آيا ميخواهيد بازديدكنندههاي بيشتري را از اينستاگرام به وبسايت خود روانه كنيد؟ همانطور كه ميدانيد در شبكه اجتماعي اينستاگرام تنها اجازه قرار دادن يك لينك در متن بيو اينستاگرام را داريد. با اين حال، اكنون ميتوانيد با افزودن لينك به استوري اينستاگرام، مخاطبان را به وبسايت، اپليكيشن يا كانال تلگرام خود هدايت كنيد.
اين ويژگي، رخداد ابهت است زيرا براي بسياري از افراد، اين اولين باري است كه ميتوانند لينكي به جز لينك موجود در سرنوشت Bio اينستاگرام، در پروفايل خويش اضافه كنند. افزودن لينك به استوري اينستاگرام كار بسيار راحتي است. در اين مقاله هدف داريم به شما تعليم دهيم كه چگونه ميتوانيد به استوريهاي اينستاگرام خويش لينك اضافه كنيد و فالوورهاي خود را به وبسايت خويش يا ديگران منتقل كنيد.
چه كساني مي توانند در استوري اينستاگرام لينك بگذارند؟همانند بسياري از ويژگيهاي بازرگاني در اينستاگرام، لينكهاي موجود در استوري نيز در ابتدا براي حسابهاي كاربري تاييد شده (آن دسته از اكانتهايي كه تيك آبي دارند) پركار شد. با اين حال، در ماه مِي سال 2017، اينستاگرام اين امكان را وسعت بخشيد و در اختيار ساير حسابهاي كاربري نيز قرار داد. لينكهاي قابل كليك، هم الان براي حسابهاي كاربريِ تجاري (Business Accounts) كه حداقل داراي 10 هزار فالوور هستند، در دسترس است.
همچنين، به نظر نميرسد كه محدوديت جغرافيايي خاصي در مورد لينك قراردادن يا در استوري اينستاگرام وجود داشته باشد. از آنجايي كه اين مشخصۀ اينستاگرام در حال بهرهگيري و نامي شدن است، اين اميد وجود دارد كه اينستاگرام آن را براي كاربرهاي بيشتري فعال كند.
به پيگيري افزايش فالوور اينستاگرام خويش هستيد؟با ثبت نام در ربات اينستاگرام، راحتي ميتوانيد هزاران فالوور راستين و ايراني داشته باشيد كه با شما در تعامل هستند.ثبت نام و دريافت 100 فالوور رايگانآموزش افزودن لينك به استوري اينستاگرامافزودن لينك به استوري اينستاگرام خيلي خيلي خيلي ساده است! اگر اكانت اينستاگرامِ تجاري با بيش از 10 هزار فالوور داريد ميتوانيد از اين امكان استفاده كنيد. براي انجام اينكار بايد مراحل زير را طي كنيد:
۱- استوري اينستاگرام خويش را نخست كنيدشما ميتوانيد از راه اپليكيشن اينستاگرام براي استوري خويش عكس و ويديو بگيريد يا با بالا كشيدن صفحهي استوري از عكسهايي كه در بيستوچهار ساعت ماضي گرفتهايد، كاربرد كنيد. اگر شيوه پيشه كردن با استوري اينستاگرام را نميدانيد، رهنمود ميكنم كران نوشتار استوري اينستاگرام، بازاريابي به سبك امروزين را مطالعه كنيد.
پس از آنكه تصوير يا ويديوي باره نظر خود را تعبيه كرديد،
آموزش قرار دادن لينك در استوري |
در رأس صفحه آيكون لينكي هستي خواهد داشت كه بايد آن را انتخاب كنيد.
براي افزودن لينك به استوري بايد بر روي آيكون زنجير ضربه بزنيد.براي افزودن لينك در استوري بايد بر روي آيكون لينك ضربه بزنيد.
هزينه تبليغ در گوگل چقدر است؟حتما بخوانيد: هزينه تبليغ در گوگل چقدر است؟۲- لينك را به استوري اينستاگرام اضافه كنيدپس از فشردن آيكون لينك در رأس صفحه، به صفحهاي شبيه به صفحه ذيل منتقل خواهيد شد. با انجام اين كار، پنجرهي جديدي بر روي صفحهي شما باز ميشود. در اين صفحه ميتوانيد آدرس صفحه باره نظر خود را وارد كنيد. آدرس كامل لينك مقصد را تايپ كنيد و بعد روي گزينهي تائيد سبزرنگ (در گوشيهاي اندرويد) و يا انجام شد (در iOS) كليك كنيد تا لينك اندوخته شود.
زماني كه موفق شديد آدرس اينترنتي موردنظر را به استوري اينستاگرامتان متصل كنيد، آيكون دودمان در رأس استوريتان نمايان ميشود كه نشاندهندهي اين است كه استوري حاوي يك لينك است. هر مشخصهي موردنظر ديگري كه ميخواهيد همانند نوشته، استيكر و فيلتر را به استوري خويش اضافه كنيد و آن را امثال ساير استوريها در صفحهي پروفايل خود بارگذاري كنيد.
لينك صفحه مقصد را در فيلد مربوط در استوري پيمان دهيدلينك صفحه مقصد را در فيلد مورد عقيده قرار دهيد.
۳- به استوري خود Call To Action اضافه كنيدآخرين باره (و شايد مهمترين مورد!) اين است كه اگر واقعاً ميخواهيد شمار بازديدكنندگان بيشتري را به سمت وبسايت، فروشگاه آنلاين يا تارنگار خود هدايت كنيد، لازم است كه در باره آن با فالوورهايتان گفتگو كنيد. افزودن لينك به استوري اينستاگرام بهتنهايي دليلي كافي براي كليك كردن روي آن و رفتن به وبسايت شما نيست!
شايد دليل اصلي اين است كه دكمهي لينك، چندان واضح و مشخص نيست. به همين علت، بي گمان به فالوورهاي خويش تعليم دهيد كه چگونه با بالا كشيدن صفحهي استوري، ميتوانند به توضيحات اكثريت دست پيدا كنند. همچنين، مهم است به كاربرانتان بگوييد كه آنها را به جاي يك وبسايت عمومي، دقيقاً به چه صفحه يا پست وبلاگي منتقل خواهيد كرد.
در زير نمونه فوقالعادهاي از صفحه بارك باكس ميآيد كه به فالوورهاي خويش ميگويد چگونه ميتوانند با بالا كشيدن صفحهي استوري به يك فروشگاه اينترنتي منتقل ميشوند و مستقيماً به فرآورده موردنظرشان خواهند رسيد:
مردم را دلگرمي كنيد الي لينك در استوري شما را نگريستن كنند.مردم را تشويق كنيد الي لينك در استوري شما را تماشا كنند.
من به شدت رهنمود ميكنم كه طريق دستيابي به لينك در استوريهاي خود را به فالوورهاي خود تعليم دهيد. اين دستورالعمل ميتواند دربرگيرنده عبارت "براي توضيحات بيشتر صفحه را بالا بكشيد" يا "گزينهي اغلب ببينيد را خفگي دهيد لغايت وبسايت ما را ببينيد" باشد.
ابزارها و اصطلاحات هك رشدحتما بخوانيد: ادوات و اصطلاحات هك رشد
برند شما در شبكه هاي اجتماعي چقدر محبوبيت دارد؟ما از انتخاب بهترين شبكههاي اجتماعي، تا چيدن استراتژي و افزايش محبوبيت همراه شما هستيم.براي مشاوره رايگان، همين اكنون با ما تماس بگيريد.بازاريابي شبكه هاي اجتماعي021-63404داخلي 3فالوورهاي شما لينك استوري تان را چگونه مي بينند؟زماني كه كاربران يكي از استوريهاي لينكدار شما را در اينستاگرام نگريستن ميكند، دكمهي "بيشتر ببينيد" يا همان "See More در استوري اينستاگرام" را در ذيل صفحه خواهد ديد.
See More در استوري اينستاگرامسايت زوميت نيز با قراردادن لينك در استوري كاربران را به احضار جديدترين مطالبش ترغيب ميكند.
درست است كه گزينهي "بيشتر ببينيد" كاملاً واضح است، اما اين امكان هستي دارد كه بعضي از كاربران (بهخصوص اگر پيگيري اين گزينه نباشند) متوجه آن نشوند. افرادي كه كمتر از اينستاگرام بهرهگيري ميكنند شدني است حتي ندانند كه چنين گزينهاي وجود دارد. به همين دليل، اهميت زيادي در پيمان دادن دستوركار و توضيح لينكهاي استوري (همانطور كه در بالا به آن اشاره شد) وجود دارد.
روشهاي به كارگيري امكان لينك گذاشتن در استوري اينستاگراماز آنجايي كه افزودن لينك، فقط در استوريهاي اينستاگرام وجود دارد، ممكن است صاحبان كسبوكارها بخواهند در هر استوري اينستاگرام خويش يك لينك اضافه كنند.
با توجه به شمار همه پستهاي موجود در استوريتان، بايد يك يا دو استوري در بر گيرنده لينك باشند. براي مثال اگر استوري شما شامل سه يا چهار پُست پشتِ سرِ هم است، فقط گرد از آنها بايد حاوي لينك باشد. اگر استوري شما در بر گيرنده شش تا هشت پست باشد، ميتوانيد به دوتا از استوريهاي خود لينك اضافه كنيد.
همچنين، توجه داشته باشيد كه همهي گروههاي استوري بيچارگي به لينك ندارند. بهعنوان يك بازارياب، بايد مطمئن شويد كه اضافه كردن لينك به استوري اينستاگرام، ارزش محتوايتان را دو چندان ميكند. به اين ترتيب، كاربران با كليك كردن بر روي اين لينكها با مطالب مفيدي روبرو خواهند بود.
در پيوسته چند روش خلاق براي اضافه كردن لينك به استوري اينستاگرام را به شما شناسايي خواهيم كرد. اين روشها هم به سود كسبوكار شما خواهند بود و هم براي مشتريان جذابيت دارند:
ترافيك پستهاي تارنگار خويش را افزايش دهيدبا افزودن لينك به استوري اينستاگرام ترافيك سايت خويش را افزايش دهيدبا پيمان دادن لينك در استوري اينستاگرام شدامد سايت خويش را افزايش دهيد
اگر صاحب يك تارنگار هستيد، مسلماً ميدانيد كه به اشتراكگذاري بسيار پُستهاي جديد وبلاگ از اهميت بسياري برخوردار است. با هستي قابليت افزودن لينك به استوري اينستاگرام نه تنها ميتوانيد فالوورهايتان را از پُست جديد تارنگار خويش باخبر كنيد، بلكه ميتوانيد مستقيماً آنها را به اين پست جديد منتقل كنيد.
استوريهاي آموزشيتان را كامل كنيداگر از استوريهاي اينستاگرام براي به اشتراك قراردادن يا مطالب آموزشي خويش كاربرد ميكنيد ميتوانيد لينكي از وبسايت خويش را براي دستوركار كامل در آخرين استوري خود پيمان دهيد.
براي مثال، اگر پروانه پُخت غذايي را با فالوورهاي خويش به اشتراك ميگذاريد، نخستين پست استوري بايد تصويري از غذاي پختهشده باشد. پُستهاي بعدي ميتوانند نشاندهندهي صحنههايي از روند آمادهسازي غذا باشند و آخرين پُست نيز ميتواند ظرف خوراك و لينكي باشد كه با كشيدن صفحه به سمت بالا، بينندهها را به پروانه غذايي كامل در وبسايت شما راهنمايي ميكند.
از محتواي اختصاصي خود پردهبرداري كنيددر استوري اينستاگرام خود به محتواي اختصاصيتان لينك دهيددر استوري اينستاگرام خود به محتواي اختصاصيتان لينك دهيد
روشي خلاق براي اضافه كردن لينك به استوري اينستاگرام، مشتاق كردنِ فالوورها بدست چيزي است كه تمايل دارند درباره آن بيشتر بدانند. زَك كينگ (كه چه بسا او را با جلوههاي گزيده تر منحصربفرد ويديوهايش ميشناسيد) در اينستاگرام خود يك استوري براي اعلام برندهگان يك پيكار پيمان داد، اما بينندهها ميبايست صفحهي استوري را بالا ميكشيدند لغايت بتوانند ليست برندهها را در وبسايت او مشاهده كنند.
اگر شما هم ميخواهيد كاربران اينستاگرامتان را به وبسايت خود منتقل كنيد از حقههايي همانند كاري كه زَك كرده بود، كاربرد كنيد تا بينندههاي خود را به ديدار از وبسايتتان براي ديدن چيزي كه موردعلاقهشان است، تشويق كنيد. اين طريق نيز در آشكارسازي اطلاعات انحصاري، نشان دادن محصولات و پروژههاي جديد و همچنين، اشتباهات خندهدار در يك فيلمبرداري جديد نيز خوب عمل ميكند.