بهترين استراتژي هاي بازاريابي دنيا : 4 روش ايده آل

۷۰ بازديد

بهترين راهبرد هاي بازاريابي جهان : 4 روش ايده آل : مدير بازاريابي بايد استراتژيست باشد – دناكو -. مدير بازاريابي بايد بهترين راه حل هاي بازاريابي را پيدا كند و با پروا به شرايط دروني و بيروني راهبرد هاي متناسب را براي پيشبرد بازاريابي و فروش به كار ببندد. مقالات دناكو در اين مقوله را مطالعه نماييد.
 
بهترين استراتژي هاي بازاريابي گيتي : 4 طريق ايده آل
بهترين استراتژي هاي بازاريابي جهان : 4 طريق ايده آل(به نقل از دنياي اقتصاد) برند تيمبرلند را از بچگي مي‌شناسم. پدرم يگانه از طراحان برجسته كفش بود كه در اين كارخانه سرشناس شغل مي‌كرد. تيمبرلند براي من معناي خاصي داشت و رابطه منحصربه‌فردي با اين برند داشتم ولي من در اين حس تنها نبودم. تيمبرلند براي كل هم‌نسل‌هاي من يك برند خاص و بامعنا بود.
اما در يك دوره اين برند گذرگاه خويش را گم كرد و براي اينكه به دوران رشد خود بازگردد، يك مدير بازاريابي را استخدام كرد كه تمركز اصلي خويش را بر گوش كردن به مشتريان قرار ديتا بود تا بفهمد خواسته واقعي آنها از برند تيمبرلند چيست. به هر حال، گوش كردن به انفرادي كافي نيست. در حقيقت، اگر مراقب نباشيد، اين پيشه نوعي نزديك‌بيني به همراه مي‌آورد. به همين دليل است كه مديران بازاريابي بايد چهار طريق رهبري را اتخاذ كنند و براي اجرايي كردن آنها نقطه مركزي نيرو خود را بشناسند و مهارت‌هاي خويش را حول اين چهار طريق متناسب‌سازي كنند.
سبك اول: مديران بازاريابي بازار محور كه روي صداي مشتريان سرمايه‌گذاري مي‌كنند.مديران بازاريابي بازار محور زياد خوب به صداي مشتري گوش مي‌دهند. آنها طرفداران مشتري هستند و اين تفكر را دارند كه براي خدمت به مشتري بايد نهايت توان خويش را به‌كار گرفت. جيم ديوي (Jim Davey)، مدير بازاريابي جهاني تيمبرلند مثال اين نوع مديران است. ديوي پس از يك دوره ركود كمك كرد اين برند به جايگاه اوليه خويش بازگردد. چگونه؟ با گوش كردن به مشتري. به گفته ديوي، مشتريان براي لباس‌ها و تجهيزات كوهنوردي سراغ تيمبرلند نمي‌آمدند، بلكه آنها محصولات شيكي مي‌خواستند كه بتوان براي كوهنوردي هم از آنها كاربرد كرد. گوش كردن به مشتري به ديوي آموخت كه تيمبرلند برند مشتاقان كوهنوردي در شهرها است. اين نقطه نظر به نوآوري‌هاي جالبي در فرآوري فرآورده منجر شد.
مديران بازاريابي بازار محورمديران بازاريابي بازار محور به مشتري گوش مي‌دهند. ولي مهم‌تر آن است كه بين گوش كردن و نوآوري ترازمندي ايجاد مي‌كنند. به‌طور كلي، همان‌طور كه ديوي اشاره كرده، مشتريان لزوما مبتكر يا روياپرداز نيستند.
سبك دوم: مديران بازاريابي عمل‌گرا كه پيشه بازاريابي را مشابه يك

بهترين استراتژي هاي فروش و بازاريابي چيست؟

كسب‌وكار حلقه بسته اتمام مي‌دهند.مديران بازاريابي عمل‌گرا بر شكاف بين هزينه‌هاي بازاريابي و نتايج كسب‌وكار متمركز مي‌شوند. آنها پافشاري دارند با اثبات ارزش پيشه خويش درآمد كسب كنند. اين يعني به كارگيري داده‌ها و تحليل‌هاي پيچيده و تكنيك‌هاي اختصاصي براي كمك به روشن شدن اين سوژه كه كدام سرمايه‌گذاري‌هاي بازاريابي براي كسب‌وكار مفيدند و كدام نيستند.
كلي استوبا (Clay Stobaugh)، مدير بازاريابي شركت جان ويلي اند سانز (John Wiley & Sons)، يك مدير بازاريابي عمل‌گرا است. او رهبر بازاريابي ابزار-محوري است كه سازمان بازاريابي جهاني خويش را به عنوان «مركز درآمد بازاريابي» بازسازي كرده و ابزارها، بهترين فعاليت‌ها و تعليم را در اين سازمان جهاني گسترش مي‌دهد. استوبا مي‌گويد «همه بايد در اين امر كه بازاريابي مسوول نتايج مالي كسب‌وكار است، روشني داشته باشند.» از عقيده استوبا حقيقت تنها در داده‌ها چكيده مي‌شود.
مديران بازاريابي عمل‌گرامديران بازاريابي عمل‌گرا مكالمات كاري را از معيارهاي فعاليت (مثل ترافيك سايت و ميزان ستيز مخاطب) و معيارهاي بي‌ارزش (مثل تعداد لايك‌ها يا پيروان يك سايت)، به معيارهاي كسب‌وكار (مثل ميزان جذب مشتري، رشد سازمان و سودآوري) تغيير مي‌دهند. آنها به اين فهم رسيده‌اند كه چگونه مي‌توانند حلقه هزينه‌هاي بازاريابي را ببندند الي ارزش خود را به‌طور موثري پابرجا كردن كنند.
سبك سوم: مديران بازاريابي اجتماعي كه حكايت مي‌گويند و به ديگران هم القا مي‌كنند كه اين‌گونه رفتار كنند.مديران بازاريابي اجتماعي همچون مديران بازاريابي بازارمحور به مشتري گوش مي‌دهند. اما بر خلاف آنها كه شغل خويش را ابتدا با فرآورده شروع مي‌كنند، مديران بازاريابي اجتماعي پيشه خود را با داستان‌گويي شروع مي‌كنند. پافشاري آنها بر فروش ايده و داستان‌گويي است لغايت بتوانند محصولات را بفروشند. آنها شغل خويش را با چيزي كه مجبورند آن را بفروشند شروع نمي‌كنند، بلكه با چيزي كه براي مخاطب نامعلوم است آغاز مي‌كنند.
جاناتان بچر (Jonothan Becher) مدير بازاريابي شركت SAP، يك مدير بازاريابي اجتماعي است. او بسياري از نكته‌هاي سنتي بازاريابي بنگاه به بنگاه (B2B) شركت‌هاي بزرگ را به بحران مي‌كشد و آنها را پيچيده و خسته‌كننده مي‌داند. بچر يادآوري مي‌كند؛ «اين ساختمان‌هاي شيشه‌اي بزرگ نيستند كه نرم‌افزار مي‌خرند، بلكه ملت هستند.»
مديران بازاريابي اجتماعيمديران بازاريابي اجتماعي محصولات را به قهرمانان داستان‌هاي خود تبديل نمي‌كنند، بلكه ايده‌هايي را بزرگ مي‌كنند كه مخاطب مي‌تواند درك احسان از آنها داشته باشد.
سبك چهارم: مديران بازاريابي روياپرداز كه فراتر از صداي مشتري را در نظر مي‌گيرند.مديران بازاريابي روياپرداز با دنيايي از احتمالات كه در روياهاي خودشان مي‌پرورانند، شغل مي‌كنند. آنها توسط مجموعه‌اي قوي از ارزش‌ها و عقايد هدايت مي‌شوند. استيو جابز با اينكه از عقيده فني يك مدير بازاريابي نبود، ولي بهترين مثال اين گونه مديران بازاريابي روياپرداز محسوب مي‌شود.
مديران بازاريابي روياپردازبهترين استراتژي هاي بازاريابي دنيا : 4 طريق آرماني : مدير بازاريابي بايد استراتژيست باشد. مدير بازاريابي بايد بهترين گذرگاه حل هاي بازاريابي را پيدا كند و با پروا به شرايط داخلي و بيروني راهبرد هاي متناسب را براي پيشبرد بازاريابي و فروش به پيشه ببندد. مقالات دناكو در اين زمينه را مطالعه نماييد.
ديگر نمونه‌هاي مهم مديران بازاريابي روياپرداز و موفق، در روياپردازي خود به اندازه جابز سرسخت و احساسي نيستند. اين مديران بازاريابي از چيزهاي پوچ الهام نمي‌گيرند. همان‌طور كه «ديوي» گفته بود، اين مديران كار خويش را با خط مبناي بازار محوري آغاز مي‌كنند كه آن را از راه بصيرت، الهام‌گيري و شادي‌هاي غيرمترقبه گسترش مي‌دهند. آنها اجازه مي‌دهند داده‌هاي بازار بر تصميم‌گيري‌هايشان تاثير بگذارد، ولي همچنين بر احساسات آني هم حساب مي‌كنند. به‌طور كلي، از عقيده «ديوي»، مصرف‌كنندگان به شما نمي‌گويند كه در يك افق پنج ساله، چه روندي روحشان را تحريك مي‌كند. اين وظيفه مديران بازاريابي است كه آن را كشف كنند.  با اينكه هر يك از اين الگوها مدل‌هايي براي كاميابي ارائه مي‌كنند، ولي بهترين مديران بازاريابي مثال مجسم همه اين سبك‌ها هستند. در واقع اين مديران قدرتي چندگانه را در خود پرورش داده‌اند. اين شغل با شناخت نقطه مركزي قدرت‌ شما و سعي براي برپايي مهارت‌هايي كه با هر يك از اين سبك‌ها همخواني داشته باشد، شروع مي‌شود.
 
كامل ترين مقالات فروش و بازاريابي را در دناكو مطالعه نماييد. تقسيم تعليم هاي دناكو جديد ترين و بروز ترين مقالات را در مقوله هاي بازاريابي ، فروش ، مديريت تكنولوژي ، مديريت سوداگري ، مديريت ابتكار  منابع انساني و تحقيق و گسترش را فراهم كرده است. شما مي توانيد اين مقالات را مجاني مطالعه نماييد يا در دوره هاي تخصصي دناكو شركت نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.