ابداع گجتي كه سرويس بهداشتي را هوشمند مي‌كند!

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

ابداع گجتي كه سرويس بهداشتي را هوشمند مي‌كند!

۸۷ بازديد

 يكي از امكاناتي كه در حال حاضر در دنياي خانه‌هاي هوشمند به چشم مي‌خورد، وجود گجت‌ها و ابزاري است كه مي‌توانند سيستم‌هاي معمولي را به سيستم‌هاي قابل اتصال به اينترنت تبديل كنند و نياز به تعويض آنها را از بين ببرند.

 

يك استارتاپ آمريكايي موسوم به "شاين بث‌روم"(Shine Bathroom) كه در حوزه توليد گجت‌هاي هوشمند خانگي فعاليت دارد، موفق شده ۷۵۰ هزار دلار بودجه براي ساخت و توزيع نخستين محصول خود به دست آورد. اين محصول، نوعي گجت است كه مي‌تواند توالت معمولي خانه را به يك توالت هوشمند تبديل كند.

 

هدف شاين بث‌روم اين است كه روش‌هاي قديمي تميز كردن سرويس بهداشتي كه با محيط زيست ناسازگار هستند را كنار بگذارد و ابزاري ارائه دهد كه آلودگي را شناسايي و آن را برطرف كند.

 

با كمك اين گجت مي‌توان علم و فناوري را به كار گرفت تا كاري روزمره مانند تميز كردن سرويس بهداشتي، بدون آسيب رساندن به منابع طبيعي صورت بگيرد. اين گجت، نخستين نمونه در نوع خود است كه قرار است در بازار مورد بررسي قرار بگيرد.

 

"كريس هربرت"(Chris Herbert)، بنيانگذار و مديرعامل شاين بث‌روم گفت: سرويس بهداشتي مكاني است كه پايه‌اي‌ترين اصول بهداشتي در آن تمرين مي‌شوند؛ در نتيجه سلامت و تميز بودن آن بسيار مهم است. ابداع و ارائه اين گجت مي‌تواند فرصت خوبي را براي افزايش تميزي آن فراهم كند.

 

سرويس‌هاي بهداشتي، مكان مهمي در خانه به شمار مي‌روند؛ با وجود اين تلاش بسيار كمي براي نوآوري و تغيير در آنها صورت گرفته است.

 

هربرت ادامه داد: ما با خود فكر كرديم كه چگونه مي‌توان بهبودي در سرويس بهداشتي ايجاد كرد و سپس تصميم گرفتيم كه اين كار را با كمك يك نرم‌افزار انجام دهيم.

 

اين گجت كه به اندازه اسپيكر هوشمند آمازون است، با باتري كار مي‌كند و از سه بخش تشكيل شده است؛ يك ظرف آب، يك حسگر و يك نازل با قابليت اسپري كردن كه درون كاسه دستشويي قرار مي‌گيرد و يك حسگر مجهز به شتاب‌سنج كه مخزن دستشويي را پر مي‌كند.

 

آب از يك فيلتر مخصوص عبور مي‌كند  كه جريان الكتريسيته را درون آب مي‌فرستد و سپس آب را براي پاكسازي، اسپري مي‌كند. سازندگان باور دارند كه اين روش اسپري كردن آب، پنج برابر قوي‌تر از روش‌هاي قديمي اسپري كردن است و عملكرد آن به سفيدكننده شباهت دارد اما كار خود را بدون مواد شيميايي مضر و يا صابون انجام مي‌دهد.

 

اين گجت علاوه بر تجهيزات پاكسازي، يك دستيار موسوم به "سم"(Sam) دارد كه نوعي سيستم هوش مصنوعي است و روي تلفن همراه نصب مي‌شود. سم با اتصال به حسگرها و سخت‌افزارهاي گجت مي تواند مشكلات معمولي سرويس بهداشتي را شناسايي كند و آنها را به كاربر اطلاع دهد. كاربران مي‌توانند سم را به دستيار خانگي "الكسا"(Alexa) نيز متصل كنند تا اطلاعاتي مانند پاكسازي و كنترل سطح آب را به دست آورند.

 

گجت هوشمند شاين بث‌روم، در فوريه سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039165.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.