سئو سايت چيست؟ - چرا بايد سايتمان را سئو كنيم؟

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

سئو سايت چيست؟ - چرا بايد سايتمان را سئو كنيم؟

۶۸ بازديد

سئو چيست ؟ سئو سايت چيست ؟ بهينه سازي سايت كمپاني سئو با دارا بودن چندين سال تجربه در زمينه سئو وب سايت و بهينه سازي وب سايت براي تمام موتورهاي جستجو Google، Bing،Yahoo،MSN و… مفتخر به كسب بيشترين ميزان خوشنودي مندي از كارفرمايان محترم مي باشد . عمليات متفاوتي جهت بهينه سازي سايت باره كاربرد پيمان مي گيرد كه از ميان آنها مي توان به White SEO يا همان سئو سفيد،Black SEO يا همان سئو سياه اشاره ارائه كرد .
ذكر اين نكته در اين قسمت بسيار داراي اهميت مي باشد در صورتيكه سئو سايت شما از روش Black SEO ،سئو سياه بهينه شده باشد موتورهاي جستجو، وب سايت بهينه شده با شيوه Black SEO را در تو فهرست سياه پيمان ديتا و بعد متعلق به به سرعت رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو كاهش مكشوف و تفريق رتبه در موتورهاي جستجو سبب مي گردد الي وب سايت در موتورهاي جستجو ديده نشود.



سئو سايتسئو سايت و بهينه سازي سايت در كل فرآيند هاي بهينه سازي سايت شامل يك سري از اصول اساسي مي باشد كه سئوياب بعد از تحويل پروژه به كارفرمايان ارجمند اين موارد را به آنها انتقال مي دهد لغايت در چهره لزوم بدون پرداخت خرج و با اتكا به نيروي فني مجموعه خود در بهره وري هرچه بهتر از قدرت هاي خويش كوشا باشند.
با نيرو اخذ موتورهاي جستجوگر در دو دهه تازه و افزايش ميل كاربران اينترنتي به به كارگيري اين واسطه ها ، اين مطلب كه بيننده بتواند به جاي نوشتن كامل آدرس تارنماي شما ، فقط با جستجوي كليدواژه يا مطلبي مرتبط به آن به سايت مذبور دسترسي پيدا كند از اهميت كثرت برخوردار شده است .
در سال هاي اوليه رواج استفاده از موتورهاي جستجوگر – امثال هر پديده نوپاي ديگري – عيوب و اشتباهات فراواني در قالب آن ها هستي داشت كه سبب مي شد الي افراد زيرك از اين ناهمخواني ها نهايت بهره‌گيري را كرده و با فنون تخصصي و زيركانه اما نامطلوب براي مخاطبين ( مثلاً تكرار به ظاهر بي علت يك واژه ويژه يا لينك دهي هاي بي ثمر و نامرتبط ) خويش را در معرض رويت كاربران عام پيمان دهند ، اين در حالي بود كه گردانندگان اين نمايش نيز بيكار ننشسته و در صدد رفع اين سوراخ هاي پر تعداد برآمدند .
وجود اين عوامل به جنگي تمام عيار تبديل شد كه الي امروز نيز پيوسته داشته و طرفين اين جدال ( يعني موتورهاي جستجوگر به اخص گوگل و افرادي كه

سئو چيست؟ چرا بايد سايتمان را سئو كنيم؟

در پي ميانبري راحت براي رسيدن به صدر نتايج نمايش داده شده هستند ) همچنان درگير آن مي باشند ؛ چالشي كه روز به روز به نفع عوامل غير انساني و هوش مصنوعي پيشروي كرده و عرصه كار و جنبش را براي افرادي كه در چارچوب آن تكاپو نكرده و برآنند بي نوبت به جلوي اين صف برسند ، تنگ تر مي كند  .
در اين ميان ، گردآور هايي كه به سئو ، بهينه سازي سايت در موتور هاي جستجوگر يا همان Search Engine Optimization متوسل مي شوند ، در صورتي كه اقدامات خويش را با الگوريتم هاي گوگل و توسل به قوانيني كه به كاربران خويش ابلاغ مي كند قبل ببرند ، با پوشش سفيد كلاه خويش (White Hat SEO) از اين پالايه عبور كرده و با پابرجا كردن شايستگي و شايستگيشان در مراتب بالاي اين نتايج مي نشينند و چنانچه به هر طريقي از اين دستوركار ها تخطي نمايند ، متهم به بر راز كردن كلاهي سياه شده (Black Hat SEO) و بنا به ميزان و شدت تاب فرماني سپريدن گرفته شده ، با تبعيد به صفحات دورتر جريمه مي شوند .
در همين رابطه از آنجايي كه گام نهادن در گذرگاه خواسته هاي گوگل امري تخصصي ، زمانبر و طاقت فرسا مي باشد ، در صورتي كه فرد يا گردآور اي به دنبال آن بوده و بخواهد در ميان رقباي محلي يا بين المللي خويش بهتر ديده شود ، ملزم به تخصيص سررسيد قابل توجهي از ساعات سودمند كاريش بوده و عملاً نمي تواند هم به اين امور و هم به فعاليت هاي روزانه خود برسند ، در نتيجه اينكه برداشتن اين هندوانه ها با يك دست ، هيچ كدام را سالم به مقصد نمي رساند . از سويي ساير ، استخدام وبمستري هميشگي به عنوان يك كارمند تغيير ناپذير نيز خرج هاي كثرت به اخص براي گردآور هاي كوچك در بر خواهد داشت كه چه بسا براي آنان توجيه اقتصادي نداشته باشد ، به همين علت است كه تأكيد متخصصين امر به برون سپاري اين پديده مهم و سپردن آن به دست افراد حرفه اي در اين حوزه مي باشد .
مجموعه فعاليت هايي كه در قالب سئو سايت انجام مي پذيرد مي تواند شامل رفع عيوب وب سايت شما نيز شود بدين چهره كه شما وب سايت نكوداشتن داشته ايد و تا بحال در رتبه بندي گوگل نيز موقعيت مناسبي را داشته ايد ولي به ناگهاني مبتلا افت و يا ريزش ورودي شده ايد ، در اين حالت شدني است از طريق هاي مختلف مبتلا سخت شده باشيد كه يكي از جريمه هايي كه گوگل برايتان در نظر گرفته است پنالتي گوگل است ولي بيرون از اين باره موارد ديگري نيز هست .
مانند جريمه يگانه از واژه ها كليدي شما و يا ويراني رقباي شما كه مي تواند به سادگگي مايه افت رتبه وب سايت شما در موتور هاي جستجو شود ، فلذا براي تشخيص صحيح سخت و رفع عيوب و مختصر و كاستي ها بهترين گذرگاه شما تفويض كار به كارشناس و يا همان متخصصين بهينه سازي سايت مي باشد كه مي توانند در كوتاهي ترين زمان ممكن بهترين نتايج را براي رتبه سايت شما به ارمغان آورند.



خدمات سئوبه مجموعه خدماتي اطلاق مي گردد كه بدست شركت ها به منظور ارتقاي رتبه وب سايت شما در موتورهاي جستجو نظير گوگل ارائه مي گردد و مشتمل بر انواع سئو داخلي يا ساختار و يا خدمات سئو خارجي مي باشد كه با توجه به احتياج هر مجموعه اي اين خدمات قابل ارائه خواهد بود.
سئو داخلي سايت
به گردآور خدماتي كه مايه مي شود كه  در درون سايت شما سپريدن مي پذيرد اين سئو مي تواند شامل اصول مختلفي از آنگونه لينك سازي استاندارد درون سايت شما كه بايد قالب سايت و در ضمن در داخل محتوا هاي شما انجام شود و همينطور استاندارد سازي درونمايه ، سررسيد هاي بروز رساني محتواي وب سايت شما  و بسياري از موارد ساير مي باشد كه توسط كارشناسان سئو براي سايت شما سپريدن خواهد پذيرفت.
سئو بيرون از سايت
به مجموعه تكاپو هايي كه بيرون از تارنما شما چهره مي گيرد و باعث ارتقاي رتبه سايت شما در گوگل ميشود گفته ميشود اين عمال شامل مواردي مانند : ساخت بك لينك ، رپورتاژ آگهي ،كار بر روي شبكه هاي اجتماعي ، وبلاگ ها و… موارد ديگر خواهد بود ، كه البته بيچارگي به تخصص و چيرگي بالا در اين خدمات از آنگونه بك لينك مي باشد.
سئو ساختار
ساختار تارنما شما ممكن است در بعضي از موارد كاربر پسند باشد كه از عقيده گوگل اين طور نباشد و همينطور ممكن است ايراداتي در سايت شما مثل : طولاني بودن موعد لود سايت ، به كارگيري فلش در سايت ، بهره‌گيري بيش از  كران از اسكريپت هاي جاوا و  بسياري از موارد ديگر هستي داشته باشد كه در اين صورت بهترين راه رسيدگي كامل ساختار سايت شما ، گونه لينك دهي ، متون لينك دهي ، متن هاي بستگي دهنده و ….. ميباشد، كه در نخستين قدم از سئو سايت انجام خواهد پذيرفت
سئو وب سايتسئو تارنما در دنياي پر چشم وهمچشمي امروز هر تارنما نماينده مجموعه خود است و براي اينكه بتوانيم به جايگاه قابل قبولي دست پيدا كنيم لازمه آن جذب مشتري اغلب  و اغلب در معرض پروا پيمان دريافت مي باشد ، با توجه به اين كه طراحي سايت به انفرادي نمي تواند براي ما مشتري آفرين شود ما نياز به افزايش رتبه سايت خود در موتورهاي جستجو از جمله گوگل را داريم كه اين رويداد تنها به كمك سئو سايت قابل انجام است.
بهينه سازي سايتبراي اينكه يك تارنما بهينه در موتور هاي جستجو داشته باشيم نيازمند فرآوري مطالب هستيم و در واقع مطالب سايت بايد بهينه سازي گردد ، مطالب بايد پر مغز ، جديد و صرفا براي مخاطبين تأليف شده الي در بهينه سازي سايت ما كارساز واقع گردند.
هزينه سئو سايتبراي اينكه قيمت سئو سايت را تخمين كنيد حتما به ارسال اطلاعات سايت خود از طريق ايميل و يا تماس تلفني بيچارگي داريد زيرا بهينه سازي سايت جستار زياد  بسيار كبير است كه در چند جمله و كلمه نمي توان همگي سوژه را ذكر نمود.
سئو حرفه اي سايتاز جمله كارهايي كه دربايستن داريد الي به يك سئو حرفه اي سايت خود برسيد كار بر روي الگوريتم هاي جديد گوگل است زيرا همانطور كه ميدانيد شمار دفعات دگرگوني ها در الگوريتم هاي گوگل از تعداد روزهاي هفته بيشتر است و طبيعتا غير قابل اجرا ، اما نگران نباشد گوگل بنيادي مهم و بنيادين دارد كه اگر آنها را آموزش ببينيد ديگر نياز نيست كه هر روز به دنبال دنبال اصول جديد باشيد و البته اين به اين معنا نمي باشد كه بروزرساني و تازه ها مهم سئو را بررسي نكنيد براي سئو چيره دست سايت همواره بايد بروز باشيد.



آموزش سئواگر بدنبال يادگيري و يا تعليم سئو هستيد به شما توصيه مي گردد كه مقالات ما را مطالعه فرماييد زيرا هر آنچه كه دربايستن شما جهت يادگيري باشد در آنها چكيده شده است . البته تعداد اين مقالات بسيار است اما با مطالعه كامل آنها مي توانيد يك سئوكار چيره دست شويد، يا حتي رقيب سئوياب!
فرايند سئو وب سايت به طور كلي
براي بررسي فرايند سئو وب سايت به طور كلي يك روال منسجم را در نظر مي گيريم كه در آن آغاز به رسيدگي چگونگي سئو خود سايت مي پردازيم بعد متعلق به به رسيدگي رقباي وب سايت در واژه كليدي هدف پرداخته مي شود كه برآيند اينكه آن مدت موعد اتمام پيشه و شيوه پياده سازي سئو در سايت مشخص خواهد شد بيان اين نكته نيز بايسته است كه فرايند سئو سايت به طور كامل و تيتتر وار دربرگيرنده مراحل ذيل مي شود:
بررسي روندكلي سايت از ابتداي برپايي آن الي كنونآمار چشم وهمچشمي رقبا در كلمه كليدي مربوطه و در ضمن نقاط قوت و ناتواني سئو وب سايتتعيين راهبرد بهينه سازي سايت و در ضمن مدت موعد پياده سازي الگوريتم بهينه سازي در وب سايت مربوطهپياده سازي سئو در وب سايت رفع موانع سئو مطابق آخرين استانداردهاي گوگل در سايتلينك بيلدينگ و سئو بيگانه وب سايت مطابق بر پسينيان روال هاي مربوطه براي كسب امتياز حداكثري در سايتپيگيري روند و روال موفقيت سايت در سئو در موتورهاي جستجوچه مجموعه اقداماتي را براي سئو تارنما بايد اتمام بدهيم؟مجموعه اقدامات مختلفي را براي بهينه سازي يك سايت بايد اتمام بدهيم از دسته اين موارد مي‌توان به سئو ساختار سئو دروني سايت و سئو خارج از سايت اشاره كرد همگي اين موارد حائز شاه و بحث‌هاي فراوان بوده و هر كدام از آنها داراي رمان هاي متفاوتي مي باشد كه در كم به برخي از اين موارد اشاره مي گردد .
در آغاز براي بهينه سازي سئو ساختار بايد ساختار سايت شما با استانداردهاي گوگل يكسان شود به راستي گوگل گردآور از راهكارها و روش ها را مشخص نموده است كه با كاربرد از اين روش ها و راهكارها ، آيتم هاي باره نظر گوگل را به دست آوريد .البته اين نكته به اين معني نيست كه فقط با سئو ساختار مي‌توان به جايگاه نكوداشتن در گوگل دست يافت و اين  احد از مولفه‌هاي اصلي و شاخص در سئو تارنما است .
براي اينكه سئو سايت خويش را ارتقا بدهيم بهتر است كه به سوي دروني سايت اهميت گزيده تر اي بدهيم سئو داخلي سايت دربرگيرنده گردآور اقداماتي مي شود كه تو تارنما قابل سپريدن مي باشد به عنوان نمونه شما مي توانيد با اصلاح لينك ها و ساختار بندي لينك هاي دروني سايت احد از مولفه هاي باره نظر كاربرد دروني سايت بدست گوگل را تامين كنيم ،مجموعه سئو تمامي اين موارد را بررسي نموده و مطابق استاندارد هاي گوگل اتمام خواهد عدل .
سئو بيرون از سايت به گردآور اقدامات بيرون از فضاي تارنما گفته مي شود ،تا به شما كمك كند سئو بيگانه سايت خود را به نحو كلان پياده سازي نماييد ،كه شامل لينك بيلدينگ يا همان ساخت بك لينك ، رپورتاژ اعلان و مواردي از اين قبيل مي‌باشد اين اقدامات مثل دو باره ديگر هر كدام يك سوم از سئو سايت شما را اتمام مي دهند و شما مي‌توانيد با دست به دست دادن اين نكات بهينه سازي سايت خويش را اتمام دهيد .
ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه با انجام تمامي موارد فوق مي توانيد به يك سئو بنيادين و خوب دست پيدا كنيد،  ولي نكته قابل توجه و قابل ذكر در اينجا اين است كه كار خود را به گردآور اي بسپاريد كه اين موارد را به نحو احسن انجام دهد زيرا اتمام دادن همگي اين موارد به علت به روز شدن هميشگي الگوريتم هاي گوگل كاري غير شدني خواهد بود و از عهده يك شركت با يك پرسنل كه مأموريت سپريدن سئو را دارد امكان پذير نخواهد بود و بهترين شغل در اين زمينه برون سپاري وبسايت خويش مي باشد .
چه رابطه اي وسط وزن واژه ها كليدي و سئوي يك سايت وجود دارد ؟
از آنجايي كه در مثل جاي مناقشه نيست ، سايت مورد نظر را همانند جسمي در عقيده بگيريد كه هدف داريم لغايت آن را روي سطحي افقي از نقطه اي به نقطه اي ديگر انتقال دهيم . در همين رابطه سطح مورد عقيده ما ممكن است هموار و صاف بوده و با كوچكرين اشاره اي به جسم مورد نظر بتوانيم آن را به محل دلخواهمان برسانيم . از سويي ساير ممكن است اين سطح حائز ناهمواري و اعوجاج كثرت بوده و در اين گذرگاه عوامل فيزيكي متعددي نيز هستي داشته باشند كه پروانه حركت آزادانه در مسير ساده و سر راست را به ما نمي دهند ، برآيند اينكه احتياج داريم لغايت نيروي وارده به جسم را اغلب نماييم يا در مواقعي تغيير مسيري جزئي دهيم .
با مراجعت به جستار سئو سايت بايد بگوييم كه در گذرگاه خلوت و صاف ، در درستي بر روي بهينه سازي سايتي كار كمي كنيم كه كليد كلمه اي غير رايج ، طولاني ، متمركز بر روي موضوعي خاص و فعّال در گستره اي ناچيز رقابت دارد كه مي تاب حتي با يك ماه پيشه غير مداوم بر روي آن ، اين سايت اينترنتي را به جايگاه ايده آل صاحب امتيازش رساند . بديهيست كه در اين گذرگاه شمار واژه ها با وزني كه در ذهن ماست رابطه وارونه داشته (تعداد سيلاب هاي بيشتر و وزن كمتر) و هر كاربري كه كلمات كليدي پيوسته با اين وبگاه را جستجو نمايد ، نخستين سايتي كه روبرو ديدگان خويش مي بيند همين گستره مورد نظر ماست .
با اختصار تر شدن عبارت كليدي ، گستره اي كه در آن به چشم وهمچشمي مي پردازيم وسيع تر شده ، ستيز ها افزايش مي يابد و با اشاره به مثال فوق ، مسيرمان پر پيچ و تاب و مملو از موانع دردسرساز مي شود .
به عنوان مثال عبارت كليدي سايتي « پوشاك ايراني سايز بزرگ زنانه » مي باشد . در راه بهينه كردن اين سايت ، هدف ما اين است كه هر كاربري كه اين عبارت يا جملاتي با مفاهيم مشابه را تايپ كرده و در پي آن بود ، به ما برسد . حال اينكه كل چشم وهمچشمي ما وسط افراديست كه جامه فروشند ، محصولاتي وطني فرآوري مي كنند ، سايز كبير تخصص آنهاست و نهايتاً با عرضه محصولاتي ويژه بانوان نيمي از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده و عملاً نيمه ديگر را حذف مي نمايد . با پروا به اين شرايط ديده مي شود كه با محدود كردن دايره تجسس ، با انجام كاري نچندان موعد بر اما تخصصي و به سادگي مي نا بالاتر از رقبا در صدر جدول نتايج گوگل پيمان گرفت .
حال فرض كنيد با مختصر كردن هريك از اين پالايه ها ، چه شمار سايت و كسان فعّال در اين گستره وارد ميدان كارزار شده و نقش موانع فيزيكي بر راز راه حركت جسم فوق الذكر روي سطح ستاني را بازي مي كنند . با حذف عبارت “زنانه” مردانه يا بچه گانه فروشي ها نيز درگير اين ماجرا مي شوند . با حذف سايز بزرگ كل توليد يا عرضه كنندگان پوشاك ايراني به اين جمع اضافه مي شوند و با حذف لغت ايراني ، هر  آنكه در خصوص پوشاك اظهار نظري كرده يا دستي بر آتش دارد (اعم از وارد كننده يا توليدكنندگان عمده ، شركت هايي بيگانه كه به زبان فارسي مطالبي منتشر مي كنند ، سايتي دايره المعارفي كه در خصوص ماهيت يا تاريخ پوشاك كلام گفته ، خياطان ، پارچه فروشان ، مدل ها و … ) وارد اين جامعه پر جمعيت مي شوند . در نهايت اينكه اين جسم (سايت) به جاي اينكه با يك شوك مختصر و آرام به نتيجه نخست گوگل برسد ، مستلزم اين است الي عده اي آن را از جلو كشيده (عوامل سئو بيرون از سايت) و شماري نيز از پشت آن را هل دهند (عوامل ساختاري داخل سايتي موثر روي سئو) لغايت اين مسير مشكل را طي ماه ها طي كرده و به جايگاه مد نظر ما برسد .
آيا بهينه سازي يك سايت همان بازاريابي ديجيتاليست؟
قطعاً پذيرش اين سوال منفيست . در تعريف سئو يا بهينه سازي سايت به اين نكته اشاره كرديم كه گردآور اقداماتي كه در اين گذرگاه انجام مي شوند به قصد بالارفتن جايگاه سايت براي رسيدن به رده هاي بالاتر ، صفحاتي با عدد كمتر در گوگل ، فيش پيش درآمد و نهايتاً تبديل شدن به نخستين گزينه نمايش داده شده مي باشد ؛ بعد هر اقدامي كه درباره شفا رده بندي تارنماي خود اتمام مي دهيم – اقداماتي كه لزوماً كل آن ها توسط مخاطبين انساني ديده نشده و چه بسا براي ايشان مهم نيز نباشند ، چرا كه به موازات «كاربر دوست» بودن محتويات سايت ، بايد نظر ربات هاي گوگل را نيز جذب نمايند و برخي مصاديق اين شغل نه براي كاربر انساني مهم بوده و نه بدست وي قابل رديابيست – تنها به قصد بهتر ديده شدن آن در اثر جستجوي كليدواژه ها و حوزه فعاليت سايتمان مي باشد .
اين در حاليست كه در بازاريابي اينترنتي يا ديجيتال ماركتينگ كه حوزه وسيعتري را پوشش مي دهد ، شدني است واحدي بازرگاني فاقد حتي يك تارنگار ساده باشد ، بعد طبيعتاً نه به فرآوري محتوايي چيره دست نيز دارد ، نه مفهوم بك لينك سازي براي وي تعريف شده است ، نه وزن واژه ها براي وي اهميت دارد و نه ده ها فاكتور ديگري كه در سئو سايت نقش هايي اساسي ايفا مي كنند در كار وي كارايي گذارند ، چرا كه به طور مثال شدني است تبليغات وي در كانال هاي تلگرامي بوده و فروشش از طريق حساب كاربري خود در اينستاگرام يا ديگر شبكه هاي اجتماعي اتمام پذيرد . در نتيجه اينكه سئو به عنوان بخشي از بازاريابي ديجيتالي به راز و سامان دادن به اوضاع يك سايت مي پردازد ، دسته پراهميتي كه مجموعه هاي كبير آن را نوك پيكان فعاليت هاي مجازي خود پيمان داده و ديگر اقدامات خويش به گزيده تر در جستار شناسايي و عرضه كالا و خدمات خويش را حول آن سپريدن مي دهند .
چه تفاوتي وسط تبليغات و سئو هستي دارد ؟
پيش از اداء به پذيرش اين سوال لازم است الي درباره بازاريابي درونمايه يا Content marketing مقداري گفتگو كنيم . در وهله اول و با علم به اينكه سئو و بازاريابي درونمايه عيناً مفاهيم يكساني نيستند ولي همپوشاني هايي داشته و در نهايت در پي يك هدف مي باشند بايد گفت كه اين طريق نوعي بازاريابيست كه با ارائه محتوياتي جديد كه قبل از اين بدين شكل هستي نداشته اند ، در قالب مقاله هاي آموزشي ، پرسش و پاسخ ، مطالعات موردي ، دستورالعمل هاي كاربردي ، تصاوير ، دياگرام ، اينفوگرافي ، ويدئو ، پادكست و … متعاقب تجديد وفاداري مشتريان باستاني و جلب نظر مخاطبين جديد گام بر مي دارد .
از نكات مهم و اساسي در بازاريابي محتوا بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه مطلبي كه فرآوري كرده و ارائه مي دهيم يا بايد حائز درون مايه اي سودمند باشد كه در نهايت مهارتي را به خواننده آموخته و فني را توسط وي متبلور كند ، يا بايد حائز محتوايي آموزنده بوده و ديتا هايي معنوي و اطلاعاتي ولو بدون خروجي هاي فيزيكي به او انتقال دهد و يا به حدي سرگرم كننده باشد كه با شعف يا خنده فراوان ، او را به دريافتن نكوداشتن در لحظه برساند .
نكته جالب اين خاصيت ها كه كاملاً در راستاي سئو سايت نيز مي باشد اين است كه براي توليد محتواي سايت خويش نيز عيناً به چنين پديده هايي نيازمنديم ، عواملي كه با جذب بيننده در درستي نظر مثبت گوگل و ديگر موتورهاي جستجوگر را جلب كرده و در نهايت آن را مجاب مي كند لغايت با اعطاي رديف اي درخور و پسنديده ، مقدمات قرارگيري سايت در رده هاي بالاتر و بهتر ديده شدنش را فراهم نمايد .
و اما پذيرش به سوال فوق ؛ اگر بخواهيم مهمترين وجوه تمايز تبليغات و سئو را نام ببريم بايد به اين نكات اشاره نماييم كه :
بازاريابي درونمايه يا محتوايي پسنديده سئو در درگاهي عرضه مي شود كه متعلق به خويش ما مي باشد (مثلاً وبسايت يا كانال تلگرامي) ، اين در حاليست كه تبليغات محتواييست كه عموماً بيرون از مرزهاي حساب هاي كاربري يا تحت مالكيت ما پيمان گرفته و قصد متعلق به معرفي خويش به مشتري يا جذب آنان مي باشد (و طبيعتاً فردي كه تو سايت ماست جذب آن شده و نيازي به ربايشي بيشتر ندارد ) .سئو و محتواي آن خاصيت جذب كنندگي دارند اما تبليغات عواملي دافعه هستند . به طور نمونه زماني كه در تلوزيون پيامي تجارت پخش مي شود ، بيشتر ما ترجيح مي دهيم الي شبكه ديگري را در آن لحظه ديده و خويش را مشغول كار ديگري كنيم . به عنوان مثال با چك كردن شبكه هاي اجتماعي با تلفن همراهمان در پي مطالعه يك خبر ، نكته علمي ، ويدئويي آموزشي يا مطلبي خنده دار مي رويم ، مطالبي كه مي نا ادعا كرد ما را جذب كرده اند و به واسطه اين جذابيت بوده است كه با آغوش مفتوح به استقبال آن رفته ايم . پس نتيجه مي گيريم كه محتواي سئو بر خلاف تبليغات عامليست كه بدون عرضه سر راست يك كالا يا سرويس ، سايرين را به سوي خود فرا مي خواند ، به آن ها مطالبي را عرضه مي دارد و در نهايتاً در پي ارائه آن چيزي كه مخاطب بدان بيچارگي داشته است ، وي را «نمك گير» خود مي كند .در انتهاي استجابت به اين سوال نياز به يادآوريست كه درونمايه بر خلاف تبليغات براي مخاطب مزاحمت ايجاد نمي كند ، بدين معنا كه خود را جلوي وي پرت نكرده و به هر قيمتي تمايلي به ديده شدن ندارد ؛ او گوشه اي مي نشيند الي فردي علاقه مند به سويش بيايد ؛ برآيند اينكه اينكه بايد سررسيد زيادي براي تحقق آن وقت صرف نماييم ، لذا طبيعيست كه در مدت طولاني تري به بار نشسته و اولين آثار تاثيرگذاري خود را در مقايسه با تبليغات ديرتر هويدا كند .
زماني كه هدف بهينه سازي يك سايت در موتور هاي جستجوگر را داريد ، بايد به اين نكته عنايت داشته باشيد كه داشتن ظاهري قشنگ در سايت ، ارائه مطالبي سودمند و كاربردي ، داشتن شبكه هاي اجتماعي مملو از پيگيري كننده يا لينك دهي هاي متعدد ، هيچكدام به تنهايي نمي توانند سايت شما را به نتايج اوليه هدايت كرده و در آنجا نگه دارند . چنانچه وبسايت مورد عقيده را همانند يك ميز در نظر بگيريد ، عوامل متنوع موثر در سئو سايت دستور پايه هاي آن را دارند ؛ بدين معنا كه نيازمند وجود همه آن ها بوده و در نشان پيشرفت هريك بدون بالا آمدن ديگري ، اين ميز با وجود ارتفاع داشتن از زمين يا استوار نايستاده و يا كج خواهد بود . به بياني ديگر اگر بعضي از پيشنيازهاي سئو سايت خويش را اتمام داده و بخشي متعلق به ها را ناديده گرفته ايد ، به اين نكته بيانديشيد كه ميزي با سه شماره پايه (به جاي چهار پايه) ساخته ايد كه با هستي تاثير به ظاهر خوب ، هر لحظه شايستن سقوط آن هستي دارد .
در ادامه بايد به اين نكته هم اشاره كرد كه تجربه مخاطبين و ميزان ماندگاري آن ها در سايت شما احد از مهمترين علل رتبه دهي به آن توسط گوگل مي باشد .
فرض كنيد كه خود شما قصد خريد كالايي ويژه از يك مركز بازرگاني را داريد . به عنوان مثال ملموسي كه براي كل ما اتفاق افتاده است ، براي آگاهانيدن از كمّ و كيف محصولات يك مجموعه ، ويترين آن را تماشا كرده و در صورت جذب شدن بدست آن وارد اين فروشگاه مي شويم . بديهيست كه هرچه محصولات موجود در آن با نيازهاي ما همراستا تر بوده و پاسخگوي آن ها باشد ، ما نيز موعد اكثريت در آن سپري كرده و كالاهاي بيشتري هم مي خريم . وقتي فروشگاهي خوب است براي همگان خوب است ؛ برآيند اينكه در كناره ما چندين و چند نفر ساير نيز وجود دارند كه به كار خويش مشغول بوده و آنان نيز كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي كنند . در پيوستگي فرض كنيد كنيد كه يك بازرس با رسيدگي سررسيد ماندگاري مراجعين در هر مغازه و شمار اين كسان متعاقب امتياز دهي به فروشگاه هاي اين مركز خريد بوده و چنانچه اين واحد تجاري بتواند رضايت كسان اكثريت را كسب نمايد ، از امتيازات بهتري نيز براي ديده شدن مستفيض مي شود .
با بازگشت به مبحث بهينه سازي سايت بايد بگوييم متا ديسكريپشن هاي ما كه معرفي كوتاه از مطالبمان مي باشد حكم ويترين مغازه را داشته ، درونمايه سايت كالاهاي آن مي باشند ، مدت سررسيد و ميزان خريد مشتريان همان مدت زمان ماندگاري و ترافيك ورود مخاطبين اينترنتي مي باشد و نماينده مركز خريد هم كه به ارزيابي كل واحد ها مي پردازد گوگل به همراه الگوريتم و ربات هاي خويش مي باشد .
اين مثال مطالب جالبي را درباره سئو مشخص مي كند . مثلاً همانطور كه فروشگاهي با محصولاتي تك و بي بديل ، مشتريان خاص خويش را داشته و گردآور هاي ديگري كه كالاهاي مانند با شرايط فروش  نزديك  به هم نيز از بخت تقريباً يكساني براي ديده شدن برخوردارند ، سايت هايي با توليد محتواي منحصر بفرد دوست داشتني تر از وبگاه هايي هستند كه از روي ديگري كپي مي كنند .
اگر ويترين فروشگاهي جذاب باشد ولي تو آن ساختاري كهنه و طاقت مطلوب داشته باشد فردي جذب آن نمي شود و بالعكس ؛ چنانچه مغازه اي داراي دكوراسيون و محصولاتي ايده آل باشد ولي ويترين آن به اصطلاح كسي را تو نكشد باز هم بازار پر رونقي در انتظار آن ها نخواهد بود . بديهيست كه منظورمان از اين قسمت تناسب وسط طراحي داخلي سايت و شيوه معرفي آن به موتورهاي جستجوگر است كه مايه ورود و ماندگاري خوانندگان سايت مي شود .
فروشگاهي در گستره كاري خويش كامياب است كه تنوع محصولات داشته و هرآنچه كه مشتري مي خواهد داشته باشد . طبيعيتاً ارائه عباراتي مانند “تمام شده” ، “نداريم” ، “فردا پيگيري كنيد” ، “هفته ساير راز بزنيد” يا “سفارش دادم ، هنوز نيامده ” و … مشتري را سرد كرده و بعيد است مجدداً به آنجا بازگردد ، كما اينكه وي در اين لحظه به آن كالاي ويژه بيچارگي داشته و در چهره عدم ابتياع آن از يك واحد تجاري ، به ديگر فروشندگان اين محصول مراجعه مي كند . لذا در خصوص كالاهاي يك سايت كه همان محتواي آن ها هستند ، بايد داراي چنان تنوع و تعددي باشيد كه مخاطب بتواند هر مطلبي را كه در گستره شغل شما بوده و ملزم به ارائه آن هستيد را نزدتان بيابد .
فروشنده خوش برخورد و كلامي سازگار با فرهنگ مشتريان عامل ديگري در فروش بهتر است . اين تناسب كه صرفاً به معناي مؤدب بودن و لفظ قلم گفتگو كردن نيست (كما اينكه ممكن است در حال فروش محصولي باشيد كه خريداران آن از قشر نچندان تحصيل كرده جامعه بوده و به كارگيري جملاتي ثقيل ، غير رايج يا غير پارسي آن ها را در فهم كلامتان درمانده كرده ، احساس نكويي به ايشان منتقل نكند و در  نهايت آنان را از دست بدهيد ) به ما مي گويد كه بايد از ادبياتي درست و قابل پذيرش بهره‌گيري نماييم . برآيند اينكه اگر توليد محتوايي نوشتاري كرده اما باره پاسخ خوانندگانتان قرار نمي گيرد ، شيوه ذكر خويش را تغيير دهيد ؛ تغييري كه صد البته به معناي جنبش به سمت زبان سنجه نبوده و گاهي مي طاقت با خودماني تر كردن آن ها و يا به كارگيري سخناني بامزه و خنده دار مخاطب را جذب كند .
در پيوستگي سنجش شيوه بهينه سازي يك سايت در موتورهاي جستجوگر با يك فروشگاه در مركز خريدي بزرگ كه به هدف فهم بهتر مطلب توسط مخاطبين تاب آشنا با اصطلاحات فني و عمق فضاي مجازي بيان شده است ، اينك به كارايي تبليغات ناخوشايند در بطن هريك مي پردازيم .
تبليغ – ادورتايزينگ في نفسه پديده اي مزاحم و آزار دهنده نيست ، چرا كه اگر چنين بود از يك سو بسياري از نيازمندي هاي زندگي خويش را در آن جستجو نمي كرديم و از جانب ساير به طرق گوناگون ميلياردها دلار در طي يك سال در اين گستره به گردش در نيامده و شركت هاي سرشناسي كه بدون برپايي اتاق انديشه و بحث و جدل هاي فراوان در بين اعضاي خويش قدم از قدم بر نمي دارند ، هزينه هايي باور نكردني را به يك تبليغ تخصيص نمي دادند . به عنوان نمونه زماني كه مي شنويم يك مجموعه نامدار ۶۰ ميليون دلار تنها به هدف قرار دريافت نامش روي پيراهن يك تيم ورزشي خرج كرده است و يا شركت ديگري براي اينكه يك هنرپيشه محبوب – حتي در درون كشور – در بيلبوردهاي آنان آماده شده و تصوير وي در كناره نشانه خدمات يا محصولات گردآور يادشده پيمان گيرد صدها ميليون تومان خرج مي كنند ، در مي يابيم كه كران بازدهي اين عمل اغلب از قبل بيني هاي ما بوده و ارزش افزوده شده و هوده حاصله به زحمات انجام اين كار مي ارزد .
اين در حاليست كه گردآور يا افرادي نيز با شنيدن فرازهايي از فوايد تبليغات ، با توسل به شيوه هاي كهنه كه بعضاً آزار دهنده نيز مي باشند به دنبال تحقق اهداف خود هستند . در مثال مركز خريد ، فرض كنيد گردآور اي به تأسي از مغازه هاي ساحل خياباني يا طريق هاي سنتي بازار از يك “دادزن” استفاده كرده و وي با دعوت پيوسته از رهگذران يا شرح گونه ها و بها هاي موجود ، به دنبال معرفي نام مجموعه خويش باشد . با تصور شرايط به وجود آمده ، اين شيوه تبليغي ممكن است عملاً يك ضد تبليغ تلقي شده و همان چند نفري هم كه شدني است به بازديد از اين مغازه تمايل داشته باشد ، از اين شغل منصرف شوند .
در فضاي مجازي هم اين دادزن ها وجود دارند ، “دادزن هاي بي صدا”يي كه در صورتي كه ساحل يكديگر پيمان مي گيرند ، كاربر را مجاب مي كنند تا هرچه تند تر پيشه خويش را اتمام ديتا و از محيط بگريزد و يا در همان بدو شغل و در صورت وجود آلترنيتيوهايي به سايت ديگري مراجعه كنند .  اين عوامل مزاحم در راستي همان تبليغات و پاپ آپ هايي هستند كه از نظر بصري جلوه سايت را مخدوش كرده و خواننده را مبتلا سردرگمي مي كند . در مواردي منبع درآمد و قصد اصلي از طريق اندازي يك وبسايت ارائه تبليغات مي باشد ؛ اما اين در حاليست كه با وجود ده ها تبليغ به چهره نوشته ، لينك ، فايل گيف ، صفحات مفتوح شونده و ده ها پوشش ديگر ، بيننده علاوه بر اينكه براي مطالعه همه آن ها وقت نمي گذارد و به سمتشان نمي رود ، صاحب امتياز تبليغ نيز از اين روش درآمدي كسب نمي كند . بديهيست كه با كاهش شمار ، صرف خلاقيت و منظور مند تر كردن تبليغات – مثلاً تبليغ يك باشگاه براي كودكان يا فروشگاه عرضه محصولات كوهنوردي در سايتي ورزشي – مي نا هم مخاطب را اغلب در سايت نگه داشت (كه به بهبود شرايط سئو سايت مي انجامد) و هم تبليغات را با كيفيت بيشتري به نتيجه و درآمد زايي رساند .
حتماً براي شما نيز پيش آمده است كه به هنگام ورود به يك فروشگاه با موزيكي روبرو شده ايد كه احتمالاً سنخيتي با فضاي پيشه نداشته ، راهبند تمركز كردن شما بوده ، صداي آن آزارتان ديتا و يا سروده ها مبتذل و بي ارزش آن احساس بدي را به شما القا كرده است . در چنين شرايطي بيرون آمدن از اين فروشگاه اولين كاريست كه سپريدن مي دهيد چرا كه به زعم خويش چيزي كه به وفور مي يابيد فروشگاه هايي با محصولات مثل مي باشد !
با پروا به اين نكته و به قصد بهينه سازي سايت خود سعي كنيد ويدئو يا موزيكي قبل فرض روي سايتتان قرار ندهيد تا به طور ناخواسته باعث فراري داده شدن مراجعين نگردد . چه شما و چه آن فروشنده اي كه موزيكي متفاوت در فروشگاه خويش توزيع مي كند ، در پي تلطيف جو يا القاي انرژي و جنب و جوشي مثبت به مشتريان خويش هستيد ، دريغ از اينكه بسياري از اين افراد در مساوي اين رويداد موضع گيري مي كنند . به عنوان مسأله اي ساير ، در صورتي كه قطع اين موسيقي كه تنها با يك كليك پژوهنده مي شود بدست فردي عملي نشد ، او چگونه مي تواند با وجود اين نواي ولو گوش نواز بر روي نوشته هاي سايتتان تمركز كند . اگر بسته شدن هاي مكرر سايت بدست مراجعين  (عاملي به شدت آسيب رسان به سئو) در پرتو عدم آمادگي آنان براي توزيع صدا و سرعت زير سايت در هنگام لود شدنش را نيز به اين عوامل بيافزاييم ، نتيجه مي گيريم كه در وجود اين افزونه (به جز بعضي سايت هاي ويژه مشابه وبسايت يك بند موسيقي) در تارنماهاي گوناگون مفيد نمي باشند .
به عنوان عامل بعدي كه در سئو يا بهيمه سازي يك سايت زياد مورد پروا قرار مي گيرد ، مي طاقت به سرعت سايت اشاره كرد . با بازگشت به مركز خريد ، فرض كنيد فروشنده هاي يك واحد بازرگاني – كما اينكه اين مغازه با طراحي و دكوراسيوني خوب ، محصولاتي عامه پسند ، بدون وجود عوامل رنجانيدن دهنده و … باشد – زياد كند بوده و در اثناء سرويس دهي يا حساب كردن خريد مشتريان آنچنان سريع نيستند كه اين افراد در جنبش بوده و نفرات بعدي امكان ورود به آن را پيدا كنند . در چنين شرايطي طبيعيست كه چنانچه رقيبي با خاصيت هاي همانند در آن حوالي وجود داشته باشد ، افرادي كه امكان ورود پيدا نكرده اند به رقيب اين گردآور مراجعه كرده و با كيفيتي بالا يا پايين تر ، در پايان كالاي باره نظرشان را خريداري مي كنند .
در خصوص تارنما ها نيز شرايط به همين ترتيب است . شما مطالبي را در سايت خود داريد كه در هيچ جاي ساير اينترنت پيدا نمي شود . اگر چنين است ، حتي اگر ورود به سايتتان دقايقي از عمر بيننده را نيز بگيرد وي پا پس نكشيده و به انتظار مي نشيند ، چرا كه اين اطلاعات انحصاري بوده و در چنين شرايطي تنها تارنماي شماست كه مي تواند به بيچارگي وي استجابت دهد ؛ برآيند اينكه ابتكار عمل با شماست .
اين در حاليست كه بردباري اين يگانگي زياد مختصر بوده و هزاران سايت و تارنگار ديگر به انضمام حساب هاي كاربري پر شماري كه در هر شبكه اجتماعي وجود دارند مي توانند جاي شما را بگيرند . با اين تفاصيل داشتن سايتي با سرعت بالا كه مي تواند مراجعين را با شتاب و حجم اكثريت به سمت خود بكشاند يگانه از دلايل تمايز سايت ها و درمان جايگاه يك تارنما در موتورهاي جستجوگر مي باشد .
در نخستين روزهايي كه اينترنت به ايرانيان معرفي شده و در ميانشان رواج يافت ، امثال ساير نقاط جهان ، كاربران اينترنتي بواسطه كامپيوترهاي شخصي و يا كامپيوتر هاي مرتبط به يكديگر به فضاي مجازي دست پيدا مي كردند . جايي كه اتصال به اينترنت با آن صداي خاطره انگيز و صد البته گوش خدشه مودم كه سدي بر سر مسير تحقيق و جستجوهاي بي راز و صدا و بدون جلب پروا بود ، اين كار را به سادگي امروز ميسّر نمي كرد .
زمان گذشت و با پيشرفت اين تكنولوژي كه جز جدانشدني پديده هاي ساخت دست بشر مي باشد ، اينترنت بي سيم جاي خود را به خانه ها ، ادارات ، فرودگاه ها ، هتل ها و همه اماكني كه يك تن شدني بود به اينترنت بيچارگي داشته باشد باز كرده و با داشتن فايده و فايده اي ده ها تساوي نسبت به دودمان هاي پيشين خويش ، انسان را از درياي لايتناهي اطلاعات و ديتا ها آن سيراب مي كرد .
با هستي اين ترقي و به موازات آن فرآوري و گسترش دشوار افزارهاي هوشمند و مطابق با نظام Wi-Fi ، رايانه هاي يادشده ديگر فقط دروازه هاي ورود به اين دنياي پر رمز و راز نبوده و علاوه بر تلفن هاي به اتفاق هوشمند ، تبلت ها و ساير پردازشگرهاي ديجيتالي ، اينك بسياري از ابزارها خانگي يا اداري نيز به خودي خود به اين نظام مجهز شده و با كمك اينترنت به اتمام كارهايي كه قبل از اين زياد براي آنان پيچيده و براي كاربر نا فرسا بود مي پرداختند . در اين شرايط ، موبايلي كه مي توانست در اتوبوس يا اثناء قدم زدن نيز فعاليت كند ، شباهنگام در رختخواب يا راز وعده هاي غذايي صريح باشد و يا بدون احتياج به اتصالي دائمي به سيم برق يا كابل شبكه وارد اين پيرامون شود پا به ميدان خدمت رساني گذاشته و بواسطه نداشتن همين محدوديات ، به احد از اصلي ترين پل هاي ارتباطي كامپيوتري براي ورود انسان به اينترنت تبديل شد .
حالا كه اين وسايل بدين ترتيب قادر به سرويس دهي بودند ، طبيعي هم بود كه دياگرام افزايش محبوبيت آن ها و درصد كاربران موبايلي روندي اكيداً صعودي داشته باشد . براي فهم بهتر اهميت موبايل ها در سئو و بهينه سازي سايت فقط به اين نكته توجه كنيد كه بسياري از كاربران ثابت اينترنت يا به طور محدودتر شبكه هاي اجتماعي ، حتي حائز يك PC با تعريف هاي مرسوم آن نيستند ، اما حائز بسته هاي اينترنتي يا اينترنت پرسرعت تغيير ناپذير بوده و بواسطه تلفن هاي همراهشان است كه به اين جهان پا مي گذارند ، در نتيجه اينكه توجه گزيده تر به كاربران موبايلي و برآورده كردن نيازهاي آن ها براي بالا رفتن رتبه سايت خودمان هم كه شده از اهميت بالايي برخوردار است .



چه تفاوتي وسط كاربر موبايلي و كاربر سنتي دسك تاپي اينترنت هستي دارد و توجه به كاربر موبايلي چگونه مي تواند به درمان سئوي سايتمان منجر شود ؟
زماني كه با يك كامپيوتر شخصي مشغول به شغل هستيم ، صفحه اي عريض مقابل ديدگانمان قرار دارد كه در آنِ واحد بسياري از خاصيت هاي سايت را به ما نشان مي دهد . منوي اصلي و زير مجموعه هاي آن ، هدر سايت با ويژگي هاي از پيش تعيين شده به اثناء طراحي ، نمايش ساحل هم اركان ، عدم تغيير سايز عكس ها و نوشتجات و همه ويژگي هايي كه از وبگاه شخصي يا گردآور خويش انتظار داشته ايم همانطور كه ميل داريم به بينندگان آن عرضه مي شود . اين در حاليست كه با حقير تر شدن صفحه نمايش و تبديل نمايش عرضي آن به حالتي طولي ، ديگر امكان نشان دادن همه اين ويژگي ها وجود نداشته و اينك نيازمند هستي نقشه ديگري هستيم . طبيعتاً اگر قرار باشد به نسبت كل چيز حقير شود ، مطالب ديگر خوانا نيستند و اگر بدون تغيير باقي باقيمانده و خاصيت تغيير جايگاه صفحه به آن اضافه شود ، بيننده زجر فراواني كشيده و نمي تواند حتي يك مطلب را به طور كامل بخواند . فرض كنيد براي تماشاي يك ويدئو يا تصوير فقط نيمي متعلق به در تيرس و روبرو ديدگانتان پيمان دارد ! رويدادي كه حتي تصور كردن آن نيز كلافه كننده است !
در اينجاست كه مفهوم ريسپانسيو بودن يك سايت پيدايش كرده و به زبان ساده سبب مي شود الي اطلاعات يك صفحه به صورت خودكار مطابق با هر وسيله اي كه آن را نمايش مي دهد شود ؛ به عبارت ساير سايت باره عقيده حائز يك طراحيست اما با كوچك و بزرگتر شدن پنجره نمايش يا اسكرين وسيله ديجيتالي ما ، آن نيز با حفظ چارچوبي قابل قبول و خوانا تغيير اندازه دهد .
اين خاصيت آنچنان مهم بوده كه سبب شده است لغايت كل مرورگرهاي موبايلي در كنار نسخه آرماني خويش گزينه نسخه دسكتاپي نيز داشته و از سويي ساير مرورگرهاي رايانه نيز گزينه هايي براي تماشاي چگونگي كلي يك سايت از نماي تلفن هاي همراه مختلف ر ا  داشته باشند ، عواملي كه به اثناء طراحي سايت در كناره ساختار تبلتي آن ، سه حالت شاخص نمايش اطلاعت را به هستي مي آورند .
گفته شد كه بسياري از كاربران يك سايت افرادي هستند كه با موبايل وارد آن شده اند ، بعد با پروا به ديگر توضيحات بايد رضايت آن ها را نيز جلب كنيم . براي اين كار نيازمند سايتي ريسپانسيو و مطابق با ابعاد ، خاصيت ها و چارچوب يك تلفن به اتفاق هستيم ، سايتي كه در صورتي كه اينگونه نباشد ، اطلاعاتي ناقص از عقيده بصري ، غير كاربردي و ناخوانا را به كاربران عرضه داشته و بدين ترتيب با برونرفت بي درنگ ايشان ، آغاز مدت موعد حضور كاربر در سايت و سپس روند سئو آن را دستخوش تغييرات منفي قرار مي دهند .
در سرفصل هاي بالاتر در خصوص اهميت درونمايه در سئو مطالبي را آموخته و آن را به اجناس يك فروشگاه تشبيه كرديم كه مي توانستند با وجود شرايط ايده آل فروش ، حتي در صورت بي كيفيت بودنشان نيز مخاطبين زيادي داشته باشند و يا بالعكس ؛ با وجود داشتن داخل باعث اي پر مغز يا جنسي مرغوب ، به انگيزه فراهم نبودن پيشنيازهاي عرضه و جذب مخاطب به دانستني هايي بلامصرف و يا كالاهايي منقضي و دِمده تبديل شوند .
بيل گيتس جمله معروفي دارد كه مي گويد «محتوا شاه است» و گري وينرچاك (كارآفرين ، نويسنده ، سخنران و بازارياب بلاروس – آمريكايي) در تصديقي شيطنت آميز مي گويد «اگر درونمايه شاه است پس متن نوشتاري خداست !» . در اين نقل قول ها كه مثال هاي آن نيز كم نيستند ، مي بينيم كه بزرگترين منش هاي فعّال در اين پهنه ، جملگي بر اين باورند كه محتوا به اخص محتواي نوشتاري كه احتمالاً فرآوري آن براي كاربران عام ساده تر است الي چه ميزان در زمينه ديده شدن توسط موتورهاي جستجوگر مهم بوده و تا چه مرز براي دستيابي به جايگاهي بهتر بايد به آن ها متوسل شويم .
در همين رابطه و تحت مثالي ديگر هدف داريم الي بهينه سازي يك سايت به گزيده تر مديريت محتواي آن را به گرداندن يك تيم ورزشي تشبيه نماييم .  همانطور كه در دنياي واقعي نيز ديده مي شود ، برخي مواقع تيمي با بودجه محدود و بازيكناني گمنام حماسه آفريني كرده ، بزرگداشت ، پروا و تحسين همگان را جلب مي نمايد و نهايتاً رتبه نكويي در آخر فصل به دست مي آورد و گاه تيم ديگري با وجود داشتن بازيكنان نامدار و گران بها بسيار تاب اميدكننده نما شده و با بر جاي قراردادن يا ركوردهاي منفي متوالي آرزوي هرچه سريع تمام شدن اين دوره را در دل مي پروراند . بايد بدانيد كه در امر سئو سايت اين بازيكنان در راستي محتواي سايت شما مي باشند و بودجه اي كه براي خريدشان تخصيص ديتا ايد نيز مجموع خرج هاي مستقيم و غير مستقيميست كه براي فرآوري درونمايه و به بار نشاندن مطلبي جديد در فضاي مجازي صرف كرده ايد .
در بيشتر رويدادهاي حيات و با انگاشت عدم تغيير متغير هاي هريك ، چنانچه انتظار كسب نتيجه اي جديد و بهتر را داريم ، ملزم به اتخاذ نقشه هايي نوآورانه با بازدهي اكثريت هستيم ؛ كما اينكه اگر در همان راه ابديت جنبش كنيم ، به همان مقصد ابديت نيز مي رسيم . از اين روست كه تاكيد مي نماييم در صورت عدم داشتن حركتي صعودي و جهشي پيوسته به سمت رديف هاي فوقاني گوگل ،  به قصد بالارفتن رتبه وبسايت خود نيازمند تغيير شيوه و استفاده از استراتژي ديگري هستيد .
در همين رابطه چنانچه راهكارهاي سئويي شما خوب نتيجه نگرفته و تارنماي شما حتي در ميان صفحات تك رقمي موتورهاي جستجوگر هم ديده نمي شود ، وقت جايگزيني راهبرد هاي كاريتان مي باشد . پيشتر گفته شد كه استفاده از راهكارهاي جديد سبب مي شود لغايت نتيجه هايي بگيريم كه هيچوقت قبل از اين نگرفته ايم ؛ لذا در مسير داشتن سايتي پر بيننده تر در مياني رقبايمان داشتن اندكي تغييرات و ابتكار ضرري ندارد ، اما فراموش نكنيد كه هر عامل جديد و غير معمولي نيز جذاب و پذيرفتني نيست ، در نتيجه اينكه بايد به تعقيب يك خبره بهينه سازي سايت باشيد كه كارنامه درخشاني داشته و با تجربه بسيار و دانش به روز خويش بتواند گره اي از كارتان بگشايد .
در راستاي كشف و اعمال بهترين گذرگاه حل هاي درمان ساختار باطني و بيروني يك سايت موارد زير اهميت فراواني دارند  :
در گام اول بايد باز?

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.