههاي خندان» را آغاز كرد.
نيكولاس با اين هدف كـه آيكونهايي رنگي بسازد كـه مشابه با شكلكهاي قديمي كـه فقط با استفاده از علايم نگارشي ساخته شده بودند، و براي استفاده در فناوري ديجيتالي جذابتر باشند اينكار را شروع كرد. لوفراني با استفاده از اين تجربهها، نخستين شكلكهاي گرافيكي را ساخت و يك واژهنامه آنلاين شكلك جمع آوري كرد كـه در طبقهبنديهاي مختلف مانند:
كلاسيك، بيان حالات، پرچمها، جشنها، سرگرمي، ورزشي، آب و هوا، حيوانات، غذا، ملتها، شغلها، سيارهها، صورتهاي فلكي، نوزادان مرتب شده بودند و اين طراحيها ابتدا در ۱۹۹۷ در دفتر حق تكثير ايالات متحده كشور آمريكا ثبت شدند و سپس درسال ۱۹۹۸ اين آيكونها بـهصورت فايلهاي گيف بر روي وب منتشر شدند و نخستين شكلكهاي گرافيكي شدند كـه دراين فناوري استفاده ميشدند.
معني كامل تمام ايموجي ها
اين شكلكها درسال ۲۰۰۹ در سيستم «ايميل» و «جيميل» پديدار شدند و بـه سرعت مورد استقبال كاربراني قرار گرفتند كـه در مكالمات اينترنتي روزانه خود آنها را رد و بدل ميكردند. حالا مدتهاست همۀ مـا در گپهاي تلگرام، واتسآپ، توييتر و… براي يك ديگر ايموجي ارسال مي كنيم. اما شـما چقدر با معناي ايموجيها آشنا هستيد و آيا هميشه ازآنها در جاي درست استفاده ميكنيد؟
اشك شوق
ايموجي «اشك شوق» يكي از معروفترينهاست و با نامهاي ديگري مانند شكلك شوق، شكلك خنده گريه، شكلك خنده خوشحالي نيز شناخته مي شود، بـه حالتي اسـت كـه چهره هم مي خندد و هم گريه ميكند. اين شكلك در اينستاگرام، توييتر و فيسبوك بسيار كاربرد دارد.
درسال ۲۰۱۶ توييتر بـه مناسبت روز جهاني ايموجي گزارشي را منتشر كرد ودر آن بـه جداسازي بـه بررسي ايموجيهاي پركاربرد در كشور هـاي مختلف پرداخت. براساس اطلاعات ارائه شده توسط توييتر، پركاربردترين ايموجي در بين نمونههاي موجود، حالت صورت خنده با اشك در چشمان «اشك شوق» اسـت.
سكوت
اين ايموجي كـه خيلي وقتها بـه اشتباه بـه معناي ابراز تاسف و يا بهت بكار ميرود در واقع ايموجي سكوت اسـت و دقيقا بهمين علت دهان ندارد.
معذب شدن
اين ايموجي بـه معناي قرار گرفتن در شرايط نامناسب و معذب شدن اسـت. افراد وقتي احساس مي كنند كـه اذيت ميبينند از اين ايموجي استفاده مي كنند.
قلبهاي رنگي
ايموجي قلب يكي از محبوبترين ايموجيهاست و بـه لحاظ پركاربرد بودن رتبه ششم رابه خود اختصاص داده اسـت اما نكتهاي كـه بايد براي استفاده از اين ايموجي مورد توجه قرار داد، اين اسـت كـه ايموجي قرمز بـه معناي عشق و علاقه اسـت و استفاده ازآن در هر شرايطي درست نيست.
خشم
اين ايموجي البته كاربرد چندان زيادي هم ندارد اما گفته ميشود كـه نشان از خشم و نفرت دارد.
رستوران
اين ايموجي كـه شبيه آتش اسـت اما براي نشان دادن لوگوي رستورانها كاربرد دارد.
بفرماييد!
استفاده از اين ايموجي بـه اين معناست كـه شخص فرستنده آمادگي دارد اطلاعات لازم را درباره موضوعي خاص در اختيار شـما قرار دهد. در واقع همان جمله: «بفرماييد! در خدمتم.»
آغوش
ايموجي دو دست باز دركنار يك ديگر و بـه صورت اُريب نشان دهنده تمايل بـه در آغوش كشيدن اسـت.
بزن قدش
اين ايموجي در واقع بيانگر لحظهاي اسـت كـه مـا پس از رخ دادن يك اتفاق خوب پس از يك كار تيمي بـه دوستمان مي گوييم: «بزن قدش» ايموجي هم كـه توسط كاربران ايراني بـه اشتباه براي دعاكردن بكار ميرود، دقيقا همين معني را ميدهد.
نااميدي
شخصي كـه از اين ايموجي در مكالمات روزمرهاش استفاده مي كند در واقع ميـــخواهد بـه مخاطبش تلقين كند كـه در نااميدي محض بـه سر ميبرد.
ايموجي هايي كه معني آن ها را اشتباه فهميده بوديم!
هر شخصي برداشت متفاوتي از ايموجي ها دارد. ايموجي ها كمك مي كنند بدون اين كـه لازم باشد حرف زيادي بزنيم، هر احساسي را ابراز كنيم، اما گاهي هم نميتوانيم از حرف يا احساس اصلي كسيكه از آنها استفاده كرده سر در بياوريم. تنها نكته ي واضحي كـه وجوددارد اين اسـت كـه اين عكسهاي بـه جزئي از زندگي مـا تبديل شده اند.
تعداد زيادي از كاربران بـه اشتباه تصور مي كنند اين ايموجي سمبل دعا كردن اسـت. اما اين ايموجي در واقع حركتي را نشان مي دهد كـه ژاپني ها ازآن براي عذرخواهي استفاده مي كنند. علاوه بر اين، در توضيح آمريكايي اين ايموجي آمده كـه معني «هاي فايو» «بزن قدش!» مي دهد.
در نگاه اول شايد فكر كنيد اين ايموجي معناي بوسه مي دهد، اما اين صورتك درواقع در حال سوت زدن اسـت. اين ايموجي هميشه با ايموجي ديگري كـه عيناً مانند اين صورتك اسـت و تنها فرق آن وجود يك قلب اسـت، اشتباه گرفته مي شود. البته ايموجي ديگر واقعاً معناي بوسه دارد.
اين يك پاپيون صورتي ساده نيست، بلكه سمبل مبارزه با سرطان اسـت، اگرچه با سمبل مشهور سرطان كمي تفاوت دارد. با اين حال، از اين ايموجي طبق معمولً بعنوان نمادي از يك اتفاق خوشحال كننده استفاده مي شود.
اين ايموجي نه فقط براي جلب توجه طرف صحبت شـما دريك ******** بـه چيزي كـه در پايين نوشته شده كاربرد دارد، بلكه نمادي از احساس بيماري يا غم هم هست.
مشتي كـه جهت آن رو بـه راست اسـت، معناي ابراز احترام و تبريك دارد.
اين يك شلغم نيست يلكه يك سيب زميني شيرين پخته اسـت كـه در ژاپن بـه آن ياكي-ايمو گفته مي شود.
اين ايموجي نمادي از يك غذاي ژاپني بنام كامابوكو اسـت، نوعي كيك ماهي كـه روي آن با يك شكل گرداب وار صورتي رنگ تزئين مي شود. اين ايموجي ميتواند سمبل @ در ايميل هم باشد.
اين ايموجي از دنياي كميك استريپ ها گرفته شده كـه در آنجا معني «دنگ!» «صداي بـه هم خوردن دو چيز» را مي دهد. اگر از اين ايموجي در ******** استفاده كنيد، بطرف صحبت خود يادآوري مي كنيد كـه از كوره در رفته يا بـه اصطلاح، پايش را از گليمش درازتر كرده.
مـا هميشه تصور مي كنيم كـه ضربدر قرمز معناي ممنوعيت دارد. اما علاوه بر آن، اين ايموجي دريك ******** انگليسي ممكن اسـت سمبل بوسه هم باشد.
دراين ايموجي، ماسك «تنگو» بـه تصوير كشيده شده كـه يك روح خبيث در اسطوره شناسي ژاپني اسـت. «تنگو شدن» بـه معناي نشان دادن تكبر و خودپسندي اسـت و با استفاده ازآن بطرف صحبت خود در ********، خودبين شدنش رابه او يادآوري مي كنيد.
شايد تصور كنيد اين ايموجي سمبل يك چيز بد اسـت، اما حقيقت آن اسـت كـه كاملا برعكس اسـت. اين ايموجي، ناماهاگه ديو ژاپني را ناشن مي دهد كـه همهي ارواح خبيثه را دور مي كند.