با نصب اين برنامه به يافتن درمان ويروس كرونا كمك كنيد

۷۲ بازديد

محققين دانشگاه بركلي، پروژه‌اي را راه‌ندازي كرده‌اند كه به كمك كامپيوتر كاربران، بتواند داده‌هاي لازم براي پيدا كردن درمان براي ويروس كرونا پردازش كند. به كمك اين پروژه داوطلبانه مي‌توانيد از كامپيوتر خود به منظور كمك به بشريت استفاده كنيد و در اين راه قدمي برداريد.

نام اين پروژه، Folding@home بوده و به محققين اجازه مي‌دهد تا وظايف پردازشي سنگين خود را بين تعداد زيادي از كامپيوترها تقسيم كنند. اين كار باعث مي‌شود به جاي استفاده از يك ابر كامپيوتر، از چندين هزار كامپيوتر استفاده كرد تا هم در هزينه‌ها صرفه‌جويي و هم زمان كمتري براي پردازش يك داده صرف شود. براي شركت در اين پروژه كافيست برنامه مخصوص آن كه براي سيستم‌عامل‌هاي مك، ويندوز و لينوكس توسعه‌داده شده را دانلود كنيد و باقي كار را بر عهده خود برنامه بگذاريد.

ويروس كرونا

 

اين برنامه سپس زمان‌هايي كه از كامپيوتر خود استفاده نمي‌كنيد را به پردازش داد‌هاي مربوط به درمان ويروس كرونا اختصاص مي‌دهد. بر اساس گفته‌هاي مسئولين پروژه Folding@home، داده‌هاي پردازش شده «به عنوان يك پروژه همكاري مشترك جهاني كه توسط چندين آزمايشگاه انجام مي‌شود، به محققين ابزار‌هاي جديد هديه مي‌دهد كه بتوانند دارو‌هايي براي نجات جان انسان‌ها توسعه دهند».

البته اختصاص دادن زمان استراحت كامپيوتر به وظايف پردازشي ممكن است نگراني‌هايي را براي بسياري از كاربران به وجود بياورد. اين نگراني‌ها اصلا بيجا نبوده و اتفاقا كاملا هم طبيعي است. با اين حال محققين دانشگاه بركلي مي‌گويند اين پردازش‌ها سنگين نيستند و به دليل اين كه ميان بسياري از كاربران ديگر پخش مي‌شود، فشار زيادي به سخت‌افزار كاربران وارد نمي‌كند.

با استناد به حرف محققين مي‌توان انتظار داشت كه كامپيوتر كاربران بيش از حد داغ نمي‌كند و همچنين مستهلك نمي‌شود. با اين حال مي‌توانيد با شركت در اين پروژه، كمكي هرچند كوچك در تهيه درمان براي ويروس خطرناك و كشنده كرونا داشته باشيد. 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/09/%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a8%d9%87-%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b3-%da%a9/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.