شبكه هاي اجتماعي امروزه جزء جدايي ناپذير زندگي همه ما شده اند. از اين رو، بازاريابي شبكه هاي اجتماعي موضوعي است كه هر كسب و كار ديجيتالي بايد در جريان ديجيتال ماركتينگ به آن توجه كند.
همانطور كه در مقاله "نقش شبكه هاي اجتماعي در بازاريابي ديجيتال" گفتيم، امروزه با گسترش ديجيتال و اينترنت، پروا اكثر شركت هاي كبير كامپيوتري و اينترنتي به ارائه خدمات شبكه هاي اجتماعي، رسانه هاي گروهي، پورتال هاي وب و... جلب شده است.
توليد محتواي مناسب براي شبكه هاي اجتماعي |
برنامه نويسان وب و اپليكيشن، اين ايام بسياري از خرج و انرژي خويش را صرف راه اندازي و تاسيس شبكه هاي اجتماعي كرده اند.تعدد و ويژگي هاي مختلف شبكه هاي اجتماعي مايه شده كه هر كسي با پروا به علايق، نيازها، سلايق و... به يك يا چند شبكه اجتماعي علاقه مند باشد و در اين شبكه هاي اجتماعي فعاليت كنند. پهنه و جذابيت هاي هر يك از اين شبكه هاي اجتماعي باعث شده كه مردم با هر سن و سال، جنسيت، نژاد، عقايد و... حتي براي پر كردن اوقات فراغت دست به دامان اين شبكه هاي اجتماعي شوند و محبوبيت و مقبوليت هر يك از اين شبكه هاي اجتماعي به نوبه خود سبب شده است كه كسب و كارها و برندهاي گوناگون در هر مقوله اي براي بازاريابي، تبليغات، شناختن خود به مخاطبان، عرصه محصولات و خدمات و... فعاليت هاي عظيمي را در اين شبكه هاي اجتماعي متمركز كنند.تمامي اين مسائل سبب مي شوند كه بازاريابي شبكه هاي اجتماعي نيازمند يك راهبرد و نقشه راهي باشد كه اين فرمايش جز با مشورت با مشاوران كارشناس حوزه بازاريابي ديجيتال شدني نيست.متخصصان گستره ديجيتال ماركتينگ در "امپريال" با تكيه بر تجربه و نزاكت خود، آماده اند تا كسب و كارهاي حقير و بزرگ را در مقوله بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ياري رساند.ما در اين نوشتار منظور داريم كه راهبرد بازاريابي شبكه هاي اجتماعي را رسيدگي كنيم الي كسب و كارها مختصري درباره اين روش از بازاريابي بدانند. با ادامه اين مقاله جذاب با ما باشيد.
مزيت بازاريابي شبكه هاي اجتماعيويژگي آشكار و چشمگير شبكه هاي اجتماعي، رايگان بودن و ارزان بودن بازاريابي در اين رسانه هاي گروهي است. فعاليت هاي بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي بي گمان گرد از بي ضررترين شيوه هاي بازاريابي براي هر كسب و كاري است.مزيت ديگر بازاريابي شبكه هاي اجتماعي، كل گير بودن اين رسانه هاي جمعي است. بر اساس آخرين نظرسنجي ها، امروزه هر فرد در پنج شبكه اجتماعي عضويت دارد و يوميه نزديك ۱ ساعت و ۴۰ دقيقه از سررسيد خودش را صرف چك كردن پست هاي شبكه هاي اجتماعي مي كند!موضوع ساير بالا بودن نرخ كاربرد در بين جوانان 16 تا 25 سنه است. پس برندهايي كه بازار هدفشان، جوانان و نوجوانان است، حتما بايد نگاه اخص اي به بازاريابي شبكه هاي اجتماعي داشته باشند. همچنين اين شمردن نشانه مي دهد كه بعدها نه چندان دور، با توجه به رشد سني اين جامعه آماري، شبكه هاي اجتماعي و بازاريابي در اين شبكه ها، بسيار مهم تر از حال خواهد شد.
محتواي بازاريابي شبكه هاي اجتماعيدر نوشتار پيش از لزوم و چرايي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي كلام گفتيم و نتايج اين نوع از ديجيتال ماركتينگ را برشمرديم. اينك موضوع اصلي محتواي بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي يا رسانه هاي گروهي است؛ يعني در واقع چه گونه محتوايي با چه معيارها و استانداردهايي مي تواند بيشترين كارايي را در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي داشته باشد.محتواي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي بايد در ابتدا به نوع اي باشد كه برند سوداگري شما را به مخاطب بشناساند. به راستي آشنا ساختن بيننده با برند بايد در اولويت محتواي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي برند شما باشد.در ثاني، محتواي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي بايد به نوع اي جذاب و خلاق باشد كه مايه افزايش بازديد و ترافيك وب سايت كسب و كار شما شود. موضوعي كه مي تواند به سئوي سايت شما هم كمك كند. همچنين با اتمام يك سري از اقدامات در شبكه هاي اجتماعي نيز مي توانيد مايه شفا سئوي سايت كسب و كارتان شويد كه توسط كارشناسان اين دامنه صورت مي گيرد.
ويژگي هاي محتواي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي1- تنها به فكر فروش محصول يا ارائه خدمت نباشيدهم از لحاظ روانشناسي و هم بر پايه نظرسنجي هاي سپريدن شده، كسب و كارهايي كه صرفا در محتواي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي خود، از فرآورده يا خدمت برند خود صحبت مي كنند، نتيجه عكس خواهند گرفت.
2- جذابيت در نوشتار و عكسشما در شبكه هاي اجتماعي اصولا يك عكس يا ويدئو داريد با يك روشنگري نوشتاري، از اين رو، برگزيدن عكس جذاب و ويدئوي ديدني به همراه يك متن دقيق و جامع، مي تواند موجب شكل گيري يك محتواي بازاريابي خوب شود.