شبكه هاي اجتماعي بستري مجازي هستند كه فناوري و ابزارهاي ديجيتال باعث پديد آمدن آن در دنياي وب شده است. در سال هاي بازپسين شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان هاي اينترنتي، رشد خيره كننده اي در دانشمند و ايران داشته اند،
ويژگي يك محتوا خوب براي شبكه هاي اجتماعي |
به طوري كه امروزه زندگي بدون آن ها قابل انگار نيست. بديهي است شبكه هاي اجتماعي به علت داشتن مخاطبان فراوان، شرايط زياد مناسبي را براي كسب و كارها و نيز براي تبليغات و بازاريابي فراهم آورده اند به طوري كه ديگر نمي طاقت كارايي آنان را در بازرگاني و كسب و كار ناديده گرفت. در اين درونمايه كوشش داريم شما را با پركاربردترين شبكه هاي اجتماعي در ايران و همچين قابليت هاي آنان آشنا سازيم. با worksaz.ir همراه باشيد.
شبكه هاي اجتماعي:در بين بزرگسالان داراي سواد ايراني، كمتر كسي را مي طاقت يافت كه از يگانه از گونه ها شبكه هاي اجتماعي استفاده نكند. فراگيري و اشاعه شبكه هاي اجتماعي منحصر به شهر و روستا نيست و نزديك كل افرادي كه به گوشي هاي هوشمند دسترسي دارند در احد از انواع آن فعاليت مي كنند. فراگير بودن شبكه هاي اجتماعي، بازاريابان و صاحبان كسب و كار را ، واداشته كه در بستر آن به جذب بيننده و مشتري بپردازند. تبليغات، بازاريابي و جذب مشتري از راه شبكه هاي اجتماعي، احد از راحت ترين و در عين حال ارزان ترين مسير ها، براي عرضه و اشاعه كسب و كار است.
فيسبوك را مي طاقت اولين شبكه اجتماعي پرطرفدار در ايران دانست كه الي سال ها ميزبان كاربران ايراني بوده است و البته هنوز هم در بين ايرانيان و روشنفكران پرطرفدار است. با فيلتر شدن فيسبوك، شبكه هاي اجتماعي ديگري هم مجال جولان در فضاي مجازي را يافتند كه هر كدام پيروان و مخاطبان ويژه خود را دارند. در پيوسته به شناسايي كوتاه، از چند شبكه اجتماعي پرطرفدار در ايران مي پردازيم كه چه بسا براي كسب و كار شما سودمند واقع شوند.
شبكه هاي اجتماعيووركساز را در فيسبوك با اين ويژگي تعقيب كنيد: https://bit.ly/2LLv2aCفيسبوك:فيسبوك اولين شبكه اجتماعي گسترده در ايران بود كه با پيشباز بسيار گسترده اي در سطح ايران و البته دانشمند همراه بود. فيسبوك الي زماني كه فيلترينگ و مميزي گير از اشاعه آن نشده بود، زياد پر رونق بود و 17 ميليون كاربر ايراني در آن عضويت پركار داشتند، البته فيسبوك با هستي فيلترينگ، الي پيش از روي كار آمدن اپليكيشن هاي پيام رسان موبايلي همانند وايبر و تلگرام، بسيار پرطرفدار بود ولي با آمدن تلگرام و اينستاگرام، فيسبوك بسياري از پيروان خود را از دست داد. به دليل قابليت هاي اين دو اپليكيشن و همچنين عدم فيلتر و دسترسي آسانتر، ملت به سمت اين دو پيام رسان رغبت پيدا كردند و فيسبوك با وفاداران خاص خويش تنها ماند. در فيسبوك مي نا محتواهاي طولاني تري به نسبت ديگر شبكه هاي اجتماعي و مجازي، ويدئو بدون محدوديت زماني، عكس و غيره را، به راحتي به اشتراك گذاشت. فيسبوك به دليل قابليت هايي همانند امكان اظهار نظر و بحث و گفتگو، محفل روشنفكران و اهالي فكر و فكر است و هنوزداراي پيروان بيشماري در بين ايرانيان است.
ووركساز را با اين مشخصه در اينستاگرام دنبال كنيد:
شبكه هاي اجتماعيووركساز را در اينستاگرام با اين شناسه پيگيري كنيد: https://bit.ly/2CcyNX4
اينستاگرام:نخستين نسخه اينستاگرام در سنه 2010 باره استفاده قرار گرفت و سپس اين شركت بدست فيسبوك در سال 2012 خريداري شد. اينستاگرام شبكه اجتماعي است كه در آن عكس و ويدئو به اشتراك گذاشته مي شود و در ضمن مي شود عكس ها و ويدئو هاي اشتراك گذاشته در آن را، با ديگر شبكه هاي اجتماعي مثل فيسبوك و توييتر هم رساني كرد.
حداكثر مدت زماني كه در اينستاگرام ميتوان ويدئو به اشتراك گذاشت، 60 ثانيه است. در حال حاضر اينستاگرام يكتا از پركاربردترين و پرطرفدارترين شبكه هاي اجتماعي است. هنرمندان، ورزشكاران و منش هاي مهم سياسي و اجتماعي اغلب در اينستاگرام داراي صفحه و فالوور مي باشند.
اينستاگرام به علت پرطرفدار بودن در بين ايرانيان، بسيار مورد پروا صاحبان كسب و كار و استارت آپ ها، پيمان دارد و آنان اغلب در اين مكان به معرفي محصول و خدمات خود مي پردازند.
شبكه هاي اجتماعيووركساز را در توييتر با اين مشخصه تعقيب كنيد: https://bit.ly/2Pkw3c3توييتر:توييتر شبكه اجتماعي است كه پيام هاي متني به اسم توييت، ويدئو، عكس و صدا در آن هم رساني مي شود. توييت به معني جيك جيك پرنده است. هر توييت مي تواند بيشينه 280 حرف را در خود جاي دهد، به همين انگيزه توييتر از عقيده اشتراك گذاري نوشتار، زياد محدوديت دارد.
توييتر از سنه 2006 شروع به شغل كرد و الي كنون مخاطبان بسياري را به سوي خود جذب كرده است. در ايران توييتر، بيشترين محبوبيت را بين خبرنگاران و طرفداران سياست دارد. افرادي كه معمولا به پيگيري مطالب زرد و محتواهاي بي ارزش هستند، معمولا در توييتر فعاليت نمي كنند، چرا كه توييتر دستور زياده گويي را به كاربرانش نمي دهد. به همين دليل محتواي توييتر معمولا تازه ها سياسي و اجتماعي است.
توييتر 200 ميليون كاربر در سراسر دانشمند دارد و كسان معروف و نامي سياسي و اجتماعي در آن تكاپو دارند.
شبكه هاي اجتماعيووركساز را در تلگرام با اين شناسه تعقيب كنيد: https://t.me/worksazتلگرام:تلگرام پيام رساني از كشور روسيه است كه توانسته اكثريت سهم را از بين كاربران ايراني به خويش وابستگي دهد. تلگرام در جهان بيش از دويست ميليون كاربر پركار دارد اما شانس و اقبال تلگرام در بين ايرانيان بسيار فراگيرتر از ديگر نقاط دانشمند است. تقريبا بيش از نيمي از جمعيت ايران در تلگرام عضويت دارند. اين آمارگرفتن بر طبق نظرسنجي ها الي پيش از فيلترينگ تلگرام در ايران، به 62 درصد واصله بود. از آنجا كه تقريبا مي تاب هر محتوايي را در تلگرام به اشتراك گذاشت، فضاي تلگرام به فضايي عمومي تبديل شده و حتي افرادي كه به تعقيب موضوعات فيك و سطح پايين هستند، هم در آن عضويت دارند.
تلگرام قابليت هاي بسيا و گسترده اي دارد و مي نا انواع درونمايه شامل، عكس، ويدئو، صوت و اسناد را در آن اشتراك گذاري كرد. امكانات زياد زيادي مانند ايجاد گروه، كانال، ربات، تماس صوتي، ******** هاي محرمانه و … باعث شده است كه تلگرام در مقايسه با ساير شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان در ايران، بالاترين ميزان كاربر را داشته باشد.
تلگرام با قابليت ايجاد كانال يك سويه، بسيار مورد توجه كسب و كار ها قرار دارد. اين قابليت باعث شده صاحبان سوداگري به سهولت بتوانند محصولات و تبليغات خود را، به مشتري و مخاطبان عرضه كنند. ازين حيث مي تاب تلگرام را يگانه از مناسب ترين شبكه هاي اجتماعي براي سوداگري ها دانست.
در حال آماده تلگرام در ايران فيلتر است ولي حتي فيلترينگ هم نتوانسته از محبوبيت اين اپليكيشن و پيام رسان در نزد ايرانيان بكاهد.