آموزش فروش حرفه اي: اين نكات طلايي را از دست ندهيد

۶۷ بازديد

– محصول يا خدمات خويش را بهتر از هر شخص ديگري بشناسيد و از تمام زوايا آن را بررسي كنيد لغايت بتوانيد هرگونه سوال و ابهامي را پذيرش دهيد. عاشق محصولتان باشيد.
– زماني كه در موردش گفتگو مي كنيد سرشار از انرژي مثبت باشيد. بگذاريد ديگران عمق اين دريافتن را بفهمند. يادتان باشد مشتريان حتما اين سوژه را حس خواهند كرد.
– هميشه به روز باشيد. ابزارهاي تبليغات و بازاريابي خود را بررسي كنيد و براي هر كدام كه از رديف بيرون شده اند، تعويض در عقيده بگيريد.
– ارتباط خود را با مشتريان سابقتان حفظ كنيد. هر از چندگاهي با مراجعه حضوري يا تماس تلفني از حال آنها با تازه شويد و در برپايي صميميت بيشتر بكوشيد.
– فقط بازارهاي موجود را ملاك قرار ندهيد. هميشه به پيگيري برپايي بازارهاي جديد و ساخت الگوهاي امروزين فروش باشيد. به ياد داشته باشيد خلاقيت مي تواند در بازارسازي بسيار موثر باشد.
– همواره به دنبال روش هاي امروزين فروش و روان شناسي روز جامعه باشيد و از كل ابزارهاي به روز فروش و بازاريابي استفاده كنيد. سعي داشته باشيد طريق هاي سنتي را با طريق هاي جديد تلفيق كنيد.
– سعي كنيد در دسترس مشتريانتان باشيد. اين پيشه حس امنيت و صميمت را در دل آن ها تقويت مي كند و باعث مي شود لغايت با شما روابط بهتري داشته باشند.
– اطلاع از جنبه هاي فرعي محصول يا خدمات شما مي تواند در گويه جذب بيننده و برپايي حس اطمينان زياد كارساز باشد. براي مثال فرش فروشي را انگار كنيد كه مطلع از هنر دكوراسيون دروني است و مي تواند از اين منظر به مشتري  نزديك  شود. مطمئنا مشتري با چنين فروشنده اي حس امنيت در خريدِ بيشتري خواهد داشت.
بيشتر بخوانيد: براي خود مشتري وفادار خلق كنيد
– به اعتراض هاي مشتريان اهميت بدهيد و براي آن ها وقت بگذاريد.

نكات فروش موفق

مطمئن باشيد مشتري شما از اينكه برايش ارزش و اهميت قائل بوده ايد لذت خواهد برد.
– توجه مشتري را به خود جلب كنيد، نيازهاي او را بشناسيد و بعد وارد فرآيند فروش بشويد. صادقانه رفتار كنيد و بگذاريد مشتري عشق و علاقه شما به محصولتان را در چشم هايتان بخواند و به پيوستگي خريد مايل شود.
– از مشتري بخواهيد در باره نيازهايش حرف بزند و در حين اين شغل مطالبي را بگوييد كه او دانستن كند به محصول يا خدمات شما دربايستن دارد.
– كسان از باره بزرگداشت قرار گرفتن، لذت مي برنند. براي اينكه نتيجه بهتري حاصل كنيد دائم و قبل از هر چيزي از مشتريان فرمان بگيريد.
– دائم راز وقت در جلسات آماده شويد و جامه مرتب بپوشيد. مطمئنا افراد از ديد كس هاي مرتب و منظم حس نكوداشتن خواهند داشت و مشتريان نيز دربرگيرنده اين قضيه هستند.
– فروشنده اي كه بيشترين آشنايي را با وضعيت مشتري خويش داشته باشد، به احتمال نيرومند برنده معامله خواهد بود. كوشش كنيد الي جايي كه مي توانيد از مشتريان خود اطلاعات جمع كنيد.
– سؤال كردن سوالات صحيح در سررسيد درست مي تواند مشتري بي علاقه را علاقه مند كند. سعي كنيد ياد بگيريد از هر خريداري بايد چه سوالي و در چه زماني بپرسيد.
– بزرگترين تاثير شما به عنوان فروشندهاي خوب، ايجاد حس احتياج و ضرورت است. زماني كه مشتري پرماسيدن كند در چهره عدم داشتن فرآورده يا خدمات شما چيز مهمي را از دست مي دهد، مايل به خريد خواهد شد.
– تبسم زدن و بشاش بودن از مهم ترين خاصيت هاي فروشنده است. تبسم بزنيد و بگذاريد دانستن خوب شما به مشتريان سرايت كند.
– بيش از اندازه نطق نكنيد. سكوتي استراتژيك پس از شنيدن پرسشي مهم يا پاسخي قاطع به سوالِ مشتري مي تواند در فرآيند فروش بسيار مهم باشد.
– براي فروش بيش از اندازه پافشاري نكنيد و در چهره عدم موافقت مشتري كوشش كنيد بفهميد كه روند فروش كجا و به چه دليلي متوقف شده است.
– سعي نكنيد نزاكت و اطلاعات خويش را پيش از پرسش مشتري به رخ او بكشيد. شما بايد براي مشتري سوال برپايي كنيد و پس از اينكه از شما سوال پرسيده شد، پذيرش بدهيد.
– خوب شنيدن را ياد بگيريد و بدانيد كه بهترين فروشندگان كساني هستند كه از بقيه گوش شنيدن بهتري دارند؛ چون هوشمندانه شنيدن شرط اول فروش كامياب است.
– براي بستن پيمان نامه هرگز عجله نكنيد. اين شغل آفت فروش است و مي تواند روند خوبِ فروش شما را تحت تاثير پيمان دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.