تفاوت بين بازاريابي و فروش چيست؟

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

تفاوت بين بازاريابي و فروش چيست؟

۷۲ بازديد

اگر يك كسب و كار كوچك يا متوسط داشته باشيد، شايد فرق چنداني بين دسته بازاريابي و فروش قائل نيستيد،
بازاريابي يا فروش، كدام مهمتر است؟ در اصطلاح عامه، خيلي اوقات واژه بازاريابي و فروش معادل يك ساير بهره‌گيري مي شود اما راستي اين است كه اين دو با يكديگر متفاوت هستند. در اين نوشتار سعي شده به تفاوت بازاريابي و فروش پرداخته و نقش آن ها را در افزايش سود كمپاني ها باره برسي قرار دهيم.
فروش چيست؟در بازاريابي و فروش:فروش = محصولي كه موجود است را بفروشيد .
كار بخش فروش ساده است اين تقسيم بايد آنچه موجود است را تبديل به پول نقد كند. كه يعني سرنخ‌هاي فروش را تبديل به مشترياني مي‌كند كه به شركت شما پول مي‌دهند و اينكار، با تعامل مستقيم با مشتريان خفته براي متقاعدسازي آنها به خريد سپريدن مي‌شود.
اگر بخواهيم فعاليتهاي شاخص يك فروشنده حرفه اي را اسم ببريم، مي توانيم به كارهاي پايين اشاره كنيم:
ملاقات يا تماس تلفني با تصميم سازان خريد در شركت خريدارملاقات يا تماس تلفني با تصميم گيرندگان خريد در شركت خريدارطراحي شيوه معرفي و در ضمن تعبيه مطالب جهت معرفي و ارائه فرآورده يا خدمات به مشتريملاقات يا تماس تلفني با اعضاي شبكه بازگردانيدن يا معرفي فروشنده به مشتريان احتماليارتباط با مشتريان جهت پيگيري و پيشبرد پروژه هاي در دست اقدامتشكيل جلسات هماهنگي در تو كمپاني براي تهيه، فرآوري و تحويل به موقع كالا به مشتريفروش عبارت است تكاپو براي متقاعد كردن مشتري به انجام خريد.
بازاريابي چيست؟در بازاريابي و فروش: بازاريابي = هم اكنون و در آينده، با مشتريان خود همسو شويد
هدف معمول بازاريابي اين است كه مشتريان نهفته را به محصول يا خدمات شما علاقه‌مند كند و سرنخ فروش به هستي آورد.
بنابراين فعاليت‌هاي آن دربرگيرنده موارد ذيل مي‌شود:
تحقيق مصرف كننده براي شناخت نيازهاي مشتريانتوسعه محصولات خلاقانه كه بتوانند نيازهاي كنوني و آينده مشتريان را برآورده كنندتبليغات محصولات و خدمات براي بالا بردن اخطار و ساختن برندقيمت گذاري محصولات و خدمات براي توسط آوردن بيشترين هوده در طولاني‌مدتبازارياب بايد به برند كمك كند تا پيشنهادات، قيمت‌گذاري و روابط خويش را به نحوي تغيير دهد كه نيازهاي مشتريان را بهتر برآورده كند و در نتيجه، فروش كمپاني افزايش يابد.
بازاريابي عبارت است از فعاليتهاي كشاندن مشتري به پاي ميز مذاكره يا

فرق بين بازاريابي و فروش در ايران

به فروشگاههاي عرضه محصولات
تفاوت‌هاي اصلي وسط بازاريابي و فروشفرق بين بازاريابي و فروشفروش عبارت است از تغيير ازآنش يك محصول از فردي به فرد ديگر در ازاي قيمتي مشخص، د‌رحالي‌ كه بازاريابي فعاليت‌هاي مربوط به تحليل بازار و درك نيازهاي مشتري‌ است، به‌طوري‌ كه هر سررسيد كه محصول جديد شناسايي شد مشتري‌ها با اشتياق آن را خريداري كنند.فروش در رابطه‌ي نفر به تن شكل مي‌گيرد، ولي بازاريابي شامل رابطه‌ي يك نفر با كسان بسياري است.فروش دربرگيرنده رويكردي مجزاست كه بر فروش همه‌ي چيزهايي كه فرآوري شده‌اند تمركز دارد. درمقابل بازاريابي رويكردي يكپارچه است كه تمركزش بر نيازهاي مشتري و برآورده كردن آنهاست.فروش فرايندي كوتاه‌مدت است درحالي‌ كه بازاريابي فرايندي طولاني‌مدت است.فرايند فروش شامل تبادل كالا در ازاي پول است. اما بازاريابي دربرگيرنده تشخيص نيازهاي مشتري و برآورده كردن آنهاست.فروش فعاليتي است كه توسط افراد تحريك مي‌شود و حول محور آنها شكل مي‌گيرد ولي بازاريابي فعاليتي رسانه‌محور است.در فروش اين اصل كه مشتري بايد مراقب باشد حاكم است، اما اصل حاكم بر بازاريابي اين است كه فروشنده بايد مراقب باشد.در بازاريابي تأكيد بر نيازهاي بازار است، اما در فروش بر نيازهاي شركت تمركز مي‌شود.در فروش مشتري آخرين حلقه‌ است براي مثال پيش درآمد محصول توليد مي‌شود و سپس به مشتري فروخته مي‌شود. ولي در بازاريابي اولويت با مشتري است، چرا كه نخست نيازهاي او تشخيص ديتا مي‌شوند و محصول براساس آنها توليد و به مشتري فروخته مي‌شود.فروش مشتري‌محور است اما بازاريابي محصول‌محور.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.