چگونه مشكل عدم نمايش عكس و ويديوهاي واتساپ در گالري را حل كنيم؟

۹۴ بازديد

واتساپ نه تنها مسنجر بسيار خوبي است بلكه راهكار مناسبي براي رد و بدل كردن عكس و ويديو بين دوستان، همكاران و اعضاي خانواده به شمار مي‌رود. البته تماشا كردن عكس‌ها و ويديوهاي ارسالي با استفاده از خود اپليكيشن كار چندان جالبي نيست و بنابراين تمايل داريم فايل‌هاي تصويري ارسالي را با استفاده از گالري مرور كنيم.

اما گاهي ممكن است همه چيز به همين سادگي نباشد و عكس‌ها و ويديوهاي دانلود شده از طريق واتس اپ در اپليكيشن گالري گوشي نمايش داده نشوند. در حالي كه اين مشكل هم براي گوشي‌هاي اندرويدي و هم iOS به وجود مي‌آيد، مي‌تواند از دلايل مختلفي ناشي شود چرا كه اين دو سيستم عامل رفتار متفاوتي با فايل‌هاي تصويري ارسالي در واتساپ دارند.

در اين مطلب قصد داريم به بررسي دلايل به وجود آمدن اين موضوع و ارائه راهكارهايي براي حل مشكل عدم نمايش عكس هاي واتساپ در گالري بپردازيم. اگر شما هم با اين مشكل رو به رو شده‌ايد و درصدد يافتن راهكاري براي آن هستيد مطلب پيش رو را از دست ندهيد.

1. ريستارت كردن گوشي

به عنوان اولين قدم شايد بد نباشد روش قديمي ريستارت كردن گوشي را امتحان كنيد كه هم زحمت كمتري دارد و هم ممكن است راه حل مناسب براي مشكل شما باشد. ريستارت را مي‌توانيد هم با روشن و خاموش كردن دوباره گوشي و هم با دكمه مخصوص ريستارت انجام دهيد.

2. فعال كردن تنظيمات Media Visibility در اندرويد

در سيستم عامل اندرويد پس از دانلود هر فايل ويديويي يا تصويري در واتساپ، اين فايل‌ها به صورت خودكار در اپليكيشن گالري گوشي در دسترس خواهند بود و فرقي ندارد هم كه مدل گوشي اندرويدي شما چه باشد.

با اين حال واتساپ براي محافظت از حريم شخصي كاربران قابليت جديدي تحت عنوان Media visibility را اجرا كرد كه عكس‌ها و ويديوهاي دانلود شده از طريق اين اپليكيشن را در گالري پنهان مي‌كند. بنابراين ممكن است يكي از دلايل مشكل عدم نمايش عكس هاي واتساپ در گالري ناشي از همين قابليت باشد.

دو راه براي تغيير تنظيمات Media visibility وجود دارد كه در ادامه به هركدام مي‌پردازيم.

  • راه اول: فعال كردن Media visibility براي تمام مخاطبان

گام اول: واتساپ را باز كنيد و از طريق آيكون سه نقطه سمت راست بالاي اپليكيشن وارد بخش تنظيمات شويد.

گام دوم: با وارد شدن به بخش Chats، گزينه Media visibility را از طريق عوض كردن حالت سوييچ آن فعال كنيد تا سوييچ به رنگ سبز در آيد. با اين كار تمام فايل‌هاي تصويري دريافتي از طريق واتساپ در اپليكيشن گالري شما از حالت مخفي در مي‌آيند و مي‌توانيد آن‌ها را مشاهده كنيد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/10/%d8%b9%d8%af%d9%85-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be-%d8%af%d8%b1-%da%af%d8%a7%d9%84%d8%b1%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.