یکشنبه ۰۶ بهمن ۹۸ | ۰۹:۵۸ ۷۲ بازديد
8 طريق براي پيدا كردن واژه ها كليدي پسنديده براي سئو سايت
پيش تر در وبلاگ وبزي به طرح نكات زرين سئو و چگونگي كسب رتبه هاي برتر در گوگل پرداختيم، اصول و الفباي كلي بهينه سازي كه رعايت هر كدام از آنها مي تواند تاثير زياد مهمي در درمان سئوي تارنما شما بگذارد. يكتا از مهم ترين اين اصول، گزينش واژه ها كليدي است. اين واژه ها به راستي همان عبارت هايي هستند كه منجر به جذب بازديد كننده از گوگل و ديده شدن در نتايج جست و جو خواهند شد. هر چقدر در انتخاب صحيح اين واژه ها و عبارت هاي كليدي دقت بيشتري به خرج دهيد، گمان كردن موفقيت تان نيز اغلب خواهد شد.
در اين مقاله با معرفي 8 طريق كارآمد در يافتن كلمات كليدي، به رسيدگي و تعليم بكارگيري آنها در نگارش مطالب استاندارد و سئو شده پرداختيم. با ما همراه باشيد...
1. استفاده از پيشنهادات گوگل پيشنهادات گوگل احد از بهترين منابعي است كه مي توانيد براي يافتن كلمات كليدي ارزشمند از آن كاربرد كنيد. كافيست كلمهي اصلي خودتان را در كادر جست و جو تايپ كرده و چشم براه پيشنهادات بمانيد.
گوگل همواره به دنبال نمايش مفيدترين نتايج و هدايت شما به آن صفحات است و كوشش مي كنند كلمات پرتكرار و متداول را به شما رهنمود دهد. وقتي عبارتي به احد از پيشنهادات گوگل بدل مي شود، مي توانيم به ارزش آن پي ببريم و نتيجه بگيريم كه كسان زيادي به پيگيري جست و جوي آن هستند.
هرچند كه الگوريتم هاي گوگل در نمايش نتايج، اندك به گرد دو پارامتر مشخص نيست و شدني است بسته به عوامل متنوع تغيير كنند، ولي مهم ترين هدفش رساندن شما به كم و بيش ترين و دقيق ترين نتيجه است كه تقسيم عمده اي از اين جستار بواسطهي محبوبيت و ميزان جست و جوي آن تعيين مي شود.
پيشنهاد مي كنيم اين نوشتار را هم بخوانيد: تعليم ثبت سايت در گوگل
2. جست و جوهاي پيوسته گوگل است در عبارت هاي پيشنهادي گوگل به محض تايپ كردن يك واژه يا جمله روي صفحه نقش مي بندند، ولي جست و جوهاي پيوسته پس از اينكه دكمهي اينتر را خفگي داديد، صحيح در انتهاي نخستين صفحهي جست و جو و زير پسينيان نتيجه به نمايش درمي آيند.
در اين قسمت مي توانيد به نكويي عبارات و واژه ها كليدي كه مرتبط با واژهي اصلي تان هستند را كشف كنيد. عموما گوگل هشت عبارت پيوسته با جست و جوي شما را در اين سرنوشت پرتو خواهد داد.
جست و جوهاي پيوسته گوگل
3. استفاده از ابزارهاي متفاوت در يافتن كلمات كليدي براي تحليل كلمات و يافتن پيشنهادات جديد، ضروري است كه از ابزارهاي اين پهنه بهرهگيري كنيد. توصيه ما بكار بستن مقارن چندين ابزار و مرجع مختلف، مقايسهي نتايج آن و در نهايت برگزيدن نهايي است. چرا كه هر كدام از اين ابزارها، بخشي از احصاء را در برگزيدن دارند و تحليل شان ممكن است نسبت به نا و جامعه كاربران، مبتلا محدوديت هايي باشد. به ويژه در تحليل رفتار كاربران ايراني كه بعضا با بعضي محدوديت ها و تحريم ها دست به گريبان هستند.
وقتي فقط به رسيدگي كلمات در يك افزار اكتفاء مي كنيد، احتمالا دسته عمده اي از كاربران و پس از اين عبارات مهم زياد زيادي را از دست خواهيد داد.
Google Keyword Planner فضا مناسبي براي بررسي محبوبيت واژه ها مختلف در بين كاربران و ترجيحات شان براي جست و جو نسبت به يك موضوع مشخص است، اما اگر به پيگيري منابع ديگري مي گرديد ما اين موارد را نيز به شما توصيه مي نماييم كه مطالعهي گزارش هاي هركدام و تجميع آمارهاي توسط آمده از هر ابزار، اطلاعات فوق العاده مهمي را به شما خواهد گفت:
1. Keyword Tool بعنوان يك افزار مجاني و نيرومند مي تواند به شما در يافتن واژه ها كمك كند. ويژگي مثبت اين آلت توصيه كلمات طولاني ولي پر بهرهگيري و باره جست و جو در بين واژه هاي مختلف است. واژه ها كليدي طولاني (Long-Tail Keywords) نرخ تبديل فوقاني دارند و رقابت بر راز آن ها كمتر است. براي درك بهتر اين مفهموم به مثال ذيل دقت كنيد.
پيداكردن كلمات كليدي طولاني در گوگل
1. Google Trends اينكه ملت در حال آماده چه چيزي را اغلب جست و جو مي كنند و از كدام واژه ها كاربرد مي كنند، به جداسازي زبان و مناطق جغرافيايي گوناگون مي توانيد در گوگل ترندز ببينيد.
3. شبكه هاي اجتماعي گذرگاه ساير پيدا كردن واژه ها پيوسته از پيشنهادات و نتايج جست و جو در يوتيوب، توئيتر يا اينستاگرام است كه با پروا شمار بالاي كاربران شان سنجه احسان در تشخيص ارزش و محبوبيت يك عبارت بشمار مي روند.
4. آناليزور ها و آمارگيرها آمارگيرها نقش مهمي در تعيين راهبرد سئوي شما ايفا مي كنند. تماشا كانال هاي ورودي، نرخ تبديل بازديدكنندگان به مشتريان، تحليل رفتار آنها و... بخشي از امكانات متعددي است كه آمارگيرهايي همانند گوگل آناليتيكس به شما ارائه مي كنند.
پيشنهاد مي نماييم اين مقاله را هم بخوانيد: تعليم استفاده از گوگل آناليتيكس و رسيدگي شدامد سايت
درست است كه ابزار هاي تحليل گر آنلاين در راستي "همه چيز" را به شما نمي گويند يا بخش كم گزارش هايشان كمي با ديركرد همراه است، با اين حال مي توانيد احصاء كلي از كلمه هايي كه باعث شدند بازديدكننده به سمت شما بيايد را در پنل كاربري خود ببينيد. با يافتن عبارت هاي اصلي كه سبب شده اند گوگل مخاطبان را به سايت شما برگشت دادن دهد، به ريشهي ارزشمندي دست مي يابيد كه مانور دادن روي همان كلمات، مي تواند ترافيك اكثريت نيز به سمت شما بكشاند.
پيشنهاد مي كنيم اين مقاله را هم بخوانيد: 7 تدبير اثبات شده براي افزايش شدامد فروشگاه آنلاين شما
هرچند كلماتي كه از راه مي يابيد، الزاماً هدف اصلي شما نيستند و شدني است به يك صفحهي مشخص از سايت شما نيز منجر نشود. ولي در هرحال برايتان بازديدكننده مي فرستند و اين ارزش دارد. براي نمونه يك جست و جو را در نظر بگيريد كه صفحه اي تحت آن عنوان وجود ندارد و گوگل تنها به نمايش چند نتيجه پيوسته اكتفا مي كند. شما بعنوان يك فرآوري كننده محتوا با استفاده از اين فرصت و نوشتن مطلبي با همين عنوان و حول همين موضوع، مي توانيد بازديدكنندگان بسياري به سوي خويش سرازير كنيد.
5. رسيدگي گزارش تبليغات اگر كميپن تبليغات كليكي (PPC) در گوگل ادز داريد، گزارش هاي آن از نرخ كليك و عبارات ارجاع شده بهترين و قابل استناد ترين مرجع براي تماشا چگونگي تان خواهند بود. گوگل ادز اطلاعات به مراتب دقيقي تري نسبت به گوگل آناليتيكس و ديگر آمارگيرها به شما ارائه مي كند و خواهد گفت كاربران نسبت به چه عبارت هايي رغبت اكثريت نشانه داده اند و كدام كلمات، واژه ها كليدي و ارزشمندي به حساب مي آيند.
از تعداد كليك هاي هر كدام از مواردي كه براي تبليغات درنظر گرفته ايد، مي توانيد در گزينش تيتر ها و توضيحات مطالب هم بهرهگيري كنيد و سئوي ارگانيك خود را بهبود ببخشيد. همان چيزي كه آمارگيرها تقريبا در ارائهي دقيق آنها اهمال مي ورزند :)
6. رسيدگي سايت هاي پرسش و پاسخ جمله هاي سوالي نيز مي توانند ايدهي نكوداشتن براي تيتر اصلي يك مطلب يا واژه ها كليدي آن باشند. وب سايت هاي زيادي وجود دارند كه كاربران در آنها به پرسش و استجابت در ارتباط با موضوعات گوناگون مشغول هستند. سايت هايي مانند Ask ، Yahoo Answers ، LinkedIn Answers يا مثال هاي دروني كه با يك جست و جوي اختصار مي توانيد آن ها را پيدا كنيد.
سوالاتي كه در اين تارنما ها مطرح مي شود، عبارت هاي بلند تري بوجود مي آورد كه امكان چشم وهمچشمي را براي شما ساده تر مي كند. در اين شرايط بردباري موفقيت شما در رسيدن به صدر نتايج جست و جو نيز افزايش مي يابد.
نكته حائر اهميت توجه به ميزان بازديد صفحه و تعداد پاسخ ها و نظرات تأليف شده نسبت به يك پرسش است كه مي تواند معياري از همه گير بودن و محل بحث بودن آن جستار باشد. در نظر داشته باشيد كه همه آنچه كه به عنوان سوال در اين سايت ها مطرح مي شوند، مناسب شما نيستند و چه بسا از نظر گوگل نيز ارزشي نداشته باشند. وظيفه شما بررسي جوانب گوناگون اين فرمايش است. مي توانيد ميزان محبوبيت يك عبارت را با سنجش سوالات همانند بدست آوريد يا با تعويض واژه ها هم معني، متداول ترين جست و جو ها را پيدا كنيد.
7. نگاهي به ويكي پديا داشته باشيد ويكي پديا بعنوان بزرگترين نزاكت نامهي آزاد، مرجعي شناخته شده براي مخاطبان اينترنت در سراسر دنيا به آمار مي آيد. با هستي كاربرمحور بودن، دقت و سعي نويسندگان و اعضاي ارشد اين گردآور در بررسي مقالات، باعث شده الي صفحات ويكي پديا، استاندارد و اغلب جزو برترين نتايج جست و جوي گوگل باشند.
توجه به تيتر گزينش شده (Title) ، توضيحات (Description) و وانگهي تگ هاي عنوان (Headings) كاربرد شده
چگونگي يافتن كلمه كليدي |
همچنين تقدير "جستارهاي وابسته" در انتهاي هر مقاله، چندي صفحهي مانند را به شما اثر مي دهد كه مي توانيد از آنها در پيدا كردن رشته اي از واژگان مرتبط كاربرد كنيد.
سئوي ويكي پديا
8. ذيل نظر گرفتن رقبا براي برگزيدن بهترين كلمات، همواره رفتار رقبا را رصد كنيد و نتايج جست و جوي واژه ها مرتبط با شغل خودتان را رسيدگي كنيد. براي شروع واژه اي با طول نسبتا كوتاهي را گزينش كرده و نخستين نتايج گوگل را تماشا و تحليل كنيد. به نحوهي چينش تيترها و چگالي واژه ها كليدي در يك پاراگراف يا يك تقسيم از صفحه پروا كنيد.
اگر كار شما در حوزهي پوشاك است، با جست و جوي عبارت هاي كلي همانند "خريد لباس مردانه" يا "خريد اكسسوري مردانه" نتايج جست و جو ها را نگاه كنيد و از آنها در جهت شفا خودتان، مدل (اروپايي) بگيريد.
ميزان به كارگيري واژه ها كليدي در سئو
تجربه ها و نظرات تان را در رابطه با پيداكردن واژه ها كليدي با ما به اشتراك بگذاريد شما چه پيشنهاداتي براي پيداكردن واژه ها و عبارات كليدي و بهنيه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو داريد؟ در قسمت نظرات با ما درميان بگذاريد!