تفاوت بازاريابي و فروش

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

تفاوت بازاريابي و فروش

۸۰ بازديد

تفاوت بازاريابي و فروش چيست؟/ همانگونه كه مي دانيد، تقسيم بازاريابي و دسته فروش دو ركن اصلي شركت ها هستند كه نقش بسزايي در موفقيت و احتمالا شكست آنها برعهده دارند. اما كاركرد و وظايف اين دسته كاملا متفاوت است و كارآزمودگان اين دو بخش نيز قاعدتا بايد در پهنه كاري خود صاحب تجربه باشند. اما بدبختانه شوربختانه برخي مواقع هم در پيرامون آكادميك و هم در پيرامون پيشه اين دو با هم اشتباه گرفته مي شوند و 

فرق بين بازاريابي و فروش در ايران

انتظارات از كارشناسان بازاريابي و يا فروش پوشش دادن وظايف ديگري است. پس مقاله اي بخوانيد در مقوله ” تفاوت بازاريابي و فروش ”
تفاوت وسط بازاريابي و فروش مقوله مهمي است زيرا تركيب هنرمندانه و دقيق بازاريابي و فروش براي رشد موفقيت آميز يك سوداگري حياتي است. همان طور كه مستحضريد بازاريابي فرآيند نظام مند برنامه ريزي، اجرا و مهار فعاليت هايي در سوداگري است كه خريداران و فروشندگان را به هم پيوند مي دهد و فروش يك تراكنش وسط دو شخص است در جايي كه خريدار كالايي يا خدماتي(ملموس يا غيرملموس) را در قبال تبادل پول گرفتن مي كند.
تعيين طيف گستره فعاليت هاي فروشِ خدمات و كالا، وابستگي با مشتري ، پيش بيني نيازهاي آينده و داشتن استراتژي براي مواجهه با آن دربايستن در روابط طولاني مدت شيوه و نگرش بازاريابي  است ولي مطابقت دادن نيازهاي مشتري با محصولات حال حاضر كمپاني طريق تقسيم فروش است.تمركز در بازاريابي بر كليت گستره ترويج و پيشبرد، رشته تامين، بها محصولات و خدمات، به ارمغان آوردن نيازها و خواسته هاي مشتريان بوسيله كالا و خدماتي است كه كمپاني ارائه مي دهد، اما تمركز اصلي دسته فروش برآورده كردن ميزان فروش هدفگذاري شده است.آناليز بازار، كانالهاي توزيع، خدمات و كالاهاي رقابتي، راهبرد هاي بها گذاري، دنبال پروسه فروش و ميزان سهم از بازار و بودجه بندي جزو پروسه بازاريابي است ولي معمولا پروسه فروش يك فرآيند يك به يك است.
تفاوت بازاريابي و فروش
چيزي كه ويژگي گويا در همه جاي جهان مديران بازاريابي و مديران فروش خيلي با هم برادر نيستند!
تحقيقات بازار، تبليغات، فروش، روابط عمومي، خدمات و خوشنودي مشتريان دامنه فعاليت بازاريابي است ولي اين حوزه در فروش به ترغيب كردن مشتري براي خريد كالاهاي توليد شده براي به برآورده برپايي نيازهاش محدود مي گردد. وانگهي افق بازاريابي وسيعتر از افق قبل روي فروش است. معمولا بازاريابي اينكه چگونه مي توانيم به مشتري برسيم و بستگي طولاني با وي پايدار كنيم را ذكر مي دارد ولي فروش خود، هدف نهاي بازاريابي است.و در پايان اينكه بازاريابي ساخت هويت برند را هدف پيمان مي دهد كه اين هويت براحتي با برآورده كردن مايحتاج پيوسته مي شود ولي فروش  يك استراتژي براي ملاقات ديدن مايحتاج به شيوه هايي فرصت طلبانه و شخصي است كه بوسيله تعاملات انساني توسط مي آيد. فروش هيچي ارتباطي بر هويت برند، وابستگي طولاني و مكرر ندارد و به ذكر ساده رويت نياز در موعد درست است.
در ك تفاوت ميان بازاريابي و فروش  مهم است زيرا تركيب هنرمندانه و دقيق بازاريابي و فروش براي رشد كاميابي آميز يك سوداگري حياتي است.
هدف پاياني بازايابي ايجاد علاقه به فرآورده و خلق مشتريان بالقوه است. تكاپو هاي بازاريابي دربرگيرنده موارد پايين مي گردد:
تحقيقات مصرف كنند براي مشخص برپايي نيازهاي مشتريانتوسعه فرآورده يعني طرايح و آفرينش محصولات كه نيازهاي حال آماده را آينده را پوشش دهند.تبليغ محصولات براي افزايش آگاهانيدن و ساخت برندقيمت گذاري محصولات و خدمات براي به حداكثر رساندن درآمد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.