۱۰ ماده‌ سمي يا گرانقيمت كه باور نمي‌كنيد در بدن شما وجود داشته باشند [قسمت اول]

۷۶ بازديد

بدن انسان يك ماشين خارق العاده است كه آناتومي آن نتيجه هزاران سال تكامل و سازگاري با تغييرات محيط زيست در كره زمين بوده و باعث شده كه انسان ها به يك شكل زيستي بسيار پيچيده تبديل شوند. در حالي كه پيشرفت ها در دنياي پزشكي در قرون گذشته به ما امكان داده تا ماهيت ارگانيسم انساني را با دقت و جزييات بررسي كنيم اما همچنان تركيبات و فرآيندهاي جديدي در بدن انسان كشف مي شوند. در ادامه مي خواهيم شما را با برخي از مواد و تركيباتي آشنا كنيم كه به هيچ عنوان باور نمي كنيد و انتظار نداشتيد كه در بدن ما وجود داشته باشند.

در ادامه مي خواهيم شما را با برخي از مواد و تركيباتي آشنا كنيم كه به هيچ عنوان باور نمي كنيد و انتظار نداشتيد كه در بدن ما وجود داشته باشند.

۱۰- الكل

نوشيدني هاي الكلي از پرمصرف ترين نوشيدني ها در سراسر جهان هستند. گفت مي شود كه سالانه نزديك به ۳۶ ميليارد ليتر مشروبات الكلي در سراسر جهان مصرف مي شود كه براي پر كردن ۱۴٫۰۰۰ استخر شناي المپيك كافي است. در كنار تمايل هميشگي انسان در طول تاريخ به نوشيدن مسكرات، بايد بدانيد كه بدن انسان همواره در درون خود الكل توليد مي كند. اتانول يك نوع الكل است كه به شكل طبيعي توليد مي شود، از طريق تخمير مواد طبيعي كه در نوشيدني هاي الكلي نيز وجود دارد. در بدن انسان، باكتري هايي كه در دهان و روده ها وجود دارند مي توانند به صورت درون ريز، الكل توليد كنند.

براي اين كار، باكتري و مخمر باعث تخمير كربوهيدرات هايي مانند قند موجود در سيستم گوارش مي شوند. اين فرآيند باعث توليد مقدار كمي اتانول مي شود كه به سرعت وارد جريان خون مي شود. بر اساس مطالعات متعدد، يك فرد كاملاً هوشيار و سالم در هر ليتر از خون خود نزديك به ۰٫۰ ميليگرم الكل تانول دارد. متانول كه نوعي ديگر از الكل است نيز در خون انسان و با غلظت ۰٫۶ ميليگرم در هر ليتر يافت شده است. خوشبختانه اين مقادير آنقدر كم هستند كه به سختي در خون شناسايي شده و نمي توانند مشكل قانوني براي افراد به وجود آورند.

با اين وجود، برخي افراد نيز كمي بدشانس هستند، به ويژه كساني كه به يك بيماري به نام «سندرم خودآبجوسازي» مبتلا هستند. در اين سندرم، سيستم گوارشي فرد پر از باكتري هاي و قارچ هاي تخمير كننده است كه باعث توليد مقادير زيادي الكل از غذاهاي شيرين مي شوند. افراد مبتلا به سندرم خودآبجوسازي تا ۴ گرم الكل در هر ليتر خود دارند تا جايي كه گاهي اوقات بدون نوشيدن مشروبات الكلي حالت مست دارند.

منبع:

https://rooziato.com/1398234288/%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%af%d9%86/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.