داروخانه‌هاي عرضه كننده دارو كرونا افزايش يافت + اسامي

۸۲ بازديد

مديركل دارو سازمان غذا و دارو خبر از افزايش تعداد داروخانه‌هاي عرضه كننده دارو براي مبتلايان به كرونا به هشت مورد در تهران داد. او همچنين تاكيد كرد اين داروها نقش پيشگيرانه ندارند و مردم نبايد خودسرانه آنها را براي مقابله با كرونا مصرف نمايند.

«غلامحسين مهرعليان» با اشاره به اينكه داروخانه‌هاي عرضه كننده دارو مبتلايان كرونا بسيار محدود هستند اعلام كرد كه تعداد اين داروخانه‌ها در پايتخت به هشت مورد افزايش يافته و اسامي آنها نيز در سايت وزارت بهداشت نوشته شده است.

 

بر اساس اطلاعات مندرج در سايت وزارت بهداشت، نسخه دارويي بيماران مبتلا به كرونا در ۸ داروخانه شهيد كاظمي، داروخانه مركزي هلال احمر شماره ۲ واقع در تهرانپارس خيابان جشنواره، داروخانه هلال احمر واقع در خيابان طالقاني، داروخانه هلال احمر واقع در خيابان سوم خرداد، داروخانه هلال احمر در شهرري، داروخانه بيماري‌هاي خاص در خيابان استاد نجات اللهي، داروخانه دكتر علي هوشمند در ميدان وليعصر و داروخانه ۲۹ فروردين در خيابان كارگر از امروز نسخه پيچي بيماران مشكوك و مبتلا به كرونا در تهران را بر عهده خواهند داشت.

مدير كل نظارت بر دارو سازمان غذا و دارو تاكيد كرده كه توزيع اين داروها در داروخانه هاي منتخب تهران فقط براي بيماران بستري در بيمارستان‌ها خواهد بود و براي بيماران سرپايي حذف مي شود.

مديركل دارو سازمان غذا و دارو در پاسخ به اين پرسش كه اكنون چه داروهايي براي افراد مبتلا به كرونا تجويز مي شود، گفت:

«براي بيماراني كه به صورت سرپايي درمان مي شود هيچ دارويي تجويز نمي شود. داروي «اوسلتاميوير» (oseltamivir) يا «تاميفلو» كه براي درمان آنفلوانزا كاربرد دارد و قبلا براي درمان كرونا هم تجويز مي شد از خط درمان كرونا خارج شده و تجويز اين دارو براي كرونا ممنوع شد.»

 

او خبر از تلاش وزارت بهداشت براي مقرر كردن تعدادي داروخانه صرفا براي فروش داروهاي بيماران مبتلا به كرونا به منظور جلوگيري از شيوع اين دارو براي ديگر بيماران داده و تاكيد كرده كه بيماري كوويد ۱۹ هنوز هيچ داروي مشخصي ندارد و اين داروها صرفا به حال بيماران كمك مي‌كنند.

گفتنيست استان‌هاي درگير اين بيماري نيز به داروخانه‌هايي براي عرضه اين داروها مجهز شده‌اند و در برخي مناطق توزيع دارو با ثبت كد ملي بيمار انجام مي شود تا از فروش بي‌رويه آن جلوگيري شود. با اين وجود بازار سياه داروهاي مربوط به بيماران مبتلا به كرونا نيز در تمام مناطق درگير با شيوع اين بيماري پيش آمده و برخي از شهروندان اين قرص‌ها را با قيمتي گزاف از بازار سياه تهيه مي‌كنند. اميد مي‌رود با افزايش تعداد داروخانه‌ها، اين مشكلات نيز كمتر شود.

منبع:

http://digiato.com/article/2020/03/16/%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%e2%80%8c%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D8%A7%D9%81/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.