آموزش بازاريابي و فروش تلفني

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

آموزش بازاريابي و فروش تلفني

۷۲ بازديد

فروش تلفني و بازاريابي محصولات با به كارگيري تلفن، يگانه از شيوه‌هاي بازاريابي سر راست است كه تقريباً كمي بعد از نوآوري تلفن ابتدا شده و هنوز هم پيوستگي دارد.
شايد چشمداشت مي‌رفت با اشاعه فناوري اطلاعات و رواج يافتن ابزارهاي امروزين ارتباطي، فروش تلفني از بين برود.
اما طنز ماجرا اينجاست كه يگانه از اصلي‌ترين محصولاتي كه با اتكا به تكنيكهاي فروش تلفني عرضه مي‌شوند، همين زيرساختهاي ارتباط مدرن هستند (تماس‌هاي كور و بي‌هدف عرضه اينترنت پرسرعت را چه بسا شما هم تجربه كرده‌ايد).
از آن‌جا كه به نظر نمي‌رسد در آينده‌ي نزديك، تلفن از سبد ابزارهاي ارتباطي كسب و كارها حذف شود، ‌همچنين هنوز حجم قابل‌توجهي از فروش و بازاريابي در سطح جهان، به وسيله‌ي تماسهاي تلفني اتمام مي‌شود، تصميم گرفتيم مجموعه‌اي از درس‌هاي پيوسته

اصول فروش تلفني

با اين جستار را در متمم ارائه كرده و به تدريج تكميل كنيم.
مطالب مربوط به بازاريابي تلفني، به راستي زيرمجموعه‌ي درس‌هاي تعليم فروش هستند كه اكنون در قالب يك مجموعه‌ي جداگانه ارائه مي‌شوند.
فروش تلفني يا بازاريابي تلفني؟تقريباً مانند بحث‌هاي تفاوت ويزيتور و بازارياب، در فروش تلفني و بازاريابي تلفني هم وجود دارد.
عده‌اي اصرار دارند كه فروش تلفني (Telesales) با بازاريابي تلفني (Telemarketing) تفاوت دارد و تقريباً همان نكاتي را كه درباره‌ي تفاوت فروش و بازاريابي وجود دارد، به عنوان تفاوت فروش تلفني و بازاريابي تلفني هم در نظر مي‌گيرند.
براي جداسازي اين دو اصطلاح، گفته مي‌شود كه فروش تلفني، صرفاً براي آگاهي رساني و فروش يك يا چند فرآورده مشخص با ويژگي‌هاي مشخص به مجموعه‌اي از سرنخ‌هاست. ولي بازاريابي تلفني مي‌تواند براي نظرسنجي از مشتريان، ارزيابي بازارهاي بالقوه، نزديك‌تر كردن رابطه‌ي سوداگري با مشتريان فعلي،‌ مديريت وابستگي با مشتري و كارهاي ديگري از اين دست نيز به‌كار گرفته شود.
ما در اكثر درس‌هاي متمم، اصرار چنداني به اين تفكيك نداريم. چنان‌كه قوانين رگولاتوري در كشورهايي مانند انگليس و آمريكا هم، ترجيح مي‌دهند از اصطلاح‌هاي عمومي Telemarketing و گاهي Telemarketing Sales به عنوان يك ********ر مفهومي بهره‌گيري كنند و همه‌ي فعاليت‌هاي اين خانواده را پوشش دهند.
در جاهايي كه به طور زياد خاص، هدف داشته باشيم بر تماس تلفني بدون شناخت كافي از مخاطب تأكيد كنيم، از اصطلاح‌هاي تماس سرد (Cold calling) يا فروش تلفني (Telesales) استفاده خواهيم كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.