بازاريابي شبكه اي چيست؟

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

بازاريابي شبكه اي چيست؟

۵۹ بازديد

بازاريابي شبكه اي بحثي است كه چند ساله حسابي همه جا درباره آن صحبت مي شود و بحث داغ محافل جواناني است كه مي خواهند يك شبه پولدار شوند.در اين يادداشت كوشش بر آن است تا نگاهي به جوانب گوناگون بازاريابي شبكه اي يا نتورك ماركتينگ داشته باشيم.

بازاريابي شبكه اي - تصاعدي

بازاريابي شبكه اي چيست؟

بازاريابي شبكه اي احد از زيرمجموعه هاي رشته بازاريابي است كه كانال فروش خود را بر شبكه هاي انساني و اجتماعي پايدار كرده است. در اين شيوه، شما تعدادي از محصولات كمپاني را خريداري كرده و در هر مكاني كه مي خواهيد به فروش مي رسانيد و در ازاي آن سود خويش را گرفتن مي كنيد. اما اين آخر مسير نيست. در واقع در اين شيوه، مصرف كننده نيز مي تواند كالاهاي كمپاني را بازاريابي كرده و در قبال آن سود اخذ كند. البته اين طريق ساختار ويژه خويش را نيز دارد. در اين ساختار، بازارياب بايد افرادي را به عنوان زيرشاخه خويش معرفي كند و هر چه ذيل اين زيرمجموعه بيشتر باشد و اغلب كار و جنبش كند، هوده بيشتري به شما مي رسد.اين شيوه با ساختار هرمي اي كه دارد شبكه اي از نيروهاي انساني را ايجاد كرده كه به چهره تصاعدي بر آن افزوده مي شود. تبليغات نيز در اين تكنيك به چهره صورت به صورت و كلامي صورت مي گيرد.
بازاريابي شبكه اي چگونه شغل مي كند؟در اين روش، شخص بازارياب علاوه بر اين كه مستقيماً محصول را با استفاده از مثال اجناس و خدمات به مشتري پاياني مي فروشد، بايد مشتريان ساير را هم در فروش خود دخيل كند. بدر واقع بايد سايرين را به تبليغ كالاي مورد نظر تشويق كنند. بنياد كار بازاريابي شبكه اي، فروش و ارائه فرآورده توسط مشتريان خوشنود از فرآورده است. مهم ترين مسئله در بازاريابي شبكه اي، رضايت مشتري از فرآورده و تبليغ دهاني و شفاهي فرآورده توسط مشتري است. در بازاريابي شبكه اي، براي خوشنود نگه داشتن هميشگي مشتريان، لازم است محصولاتي كه به فروش مي رسند كيفيت بالايي داشته باشند. از لحاظ تئوري، اگر يك كمپاني در بازاريابي شبكه اي موفق باشد، مي تواند با استفاده از خوشنودي مشتريان، فروش بسيار فوقاني را تجربه كند.
حال بايد ببينيم چگونه ميتوانيم در بازاريابي شبكه اي موفق باشيم؟براي اينكه شما در بازاريابي شبكه اي كامياب باشيد، بايد بنيادي را رعايت كنيد.
كيفيت كالا: محصولاتي كه براي عرضه انتخاب مي كنيد بايد كيفيت بالايي داشته باشند لغايت مشتري آنها را به ديگر محصولات ترجيح دهد. اگر كيفيت كالاي شما ذيل باشد، دليلي ندارد مشتري آن را از شما بخرد.مهارت مذاكره و فروش: چيرگي هاي فروش اكتسابي هستند. با كسب اين چيرگي ها مي توانيد راهكارهايي افزايش فروش خويش پيدا كنيد. بايد توانايي صحبت با مشتري را داشته باشيد. بايد فوت و فن صحبت و رفتار با مشتري را بدانيد.مهارت تيم سازي و رهبري: همانطور كه در بالا اشاره شد يكتا از راه هاي كسب سود در بازاريابي شبكه اي، پورسانتي است كه به ازاي فعال بودن زيرمجموعه شما برايتان حاصل مي شود. پس بايد توانايي آن را داشته باشيد كه افراد زيادي را به گردآور خود اضافه و در آنها انگيزه ايجاد كنيد.مهارت رهبرسازي: همان فرمولي كه براي شما كسب هوده مي كند، براي زيرمجموعه شما نيز راستگو است. پس بايد توانايي اين را داشته باشيد كه آنها را نيز به رهبراني مشكل كوش و با دليل تبديل كنيد.
عضوگيري و قبل روي تصاعديدر شركت هاي بازاريابي شبكه اي، هر بازاريابي كه به دنبال درآمد بالا باشد، بايد فروشندگان ديگري را تحت عنوان زيرمجموعه به شبكه خودش اضافه كند. به صورت تئوري، اگر هر بازارياب دو تن را به عنوان زيرمجموعه خودش اضافه كند و هر كدام از ذيل گردآور هاي او نيز دو نفر را اضافه كنند، او ۴ تن زيرشاخه رديف دوم دارد. حالا اگر همين روند پيوسته پيدا كند، او ۸ نفر زيرشاخه رديف سوم و ۱۶ تن زيرشاخه رده چهارم دارد. اگر زيرشاخه ها باز هم به عضوگيري ادامه دهند، اين گردآور به چهره تصاعدي رشد مي كند و اعضاي زيادي به مجموعه اين بازارياب اضافه مي شوند.
وقتي هرم فرو مي ريزد…رشد هرم ها ممكن است به حدي برسد كه از حد كشش بازار عبور كند و ساير جاي رشد نداشته باشد، در اين مواقع، بازارياب هاي اخير كاري كه هدف كسب درآمد دارند، نمي توانند فروش نكويي داشته باشند. در چنين وضعيتي، برخي از سرشاخه ها، از سهم فروش تعداد زيادي از زيرشاخه هاي خود بهره دستگير و آسيبي نمي بينند. به طوري كه فايده زيادي عايد فروشندگان نمي شود ولي سرشاخه ها كه شمار آنها هم زياد نيست سودهاي كلاني مي برند.
تفاوت بين شركت‌هاي هرمي و بازاريابي شبكه ايبه گفته ي كميسيون بازرگاني فدرال امريكا، شركت هرمي شركتي است كه به اعضاي خود، بابت وارد كردن كسان جديد، حق كميسيون مي‌دهد. شركت‌هاي هرمي هيچ محصولي نمي‌فروشند و شيوه پيشه آن ها به اين صورت است كه پول هاي مشتريان را در يكجا جمع مي‌كنند و با آن كاري اتمام نمي‌دهند. در ازاي جذب افراد پول مي‌دهند و بطور دوري ناپذيري فرو مي ريزند. پس از فروپاشي هرم، بجز عده‌اي كه در بالاي هرم هستند همه دست خالي مي‌مانند و پول خود را از دست مي دهند. عملكرد شركت هاي هرمي، در اكثر كشورهاي جهان از آنگونه ايران غير قانوني است.به گفته FTCC، داشتن فرآورده به معناي قانوني بودن يك كمپاني نيست. برخي از كمپاني هاي هرمي براي رد گم كردن، يك فرآورده در پلان خودشان پيمان مي دهند كه قيمتي زياد بالاتر از بها بازار آزاد دارد، چرا كه قصد اين كمپاني ها، فروش محصول نيست. در اين شركت ها معمولاً دريافت محصول مشروط بر شركت در پلان بازرگاني است و پول كساني كه به هر دليلي نمي توانند يا نمي خواهند عضو گيري كنند، از دست مي رود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.