بازاريابي و فروش

چگونه يك صفحه را در ورد حذف كنيم

بازاريابي و فروش

۹۴ بازديد

داستاني در مورد فروش و بازاريابي:يك پسر تگزاسي براي پيدا كردن كار از منزل به راه افتاد و به احد از فروشگاه هاي كبير در ايالت كاليفرنيا كه كل چيز مي فروشند، رفت.مدير فروشگاه به او گفت: «يك روز فرصت داري لغايت بطور آزمايشي شغل كرده و در واپسين،انجام روز با توجه به نتيجه ي شغل در باره استخدام داخل تصميم مي گيريم.»
در سرانجام نخستين روز كاري، مدير به سراغ پسر رفت و از او پرسيد كه چند الي فروش داشته است.
پسر پاسخ داد: « يك فروش »
مدير با شگفتي گفت: «تنها يك فروش؟! بي تجربه ترين متقاضيان در اينجا دست كم ده الي بيست فروش در روز دارند. حالا مبلغ فروشت چقدر بوده است؟»
پسر گفت: «۱۳۴,۹۹۹ دلار.»
مدير تقريباً فرياد كشيد: «۱۳۴,۹۹۹ دلار؟ مگر چه فروخته اي؟»
پسر گفت: «اول يك قلاب ماهيگيري كوچك فروختم، پس يك قلاب ماهيگيري بزرگ، پس يك چوب ماهيگيري گرافيت به همراه يك چرخ ماهيگيري ۴ بلبرينگه. بعد پرسيدم كجا مي رويد، گفت ماهيگيري در خليج پشتي. براي بازاريابي و فروش خود به سايت آوش تك مراجعه كنيد من هم گفتم پس به قايق هم دربايستن داريد و يك قايق توربوي دو موتوره به او فروختم. پس پرسيدم اتومبيل تان چيست و آيا مي تواند اين قايق را بكشد كه گفت هوندا سيويك. پس من هم يك بليزر به او توصيه دادم كه او هم خريد.»
مدير با شگفتي پرسيد: «او آمده بود كه يك قلاب ماهيگيري بخرد و درون به او قايق و بليزر فروختي؟»
پسر به آرامي گفت: «نه، او با همسرش دعوا كرده و اعصابش به هم ريخته بود و آمده بود يك بسته قرص اعصاب بخرد كه من گفتم پس سرانجام هفته ي شما خراب شده است، بيا يك برنامه ي ماهيگيري برايت ترتيب بدهم!»
دليل اين كاميابي بي همانند چه بود؟
احترام به مشتري، حس كمك كردن به مشتري و هم درد بودن با مشتري، اينها همگي مي توانند جواب صحيح باشند.
 
چرا بازاريابي ؟!دنياي امروز دنياي دگرگوني ها تند و مفصل در تمام ابعاد است. حال وهواي امروز بازرگاني اثر از جهاني شدن آن دارد فرايندي كه منجربه حضور و چشم وهمچشمي تنگاتنگ گنجايش هاي مختلف تجاري شده است.
آنچه به باور مي طاقت گفت اين است كه در صورتي كه كشوري به هر انگيزه نتواند به اين موج شتابان فراگير بپيوندد بعدها اي نچندان دور، در صحنه ي رقابت هاي بين المللي به حاسيه رانده مي شود و بسياري از فرصت هاي سوداگري را به هوده سايرين از دست مي دهد.
تكنيك هاي فروش در بازاريابي
 
در اين شرايط همپاي تجارت عرصه ي فروشندگي نيزبه عنوان ذيل گردآور ي تجارت –چه به چهره كلي در نظر گرفته شود يا جزئي- دستخوش تغيير است. هر فروشنده اي بايد تصميم بگيرد كه در وابستگي با اين تغيير كجا قرار بگيرد.
آموزش بازاريابي
بازار پر رقابت امروزين شركت ها را بر آن داشته است كه با سوژه فروش بطور جدي برخورد كنند و فقط از فروشندگان حرفه اي و كارشناس براي فروش كالاهاي خود كاربرد نمايند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.