در ماضي شكل فيزيكي شبكههاي اجتماعي، گروههايي بود كه دور هم جمع ميشدند و دقايق زيادي بدون اين كه متوجه گذشت سررسيد باشند با هم صحبت ميكردند و از تجربياتشان براي هم ميگفتند. در اين مكالمههاي گروهي اطلاعات زيادي رد و بدل ميشد. شكل امروزي اين شبكههاي اجتماعي در دنياي آنلاين، با بر هم زدن مرزهاي مكاني و زماني اين
توليد محتوا گرافيكي براي شبكه هاي اجتماعي چيست؟ |
امكان را براي كسان فراهم كرده است كه از فاصلههاي بسيار بعيد هم بتوانند تجربههايشان را با هم به اشتراك بگذارند و روي تصميمگيريهاي هم تاثيرگذار باشند.امروزه بسياري از كسان با گذراندن ساعتهاي زيادي از وقتشان در شبكههاي اجتماعي، كسب و كارها را به اين فكر واداشتهاند تا با نفوذ به اين شبكههاي ارتباطي، بتوانند كسب و كارشان را رونق بدهند. اين سوژه را ميتوان علت اشباع شبكههاي اجتماعي در چند سنه تازه دانست و ديگر به راحتي نميتوان كاربران آن را به مشتري نهفته تبديل كرد. فزوني صفحات فروش و تنوع در تبليغات از جمله انگيزه ها بيتوجهي كاربران به اين عرصه شده است.براي فرآوري درونمايه در شبكههاي اجتماعي به يك استراتژي قوي دربايستن داريم لغايت بتوانيم از راه بررسي و تحليل رفتار مخاطبها، علاقهمنديها، سليقه، جنسيت و ديگر موارد، محتوايي متناسب با كاربرها توليد كنيم و به كاميابي در شبكههاي اجتماعي دست پيدا كنيم. محتواي كه در شبكه هاي اجتماعي توليد مي شود تاثير بي اندازه اي بر رشد يك كسب و كار خواهد گذاشت. علاوه بر اينكه فرآوري درونمايه نيازمند برنامه ريزي است، بايد محتواها را براساس خلاقيت و ايده هاي بكر توليد كنيم. محتوايي كه فرآوري ميكنيم بايد بتواند جوري با كاربر تعامل ايجاد كند و او را به لحاظ ذهني درگير كند كه او دريافتن كند اين درونمايه به چهره اختصاصي براي او توليد شده است.
توليد محتواي متنيمتن به معني تركيب واژگان و برپايي يك پيام و انتقال آن به بيننده منظور ميباشد. توليد محتواي متني به معني نوشتن در باره يك موضوع خاص است. ولي محتواي متني اي كه براي كسب و كارها فرآوري ميشود بايد با منظور جذب بيننده باشد و مايه رشد و توسعه كسب وكارتان گردد.
البته كه منظور ما از محتواي متني، صرفا مقاله نيست؛ نگارش يك بيلبورد يا بروشور تبليغاتي به نوع اي براي بيننده جذابيت داشته باشد، فرآوري محتواي متني محسوب مي شود.
شايد به خودتان بگوييد كه در حال حاضر كسان هيچ علاقه اي به خواستن مطالب متني ندارد و بيشتر به محتواهاي گرافيكي يا ويدئويي گرايش دارند. اين مسئله درست است اما اكثر مخاطبان متخصص به خواندن محتواي متني علاقهمندند. اين در حاليست كه آنها هرمقاله يا متني را قبول ندارند. متنهايي براي اين كسان جذاب هستند كه درباره يك موضوع به صورت كامل توضيح داده باشند و تمام جوانب آنرا پوشش دهند و در پايان كسان با احضار آن متن به سراغ ساير وبسايتها نروند و در سايت شما به تمام
مشكلاتشان پاسخ ديتا شود.
مزيت هاي توليد محتوا در شبكه هاي اجتماعيافزايش درآمدهاي برآمده از فروشكسبوكارها مي توانند با توليد محتواي خوب و اثرگذار به طور ويروسي محصول و خدمتشان را به مشتريان خود معرفي كنند و از اين روش درآمدهاي حاصل از فروش خويش را افزايش بدهند. محتواي خوب مايه ميشود كه مشتريهاي اكثريت جذب محصولات و خدمات شما بشوند و در پايان بتوانيد با قدرت، محصولاتتان را به آنها بفروشيد. هرچه اشاعه فضاي مجازي در زندگي روزمره مردم افزايش پيدا ميكند، كسب و كارها بايد بيشتر به سمت استفاده از شبكههاي اجتماعي بروند الي بتوانند تاثير بيشتري روي مردم بگذارند.
اشتراكگذاري محتواي شما توسط كاربران شبكه هاي اجتماعياگر محتواي شما جذاب توليد شود، به احتمال بسيار اشتراك گذاري مطالب را به دنبال خواهد داشت. با انتشار يك محتواي خوب در فضاي مجازي در يك ساعت ميليون ها نفر، شما را مي بينند و با كسبوكار شما آشنا مي شوند و يا اينكه صفحه شما را تعقيب مي كنند و با به اشتراكگذاري مطالب شما ميتوانند به ديده شدن بيشتر محتوايتان كمك كنند. بهتر است با افزايش دنبالكنندههاي راستين و باكيفيت، ردپاي خودتان را در شبكههاي اجتماعي پررنگتر كنيد، چرا كه آينده بسياري از كسبوكارها در گرو فضاي مجازي و شبكههاي اجتماعي است.