در چند سنه گذشته تغييرات زيادي در دنياي سئو رخ ديتا است. با اينحال هنوز هم برخي از اصول بنيادين خاص آن بدون تغيير باقي مانده است. به عنوان نمونه منظور قرار دادنِ كلمات كليدي، به هدف بهبود رتبه بندي طبيعي، تاثير خويش را از دست ديتا است اما به كارگيري كلمات كليدي هنوز هم امري زياد بايسته است.
وقتي الي اينجا آمدهايد يعني با اصول و مباني سئو آشنا هستيد و به تعقيب تكنيكهاي سئو هستيد. با وجود تكنيكهاي گوناگون سئو، تشخيص اينكه به چه نوع تكنيكي بايد پايبند بود و از چه روشي مي تاب چشم پوشي كرد كم و بيش غير ممكن است. در اين نوشتار قصد داريم 10 مورد از مهم ترين نكات و ترفندهاي سئو را بيان كنيم.
بازاريابان B2B و B2C، به تعقيب دريافت ترافيك از راه نتايج حاصل از موتورهاي جستجوگر هستند زيرا اين نوع ترافيك 8.5 برابر بخت اكثريت نسبت به لينكهاي خارجي براي تبديل شدن به مشتري دارند. اگر تنها بر روي اين تكنيكها تمركز داشته باشيد، مي توانيد ترافيك طبيعي بسياري به سمت سايت خود جذب كنيد و رتبهبندي سايت را بدون جريمه شدن، درمان ببخشيد.
افزايش شدامد طبيعي سايت
ما در هفته ماضي مقاله اي با عنوان 200 فاكتور مهم سئو در رتبه بندي گوگل منتشر كرديم كه ميتوان گفت كامل ترين منبع شدني در اينترنت به آمار ميآيد. در آن مقاله كوشش كرديم لغايت تمام عوامل مهم و تاثيرگذار در سئو را براي شما نام ببريم.
شايد پُست فعلي به نكويي و كمال آن مقاله نباشد، اما در برابر در اين نوشتار 10 باره از مهم ترين نكاتي كه براي سئو لازم است بدانيد را برايتان نام مي بريم. اگر بتوانيد بر روي همين موارد تمركز كنيد و آنها را بر روي وب سايت خويش اعمال كنيد، مطمئن باشيد طي چند ماه نتايج برآمده از آن را به نكويي تماشا خواهيد كرد.
هر چيزي كه مايه كند شدن سايت مي شود را حذف كنيدهمانطور كه مي دانيد، سرعت بارگذاري صفحه احد از فاكتورهاي بايسته در سئو است.
در ماضي اغلب كسان مجبور بودند با سايتهايي كه بارگذاري زياد آهستهاي داشتند ساحل بيايند. در آن ايام 5 دقيقه چشمداشت براي بارگذاري يك سايت خبري، چيز عجيبي نبود. اين سوژه به هيچ عنوان تجربه نكويي نيست اما هنوز هم در بيشتر سايتها به چشم ميخورد.
صفحهاي كه بارگذاري كندي دارد مي تواند مانع از خريد محصولات بدست مشتريان شود. پژوهش ها و تحقيقات سپريدن شده اثر ميدهد كه يك ثانيه ديركرد در زمان بارگذاري صفحه، ميتواند به 7 درصد كاهش در نرخ تبديل منجر شود.
اهميت سرعت لود سايت در
بگذاريد بگوئيم در ذهن خريداران احتمالي، يك سايت كند مساوي است با يك سايت غير قابل اعتماد. تمام.
سرعت سايت براي كاربران و گوگل زياد مهم است. بر بنياد يافتههاي سايت eConsultancy اگر مدت زمان بارگذاري سايت بيشتر از 3 ثانيه باشد، تقريباً 40% افراد آن را ترك ميكنند.
ريزش بازديد كننگان به علت كندي سايت
از زماني كه كسب وكارها در باره فرصت هاي موجود در افزايش ترافيك طبيعي و در آمد حاصل از بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجوگر مستحضر شدند، تقاضا براي بالا بردن سايت افزايش يافت. در 9 آوريل سنه 2010، گوگل سرعت سايت را به عنوان احد از فاكتورهاي مهم در رتبه بندي در نظر گرفت.
اين جستار بدين معني است كه اگر سرعت بارگذاري سايت شما ذيل است، براي به دست آوردن رتبه هاي بالاتر در موتورهاي جستجوگر شغل دشوار و معضل در پيش داريد حتي اگر محتواي شما با كيفيت باشد و طراحي سايت چيره دست داشته باشيد.
بر پاي بست، پژوهش ها دروني گوگل، زماني كه صفحه اي به كندي بارگذاري مي شود، بازديد كنندگان موعد زياد كمي را در آن سايت سپري مي كنند و كوشش مي كنند خيلي زود سايت را ترك كنند. از جانب ديگر، صفحاتي كه سرعت بارگذاري بالايي دارند، هزينه هاي عملياتي را تفريق مي دهند و مي توانند تجربۀ كاربران را شفا بخشند در حاليكه مزاياي ديگري نيز به همراه خواهد داشت.
اهميت سرعت بارگذاري وب سايت
از شر تمامي عناصر غير ضروري كه مايه كند شدن سايت شما شده است، خلاص شويد. اگر از كاربران وردپرس هستيد، كوشش كنيد بعضي از افزونه هاي غير ضروري كه بهرهگيري نمي كنيد را غير پركار سازيد. وانگهي سايدبار خود را مرتب كنيد و فقط ابزارك هاي باره دربايستن و بايسته را در آن بگنجانيد.
اگر اخ داشتيد، در مقالهاي با نام «راهنماي كامل سرعت سايت» در وبلاگ مدرن ميتوانيد به طور كامل درباره سرعت سايت بخوانيد و با 8 شيوه افزايش سرعت سايت آشنا شويد.
به ديگر سايت هايي كه محتواي پيوسته دارند لينك دهيدلينك دادن به ساير سايت ها براي رشد سايت بسيار بايسته است.
- برايان كلارك، مدير Copyblogger Media
بيشتر افراد انديشه مي كنند كه لينك دادن به محتواي معتبر و مرتبط مي تواند بد باشد زيرا باعث مي شود افراد از تارنما خارج شوند. اما در راستي اين طور نيست. "رَند فيشكين" بنيانگذار سايت Moz معتقد است:
لينك دادن به سايت هاي معتبر مي تواند ترافيك قابل پيگيري زيادي وارد آن سايت ها كُند و همين فرمايش مايه مي شود سايت شما با ارزش تر و قابل پيمانه تر شود.
به وب سايت هاي معتبر لينك دهيد
نمي توانيد از ديگران انتظار داشته باشيد به سايت شما لينك دهند در حاليكه خودتان از اتمام اينكار پرهيز مي كنيد. به عنوان مثال اگر به تعقيب به دست آوردن لينك هاي دروني از سايت هاي معتبر و قابل اعتماد هستيد، گرد از آسانترين انحاء براي سپريدن اينكار اين است كه ميل خود براي لينك دادن به چنين سايت هايي را پرتو دهيد.
البته بايد به خاطر داشته باشيد كه تنها به محتوايي لينك دهيد كه معتبر و ارزشمند است. در اين صورت مي توانيد از مزاياي اين لينك ها براي سئو سايت خود مستفيض شويد. مهم تر از كل اين است كه به افراد گوناگون آگاهي دهيد كه به وب سايت شان لينك كرده ايد، به اين ترتيب شكيبيدن اينكه اين افراد در به اشتراك گذاري درونمايه به شما كمك كنند بالا مي رود.
براي انسانها محتوا فرآوري كنيد، نه موتورهاي جستجوگراخيراً متوجه شده ام كه بيشتر وبلاگ نويسان و توليد كنندگان محتوا تنها از شيوه هاي كهن سئو استفاده مي كنند. اگر شما نيز جزو اين دسته از كسان هستيد، موعد آن واصله است كه راهبرد خويش را تغيير دهيد.
تفاوت سئو قديم و سئوي جديد
بسياري از كسان هنوز هم بر روي واژه ها كليدي طولاني (Long Tail) سرمايه گذاري نمي كنند و ترجيح مي دهند به دستكاري موتورهاي جستجوگر بپردازند. اين رويكرد كاملاً اشتباه است. به جاي اينكه تمركز خود را بر روي موتورهاي جستجو قرار دهيد، براي كاربران و افرادي محتوا توليد كنيد كه مطالب شما را با دقت مي خوانند و مي توانند از محصولات شما بهرهگيري كنند. به ياد داشته باشيد كه عنكبوت هاي موتورهاي جستجوگر تنها يك اسكريپت هستند و نمي توانند محصولات شما را بخرند.
مثلا سايت Copyblogger را در نظر بگيريد. اين سايت همگي سعي خود را براي راضي نگه داشتن مشتريان و خوانندگان خود انجام ديتا است. جاي شگفتي نيست كه برايان كلارك گرد از كامياب ترين افراد در بازاريابي محتوا است. او با سعي هاي خود توانسته است اين سايت را به يك كمپاني بازاريابي ديجيتال چند ميليون دلاري تبديل كند.
براي انسان ها درونمايه فرآوري كنيد نه گوگل
اين سوژه زماني رخ مي دهد كه بازاريابان به مشتريان شوق و شور داشته باشند. خب حالا سوال اينجاست كه نوشتن براي كاربران به چه معناست؟ پاسخ اين سوال بسيار ساده است. زماني كه در حال نوشتن درونمايه هستيد، فراموش كنيد كه گوگل هستي دارد. در برابر محتوايي برپايي كنيد كه به مشتريان كمك مي كند. اين گزينه به عنوان محتوا سازي (SEO Copywriting) شناخته شده است. زماني كه تمركز اصلي خود را بر روي كاربران پيمان مي دهيد، قادر خواهيد بود محتواي مفيد و ارزشمندي بنويسيد كه براي موتورهاي جستجو نيز بسيار با ارزش است.
سايت هاي معتبر را دلگرمي كنيد به شما لينك دهندلينك هاي داخلي هنوز هم براي رتبه بندي در مورتورهاي جستجو زياد مهم است.
عوامل مهم در رتبه بندي سايت در گوگل
زماني كه لينك هاي dofollow و nofollow را با هم تركيب مي كنيد، پروفايلي از لينك هاي طبيعي خواهيد داشت كه مايه رضايت گوگل مي شود. در اين شرايط گوگل به شما پاداش خواهد داد. بازاريابي محتوا به معناي ايجاد يك محتواي با كيفيت است كه افراد را ناچار
ترفندهاي بازاريابي و فروش تلفني |
مي كند به شما لينك دهند. بيشتر افرادي كه در اين مقوله موفق بوده اند بر روي منابعي متمركزند كه در فرآوري محتواي خوب و با كيفيت به آنها كمك مي كند.
براي توليد محتواي با كيفيت بيچارگي به سعي هاي بسياري است. زماني كه در حال برپايي محتواي مفيد و لينك دادن به سايت هاي معتبر و قابل اعتماد هستيد، متوجه خواهيد شد كه اغلب كسان نيز به چهره طبيعي به شما لينك داده اند.